-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Паливно-мастильні матеріали (бензин, дизпаливо)
Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання Учасником будь - яких документів, складених іншою мовою, ніж українська мова, вони повинні бути перекладені на українську мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою
Завершена
2 669 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 26 695.00 UAH
мін. крок: 1% або 26 695.00 UAH
Номер:
fe752848219c472188125b60ddc44355
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-13-000101
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.02.2023 00:00
Період моніторингу:
14.02.2023 09:34 - 08.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.02.2023 № 9
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління Західного
офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 13.02.2023 № 9
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6 UA-2023-01-05-002405-a 05.01.2023 Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор Григорук
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу 1 пункту 40 та пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 29 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення (змін до нього), відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII із змінами (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення (змін до нього), відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Рівненська обласна дитяча лікарня» Рівненської обласної ради (далі – Замовник) на 2023 рік за номером ID: UA-P-2023-01-05-001262-a; оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 05.01.2023 № 3, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника в частині правомірності відхилення Товариства з обмеженою відповідальністю КМ Енерджі (далі – ТОВ «КМ Енерджі») та пропозицію переможця торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Вест Кард» (далі - ТОВ «Вест Кард») на предмет відповідності вимогам тендерної документації, протокол розкриття тендерних пропозицій UA-2023-01-05-002405-a, протокольне рішення уповноваженої особи щодо відхилення учасника від 16.01.2023 №16 та рішення визначення переможця відкритих торгів від 26.01.2023 №25, договір від 03.02.2023 №040417-01/02/23-ШК1359, додаткові угоди до договору від 13.02.2023 №1 та 21.03.2023 №2, пояснення Замовника отримані через електронну систему закупівель 16.02.2023 та 27.02.2023.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
Відповідно до протоколу від 19.01.2023 №16 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовником була відхилена тендерна пропозиція учасника ТОВ «КМ Енерджі», яка електронною системою закупівель визначена найбільш економічно вигідною, згідно з пунктом 41 Особливостей, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі тендерної документації а саме: «Учасником в складі тендерної пропозиції було запропоновано дві АЗС в межах міста Рівного АЗС №4, що знаходиться по вул.Гагаріна, 16 та АЗС №5 - по вул.Київська, 100.
В Додатку 1 до Тендерної документації “Технічне завдання», в пункті 5 зазначено: “Якщо учасник пропонує в своїй пропозиції партнерські АЗС, для підтвердження відпуску товару він повинен надати: копію партнерського договору; гарантійний лист від партнера про відпуск товару на АЗС за талонами, які пропонує учасник, копію документу, який підтверджує право власності партнера на АЗС (якщо партнером виступає власник АЗС), або договір оренди АЗС (якщо партнером виступає орендар АЗС). Проте, в складі тендерної пропозиції на підтвердження даної вимоги, Учасником було надано Договір оренди земельної ділянки від 01 жовтня 2020 року та Договір оренди обладнання від 01 листопада 2019 року».
Додатком 1 «Технічне завдання на закупівлю паливно-мастильних матеріалів (бензин, дизпаливо)» до тендерної документації встановлена вимога:
- Учасник має надати документи, що підтверджують право власності на АЗС (якщо пропонується власна АЗС), або договір оренди АЗС (якщо пропонується орендована АЗС), або договір партнерства (якщо пропонуються партнерські АЗС);
- Якщо учасник пропонує в своїй пропозиції партнерські АЗС, для підтвердження відпуску товару він повинен надати: копію партнерського договору; гарантійний лист від партнера про відпуск товару на АЗС за талонами, які пропонує учасник, копію документу, який підтверджує право власності партнера на АЗС (якщо партнером виступає власник АЗС), або договір оренди АЗС (якщо партнером виступає орендар АЗС).
Учасник ТОВ «КМ Енерджі» завантажив до електронної системи закупівель інформацію (гарантійний лист щодо АЗС від 12.01.2023 Вих№36) про наявність АЗС в межах міста Рівного, а саме АЗС №4 та АЗС №5, що знаходиться по вул. Гагаріна, 16 та по вул. Київській,100.
