• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Медичні матеріали

Завершена

9 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 95 000.00 UAH
Номер: 11d4d3e3f94a464a94e3b80498a0df38
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-05-02-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.05.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 02.05.2023 12:18 - 24.05.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 01.05.2023 № 118 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Начальник Олександр КАРАБАНОВ Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 12 UA-2023-01-16-001340-a 16.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 548-46-23, dkfc1817@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 травня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 16.01.2023 № 12, тендерну пропозицію ТОВ «ВІТАЛАЙФ» (далі – Переможець), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.01.2021 №17, повідомлення про намір укласти договір від 26.01.2023, договір від 01.02.2023 №70К, відповідь Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 05.05.2023, та від 15.05.2023. За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції переможця ТОВ «ВІТАЛАЙФ» вимогам тендерної документації Замовника. Відповідно до вимог Додатку 3 до ТД учасники повинні підтвердити можливість поставки запропонованого товару, у кількості та в терміни, визначені тендерною документацією. На підтвердження учасники повинні надати оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки учасником товару, який є предметом процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені тендерною документацією. Моніторингом встановлено, що в пункті 193 Додатку 3 до ТД та в специфікації до договору договір від 01.02.2023 №70К наданого Переможцем, зазначено щипці біопсійні до ендоскопу Brightbelol. Однак, Переможцем не надано оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки учасником товару, який є предметом процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені тендерною документацією, чим не виконано вимоги Додатку 3 до ТД встановлені Замовником. Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Таким чином, в порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178 замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ВІТАЛАЙФ» із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а уклав з ним договір про закупівлю на суму 9 417 121,82 гривень. Крім того, згідно з підпунктом 1 пункту 48 Особливостей № 1178, тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з Законом № 922 (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями.
Період усунення порушень: 23.05.2023 14:27 - 07.06.2023 00:00
Дата публікації висновку: 23.05.2023 14:27

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ - Замовник не погоджується з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-01-16-001340-a виходячи з нижчевикладеного та надає аргументовані заперечення. Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним товару, у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією Учасника. На підтвердження Учасник повинен надати оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, що є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, а також назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі. При цьому, тендерна документація не містить вимог, що у разі, якщо Учасник є представником, дилером, дистриб'ютором, офіційно уповноваженого на це виробником (офіційним представником на території України), то він, крім своєї пропозиції повинен додатково надати такий лист. ТОВ «Віталайф» відповідно до листа ТОВ «Брайтфілд Україна» є дилером офіційного представника виробника Brightfield в Україні та має повноваження на представництво зазначених товарів. Слід зазначити, що учасник раніше неодноразово постачав лікарні продукцію виробництва Brightfield, виконував зобов’язання за укладеними договорами, забезпечував і продовжує забезпечувати сервісне обслуговування поставленого обладнання. Тому він не повинен був надавати сам собі лист про те, що він може поставити Щипці біопсійні до ендоскопу Brightfield. Отже, пропозиція ТОВ «Віталайф» повністю відповідає вимогам Додатку 3 до тендерної документації. Тому Замовнику на момент прийняття рішення щодо визначення переможцем відкритих торгів з особливостями ТОВ «Віталайф» мав інформацію, що підтверджує відповідність учасника вимогам тендерної документації щодо постачання «Щипці біопсійні до ендоскопу Brightfield» та не мав підстав для відхилення цієї пропозиції. Таким чином Замовник не допустив порушення вимог закону та діяв правомірно. Слід зазначити, що ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Однак посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, під час моніторингу не зверталася до Замовника щодо прийнятого рішення визначити ТОВ «Віталайф» переможцем процедури закупівлі. У разі наявності такого звернення нами були б надані вищезазначені документи, що спростовують факт порушення, наведений у висновку про результати моніторингу. Зважаючи на викладене прошу об’єктивно врахувати наші заперечення.
Дата публікації звіту: 30.05.2023 15:20

Запити/Пояснення