-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ЛГВ 22П-027__Влаштування автоматичної пожежної сигналізації на об'єктах ГПУ "Львівгазвидобування". Роботи "під ключ"__45220000-5 -- Інженерні та будівельні роботи
Завершена
4 521 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 46 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 46 000.00 UAH
Номер:
f36f91f3b0ee443bb7c7a4719ab9cad7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-28-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.02.2023 00:00
Період моніторингу:
28.02.2023 15:08 - 22.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
28.02.2023 № 74
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 28.02.2023 № 74.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-12-21-002259-a, 21.12.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру; надання учасником-переможцем документів при укладенні договору; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому встановлених порушень вимог пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 березня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру; надання учасником-переможцем документів при укладенні договору; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Акціонерного товариства «Укргазвидобування» в особі філії «Газопромислове управління «Львівгазвидобування» (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-12-15-000852-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та зміни до неї; опубліковані звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповіді Замовника на такі звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.01.2023 №ЛГВ 22П-027; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» (далі - ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ»); опубліковане ТОВ «ОХОРОННІ СИСТЕМИ МАЙБУТНЬОГО» звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру та надану Замовником відповідь на таке звернення; повідомлення про намір укласти договір, договір від 14.02.2023 №ЛГВ-62/07-23, опубліковані ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» документи як переможцем тендеру; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Також, за нормою пункту 44 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених іншими пунктами частини першої, окрім пунктів 3, 5, 6 і 12, у пункті 44 Особливостей №1178, відсутня.
Відповідно до норм частини третьої статті 17 Закону замовником для надання переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель визначається спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Водночас, під час моніторингу встановлено, що у тендерній документації (частина 4 розділу ІІІ та Додаток 2.2) вказано, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 4 дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 10 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону згідно Додатку №2.2 до тендерної документації та у Додатку 2.2 визначено спосіб для подання відповідних документів, в тому числі документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2 та 8 частини першої статті 17 Закону.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми Особливостей №1178, чим порушено вимогу пункту 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
21.03.2023 14:14 - 05.04.2023 01:00
Дата публікації висновку:
21.03.2023 14:14
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок оскаржено до Київського окружного адміністративного суду
Дата публікації:
03.04.2023 14:07
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
АРГУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ
моніторингу ID:UA-M-2023-02-28-000036
21 березня 2023 року на електронному майданчику опубліковано Висновок ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ щодо встановлення порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї під час моніторингу процедури закупівлі ЛГВ 22П-027__Влаштування автоматичної пожежної сигналізації на об'єктах ГПУ "Львівгазвидобування". Роботи "під ключ"__45220000-5 -- Інженерні та будівельні роботи, оприлюдненої у відповідності до вимог Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178).
Висновком встановлено, що у тендерній документації (частина 4 розділу ІІІ та Додаток 2.2) вказано, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 4 дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 10 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону згідно Додатку №2.2 до тендерної документації та у Додатку 2.2 визначено спосіб для подання відповідних документів, в тому числі документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2 та 8 частини першої статті 17 Закону, що не відповідає п.44 Особливостей №1178 в яких відсутня вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених іншими пунктами частини першої, окрім пунктів 3, 5, 6 і 12.
Таким чином, у Висновку зазначено, що Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми Особливостей №1178, чим порушено вимогу пункту 28 Особливостей №1178.
Не погоджуємося з даним висновком аргументуючи наступним:
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, які зобов'язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" " (далі - Закон), здійснюються закупівлі з урахуванням Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості) на виконання вимог Закону.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерної документації формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з цими особливостями.
Щодо включення до умов Тендерної документації закупівлі ЛГВ 22П-027__Влаштування автоматичної пожежної сигналізації на об'єктах ГПУ "Львівгазвидобування". Роботи "під ключ"__45220000-5 -- Інженерні та будівельні роботи вимог про необхідність документального підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 8, 10 ч.1 ст.17 Закону повідомляю наступне:
Так, положеннями Особливостей визначено наступне:
«44. Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону).
Замовник не перевіряє переможця процедури закупівлі на відповідність підстави, визначеної пунктом 13 частини першої статті 17 Закону, та не вимагає від учасника процедури закупівлі/переможця процедури закупівлі підтвердження її відсутності.»