Учасником надано Договір оренди земельної ділянки по вул. Київській,100 від 01.10.2020, на якій розміщено склад ГСМ- АЗС, АЗБП, заправочна ємність, колонка для роздачі пального та Договір оренди обладнання по вул. Гагаріна, 16 від 01.11.2019 (заправочні ємкості, автозаправочні блок пункти, колонка для роздачі пального).
Договір оренди земельної ділянки не містить підтвердження передачі в оренду разом із земельною ділянкою відповідного обладнання переліченого вище.
Відповідно до абзаців 1 та 2 пункту 40 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, Замовник зобов’язаний уточнювати невідповідності в інформації та/або документах, виявлені ним під час розгляду тендерних пропозицій учасників процедур закупівель.
При цьому Замовником на порушення абзацу 1 пункту 40 Особливостей не розміщено у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель.
Крім того, встановлена в Додатку 1 «Технічне завдання» до тендерної документації вимога, що учасник має надати документи, що підтверджують право власності на АЗС (якщо пропонується власна АЗС), або договір оренди АЗС (якщо пропонується орендована АЗС), або договір партнерства (якщо пропонуються партнерські АЗС), відповідно до пункту 1 частини 2 статті 16 Закону “Про публічні закупівлі», відноситься до кваліфікаційного критерію процедури закупівлі «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Згідно абзацу 1 пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Тобто, встановлення Замовником в тендерній документації вимоги щодо надання документів та інформації, що є підтвердженням відповідності Учасника кваліфікаційному критерію, визначеному пунктом 1 частини другої статті 16 Закону, є порушенням пункту 29 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, Замовником вказану вимогу застосовано на порушення пункту 29 Особливостей, що призвело до порушення пункту 41 Особливостей в частині безпідставного відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «КМ Енерджі», яка визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області оприлюднено запит від 14.02.2023 про надання пояснення.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, який оприлюднено через електронну систему закупівель, 16.02.2023 Замовником надано пояснення, які не обґрунтовують прийняте рішення про відхилення найбільш економічно вигідного учасника торгів ТОВ «КМ Енерджі».
Період усунення порушень:
08.03.2023 14:28 - 23.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
08.03.2023 14:28
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 08.03.2023 року по закупівлі ID: UA-2023-01-05-002405-a - зобов’язання за договором припинено.
Дата публікації звіту:
13.03.2023 10:11
Запити/Пояснення
Номер:
ed7aa41697814e12a87e3061218bd1a9
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
14.02.2023 16:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Паливно-мастильні матеріали (бензин, дизпаливо)», очікуваною вартістю 2 669 500,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-05-002405-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та документів).
Згідно Додатку 1 «Технічне завдання на закупівлю паливно-мастильних матеріалів (бензин, дизпаливо)» до тендерної документації встановлена вимога:
- Учасник має надати документи, що підтверджують право власності на АЗС (якщо пропонується власна АЗС), або договір оренди АЗС (якщо пропонується орендована АЗС), або договір партнерства (якщо пропонуються партнерські АЗС);
- Якщо учасник пропонує в своїй пропозиції партнерські АЗС, для підтвердження відпуску товару він повинен надати: копію партнерського договору; гарантійний лист від партнера про відпуск товару на АЗС за талонами, які пропонує учасник, копію документу, який підтверджує право власності партнера на АЗС (якщо партнером виступає власник АЗС), або договір оренди АЗС (якщо партнером виступає орендар АЗС).
Учасник ТОВ «КМ Енерджі» завантажив до електронної системи закупівель інформацію (гарантійний лист щодо АЗС від 12.01.2023 Вих№36) про наявність АЗС в межах міста Рівного, а саме АЗС №4 та АЗС №5, що знаходиться по вул. Гагаріна, 16 та по вул. Київській,100. Учасником надано Договір оренди земельної ділянки по вул. Київській,100 від 01.10.2020, на якій розміщено склад ГСМ- АЗС, АЗБП, заправочна ємність, колонка для роздачі пального та Договір оренди обладнання по вул. Гагаріна, 16 від 01.11.2019 (заправочні ємкості, автозаправочні блок пункти, колонка для роздачі пального). Договір оренди земельної ділянки не містить підтвердження передачі в оренду разом із земельною ділянкою відповідного обладнання переліченого вище.
