-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Медичні матеріали
Завершена
9 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 95 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 95 000.00 UAH
Номер:
11d4d3e3f94a464a94e3b80498a0df38
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-02-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.05.2023 00:00
Період моніторингу:
02.05.2023 12:18 - 24.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
01.05.2023 № 118
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
12 UA-2023-01-16-001340-a 16.01.2022
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 16.01.2023 № 12, тендерну пропозицію ТОВ «ВІТАЛАЙФ» (далі – Переможець), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.01.2021 №17, повідомлення про намір укласти договір від 26.01.2023, договір від 01.02.2023 №70К, відповідь Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 05.05.2023, та від 15.05.2023.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції переможця ТОВ «ВІТАЛАЙФ» вимогам тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог Додатку 3 до ТД учасники повинні підтвердити можливість поставки запропонованого товару, у кількості та в терміни, визначені тендерною документацією.
На підтвердження учасники повинні надати оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки учасником товару, який є предметом процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені тендерною документацією.
Моніторингом встановлено, що в пункті 193 Додатку 3 до ТД та в специфікації до договору договір від 01.02.2023 №70К наданого Переможцем, зазначено щипці біопсійні до ендоскопу Brightbelol.
Однак, Переможцем не надано оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки учасником товару, який є предметом процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені тендерною документацією, чим не виконано вимоги Додатку 3 до ТД встановлені Замовником.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, в порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178 замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ВІТАЛАЙФ» із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а уклав з ним договір про закупівлю на суму 9 417 121,82 гривень. Крім того, згідно з підпунктом 1 пункту 48 Особливостей № 1178, тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з Законом № 922 (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями.
Період усунення порушень:
23.05.2023 14:27 - 07.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
23.05.2023 14:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
- Замовник не погоджується з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-01-16-001340-a виходячи з нижчевикладеного та надає аргументовані заперечення.
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним товару, у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією Учасника.
На підтвердження Учасник повинен надати оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, що є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, а також назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.
При цьому, тендерна документація не містить вимог, що у разі, якщо Учасник є представником, дилером, дистриб'ютором, офіційно уповноваженого на це виробником (офіційним представником на території України), то він, крім своєї пропозиції повинен додатково надати такий лист.
ТОВ «Віталайф» відповідно до листа ТОВ «Брайтфілд Україна» є дилером офіційного представника виробника Brightfield в Україні та має повноваження на представництво зазначених товарів.
Слід зазначити, що учасник раніше неодноразово постачав лікарні продукцію виробництва Brightfield, виконував зобов’язання за укладеними договорами, забезпечував і продовжує забезпечувати сервісне обслуговування поставленого обладнання.
Тому він не повинен був надавати сам собі лист про те, що він може поставити Щипці біопсійні до ендоскопу Brightfield.
Отже, пропозиція ТОВ «Віталайф» повністю відповідає вимогам Додатку 3 до тендерної документації. Тому Замовнику на момент прийняття рішення щодо визначення переможцем відкритих торгів з особливостями ТОВ «Віталайф» мав інформацію, що підтверджує відповідність учасника вимогам тендерної документації щодо постачання «Щипці біопсійні до ендоскопу Brightfield» та не мав підстав для відхилення цієї пропозиції.
Таким чином Замовник не допустив порушення вимог закону та діяв правомірно.
Слід зазначити, що ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Однак посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, під час моніторингу не зверталася до Замовника щодо прийнятого рішення визначити ТОВ «Віталайф» переможцем процедури закупівлі. У разі наявності такого звернення нами були б надані вищезазначені документи, що спростовують факт порушення, наведений у висновку про результати моніторингу.
Зважаючи на викладене прошу об’єктивно врахувати наші заперечення.
Дата публікації звіту:
30.05.2023 15:20
Запити/Пояснення
Номер:
b4850784051e43fe9d5817fb4d6c39bc
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
03.05.2023 11:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.05.2023 00:00
Опис:
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
973e424f4423419892802a0ea621267c
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
05.05.2023 09:22
Опис:
Щодо визначення очікуваної вартості та технічних характеристик. Керуючись нормами законодавства, уповноважена особа визначає предмет закупівлі, розробляє та затверджує тендерну документацію, оприлюднює інформацію, розглядає пропозиції учасників та виконує інші дії, пов’язані із проведенням закупівель. Потреба для закупівлі визначається кількома факторами, в тому числі протоколами лікування, методиками та правилами надання медичної допомоги. Ключовим принципом, яким керується Замовник, є максимальна ефективність використання коштів, що досягається шляхом закупівлі якісних товарів за максимально вигідною ціною. Процедура відкритих торгів з особливостями передбачає необхідність розглядати еквіваленти, але при цьому необхідно вказати показники еквівалентності товарів. Пункт 2 Статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагає, що у тендерній документації Замовником повинна бути надана «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону» (п/п 3). Детальні технічні характеристики товарів, що є предметом закупівлі вказані на упаковках, у інструкціях з використання чи сертифікатах якості. Крім того, аналогічні закупівлі проводяться іншими замовниками, де також можна взяти інформацію про технічні показники товарів. Очікувана вартість предмету закупівлі визначалась з урахуванням: закупівельних цін минулих періодів з урахуванням індексу споживчих цін, цінових пропозиціях операторів ринку, що були розміщені у інших процедурах у системі закупівель, тобто – на підставі проведеного моніторингу.
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Товари, що є предметом договору, укладеного за результатами відкритих торгів, придбаваються за кошти НСЗУ, тобто джерелом надходження не є кошти місцевого чи Державного бюджету, тобто вказана Постанова КМУ не поширюється на цю закупівлю. Проте детальна інформація з цього приводу розміщена на сайті Прозоро у кабінеті замовника з публікацією та до неї мають доступ усі зацікавлені особи.
Номер:
8bd7be5de743480ea8d9a3e5fe8bc9d8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
11.05.2023 11:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.05.2023 00:00
Опис:
Виходячи з наданих Замовником пояснень від 05.05.2023 на запит Північного офісу Держаудитслужби від 03.05.2023 року просимо надати документальне підтвердження визначення очікуваної вартості, зокрема цінові пропозиції на момент оголошення процедури закупівлі та підтверджуючі документи, які свідчать про моніторинг цін та аналіз ринку, оскільки обґрунтування, зазначені у поясненні, не містять підтверджуючої інформації.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
59463912f1bb4bf3803a0bc632de493d
Назва:
Додаткова інформація
Дата опублікування:
15.05.2023 09:22
Опис:
Надаємо додаткову інформацію