Тобто, вищезазначені положення Особливостей вимагають саме від Замовника здійснити перевірку всіх підстав для відхилення саме Переможця, які визначені ст.17 Закону, окрім п.13 ч.1 ст.17 Закону, та забороняють вимагати від Переможця закупівлі підтвердження відсутності підстави, передбаченої п.13 ч.1 ст.17 Закону.
Разом із тим, згідно абз.3 п.44 Особливостей:
«Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.»
Тобто, перше речення вищезазначеного абзацу встановлює безпосередньо Переможцю обов’язок документально підтвердити відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 ч.1 та ч.2 ст.17 Закону.
А друге речення цього абзацу встановлює Замовнику обов’язок визначити вимогу про документальне підтвердження Переможцем публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до пункту 4 розділу ІІІ Тендерної документації закупівлі ЛГВ 22П-027__Влаштування автоматичної пожежної сигналізації на об'єктах ГПУ "Львівгазвидобування". Роботи "під ключ"__45220000-5 -- Інженерні та будівельні роботи Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 4 дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 10 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону згідно додатку №2.2 до тендерної документації. Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону). Замовник не перевіряє переможця процедури закупівлі на відповідність підстави, визначеної пунктом 13 частини першої статті 17 Закону, та не вимагає від учасника процедури закупівлі/переможця процедури закупівлі підтвердження її відсутності.
Додатком 2.2. Тендерної документації передбачено документи, що вимагаються Замовником для завантаження учасником-переможцем відповідно до вимог статті 17 Закону, зокрема Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 10 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, та у зв’язку з тим, що на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть вживати додаткових заходів, зокрема зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів, доступ до відомостей, що містяться в таких системах було тимчасово зупинено або обмежено.
Згідно роз’яснень Мінекономіки № 3304-04/34835-06 від 03.06.2020 року «Щодо застосування статті 17 Закону» перевірка підстав для відхилення Переможця, зокрема, передбачених пунктами 2, 8, 10 ч.1 ст.17 Закону, здійснюється наступним чином:
- п.2 ч.1 ст.17 Закону «Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення» - перевіряється безпосередньо замовником у Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, документи від переможця не вимагаються.
- п.8 ч.1 ст.17 Закону «Учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура» - перевіряється безпосередньо замовником у Єдиному реєстрі підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, документи від переможця не вимагаються
- п.10 ч.1 ст.17 Закону «Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)» - надається учасниками копія антикорупційної програми або копія наказу про призначення Уповноваженого з реалізації антикорупційної програми.
Тобто інформація, яка підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 2, 8, 10 частини першої ст.17 Закону міститься або в єдиних державних реєстрах або у безпосередньому володінні Переможця (Антикорупційна програма або наказ про призначення уповноваженої особи з реалізації антикорупційної програми), що також підтверджується Листом Мінекономіки від 16.01.2020 №3304-04/2361-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним».
Відповідно до листа Мінекономіки від 23.06.2022 № 3323-04/40967-06 "Щодо застосування статті 17 Закону у зв'язку із введенням воєнного стану" та листа НАЗК від 31.05.2022 р. №23-06/12865-22 "Про розгляд листа та надання роз'яснення" така довідка формується онлайн учасником:https://corruptinfo.nazk.gov.ua/reference/getpersonalreference/individual).
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 № 263 "Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно - комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану" відповідно до Указу Президента України від 24.02. 2022 № 64 "Про введення воєнного стану в Україні" установлено, що на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть вживати додаткових заходів, зокрема зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів.
Національне агентство з питань запобігання корупції 24.02.2022 повідомило https://nazk.gov.ua/uk/novyny/dostup-do-publichnoyi-chastyny-reyestru-deklaratsij-reyestru- zvitiv-partij-politdata-ta-reyestru-koruptsioneriv-obmezheno/), що доступ до публічної частини, зокрема, Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення обмежено у зв'язку з технічними роботами, спрямованими на максимальне посилення захисту особистих даних користувачів в умовах воєнного стану. З огляду на зазначене, в умовах воєнного стану відсутній вільний доступ до публічної інформації, що міститься у зазначених вище відкритих єдиних державних реєстрах, доступ є обмеженим або зупиненим.
На момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів доступ до Єдиного державного реєстра осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (п.2 ч.1 ст.17 Закону), Єдиного реєстра підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (п.8 ч.1 ст.17 Закону), Антикорупційної програми та наказу про призначення Уповноваженого з реалізації антикорупційної програми (оскільки перебуває у безпосередньому володінні Переможця) (п.10 ч.1 ст.17 Закону) був і є обмежений, що також підтверджується Листом Мінекономіки від 23.06.2022 року №3323-04/40967-06 «Щодо застосування статті 17 Закону у зв’язку із введенням воєнного стану» та додатками до нього.
На підставі вищевикладеного, у зв’язку із тим, що Замовнику встановлена вимога щодо перевірки Переможця на наявність підстав, передбачених, зокрема пунктами 2, 8, 10 частини першої статті 17 Закону, а доступ до публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах обмежено, Замовником, з урахуванням вищезазначених положень Особливостей та роз’яснень Мінекономіки, зокрема листа Мінекономіки від 23.06.2022 року №3323-04/40967-06, в якому зокрема зазначено, що під час проведення торгів, замовник самостійно з урахуванням вимог законодавства правового режиму воєнного стану та інформації, вказаної у вищеперелічених листах, визначає у тендерній документації у який спосіб підтверджується відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених у статті 17 Закону, Замовник встановив вимогу щодо документального підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 8, 10 частини першої статті 17 Закону.
Уповноважена особа Ростислав Стеблецький
Дата публікації звіту:
23.03.2023 12:17
Запити/Пояснення
Номер:
996e8f2f87c74d20b45fe80eafa96380
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
28.02.2023 16:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.03.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-12-21-002259-a, яка проводилась Акціонерним товариством «Укргазвидобування» в особі філії «Львівгазвидобування» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
85faceb327f243a1910bf0c8c6ca9fbc
Назва:
На запит про надання інформації по закупівлі 22П-027
Дата опублікування:
03.03.2023 10:49
Опис:
1. На вимогу «Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість» повідомляю наступне:
Очікувана вартість товарів, робіт та послуг визначається / розраховується з посиланням на джерела цінової інформації, зокрема ціни комерційних пропозицій, рахунків-фактур постачальників, виробників, що спеціалізуються на постачанні товарів та послуг, які планується закупити, калькуляції ціни, що містить інформацію стосовно структури витрат щодо товару/послуги, який/яка закуповується, прайсові або каталожні ціни, офертні ціни, довідкові ціни на товари та послуги, що публікуються в спеціалізованих виданнях, ціни, що містяться у висновках спеціалістів в окремих сферах діяльності, ціни, зазначені в кошторисах проектів, довідки спеціалізованих установ щодо середнього рівня цін на ринках, джерела інформації про ринкові ціни, перелік яких установлюється Кабінетом Міністрів України на виконання вимог Податкового кодексу України, статистичні дані державних установ та організацій, відомості, отримані на веб-сайтах у мережі Інтернет, ціни раніше укладених договорів, як уже виконаних, так і діючих, одержаних із текстів контрактів (Товариства, підприємств Групи Нафтогаз, з веб-порталу Уповноваженого органу з питань публічних закупівель (www.prozorro.gov.ua) та з інших джерел.
Розмір витрат та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до Додатку 15 Регламенту взаємодії структурних підрозділів АТ «Укргазвидобування» під час закупівлі товарів, робіт та послуг, затвердженого наказом №348 від 28.07.2022 р., а саме методом визначення очікуваної вартості шляхом порівняння ринкових цін.
Відповідно до розділу 2.2, підпункту 3:
визначили очікувану ціну за одиницю, з урахуванням приведеної вартості, яка не може бути вищою за середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою:
Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, де:
Цод - очікувана ціна за одиницю;
Ц1, Цк - ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов;
К - кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена як середнє значення комерційних пропозицій потенційних учасників ринку, що мають можливість виконати дані роботи відповідно до вимог Замовника.
Очікувана вартість предмета закупівлі за джерелом фінансування закупівлі - власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства) склала – 4 521 000,00 грн з ПДВ.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб АТ «Укргазвидобування» та з урахуванням вимог нормативних документів у цій сфері, з відповідним встановленням сукупності технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Таким чином, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обґрунтовані потребою Товариства з урахуванням стандартів до виконання даних робіт. Визначені в документації технічні та якісні характеристики предмета закупівлі є необхідними та достатніми (оптимальними) для задоволення потреб Товариства та відповідають пропозиціям відповідного ринку.