Відповідно до пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Враховуючи вищенаведене, поясніть чому при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «КМ Енерджі» Вами не надано можливості виправити дану невідповідність в пропозиції учасника вимогам тендерної документації та відхилено даного учасника?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
80e85ffc72114ea0b2485dd50ed6d290
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
16.02.2023 18:31
Опис:
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами, далі – Закон), з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 “Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі – Особливості) та інших нормативно-правових актів у сфері закупівель.
Згідно результатів розкриття тендерних пропозицій закупівлі №UA-2023-01-05-002405-a стало відомо, що найбільш економічно вигідною була визнана тендерна пропозиція учасника ТОВ "КМ ЕНЕРДЖІ" (код ЄДРПОУ 43252113), цінова пропозиція 2 258 040,00 грн., з ПДВ.
Під час розгляду тендерної пропозиції було виявлено, що учасник не надав всіх необхідних документів, які вимагалися згідно Додатку 1 до Тендерної документації “Технічне завдання» на закупівлю паливно-мастильних матеріалів (бензин, дизпаливо) згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» код 09130000-9 Нафта і дистилятори (09132000-3 – бензин; 09134200-9 – дизельне паливо”, а саме:
Учасником в складі тендерної пропозиції було запропоновано дві АЗС в межах міста Рівного, а саме: АЗС №4, що знаходиться по вул.Гагаріна, 16 та АЗС №5 - по вул.Київська, 100.
В Додатку 1 до Тендерної документації “Технічне завдання на закупівлю паливно-мастильних матеріалів (бензин, дизпаливо) згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» код 09130000-9 Нафта і дистилятори (09132000-3 – бензин; 09134200-9 – дизельне паливо”, в пункті 5 зазначено: “Якщо учасник пропонує в своїй пропозиції партнерські АЗС, для підтвердження відпуску товару він повинен надати: копію партнерського договору; гарантійний лист від партнера про відпуск товару на АЗС за талонами, які пропонує учасник, копію документу, який підтверджує право власності партнера на АЗС (якщо партнером виступає власник АЗС), або договір оренди АЗС (якщо партнером виступає орендар АЗС).”
Проте, в складі тендерної пропозиції на підтвердження даної вимоги, Учасником було надано Договір оренди земельної ділянки від 01 жовтня 2020 року та Договір оренди обладнання від 01 листопада 2019 року.
Тому, було прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника процедури відкритих торгів з особливостями для закупівлі паливно-мастильних матеріалів (бензин, дизпаливо) згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» код 09130000-9 Нафта і дистилятори (09132000-3 – бензин; 09134200-9 – дизельне паливо), до кінця 2023 року, закупівля №UA-2023-01-05-002405-a, ТОВ "КМ ЕНЕРДЖІ" (код ЄДРПОУ 43252113) з наступної підстави: - абзац 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
Пунктом 40 Особливостей, зокрема, передбачено, що під невідповідністю в інформації та / або документах розуміється в тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформаціїu та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією. Але, крім випадків:
1. відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або
2. інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Тобто, якщо учасник на вимогу тендерної документації, приміром, не завантажить жодного документа для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, замовник повинен надати час для виправлення таких невідповідностей.
