• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт підвальномого приміщення (укриття) ЗЗСО № 5 за адресою: м. Київ вул. Тимірязєвська, 36)

ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт підвальномого приміщення (укриття) ЗЗСО № 5 за адресою: м. Київ вул. Тимірязєвська, 36) згідно документації. Строк надання послуг/виконання робіт: протягом 90 календарних днів з моменту підписання договору, але не пізніше 2023 року. З метою підтвердження відповідності якості робіт, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати: - сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, що система управління якістю стосовно виконання будівельних робіт (організація будівництва будівель) відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015; - сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, стосовно виконання будівельних робіт відповідна вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT); - сертифікат на систему екологічного управління, що система екологічного управління відповідає: вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 у сфері будівництва: - сертифікат на систему управління щодо протидії корупції, стосовно виконання робіт і послуг у сфері будівництва відповідає ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT). Примітка: кошторисну документацію підготувати згідно обсягів робіт та у відповідності з Кошторисними нормами України у будівництві, Державними Стандартами України. У разі, якщо технічна специфікація замовника містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, учасник може надати саме такі матеріали, як вимагається замовником, або еквівалент, не гірший за якістю. Учасник визначає вартість робіт, які він пропонує виконати за Договором, у відповідності з Кошторисними нормами України у будівництві, Державними Стандартами України на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту поточного ремонту (будівля, що експлуатується) згідно умов їх виконання, які він пропонує виконати з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартості матеріалів (приймаються за відповідними обґрунтованими цінами), вартості експлуатації будівельних машин та механізмів (визначається згідно Державних Стандартів України), інших витрат підтверджених обґрунтованими розрахунками, коштами на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт. Необґрунтована і неврахована Учасником вартість матеріалів, витрат, тощо не сплачується Замовником окремо, а витрати на їх покриття вважаються врахованими у загальній ціні його пропозиції. • Розрахунок договірної ціни здійснюється з урахуванням положень КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021р. № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» з наданням підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни: -локальний кошторис; -зведений кошторисний розрахунок; -розрахунок вартості матеріальних ресурсів; -дефектний акт.

Завершена

1 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 000.00 UAH
Номер: d568585fcbd14eaaa818342972490bd3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-02-28-000065
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.02.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 28.02.2023 16:49 - 22.03.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 27.02.2023 № 56 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Начальник Олександр КАРАБАНОВ Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 27.02.2023 № 56 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2023-01-03-004323-a 03.01.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 188-19-24, lisitsyna9325@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення пункту 40 Особливостей та пунктів 2,4 та 5 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 березня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 03.01.2023 № ВТО/10 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол відхилення ТОВ «Будкомлект», тендерну пропозицію ТОВ «Будівельна компанія «Елітміськбуд» (далі – Переможець), повідомлення про намір укласти договір від 01.02.2023, договір від 30.01.2023 № ВТО/10/ЕМ, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 24.01.2023 № 777-р/пк-пз, відповіді Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 06.03.2023 та 15.03.2023. За результатами аналізу документів, оприлюднених на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що згідно з протоколом від 16.01.2023 № б/н Замовником відхилено пропозицію учасника ТОВ «Будкомлект» у зв’язку з відсутністю листа щодо підтвердження можливості виконання робіт/надання послуг без отримання авансового платежу, відповідно до розділу «Інша інформація» ТД. При цьому, відповідно до п. 40 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Оскільки, усунення невідповідностей в документах учасника ТОВ «Будкомлект» не призводить до зміни предмету закупівлі Замовник повинен був надати Учаснику вимогу про усунення невідповідностей. Однак, в порушення п. 40 Особливостей Замовником не висунуто ТОВ «Будкомлект» вимогу про усунення невідповідностей, а одразу відхилено тендерну пропозицію вищезазначеного Учасника. Відповідно до п.3 Особливостей №1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Таким чином, Замовником, безпідставно відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію ТОВ «Будкомлект» яка є дешевшою на 205 790, 80 гривень за пропозицію Переможця, що призвело до порушення принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, які встановлені пунктами 2, 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону № 922.
Період усунення порушень: 23.03.2023 12:30 - 07.04.2023 01:00
Дата публікації висновку: 23.03.2023 12:30