2. На вимогу «Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення)», повідомляю наступне:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та розрахунок очікуваної вартості визначається відповідно до внутрішніх нормативних документів, затверджених в АТ «Укргазвидобування», згідно яких Товариство не зобов’язане розміщувати на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), зокрема з огляду на наведені нижче обставини.
Згідно з Законом (ч. 5 ст. 8) «Протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.»
Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до ст. 1 Закону моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Тобто, предметом моніторингу може бути лише перевірка дотримання Товариством вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Однак, Закон чи інші нормативно-правові акти у сфері публічних закупівель не встановлюють обов’язкових вимог щодо порядку обчислення Товариством, як замовником в розумінні Закону (юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої цієї статті.), очікуваної вартості. Не є таким нормативно-правовим актом, який встановлює обов’язок Товариству визначати та обґрунтовувати очікувану вартість, і Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18 лютого 2020 року № 275, оскільки остання має рекомендаційних характер (п.1 вказаної методики).
Також звертаємо увагу, що на Товариство не поширюються вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 "Про ефективне використання державних коштів", якою передбачено обов’язок головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб'єктів господарювання державного сектору економіки та підприємств, які використовують кошти державного бюджету забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та оприлюднення вказаної інформації на власному веб-сайті, з огляду на наступне.
Відповідно до Бюджетного кодексу України головними розпорядники бюджетних коштів є бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень.
Бюджетними установами є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету (ст. 2 Бюджетного кодексу України).
Однак, Товариство не є бюджетною установою, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету.
Крім того, Товариство не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, з огляду на вказане.
Статтею 22 Господарського кодексу України визначено, що суб'єктами господарювання державного сектора економіки є суб'єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб'єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів.
Відповідно до п. 4.2 статуту АТ «Укргазвидобування», Товариство є власником:
майна, переданого йому засновником;
кредитних та запозичених коштів;
виробленої продукції та майна, створеного (придбаного) Товариством у результаті господарської діяльності;
доходів, отриманих у результаті здійснення господарської діяльності;
У рішенні Господарського суду міста Києва по справі № 910/10255/13 від 27.06.2013 року, яке залишене без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 10.07.2013 року та постановою Вищого господарського суду України від 13.08.2013 року по справі № 910/10255/13, встановлено, що майно, передане Національною акціонерною компанією Нафтогаз України до статутного капіталу ПАТ «Укргазвидобування» (перейменовано на АТ «Укргазвидобування» з 23.05.2018 року), а також майно, яке придбане, виготовлене та отримане ПАТ «Укргазвидобування» з інших джерел (в тому числі набуте внаслідок правонаступництва) є власністю ПАТ «Укргазвидобування».
Пунктом 4.3. статуту АТ «Укргазвидобування» передбачено, що Товариство має використовувати державне майно відповідно до законодавства. Майно, що є державною власністю і надане Товариству у користування, включається до його активів.
Тобто, відповідно до Статуту Товариства, у АТ «Укргазвидобування» наявне майно, яке належить йому на праві приватної власності та, крім того, АТ «Укргазвидобування» може використовувати державне майно.
Таким чином, АТ «Укргазвидобування» не є суб’єктом, який діє на основі лише державної власності, а отже йому не притаманна перша ознака суб’єкта господарювання державного сектору економіки.
Крім того, згідно з ч. 1 ст. 167 Господарського кодексу України корпоративні права - це права особи, частка якої визначається у статутному капіталі (майні) господарської організації, що включають правомочності на участь цієї особи в управлінні господарською організацією, отримання певної частки прибутку (дивідендів) даної організації та активів у разі ліквідації останньої відповідно до закону, а також інші правомочності, передбачені законом та статутними документами.
Пунктом 8 частини 1 статті 2 Закону України "Про акціонерні товариства" визначено, що корпоративні права - сукупність майнових і немайнових прав акціонера - власника акцій товариства, які випливають з права власності на акції, що включають право на участь в управлінні акціонерним товариством, отримання дивідендів та активів акціонерного товариства у разі його ліквідації відповідно до закону, а також інші права та правомочності, передбачені законом чи статутними документами.
Згідно ст. 172 Господарського кодексу України відносини, пов'язані з управлінням корпоративними правами держави, регулюються Законом України "Про управління об'єктами державної власності", іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них.
Зокрема, статтею 3 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" визначено, що корпоративні права держави це - корпоративні права, що належать державі у статутних капіталах господарських організацій.
