-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з прання медичної білизни
кількість 1 послуга передбачає прання 27000 кг білизни
Завершена
837 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 185.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 185.00 UAH
Номер:
4cbaf1383fc7458fbe7845ab8e79c6d5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-28-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.02.2023 00:00
Період моніторингу:
28.02.2023 14:56 - 22.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
28.02.2023 № 74
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 28.02.2023 № 74.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-01-04-004926-a, 04.01.2023. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Фірма «МЕДКЛІН» встановлено порушення вимог пункту 40 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, надання учасником-переможцем документів при укладенні договору; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо усунення порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення вимог вимог пункту 40 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Фірма «МЕДКЛІН» щодо розірвання договору.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 березня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру; надання учасником-переможцем документів при укладенні договору; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради «Львівський обласний клінічний перинатальний центр (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-04-002575-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковані в електронній системі закупівель вимоги про усунення Замовником порушень при проведенні процедури закупівлі та відповіді Замовника на такі вимоги; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «ГРАНД МОДЕРН» (щодо підставності її відхилення Замовником), тендерну пропозицію ТОВ «Фірма «МЕДКЛІН»; опубліковані Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерних пропозиціях учасників ТОВ «ГРАНД МОДЕРН» та ТОВ «Фірма «МЕДКЛІН» та опубліковані вказаними учасниками документи на усунення таких невідповідностей; протокольні рішення уповноваженої особи від 16.01.2023 та від 23.01.2023; наявну в електронній ситемі закупівель інформацію щодо оскарження учасником ТОВ «ГРАНД МОДЕРН» рішення Замовника та прийнятого Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішення стосовно скарги (рішення №695-р/пк-пз від 23.01.2023, скаргу залишено без розгляду); повідомлення про намір укласти договір; надані переможцем документи при укладанні договору; договір від 03.02.2023 №72/1; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до пункту 3.2.1 частини 3.2. розділу 3 тендерної документації Замовника учасниками цінова пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження файлу у форматі “PDF” або “JPEG”, зокрема, з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Документи подаються, відповідно до підпункту 3.8 розділу 3 тендерної документації та Додатку 2 тендерної документації.
Так, за вимогою пункту 4 розділу «Особливі умови» Додатку 2 (Технічна специфікація) до тендерної документації, на підтверддження забезпечення обов’язкової наявності в технології прання операційної медичної білизни дезінфекційного засобу з ензимними складовими та використання відповідно до методичних рекомендацій, учасник зобов’язаний надати у складі пропозиції належні копії гарантійних листів товаровиробника на якісне та своєчасне постачання дезінфікуючого засобу.
Про веденим моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Фірма «МЕДКЛІН» у складі тендерної пропозиції надано гарантійний лист виробника ТОВ «Бланідас» (лист №11-02/04/221 від 11.01.2023, файл «32. Гарантійний лист від виробника засоби.pdf»), у якому зазначено, що ТОВ «Бланідас» є офіційним виробником дезінфекційних засобів з ензимними складовими та гарантує якісне та своєчасне постачання таких засобів ТОВ «Фірма «МЕДКЛІН» відповідно до закупівлі UA-2023-01-06-001725-a, яку проподить КНП ЛОР «Львівська обласна дитяча клінічна лікарня «ОХМАТДИТ».
Отже, учасником ТОВ «Фірма «МЕДКЛІН» у складі тендерної пропозиції не надано гарантійного листа виробника на підтверддження забезпечення обов’язкової наявності в технології прання операційної медичної білизни дезінфекційного засобу з ензимними складовими та використання відповідно до методичних рекомендацій за предметом закупівлі UA-2023-01-04-004926-a, яка проподилася Замовником.
Також, за вимогами пункту 1 розділу «Особливі умови» Додатку 2 до тендерної документації учасник зобов’язаний надати у складі пропозиції детально розписану методику прання та оброблення медичної білизни, а щодо автоматичного дозування миючих та дезінфікуючих середників – опис системи та перелік програм що використовуються в технологічних процесах.
Водночас, учасником ТОВ «Фірма «МЕДКЛІН» надано методику (файл «27. Методика прання та оброблення медичної білизни опис систем перелік програм.pdf»), яка не містить таких процесів як підготовка води і рідких миючих розчинів, які подаються автоматичною системою дозування та нейтралізація, полоскання, та містить п.27, згідно якого пральня оснащена обладнанням Electrolux, однак згідно довідки учасника про виробничі потужності учасник використовуватиме обладнання Unimac.
З врахуванням вищенаведеного Замовником опубліковано в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою до учасника ТОВ «Фірма «МЕДКЛІН» щодо виправлення невідповідностей у документах тендерної пропозиції шляхом надання копії гарантійного листа товаровиробника на якісне та своєчасне постачання дезінфікуючого засобу з ензимними складовими, а також детально розписаної методики прання та оброблення медичної білизни, яка містить усі процеси згідно Додатку 2 тендерної документації, зокрема таких процесів як підготовка води і рідких миючих розчинів, які подаються автоматичною системою дозування та нейтралізація, полоскання, та усунути невідповідність згідно п.27 методики прання.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 40 Особливостей №1178, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
При цьому, у пункті 40 Особливостей №1178 визначено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Таким чином, відповідно до вищевказаної норми Особливостей №1178, у разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі невідповідності в інформації та/або документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, такі невідповідповідності не підлягають усуненню.