за Особливостями діапазон виправлень значно розширився і фактично включає всю тендерну пропозицію учасника, окрім відсутності забезпечення тендерної пропозиції, а також інформації та документів, що стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Документальне підтвердження Учасника перебування АЗС у власності Учасника або у оренді дає гарантію Замовнику щодо якісного та безперебійного виконання умов договору про закупівлю протягом строку дії договору. Учасником не підтверджено документально вимог наведених у Додатку №1 до Тендерної документації «Технічне завдання»: - Учасник має надати документи, що підтверджують право власності на АЗС (якщо пропонується власна АЗС), або договір оренди АЗС (якщо пропонується орендована АЗС), або договір партнерства (якщо пропонуються партнерські АЗС). - Якщо учасник пропонує в своїй пропозиції партнерські АЗС, для підтвердження відпуску товару він повинен надати: копію партнерського договору; гарантійний лист від партнера про відпуск товару на АЗС за талонами, які пропонує учасник, копію документу, який підтверджує право власності партнера на АЗС (якщо партнером виступає власник АЗС), або договір оренди АЗС (якщо партнером виступає орендар АЗС). Учасником було надано Договір оренди земельної ділянки від 01 жовтня 2020 року та Договір оренди обладнання від 01 листопада 2019 року. Закупівля паливо-мастильних матеріалів (бензин, дизпаливо) проводиться Замовником з метою забезпечення належного та безперебійного надання цілодобової медичної допомоги, в зв’язку із тим, що останній являється єдиним закладом охорони здоров'я, який надає третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу дитячому населенню Рівненської області, тому своєчасна та якісна заправка автомобілів є вкрай важливою складовою. Враховуючи зазначене, вимоги Тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. З метою передбачених ризиків (загроза для життя та здоров'я пацієнтів), безперебійної роботи та гарантованого забезпечення паливом відповідної якості, а також захисту прав Замовника, вважаємо вимоги передбачені в Додатку 1 до Тендерної документації «Технічне завдання» обґрунтованими та такими, що не містять порушень Закону.
Номер:
cdff48270ee24c408513b63a72bb0881
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
22.02.2023 10:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Паливно-мастильні матеріали (бензин, дизпаливо)» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-01-05-002405-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
1. Згідно абзацу 1 пункту 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Проте, в Додатку 1 до Тендерної документації Замовника встановлена вимога щодо надання документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі», а саме: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чому Замовником в порушення абзацу 1 пункту 29 Особливостей в тендерній документації встановлено вищевказану вимогу?
2. Відповідно до п. 7 розділу І тендерної документації Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій, ніж українська мова, він повинен бути перекладений українською мовою та переклад (або справжність підпису перекладача) посвідчений нотаріально. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Переможець торгів ТОВ «Вест-Кард» надав паспорт виробника бензину А-95 та паспорт виробника ДП-3, проте переклад українською мовою вказаних документів відсутній.
Зважаючи на вищенаведене, надайте пояснення щодо дотримання учасником торгів ТОВ «Вест-Кард» вимог тендерної документації та визначення його переможцем торгів.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
a6c945903e2c4effa58cf7a50da71ac2
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
27.02.2023 18:05
Опис:
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами, далі – Закон), з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 “Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі – Особливості) та інших нормативно-правових актів у сфері закупівель.
Пунктом 29 Особливостей установлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з Особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Отже, у наведеному випадку замовник не встановлює та не вимагає від учасників процедури закупівлі наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а також працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід як кваліфікаційних критеріїв. Інші кваліфікаційні критерії, такі як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, що визначені пунктами 3 і 4 частини другої статті 16 Закону, можуть застосовуватись за рішенням замовника.
Водночас пунктом 45 Особливостей передбачено, що під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону.
У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.
Отже, постановою № 1178 визначено особливий підхід до встановлення кваліфікаційних критеріїв до учасника та надано право замовнику самостійно визначати потребу в необхідності їх застосування у випадку придбання товару (крім передбачених пунктом 29 Особливостей).
