-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин А 95 або еквівалент, Дизельне паливо або еквівалент
Завершена
7 135 120.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 35 675.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 35 675.60 UAH
Номер:
bfb765327caf44819dda02f7cc4d5fa7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-04-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.07.2023 00:00
Період моніторингу:
04.07.2023 14:55 - 26.07.2023 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
04.07.2023 № 202
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 04.07.2023 № 202.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-12-28-014179-a, 28.12.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону.
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082 та пунктів 3 та 24 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, встановлено порушення вимог пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 та пункту 5 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» та визначення переможця тендеру встановлено порушення вимог підпункту 3 пункту 41 та пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця; правомірності внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 3 пункту 41 та пункту 3 Особливостей №1178 вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону при відображенні закупівель у річному плані, пункту 14 Порядку №1082, пунктів 3 та 24 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю а також пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 та пункту 5 частини другої статті 21 Закону при заповненні і оприлюдненні оголошення про проведення відкритих торгів.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 липня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Стрийського міського комбінату комунальних підприємств (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-12-28-004052-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковані вимогу про усунення порушень при проведенні закупівлі відповідь Замовника на таку вимогу; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ»; протокольне рішення від 09.01.2023 щодо кваліфікації пропозиції учасника ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ»; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» як переможцем тендеру документи; договір від 18.01.2023 №47ТЛБЗ-1087/23; додаткові угоди від 25.01.2023 №1; від 27.01.2023 №2; від 09.03.2023 №3; від 14.04.2023 №4; від 25.05.2023 №5; від 21.06.2023 №6 до вказаного договору, а також повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, опубліковані при внесенні вказаною додатковою угодою змін до договору; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону від 16.08.2022 №2526-IX) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормою пункту 14 Особливостей №1178 закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
У частині першій статті 4 Закону визначено, зокрема, що річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього, закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Проведеним під час моніторингу аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що Замовником 28.12.2022 оприлюднено інформацію про включення до річного плану на 2022 рік (ID плану: UA-P-2022-12-28-004052-a) проведення закупівлі за предметом «Бензин А 95 або еквівалент, Дизельне паливо або еквівалент» з очікуваною вартістю 7 135 120,00 гривень.
В оприлюдненому оголошенні про проведення відкритих торгів за ID: UA-2022-12-28-014179-a зазначено кінцевий строк подання пропозицій – 07.01.2023, строк поставки товарів: від 01 січня 2023 до 31 грудня 2023 року.
Також згідно з умовами пункту 2.2 Проекту договору, що міститься у Додатку №3 до тендерної документації Замовника, поставка товару здійснюється з моменту підписання договору до 31 грудня 2023 року відповідно до заявок Замовника.
Отже, Замовником за досліджуваною процедурою закупівлі здійснювалася закупівля товару для потреби 2023 року.
Водночас, в електронній системі закупівель відсутня інформація щодо планування Замовником вказаної закупівлі та відповідні відображення у річному плані закупівель на 2023 рік. Натомість оголошення про проведення відкритих торгів по вищевказаному предмету закупівлі містить посилання на план закупівель на 2022 рік, що оприлюднений в електронній системі закупівель (UA-P-2022-12-28-004052-a).
Таким чином, закупівля UA-2022-12-28-014179-a проведена не у відповідності до вимог пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону внаслідок включення такої закупівлі до річного плану закупівель 2022 року при наявній потребі на наступний рік (період).
За нормами пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Вимогами пункту 14 Порядку №1082 визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет досліджуваної закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник зазначив вид предмету закупівлі: товари, а саме: бензин А 95 або еквівалент (57 600 л); дизельне паливо або еквівалент (71 870 л); за кодом національного класифікатора України ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти.
Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 09132000-3 «Бензин»; 09134200-9 «Дизельне паливо».
Однак, за результатами моніторингу встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів) Замовником не зазначено коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку №1082 та пунктів 3 та 24 Особливостей №1178.
Крім того, відповідно до норм пункту 26 Особливостей №1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону.
Зокрема, відповідно до пункту 5 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг.
В опублікованому в електронній системі закупівель оголошенні про проведення відкритих торгів за ID:UA-2022-12-28-014179-a зазначено строк поставки товарів: від 01 січня 2023 до 31 грудня 2023, тоді як кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 07 січня 2023 року, а згідно з умовами пункту 2.2 Проекту договору (Додаток №3 до тендерної документації) поставка товару здійснюється з моменту підписання договору до 31 грудня 2023 року відповідно до заявок Замовника.