Отже, на порушення вимог пункту 40 Особливостей №1178, Замовником неправомірно розміщено (опубліковано) учаснику ТОВ «Фірма «МЕДКЛІН» повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Як наслідок, на порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Фірма «МЕДКЛІН», яка станом на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій та її розкриття не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації Замовника внаслідок не надання учасником у складі тендерної пропозиції відповідних документів згідно з вимогами пунктів 1 та 4 розділу «Особливі умови» Додатку 2 (Технічна специфікація) до тендерної документації Замовника (копії гарантійного листа товаровиробника на якісне та своєчасне постачання дезінфікуючого засобу з ензимними складовими та детально розписаної методики прання та оброблення медичної білизни, яка містить усі процеси), а визначено його переможцем та укладено з ним договір від 03.02.2023 № 72/1.
Період усунення порушень:
13.03.2023 15:32 - 28.03.2023 01:00
Дата публікації висновку:
13.03.2023 15:32
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовником здійснено оскарження висновку моніторингу Держаудитслужби України по закупівлі шляхом подання позову до суду.
Дата публікації:
27.03.2023 16:16
Дата відкриття провадження:
30.03.2023 18:00
Номер відкриття провадження:
Відомості про справу: Львівський окружний адміністративний суд ; Єдиний унікальний номер справи 380/6235/23; Номер провадження П/380/6293/23; Дата реєстрації 30.03.2023
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник торгів приймаючи рішення про визначення учасника переможцем керувався виключно законними підставами. Згідно п.40 Особливостей «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»
Враховуючи, що ні гарантійний лист, ні методика прання не змінюють кількісні, якісні та технічні характеристики, а зокрема предмет закупівлі, а також те, що такі документи були надані у складі пропозиції, але містили невідповідності, що не змінюють предмет закупівлі при їх усуненні, - послуга прання залишається послугою з прання, - відтак, замовником правомірно надано час на усунення невідповідностей і визначено переможцем торгів учасника, який усунув такі невідповідності, тому вважаємо, що висновок за результатами такої закупівлі не є обгрунтованим та буде оскаржено в суді протягом 10 робочих днів.
Дата публікації звіту:
20.03.2023 17:32
Запити/Пояснення
Номер:
e0f3a58e27dc4631ab173bf41af2f7ab
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
01.03.2023 13:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.03.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2023-01-04-004926-a, яка проводилась комунальним некомерційним підприємством Львівської обласної ради «Львівський обласний клінічний перинатальний центр» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
c13c36264971470a897b4fce67343ecd
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснення
Дата опублікування:
02.03.2023 18:03
Опис:
Відповідь
на запит про надання пояснень по моніторингу UA-M-2023-02-28-000047
Обґрунтування розміру очікуваної вартості: Відповідно до річного плану даної закупівлі фінансування здійснюється за рахунок коштів НСЗУ, які за правовим статусом не є бюджетним фінансуванням. Очікувану вартість предмету закупівлі визначено згідно очікуваних обсягів закупівлі 27000 кг та на основі аналізу та моніторингу ринкових цін, що відображені в комерційних пропозиціях постачальників, наданих на запит замовника, які додаються до пояснення. Керувались при цьому в т.ч. Наказом МЕРТ від 18.02.2020 р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі»
Розрахунок очікуваної вартості:
Ціна №1-30.77 грн/кг*27000 кг=830790 грн
Ціна №2-31.07 грн/кг*27000 кг=838890 грн
Ціна №3-31.15грн/кг*27000 кг=841050 грн
Середнє арифметичне 836910 грн
З урахуванням заокруглення 837000 грн.
Таким чином очікувана вартість закупівлі за становить 837000.00 грн. з ПДВ.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до прогнозованих потреб замовника вирахуваних на основі минулорічних періодів та щорічних додаткових зростаючих потреб. Вимоги до технічних та якісних характеристик предмету закупівлі встановлені відповідно до специфіки закладу, де надаватимуться послуги. При підготовці технічного завдання щодо закупівлі, використано загальноприйняті для лікувальних установ стандарти до вибору дезінфікуючих засобів при пранні згідно ТУ, ДСТУ, враховано те, що технологічний процес прання повинен здійснюватися згідно Інструкції зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах та необхідність наявності в потенційних учасників сертифікатів відповідності/якості чи висновків санітарно-епідеміологічної експертизи на миючі та дезінфікуючі засоби. 1) Технологічний процес обробки медичної білизни в пральні повинен включати: підготовчі операції приймання, сортування, комплектування виробничих партій; підготовка води і рідких миючих розчинів, які подаються автоматичною системою дозування; дезінфекція; прання білизни (прання, нейтралізація, полоскання); віджимання; сушіння білизни; прасування; усунення браку прання; видача медичної білизни Замовнику. Технологічний процес передбачає можливість прання білизни в розчинних мішках типу Біоблок білизни інфекційних хворих, забруднену кров’ю та іншими біологічними виділеннями. Забезпечено обов’язкову наявності в технології прання операційної медичної білизни дезінфекційного засобу з ензимними складовими та використання відповідно до методичних рекомендацій.Враховано, що білизна має бути випрана (виварена), випрасувана, складена та спакована .У разі втрати та/або пошкодження білизни, переданої для прання, Виконавець зобов’язується відшкодувати Замовнику спричинені цим збитки за ціною нової білизни.