При закупівлі паливо мастильних матеріалів Замовником було дотримано норми чинного законодавства та чітко встановлено кваліфікаційні вимоги, які наведені в Додатку №5 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЄ ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ВИМОГАМ», а саме: 1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору 1.1. Учасник у складі тендерної пропозиції надає Довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, не менше одного, згідно форми, поданої в Додатку№5. 1.2. Копію аналогічного (аналогічних) договору (договорів), з копією(ями) додатку(ів), додаткової(их) угод(и) при наявності, вказаного (вказаних) в довідці, з оригіналом (оригіналами) або належним чином завіреною копією (копіями) документу (документів) передбаченого умовами договору, що підтверджує його виконання. 2. Наявність фінансової спроможності На підтвердження фінансової спроможності учасник процедури закупівлі має надати фінансову звітність із відповідними квитанціями про прийняття звітності контролюючими органами, відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 або скорочену фінансову звітність відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Фінансова звітність або скорочена фінансова звітність надається за останній звітний період. Якщо учасник процедури закупівлі є новоствореним підприємством (працює менше року), учасник має надати фінансову звітність за період роботи). У разі, якщо складання та подання фінансової звітності або скороченої фінансової звітності не передбачені законодавством для учасником, учасник має надати лист пояснення із посиланням на відповідні норми Закону. У графі 2000 звіту про фінансові результати “чистий дохід від реалізації продукції” не має бути меншим, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. Примітки:* Ця вимога не стосується учасників, які здійснюють діяльність без печатки згідно з чинним законодавством. Усі листи, довідки, форми тощо мають бути оформлені на фірмовому бланку, містити посаду, підпис та печатку уповноваженої на те особи, мати вихідний номер та дату складання/реєстрації.
Замовником, не вимагались положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону, а саме: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; Інші кваліфікаційні вимоги, які наведені в Додатку №5 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЄ ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ВИМОГАМ» визначені пунктами 3 і 4 частини другої статті 16 Закону.
Замовник вважає, що матеріально-технічна база – це сукупність матеріальних, речових елементів, засобів виробництва, робочої сили які використовуються і можуть бути використані в економічних процесах (тобто наявність автозаправних колонок, допоміжного обладнання, іт.д., що знаходиться на автозаправному комплексі).
Комунальне підприємство «Рівненська обласна дитяча лікарня» є єдиним закладом охорони здоров'я, який надає третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу дитячому населенню Рівненської області, а також здійснює транспортування дітей за межі Рівненської області. Тому, договір оренди АЗС не є матеріально-технічною базою, а являється технічною складовою, яка забезпечує можливість заправляти автомобілі підприємства.
Документальне підтвердження Учасника перебування АЗС у власності Учасника або у оренді дає гарантію Замовнику щодо якісного та безперебійного виконання умов договору про закупівлю протягом строку дії договору.
Учасником не підтверджено документально вимог наведених у Додатку №1 до Тендерної документації «Технічне завдання»: - Учасник має надати документи, що підтверджують право власності на АЗС (якщо пропонується власна АЗС), або договір оренди АЗС (якщо пропонується орендована АЗС), або договір партнерства (якщо пропонуються партнерські АЗС). - Якщо учасник пропонує в своїй пропозиції партнерські АЗС, для підтвердження відпуску товару він повинен надати: копію партнерського договору; гарантійний лист від партнера про відпуск товару на АЗС за талонами, які пропонує учасник, копію документу, який підтверджує право власності партнера на АЗС (якщо партнером виступає власник АЗС), або договір оренди АЗС (якщо партнером виступає орендар АЗС). Учасником було надано Договір оренди земельної ділянки від 01 жовтня 2020 року та Договір оренди обладнання від 01 листопада 2019 року.
Закупівля паливо-мастильних матеріалів (бензин, дизпаливо) проводиться Замовником з метою забезпечення належного та безперебійного надання цілодобової медичної допомоги, в зв’язку із тим, що останній являється єдиним закладом охорони здоров'я, який надає третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу дитячому населенню Рівненської області, тому своєчасна заправка автомобілів є вкрай важливою складовою. Враховуючи зазначене, вимоги Тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. З метою передбачених ризиків (загроза для життя та здоров'я пацієнтів), безперебійної роботи та гарантованого забезпечення паливом відповідної якості, а також захисту прав Замовника, вважаємо вимоги передбачені в Додатку 1 до Тендерної документації «Технічне завдання» обґрунтованими та такими, що не містять порушень Закону.
