-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 4
Електрична енергія
Торги відмінено
12 214 508.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 122 145.00 UAH
мін. крок: 1% або 122 145.00 UAH
Номер:
a2aea620e54148daab6ca01956a46988
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-13-000083
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.02.2023 00:00
Період моніторингу:
13.02.2023 16:23 - 07.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.02.2023 № 12-З
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області
від 13.02.2023 № 12-З
Перелік процедур закупівель,
по яким проводиться моніторинг
26. UA-2023-01-13-008492-a, яку проводить Територіальний відділ освіти Вознесенівського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу правильності розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ "ЕНЕРА СУМИ" та ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» встановлено порушення вимог п.41 Особливостей №1178, в частині безпідставного відхилення цих тендерних пропозицій.
Також встановлено порушення Замовником п.40 Особливостей №1178, в частині не оприлюднення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
В ході моніторингу встановлено порушення Замовником статті 5 Закону, зокрема, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, максимальна економія, ефективність та пропорційність, що призведе до зайвого витрачання бюджетних коштів на суму 72065,85 гривень.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, а саме: скасувати рішення уповноваженої особи про відхилення тендерних пропозицій ТОВ "ЕНЕРА СУМИ" та ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ», оприлюднити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, в частині надання інформації та/або документів щодо підтвердження наявності кол-центру/контакт-центру згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» №373 від 12.06.2018, а в разі відсутності технічної можливості виконання означених дій, відмінити торги на підставі пп.2 п.47 Особливостей №1178, а саме неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: «15» лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (надалі - Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Територіального відділу освіти Вознесенівського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради (далі - Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 13.01.2023 №2, тендерні пропозиції учасників, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою.
Дослідженням протоколу уповноваженої особи від 28.01.2023 №6 встановлено, що пропозицію ТОВ "ЕНЕРА СУМИ" відхилена в зв’язку з тим, що Учасником не підтверджена наявність кол-центру/контакт-центру згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018, тобто не виконана вимога викладена в пункті 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції».
Слід зазначити, що
Замовником в Тендерній документації не вимагалося надання "будь-яких документів підтверджуючих функціонування такого центру у період виконання умов договору Замовника на 2023 рік".
В пункті 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, на який посилається Замовник вказано наступне: "Учасник повинен підтвердити наявність кол-центру/контакт-центру згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018". Таким чином, в тендерній документації не визначено способу підтвердження.
При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ "ЕНЕРА СУМИ" наявна Довідка про наявність кол-центру/ контакт-центру від 18.01.2023 № 10/319. Отже, у відповідності до вимог тендерної документації Замовника учасником надано підтвердження наявності кол-центру/контакт-центру згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018.
Проте, Уповноваженою особою відхиллено пропозицію ТОВ "ЕНЕРА СУМИ" із посиланням в протоколі від 28.01.2023 №6 на абзац 2 підпунтку 2 пункту 41 Особливостей № 1178, який передбачає, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Слід також зазначити, що 26 січня 2023 року Замовником оприлюднено вимогу до ТОВ "ЕНЕРА СУМИ" про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, де викладено ряд вимог. Проте, вимоги в частині надання учасником ТОВ "ЕНЕРА СУМИ" інформації та/або документів щодо підтвердження наявності кол-центру/контакт-центру згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» №373 від 12.06.2018 не висувалась. Отже, Замовником порушено п.40 Особливостей №1178.
Вищезазначена норма застосовується у випадку, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Слід відмітити, що наявність у учасника кол-центру/контакт-центру не відноситься до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, яким є Електрична енергія (ДК 021:2015:09310000-5).
Таким чином, Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію ТОВ "ЕНЕРА СУМИ", чим порушено п.41 Особливостей №1178.
Аналогічні порушення допущені Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ».
Так, дослідженням протоколу уповноваженої особи від 28.01.2023 №7 встановлено, що пропозицію ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» відхилено в зв’язку з тим, що Учасником не підтверджена наявність кол-центру/контакт-центру згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018, тобто не виконана вимога викладена в пункті 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції».
Як вже було зазначено, Замовником в Тендерній документації не вимагалося надання будь-яких документів підтверджуючих функціонування такого центру у період виконання умов договору Замовника на 2023 рік.
В пункті 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, на який посилається Замовник вказано наступне: "Учасник повинен підтвердити наявність кол-центру/контакт-центру згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018". Таким чином, в тендерній документації не визначено способу підтвердження.
Водночас, у складі тендерної пропозиції ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» наявна Довідка про наявність кол-центру/ контакт-центру від 18.01.2023 №03/21-451, завантажена в складі тендерної пропозиції учасника у вигляді файлу з назвою «451 Наявність кол-центру.pdf». Отже, у відповідності до вимог тендерної документації Замовника учасником надано підтвердження наявності кол-центру/контакт-центру згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018.
Проте, Уповноваженою особою відхилено пропозицію ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» із посиланням в протоколі від 28.01.2023 №7 на абзац 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178, який передбачає, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
При цьому, Замовником в порушення п.40 Особливостей №1178 не розміщено у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, в частині надання учасником ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» інформації та/або документів щодо підтвердження наявності кол-центру/контакт-центру згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» №373 від 12.06.2018.
Вищезазначена норма застосовується у випадку, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Слід відмітити, що наявність у учасника кол-центру/контакт-центру не відноситься до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, яким є Електрична енергія (ДК 021:2015:09310000-5).
Таким чином, Замовником безпідставно відхилено тендерну ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ», чим порушено п.41 Особливостей №1178.
Замовником відхилено найбільш економічно вигідну цінову пропозицію в розмірі 8 124 370,80 грн, прийнято рішення про визначення переможця з ціновою пропозицією в розмірі 8 196 436,65 грн, що призведе до зайвого витрачання коштів міського бюджету на суму 72065,85 гривень.
Таким чином, ненадання Замовником можливості учаснику з більш економічно вигідною тендерною пропозицією усунути невідповідності в документах відповідно до п.40 Особливостей, порушує також принципи здійснення публічних закупівель визначених статтею 5 Закону, зокрема, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, максимальна економія, ефективність та пропорційність, що призвело до відхилення тендерної пропозиції, яка на 72065,85 гривень є меншою за суму тендерної пропозиції переможця.
Період усунення порушень:
15.02.2023 15:00 - 02.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
15.02.2023 15:00
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
- rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
07.03.2023 15:39