Зі змісту вищезазначених норм чинного законодавства вбачається, що господарське товариство вважається таким, у статутному капіталі якого є корпоративні права держави, лише у випадку якщо держава є акціонером такого товариства та їй належать акції у статутному капіталі цього господарського товариства.
В той же час, відповідно до статуту АТ «Укргазвидобування» засновником та єдиним акціонером Товариства є акціонерне товариство «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України», яка є окремою юридичною особою, створеною відповідно до чинного законодавства України.
В рішенні Господарського суду міста Києва по справі № 910/10255/13 від 27.06.2013 року, яке залишене без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 10.07.2013 року та постановою Вищого господарського суду України від 13.08.2013 року по справі № 910/10255/13, встановлено, що корпоративні права відносно ПАТ «Укргазвидобування» належать саме Національній акціонерній компанії «Нафтогаз України», а не державі, а відтак ПАТ "Укргазвидобування" не є господарською організацію чи товариством, у статутному капіталі якої є корпоративні права держави.
В постанові Окружного адміністративного суду м. Києва від 19.02.2014 року, залишеній без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 19.01.2016 року та постановою Верховного Суду від 20.12.2018 року по справі №826/1503/14, суд встановив, що у статутному капіталі ПАТ «Укргазвидобування» наявні корпоративні права виключно НАК «Нафтогаз України», а відтак, ПАТ «Укргазвидобування» не є підприємством, частка держави у статутному капіталі якого становить 50 відсотків та більше.
Таким чином, оскільки акції АТ «Укргазвидобування» належать НАК «Нафтогаз України», а не державі, то АТ «Укргазвидобування» не відноситься до суб'єктів, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів, а відтак АТ «Укргазвидобування» не притаманна і друга ознака суб’єкта державного сектору економіки.
Крім того, в рішенні Господарського суду м. Києві від 17.01.2017 по справі №910/17060/16, яке залишено без змін постановою Вищого господарського суду України від 24 жовтня 2017 року, встановлено, що Товариство не відносяться до суб'єктів державного сектору економіки.
Вищенаведене свідчить про те, що АТ «Укргазвидобування» не є суб’єктом державного сектору економіки.
Крім того, Товариство не використовує кошти Державного бюджету України.
Отже, АТ «Укргазвидобування» не є головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктом господарювання державного сектору економіки, відтак i не належить до переліку суб’єктів господарювання, на яких розповсюджуються вимоги пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року №710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) щодо оприлюднення інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту.
Вищезазначене висновується Окружним адміністративним судом міста Києва в рішенні від 08.08.2022 по справі №640/842/22, що набрало законної сили (визнано протиправним та скасовано висновок Державної аудиторської служби України стосовно недопущення в подальшому порушень вимоги пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710).
З огляду на зазначене, вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» щодо забезпечення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та оприлюднення вказаної інформації не поширюються на АТ «Укргазвидобування», у зв’язку з чим дотримання Товариством вказаних законодавчих вимог не може бути предметом моніторингу згідно з Законом.
Враховуючи вищенаведене, на АТ «Укргазвидобування» не розповсюджуються на законодавчому рівні обов’язкові для Товариства вимоги щодо розміщення на сторінці власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Номер:
08ac9eebcdc44c9097bd94157b402423
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
09.03.2023 10:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.03.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-12-21-002259-a, яка проводилась Акціонерним товариством «Укргазвидобування» в особі філії «Львівгазвидобування» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
У тендерній документації Замовника (частина 3 розділу 5) зазначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону.
Крім того відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
Просимо надати відповідну інформацію чи було надано переможцем тендеру при укладанні договору відповідні документи про підтвердження права підписання договору про закупівлю та копію ліцензій або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності переможця торгів (з обов’язковим долученням до пояснення відповідних підтверджуючих документів)?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
50b65115fd9f40358524e236f06a925e
Назва:
надано переможцем тендеру при укладанні договору відповідні документи про підтвердження права підписання договору про закупівлю та копію ліцензій або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності переможця торгів (з обов’язковим долученням до пояснення відповідних підтверджуючих документів)?