Оскарження відкритих торгів з особливостями, оголошених відповідно до Постанови № 1178 від 12.10.2022, відбувається відповідно до пунктів 52-64 Особливостей з урахуванням положень ст. 18 ЗУ “Про публічні закупівлі”.
Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за чотири дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Проте, на всьому етапі проведення даної закупівлі оскарження з вищезазначених підстав не було.
Щодо надання документів без перекладу:
Відповідно до п. 7 розділу І тендерної документації : Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою.
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою, крім тих випадків, коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно інтернет-адреси, адреси електронної пошти, торгівельної марки/знаку, загальноприйняті міжнародні терміни). Використання латинських та інших символів при написанні українських слів не допускається.
Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень і термінологія, пов’язана з предметом закупівлі, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загальноприйнятого застосування.
У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) – засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Виключення:
1. Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, у тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу.
2. У випадку надання учасником на підтвердження однієї вимоги кількох документів, викладених різними мовами, та за умови, що хоча б один з наданих документів відповідає встановленій вимозі, в тому числі щодо мови, замовник не розглядає інший(і) документ(и), що учасник надав додатково на підтвердження цієї вимоги, навіть якщо інший документ наданий іноземною мовою без перекладу.
Переможецем торгів ТОВ «Вест-Кард» було надано паспорт якості виробника бензину А-95 та паспорт якості виробника ДП-3 мовою оригіналу. Разом з тим, переможцем ТОВ «Вест-Кард» було надано паспорт якості бензину А-95 № 641-П 2022 та паспорт якості ДП-3 №640-П 2022, викладнені українською мовою.
У зв’язку з воєнною агресією та дефіцитом пального на ринку України, Кабінет Міністрів України постановою «Про внесення змін до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» від 13 травня 2022 р. № 570 (далі - Технічний регламент) вніс зміни до «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» від 01.08.2013 № 927.
Відповідно до внесених змін в п. 5 Технічного регламенту дозволяється виготовлення, введення в обіг і обіг палив, які відповідають вимогам цього Технічного регламенту.
Дозволяється введення в обіг і обіг палив, які ввозяться на митну територію України з держав - членів ЄС та інших держав (крім палива походженням з Російської Федерації та Республіки Білорусь та/або палива, власниками якого є юридичні особи, які зареєстровані на території Російської Федерації та Республіки Білорусь, або кінцевими бенефіціарами яких є Російська Федерація та Республіка Білорусь, фізичні та юридичні особи, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України “Про санкції”), на підставі документа, що підтверджує відповідність нафтопродуктів вимогам цього Технічного регламенту, виданого іноземним суб’єктом господарювання або органом з оцінки відповідності мовою оригіналу, що підтверджує відповідність нафтопродуктів стандартам EN 228 (автомобільні бензини) і EN 590 (дизельне паливо) або їх аналогів, - до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом наступних 90 календарних днів.
Нафтопродукти, підтверджені зазначеним документом, можуть реалізовуватися кінцевим споживачам на території України до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом наступних 90 календарних днів.
Керуючись змінами до Технічного регламенту і акцентуючи увагу на те, що документ, який підтверджує відповідність нафтопродуктів, може бути надано мовою оригіналу без потреби його перекладу, вважаємо, що достатнім доказом відповідності нафтопродуктів чинним нормам Технічного регламенту є надані копії паспортів якості, що видані заводами виробниками та які повністю відповідають вимогам чинного законодавства щодо підтвердження якості палива, запропонованого нами у складі пропозиції.
Разом з тим повідомляємо, що вищезазначені вимоги стосуються та розповсюджуються й на сертифікати відповідності нафтопродуктів. Оперуючи тим, що нафтопродукти відповідають стандартам EN 228 та EN 590, оцінку відповідності Товариство не проводить, сертифікати відповідності не надає до припинення або скасування воєнного стану в Україні.