Таким чином, в опублікованому Замовником оголошенні про проведення відкритих торгів за ID:UA-2022-12-28-014179-a вказано недостовірну інформацію щодо строку поставки товарів, чим порушено норми пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 та пункту 5 частини другої статтті 21 Закону.
Згідно з нормами пункту 44 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Аналогічна вимога міститься у розділі 3 Додатку №1 до тендерної документації Замовника.
Також, у таблиці пункту 3.1 розділу 3 Додатку №1 до тендерної документації наведено спосіб (перелік документів та інформації) підтвердження переможцем відсутності підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Так, за вимогою пункту 3.1 розділу 3 Додатку №1 до тендерної документації щодо відсутності підстав, визначених частиною другою статті 17 Закону, переможець пованен надати довідку в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між переможцем та Замовником раніше не було укладено договорів, або про те, що переможець процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно, підстав, що призвели б до його дострокового розірвання і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, не було, або довідку з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі.
Водночас, моніторингом встановлено, що переможець тендеру ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» надав довідку від 05.01.2023 №2022/11-3, у якій ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» повідомляє про відсутність фактів не виконання своїх зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю з Виконавчим комітетом Дрогобицької міської ради Львівської області, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Таким чином, переможцем тендеру ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель довідку від 05.01.2023 №2022/11-3 щодо відсутності підстав, визначених частиною другою статті 17 Закону стосовно зобов’язань перед Виконавчим комітетом Дрогобицької міської ради Львівської області (який не є замовником досліджуваної процедури закупівлі), а не Замовником.
Відповідно до вимог підпункту 3 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей.
Проте, на порушення вимог пункту 41 та пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ», а укладено з ним договір від 18.01.2023 №47ТЛБЗ-1087/23 на суму 6 948 050,00 гривень.
Період усунення порушень:
18.07.2023 17:16 - 02.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
18.07.2023 17:16
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 3 пункту 41 та пункту 3 Особливостей №1178 вжито заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України шляхом розірвання договору. Крім того, вжито заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону при відображенні закупівель у річному плані, пункту 14 Порядку №1082, пунктів 3 та 24 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю а також пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 та пункту 5 частини другої статті 21 Закону при заповненні і оприлюдненні оголошення про проведення відкритих торгів.
Дата публікації звіту:
24.07.2023 09:38
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- documentsForm: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
03.08.2023 09:17
Запити/Пояснення
Номер:
b341f39198aa42cb8d9895f7e8a6f358
Назва:
Запит про надання пояснення Замовнику – Стрийському міському комбінату комунальних підприємств
Дата опублікування:
05.07.2023 15:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.07.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD:UA-2022-12-28-014179-a, яка проводилась Стрийським міським комбінатом комунальних підприємств (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
33638b13ab9f4c598351fd202bb548cc
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
06.07.2023 10:07
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за UA-2022-12-28-014179-a, яка проводилась Стрийським міським комбінатом комунальних підприємств (далі – Замовник), виникла необхідність в наданні пояснень з наступних питань: 1. Надати інформацію, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. 2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Враховуючи вищенаведене, надаємо пояснення з наступних питань:
- Обгрунтування розміру бюджетного призначення здійснено на підставі затвердженого плану використання бюджетних коштів на 2023 р. , а також плану закупівель на 2023 рік.
- Очікувана вартість визначена як розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення / невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Очікувана ціна за одиницю визначена ,як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних , інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та / або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торговельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі.
- Якісні та технічні характеристики визначені з урахуванням реальних потреб підприємства в закупівлі - Бензин А 95 або еквівалент, Дизельне паливо або еквівалент для подальшого використання в виробничих цілях для надання послуг з благоустрою міста та оптимального співвідношення ціни та якості. Технічні та якісні характеристики продукції -Бензин А 95 або еквівалент - відповідно до вимог ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» ; ДП або еквівалент - відповідно до вимог ДСТУ 7688:2015
«Паливо дизельне Євро. Технічні умови». Обираючи умови постачання товару Замовник враховував реальне планування робіт та можливість виконання робіт.
- Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі) розміщено на сайті Замовника http://stryimkkp.ho.ua/
Документальне підтвердження до пояснень додається.