Дата опублікування:
13.03.2023 08:29
Опис:
У відповідь на запит надати пояснення з наступного питання: « Просимо надати відповідну інформацію чи було надано переможцем тендеру при укладанні договору відповідні документи про підтвердження права підписання договору про закупівлю та копію ліцензій або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності переможця торгів (з обов’язковим долученням до пояснення відповідних підтверджуючих документів)?» повідомляємо наступне:
Відповідно до п.3 Розділу VI до Тендерної документації закупівлі ЛГВ 22П-027 по предмету 45220000-5 -- Інженерні та будівельні роботи (Влаштування автоматичної пожежної сигналізації на об'єктах ГПУ "Львівгазвидобування". Роботи "під ключ"), передбачено , що Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: 1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; 2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації;
Додаток 2.2. Тендерної документації «Документи, що вимагаються Замовником для завантаження учасником-переможцем відповідно до вимог статті 17 Закону та інші документи» містить вимоги, щодо надання Переможцем наступних документів, зокрема:
Пункт 6. Відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю (повноваження щодо наявності права підписання договору про закупівлю підтверджується статутом або іншим установчим актом, випискою з протоколу засновників/учасників, наказом про призначення або довіреністю або дорученням або іншим документом, що підтверджує повноваження посадової особи Переможця на підписання договору про закупівлю) ….
Пункт 7. Копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності та необхідності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
20-23 січня 2023 року переможцем процедури закупівлі UA-2022-12-21-002259-a Товариством з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» розміщені в електронній системі закупівель наступні документи про підтвердження права підписання договору:
1. Лист щодо повноважень посадових осіб (Вих.№ П/23/01/20/03 від 20.01.2023 р.) в якому надана інформація стосовно посадової особи учасника процедури закупівлі, яку уповноважено на підписання договору з боку учасника та зазначено перелік документів, що підтверджують повноваження посадової особи.(Даний документ міститься в файлі 7. Лист_повноваження посадової особи.pdf)
2. Рішення №2 Одноосібного учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» від 02 грудня 2019 року про призначення на посаду директора Товариства Гупалюка Сергія Васильовича з 03.12.2019 р. (Даний документ міститься в файлі 8. Документи щодо уповноваженої особи.pdf).
3. Наказ №2 від 03 грудня 2019 року «Про вступ на посаду директора». (Даний документ міститься в файлі 8. Документи щодо уповноваженої особи.pdf).
4. Копія паспорту та картки фізичної особи-платника податків підписанта договору - директора ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» Гупалюка Сергія Васильовича. (Даний документ міститься в файлі 8. Документи щодо уповноваженої особи.pdf).
5. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 26.12.2022 на підтвердження того, що керівником юридичної особи переможця закупівлі є Гупалюк Сергій Васильович. (Даний документ міститься в файлі 9. Витяг ЄДР 26.12.2022.pdf)
6. Завірена копія Статуту Товариства, затвердженого Рішенням одноосібного учасника (Рішення № 1 від 20 серпня 2019 року) ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ». (знаходиться в файлі 10. Завірена копія Статуту та Опис.pdf).
7. Довідка в довільній формі із зазначенням інформації щодо застосовності положень статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», а саме Довідка про право підписання договору про закупівлю (Вих.№ П/23/01/23/01 від 23.01.2023 р.). (Документ міститься в файлі 11. Довідка_наявність обмежень_розмір активів.pdf).
8. Рішення № 16 Загальних зборів учасників (засновників) Товариства з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» ВІД 28.12.2022 р. про надання повноважень директору ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» Гупалюку Сергію Васильовичу на укладання договору за результатами закупівлі UA-2022-12-21-002259-a. (Документ міститься в файлі 12. Рішення на укладення договору.pdf).
23 січня 2023 року переможцем процедури закупівлі UA-2022-12-21-002259-a Товариством з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» розміщені в електронній системі закупівель наступні документи про підтвердження наявності ліцензії або документа дозвільного характеру :
9. Довідка (Вих.№ П/23/01/23/02 від 23.01.2023 р.), що містить інформацію про наявність у переможця закупівлі ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» ліцензій виданих уповноваженим державним органом (ДСНС) , на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме: монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних) та монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень. (Документ міститься в файлі 13. Довідка стосовно ліцензії.pdf.)
10. Файл 14. Ліцензії_дозволи_декларації.pdf, що містить скановану копію наказу ДСНС від 16.12.2019 року №719, згідно якого ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» видано ліцензію в електронній формі на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме: монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень, а також скановану копію наказу ДСНС від 12.11.2020 року № 608, згідно якого ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» видано ліцензію в електронній формі на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме: монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних).