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Управлінням освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації (далі — Управління) в рамках здійснення моніторингу Північним Офісом Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Державної аудиторської служби України (далі — ДАСУ), опрацьовано інформацію про результати моніторингу у розрізі стадій проведення процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт підвальномого приміщення (укриття) ЗЗСО № 5 за адресою: м. Київ вул. Тимірязєвська, 36)», ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-03-004323-a. За результатами опрацювання надаємо інформацію. Замовник складає тендерну документацію у відповідності до вимог Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», пункт 28, зокрема Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, та статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформації про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Обсяги та перелік кваліфікаційних критеріїв встановлюється Замовником самостійно. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник вважає за необхідне включити до вимогу надати лист щодо підтвердження можливості виконання робіт/надання послуг без отримання авансового платежу. В складі Пропозиції Учасника ТОВ "Будкомплект" був відсутній вищезазначений документ, тому Замовником було прийнято рішення відхилити Пропозицію, як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Висновком про результати моніторингу закупівлі ДАСУ зобов’язує щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Згідно із ст. 19 Конституції України, органи державної влади та їх посадові особи зобов’язанні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що чітко передбачені Конституцією та Законами України. Окрім того, відповідно до пункту 5 ч.7 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» у висновку обов`язково зазначаються, зокрема, зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Згідно п. 19 ч. 1 ст. 4 КАС України індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк. Оскільки висновок за результатами проведеного моніторингу публічних закупівель встановлює для Замовника певні обов`язки, такий висновок є актом індивідуальної дії, що приймається Держаудитслужбою в межах наданих їй повноважень та на виконання покладених на неї завдань, тому має бути перевірений судом на відповідність п. п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 КАС України. Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Разом з тим, можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити підконтрольній установі для усунення порушень. Зазначеним Висновком Держаудитслужбою зобов`язано Замовника здійснити заходів щодо усунення виявлених порушень, шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, проте не конкретизовано яких саме заходів має вжити Замовник, відтак такий висновок є неконкретизованим, не містить чітких вимог або рекомендацій щодо способу усунення виявлених під час моніторингу порушень. Його зміст фактично зводиться до спонукання замовника самостійно визначити, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень. Відповідно до позиції Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду (постанова від 10.12.2019 по справі №160/9513/18), зміст спірного висновку, який є індивідуально-правовим актом та породжує права і обов`язки для позивача, полягає в тому, щоб «усунути виявлені порушення»", встановлені Держаудитслужбою, не відповідає критеріям, встановленим частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України. Верховний суд зазначає, що можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акту індивідуальної дії. Суд визнає, що зобов`язальний характер вимоги щодо усунення правопорушення свідчить про встановлення цього порушення, так і визначення імперативного обов`язкового способу його усунення. Відповідно до с.16 Цивільного кодексу України, способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути, зокрема, визнання правочину недійсним. Згідно із ст.204 ЦК України, правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. Поняття недійсності правочину та правові наслідки недійсності правочину визначені ст.ст.215, 216 ЦК України. При цьому, Держаудитслужбою конкретно не зазначено підстав недійсності правочину та яким шляхом вжити замовнику відповідних заходів. Крім того, випадки нікчемності договору про закупівлю прямо передбачені ст.43 Закону України «Про публічні закупівлі». Під жоден із випадків нікчемності укладений із ТОВ "Будівельна компанія "Елітміськбуд" договір про закупівлю не підпадає. Також, замовник не може здійснити заходів щодо розірвання укладеного договору із ТОВ "Будівельна компанія "Елітміськбуд". Згідно ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов’язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Статтею 526 ЦК України передбачено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Виконання зобов’язань, реалізація, зміна та припинення певних прав у договірному зобов’язанні можуть бути зумовлені вчиненням або утриманням від вчинення однією із сторін у зобов’язанні певних дій чи настанням інших обставин, передбачених договором, у тому числі обставин, які повністю залежать від волі однієї із сторін. При цьому, відповідно до ст.525 ЦК України, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Статтею 214 ЦК України встановлено, що особи, які вчинили дво- або багатосторонній правочин, мають право за взаємною згодою сторін, а також у випадках, передбачених законом, відмовитися від нього, навіть і в тому разі, якщо його умови повністю ними виконані. Відмова від правочину вчиняється у такій самій формі, в якій було вчинено правочин. Правові наслідки відмови від правочину встановлюються законом або домовленістю сторін. Таким чином, розірвання укладеного із переможцем процедури закупівлі можливе лише за взаємною згодою сторін. Окрім того, ТОВ "Будівельна компанія "Елітміськбуд" виконано зобов’язання за договором, Замовником здійснено оплату. Законом України “Про публічні закупівлі” не передбачено, що укладений договір за тендерною пропозицією, яка не відповідає вимогам тендерної документації, підлягає розірванню. Отже, право зобов`язувати суб`єкта господарювання усунути порушення шляхом розірвання договору ні Законом №922, ні Законом №2939 не передбачене. Таким чином, жодним нормативно-правовим документом не визначено право Держаудитслужби визначати перевіряючій особі шляхи усунення встановлених порушень в ході проведення моніторингу закупівель шляхом розірвання договору, оскільки дані дії можливо лише вчинити сторонами договору в межах вирішення господарських взаємовідносин, або за угодою сторін чи на підставі відповідного рішення суду. Враховуючи вищевикладене, в Замовника відсутні правові підстави щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору. Уповноважена особа Олег СТОЦЬКИЙ
Дата публікації звіту: 30.03.2023 15:23

Запити/Пояснення