• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Медичні матеріали

Завершена

9 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 95 000.00 UAH
Період оскарження: 16.01.2023 10:30 - 21.01.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога

Номер: 0d8e103c7fbc414fa90ed4dcbbd4927c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-16-001340-a.b1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Добрий день! Шановний Замовнику, просимо Вас провести дану процедуру закупівлі законно, не порушивши ЗУ "Про публічні закупівлі", а саме видаливши наступну вимогу: "На підтвердження Учасник повинен надати оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, а також назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі". Усі представлені позиції вказують на конкретну торгову марку або конкретного виробника, гарантійний лист надається тільки ОДНОМУ учаснику (навіть звертаючись до дистриб'ютора, дистриб'ютор у свою чергу звертається до виробника / уповноваженого представника, а виробник / уповноважений представник, у свою чергу, повідомляє, що закупівля заброньована ще до виходу і надається тільки одному учаснику), запропонувати еквівалент по більшості позицій неможливо, так як характеристики будуть мати суттєві відмінності. Також потрібно враховувати, що представлено в закупівлі 194 позиції і на кожен не має можливості підібрати аналог, так як виникають декілька факторів: 1) відсутність світла в учасника та виробника, 2) обмежені часові рамки (всього тиждень надано для подачі пропозиції, навіть виробники, які представлені в даній закупівлі також через наявні перешкоди можуть не встигнути оформити гарантійного листа). Довести надійність учасник може за допомогою наступних документів: 1) надати аналогічні договори з листами-відгуками про виконання подібних закупівель (тобто учасник працював з лікарнями, надавав якісний товар, не протерміновував терміни поставки тощо), 2) надати фінансовий звіт, що підтверджує, що учасник працює в системі закупівель, не являється банкрутом та зможе виконати свої зобов'язання, 3) документи на товар - підтверджують якість запропонованого товару. В результаті закупівлі договір буде заключено між Замовником та Учасником, а не з Замовником, Учасником та всіма представленими виробниками. У зв'язку з воєнним станому в системі Прозорро відбулося дуже багато змін (введено спеціальні торги "відкриті торги з особливостями", які відбудуться навіть якщо приймає участь один учасник, терміни подачі скоротилися також аукціони зараз не відбуваються, у зв'язку з нестабільним доступом до мережі Інтернет), але не потрібно використовувати дані послаблення в корисливих цілях - в цілях корупції!!! Моніторингові компанії та АМКУ працюють. На основі вищевикладеного просимо видалити наступну вимогу та провести закупівлю законно, не обмежуючи коло потенційних учасників: "На підтвердження Учасник повинен надати оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, а також назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі". Не пишіть стандартних відписок!!! Проведіть процедуру ПРОЗОРРО (дозвольте прийняти участь в даній закупівлі не одному учаснику)!!! В іншому випадку будемо звертатися до АМКУ!!!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Включаючи вищезазначену вимогу у зміст тендерної документації, ми, насамперед, користуємося правом, що надано відповідно до законодавства України з питань публічних закупівель. Так, згідно з частиною третьою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Крім того, нами проаналізовано позитивний досвід користування при проведенні конкурентного відбору постачальника таким інструментом як надання гарантійного листа від виробника медичних виробів. Зокрема, такий підхід протягом декількох років застосовується при проведенні закупівель ПРООН, які здійснюються для забезпечення потреб Міністерства охорони здоров’я України в медичних виробах. На наш погляд, застосовуваний підхід цілком відповідає букві та духу законодавства України, оскільки дозволяє забезпечити дотримання принципу максимальної економії та ефективності здійснення закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Зазначена вимога має під собою об’єктивне підґрунтя, оскільки на даний час на території України зустрічається велика кількість товарів, що не відповідають зазначеним у сертифікатах якості характеристикам, або мають невідоме джерело походження (про це постійно надходять повідомлення від Державної служби з лікарських засобів). Крім того, Замовник не обмежує право Учасників надавати пропозиції на товар різних виробників. За попереднім аналізом, на території України існує що найменше 5-7 різних виробників чи імпортерів товарів, що є предметом закупівлі, а отже кожен Учасник може звернутись до любого виробника чи офіційного представника виробника з метою підтвердження гарантій поставки товарів, необхідних для забезпечення пацієнтів якісною та безпечною продукцією. Тобто жодних дискримінаційних вимог чи обмеження можливого кола учасників, Замовник не висуває. Гарантійний лист виробника товарів чи його представника дає замовнику можливість бути впевненим, що поставка необхідних товарів не буде зірвана постачальником, при цьому будь яких обмежень для учасників така вимога не передбачає, оскільки у переліку товарів не має жодної позиції, що не мала б еквівалентів, та виготовлялася б лише одним виробником, котрий з якоїсь причини може відмовити учаснику у видачі листа на торги. А також, враховуючи вимогу за даною потребою медичних матеріалів для проведення якісного лікування, вимушені проводити відбір учасників з посиленим контролем. Що стосується Вашої пропозиції щодо зміни критерію відбору, то по-перше згідно закону, це прерогатива замовника, а по-друге, в умовах обмеженого доступу то електронного документообігу, навряд чи легше буде учасникам підготувати документи якості на всі товари закупівлі, ніж підтвердити відповідність листами виробників. Отже торги проводяться згідно вимог чинного законодавства та за МТВ викладеними згідно потреб Замовника. Таким чином, вимога тендерної документації, про яку йдеться у Вашому зверненні, не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників (тобто не порушує норму частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»). Замовником дотримано вимог законодавства, вимога не задовольняється.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 24.01.2023 00:01