До даного пояснення долучаємо документальне підтвердження, а саме файли, завантажені з пропозиції ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» процедури закупівлі UA-2022-12-21-002259-a, що містять документи про підтвердження права підписання договору про закупівлю та копію ліцензій або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності переможця торгів.
Номер:
73516466c8d34c8c825721abe0d2720f
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
10.03.2023 11:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.03.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-12-21-002259-a, яка проводилась Акціонерним товариством «Укргазвидобування» в особі філії «Львівгазвидобування» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Вимогами пункту 2 частини 1.2 «Інші вимоги до учасника» Додатку 1 тендерної документації Замовника передбачено, що учасники повинні надати скановану копію Ліцензії, виданої уповноваженим державним органом (ДСНС), або декларація про провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме: монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних) та Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень,або ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів класу наслідків не нижче СС-1 , виданої Держархбудінспекцією, на: монтаж внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання; засобів автоматизації і контрольно-вимірювальних приладів, зв'язку, сигналізації, радіо, телебачення, інформаційних мереж.
Окрім вищенаведеного пунктом 7 Додатку 2.2 1 тендерної документації Замовника передбачено, що переможець процедури закупівлі повинен надати копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності та необхідності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
Моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» в тендерній пропозиції надано Довідку від 23.01.2023 №П/23/01/23/02 та сканований додаток до ліцензії, який без ліцензії недійсний..
Водночас ліцензії, виданої уповноваженим державним органом (ДСНС), або декларації про провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення учасником не надано.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
Надати обгрунтування щодо невідхилення пропозиції учасника ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ», яким вищевказаних документів (ліцензії, виданої уповноваженим державним органом (ДСНС), або деклараціі про провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення) не надано.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
ed6abd90645e47af957925b5fca4fb11
Назва:
щодо невідхилення пропозиції учасника ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ»,
Дата опублікування:
15.03.2023 12:36
Опис:
У відповідь на запит надати обґрунтування щодо невідхилення пропозиції учасника ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ», яким вищевказаних документів (ліцензії, виданої уповноваженим державним органом (ДСНС), або деклараціі про провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення) не надано повідомляємо наступне:
Вимогами пункту 2 частини 1.2 «Інші вимоги до учасника» Додатку 1 тендерної документації Замовника передбачено надання в складі пропозиції сканованої копії Ліцензії, виданої уповноваженим державним органом (ДСНС) , або декларації про провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме: монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних) та Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, або ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів класу наслідків не нижче СС-1 , виданої Держархбудінспекцією, на:
монтаж внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання;
засобів автоматизації і контрольно-вимірювальних приладів, зв'язку, сигналізації, радіо, телебачення, інформаційних мереж.
Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензія, це право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню (пункт 5 частини першої статті 1).
Видача ліцензії - надання суб’єкту господарювання права на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, шляхом прийняття органом ліцензування рішення про видачу ліцензії, про що робиться запис у ліцензійному реєстрі (пункт 11 частини першої статті 1).
Суб’єкт господарювання може здійснювати види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, з дня внесення відомостей до ліцензійного реєстру, щодо рішення органу ліцензування про видачу йому ліцензії (частина третя статті 2).
Ліцензійний реєстр – автоматизована система збору, накопичення та обробки даних про суб’єктів господарювання, які в установленому законом порядку звернулися до органу ліцензування із заявою про отримання ліцензії, проводять діяльність на підставі ліцензії, дія ліцензії яких зупинена, ліцензія яких анульована (пункт 11 частини першої статті 1).
Формування ліцензійних реєстрів забезпечують органи ліцензування (частина п’ята статті 21).
До формування ліцензійних реєстрів органи ліцензування оприлюднюють на своїх офіційних веб-сайтах прийняті ними рішення наступного робочого дня після їх прийняття (абзац другий частини п’ятої статті 21).
Відомості про орган ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, яким відповідно до пункту 13 Переліку органів ліцензування затвердженому постановою КМУ від 5 серпня 2015 р. № 609, визначено ДСНС.
