-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Паливні талони на бензин А-95 PRO (або еквівалент), дизельне паливо ЄВРО (або еквівалент)
Завершена
3 158 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 790.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 790.00 UAH
Номер:
876b7909115b4340ad19785ff1fffd37
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-25-000111
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.04.2023 00:00
Період моніторингу:
25.04.2023 15:49 - 17.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.04.2023 № 131
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.04.2023 № 131.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-01-20-014996-a, 20.01.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/4590-2023 від 21.04.2023.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 24 Особливостей №1178, пункту 14 Порядку №1082.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «БВС РИТЕЙЛ» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договором з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «БВС РИТЕЙЛ» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 24 Особливостей №1178 та пункту 14 Порядку №1082 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 08 травня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VІІІ «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178), відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Карлівського виробничого управління житлово-комунального господарства (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-20-007400-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковані в електронній системі закупівель вимоги щодо усунення Замовником порушень при проведенні процедури закупівлі та відповідь Замовника (з долученим протоколом уповноваженої особи №13 від 25.01.2023); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «БВС РИТЕЙЛ»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №17 від 06.02.2023; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «БВС РИТЕЙЛ» як переможцем тендеру документи, договір №48 від 16.02.2023; опубліковану під час моніторингу Замовником інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначив вид предмету закупівлі: товари, а саме: бензин А-95 PRO (або еквівалент)/талони – 16 000 л, дизельне паливо Євро (або еквівалент) – 42 000 л, а також вказав код ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти.
Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 09132000-3 «Бензин» та 09134200-9 «Дизельне паливо».
Однак, за результатами моніторингу встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів) Замовником не зазначено інформації щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку № 1082.
Відповідно до норми пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, в абзаці першому частини третьої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до частини 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження, зокрема, інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.
У пункті 13 розділу ІІ «Інші вимоги до учасників» Додатку №1 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу, за якою у складі тендерної пропозиції учасники повинні надати гарантійний лист з переліком АЗС учасника власних або орендованих та його партнерів розташованих в м. Карлівка Полтавській області, із зазначенням адреси, назви/бренду АЗС та вказати відстань від місцезнаходження Замовника.
Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «БВС РИТЕЙЛ» у складі тендерної пропозиції надано гарантійний лист (вих. №143m/3 від 31.01.2023, файл «Документи для тендеру.pdf»), у якому учасник гарантує наявність АЗС від брендом BVS, що розташована в м. Карлівка за адресою: вул. Полтавський Шлях, 179, а також надано скан-копію договору оренди автозаправної станції (договір №16 від 16.03.2021, файл «Карлівка Полтавський Шлях.pdf»), яка розташована за адресою: Полтавська область, м. Карлівка, вул. Полтавський Шлях, 179.
Однак, вищевказані документи не містять інформації щодо відстанні від АЗС до місцязнаходження Замовника, чим недотримано вимоги пункту 13 розділу ІІ «Інші вимоги до учасників» Додатку №1 до тендерної документації.
Згідно з вимогою підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «БВС РИТЕЙЛ», а визначено його переможцем та укладено з ним договір №10 від 27.01.2023.
Період усунення порушень:
08.05.2023 15:54 - 23.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
08.05.2023 15:54
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13/0119/2023пр
Дата відкриття провадження:
11.07.2023 00:00
Номер відкриття провадження :
531/1899/23
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Карлівським ВУЖКГ розглянуто висновок про результати моніторингу процедури відкритих торгів № UA-2023-01-20-014996-а та повідомляємо наступне:
1. Предмет закупівлі в оголошенні про проведення відкритих торгів, було визначено керуючись пунктом 14 «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 щодо зазначення коду товару чи послуги, згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме: 09120000-9 Нафта і дистилянти.
Наголошуємо, що нафта і дистилянти є ширшим поняттям та включає в себе як бензин, так і дизельне паливо, а тому обраний код найбільше відповідає даному предмету закупівлі.
В той же час, звертаємо увагу, що листом від 03.09.2020 №3304-04/5372-06 "Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель" Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України роз`яснило порядок визначення предмета закупівлі товару та зазначило, зокрема, що код Єдиного закупівельного словника зазначається в ЕСЗ замовником самостійно із зазначенням коду, який найбільше відповідає предмету закупівлі. Відповідно до пункту 3 Розділу 1 «Порядку визначення предмета закупівлі» затвердженого Наказом від 15.04.2020 № 708 «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника».