Згідно Постанови Кабінету міністрів України від 24 травня 2017 р. N 363 «Про затвердження Порядку подання органу ліцензування документів в електронній формі», передбачено, шо електронні документи (заяви та документи, визначені законом та ліцензійними умовами, затвердженими Кабінетом Міністрів України) подаються до органу ліцензування через Єдиний державний портал адміністративних послуг, у тому числі через інтегровані з ним інформаційні системи органів ліцензування, порядки функціонування яких визначаються відповідними органами ліцензування.
Даною постановою передбачено, що орган ліцензування здійснює розгляд електронних документів і за результатами їх розгляду приймає рішення у порядку та строки, встановлені законом та повідомляє здобувачу ліцензії, ліцензіату про прийняте рішення в електронній формі через персональний кабінет на Єдиному державному порталі адміністративних послуг, а також оприлюднює таке рішення на своєму офіційному веб-сайті.
Учасником закупівлі UA-2022-12-21-002259-a Товариством з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» на вищезазначену вимогу надано наступні документи:
1. Довідка (Вих.№ П/22/12/28/10 від 28.12.2022 р.) з переліком дозвільних документів, отриманих учасником, серед яких міститься інформація про наявність електронної Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, виданої Державною службою України з надзвичайних ситуацій згідно Наказу від 16.12.2019 року № 719 на монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень. В довідці зазначено, що ліцензія розміщена на офіційному вебсайті державної служби України з надзвичайний ситуацій.
Також в даній довідці зазначається про наявність електронної Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення виданої Державною службою України з надзвичайних ситуацій згідно Наказ від 12.11.2020 року № 608 на монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних). В довідці зазначено, що ліцензія розміщена на офіційному вебсайті державної служби України з надзвичайний ситуацій.
Зазначена учасником інформація є достовірною, адже на офіційному сайті Державної служби України з надзвичайних ситуацій (https://dsns.gov.ua/) в ліцензійному реєстрі електронних ліцензій за грудень 2019 року наявна інформація про видачу ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» (код ЄДРПОУ 43184777) ліцензії на монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень. Також на офіційному сайті Державної служби України з надзвичайних ситуацій в ліцензійному реєстрі електронних ліцензій за листопад 2020 року наявна інформація про видачу ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» (код ЄДРПОУ 43184777) ліцензії на Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних). Вище зазначені ліцензійні реєстри надаються до даного пояснення як документальне підтвердження.
2. Скановані копії Наказу ДСНС від 16.12.2019 року № 719 та Наказу ДСНС від 12.11.2020 року № 608 згідно яких Товариству з обмеженою відповідальністю «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» надано електронні Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення згідно вимог тендерної документації та супровідні листи до даних наказів. Зазначені документи містяться в файлі 21. Дозволи та ліцензії.pdf (сторінки 4-12).
Файли з наданими учасником документами на виконання вимог пункту 2 частини 1.2 «Інші вимоги до учасника» Додатку 1 тендерної документації надаються до пояснення як документальне пудтвердження.
Також повідомляємо, що з 24.02.2022 року до завершення воєнного стану Держателем електронної системи прийнято рішення про обмеження розміщення інформації на публічному порталі! Про повне відновлення роботи Порталу користувачів буде повідомлено додатково. Відповіді на питання щодо деяких обмежень в роботі публічного порталу та електронного кабінету користувача надаються нижче.
До завершення воєнного стану Держателем електронної системи обмежено виведення детальної інформації про документи на публічному порталі електронної системи в цілях безпеки. Разом з цим для забезпечення прозорості роботи органів у сфері містобудування на Порталі забезпечено відображення інформації про назву документа, орган,що видав документ, та та видачі та його статус.
Відповідно до Додатку 2 до наказу Головнокомандувача Збройних Сил України від 03.03.2022 № 73, заборонено розголошення інформації, яка може призвести до обізнаності противника про дії Збройних Сил України та інших складових сил оборони, негативно вплинути на хід виконання завдань за призначенням під час дії правового режиму воєнного стану.
Зазначаємо, що на офіційному вебсайті державної служби України з надзвичайний ситуацій ліцензійний реєстр електронних ліцензій у відкритому доступі, що дає змогу підтвердити наявність ліцензій ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Вважаємо вимогу підпункту 1 пункту 2 Додатку № 1 до тендерної документації стосовно підтвердження Наявності документів, які підтверджують відповідність запропонованих Учасником виконання робіт вимогам замовника повністю виконану учасником ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» та відповідно у Замовника відсутні правові підстави для відхилення учасника.