Таким чином, зважаючи на вищевказане, вважаємо , що замовником правомірно було вибрано код , що є належним для ширшого обсягу товарів.
Одночасно з цим, повідомляємо Вас що уповноваженою особою в своїй діяльності буде враховано висновок моніторингу та остання пройде навчання щодо підвищення кваліфікації.
2. Зазначаємо, що порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 на нашу думку є не значним, ніяким чином не впливає на предмет закупівлі і не є підставою для припинення зобов’язань за укладеним договором. .
В той же час звертаємо увагу, що на вимогу учасника, оприлюднену в системі закупівлі 24.01.23р об 11:15, було надано пояснення і відповідно 25.01.2023р внесено зміни до технічних вимог тендерної документації із зазначенням, що АЗС має бути в межах м.Карлівка, а з урахуванням наданого роз’яснення Учасником було подано свою пропозицію.
Крім того, зазначаємо що на даний час Карлівське ВУЖКГ не має можливості залишити транспортні засоби без паливо-мастильних матеріалів і припинити зобов’язання за укладеним договором, оскільки є підприємством яке надає комунальні послуги з поводження з побутовими відходами та здійснює утримання благоустрою території населених пунктів, пасажирські перевезення по місту за маршрутами.
Дата публікації звіту:
12.05.2023 17:28
Запити/Пояснення
Номер:
3ce64718681744519be1ed5794e74d01
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
26.04.2023 16:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.05.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-01-20-014996-a, яка проведена Карлівським виробничим управлінням житлово-комунального господарства (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
07d306dd667348858853e82fa7b19a3a
Назва:
Пояснення уповноваженої особи на запит інформації
Дата опублікування:
28.04.2023 14:23
Опис:
На Ваш запит від 26.04.2022 року, по процедурі відкритих торгів № UA-2023-01-20-014996-а надаємо наступні пояснення.
Так, технічні та якісні характеристики предмету закупівлі Карлівським ВУЖКГ визначені відповідно до Національного стандарту ДСТУ 7687:2015. “Бензини автомобільні Євро. Технічні умови” та ДСТУ 7688:2015 “Паливо дизельне підвищеної якості. Технічні вимоги” з врахуванням технічних характеристик двигунів спеціального транспорту підприємства, кількості транспортних засобів та потреби у забезпеченні паливо-мастильними матеріалами.
Крім того, зазначаємо, що очікувана вартість предмета закупівлі Карлівським ВУЖКГ визначалася виходячи з фактичних витрат палива за минулий рік, реального фінансування, загальнодоступної інформації щодо регіональних (середніх) цін на пальне в Полтавській області та з врахуванням їх нестабільності в умовах воєнного стану та положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275.
Що ж стосується оприлюднення обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості то зазначаємо, що Карлівським ВУЖКГ відповідне обґрунтування не опубліковувалося.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до вимог Статуту - Карлівське ВУЖКГ є комунальним, унітарним, комерційним підприємством, що засноване на майні, що є спільною власністю територіальної громади м. Карлівка, має організаційно правову форму – комунальне підприємство і в розумінні вимог п. 38 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України є одержувачем бюджетних коштів та відповідно відображене в Єдиному реєстрі розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів.
Відповідно до п. 18 ч. 1 ст.2 Бюджетного кодексу України головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до ст. 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень;
Згідно вимог ст. 22 Господарського кодексу України суб’єктами господарювання державного сектора економіки є суб’єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб’єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50% чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб’єктів
В той же час постановою Кабінету Міністрів України “Про ефективне використання державних коштів” від 11 жовтня 2016 р. № 710 затверджено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету та передбачено лише в головних розпорядників бюджетних коштів, розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та суб’єктів господарювання державного сектору економіки обов’язок забезпечити:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Таким чином, на підставі викладеного та враховуючи, що Карлівське ВУЖКГ не відноситься до головних розпорядників та суб’єктів господарювання державного сектору економіки то можна дійти висновку, що в останнього не виникає обов’язку публікувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення відповідно до постанови Кабінету Міністрів України “Про ефективне використання державних коштів”.