-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія (Придбання електричної енергії на 2023 рік)
Постачання електричної енергії в 2023 році здійснюється згідно вимог чинного законодавства України, умов договору закупівлі та вимог що звичайно ставляться до постачання даного виду товару
Завершена
3 028 629.22
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 143.15 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 143.15 UAH
Номер:
7a852b2688f2407c9d2ba091cbd92a17
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-02-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.05.2023 00:00
Період моніторингу:
02.05.2023 16:34 - 24.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
02.05.2023 №38-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 02.05.2023 №38-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
3. UA-2022-12-14-021924-a 14.12.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710.
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 28 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання щодо дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення та розміщення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 14 грудня 2022 року №52), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Енера Вінниця», протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір про закупівлю із переможцем від 27 грудня 2022 року №54, договір про постачання електричної енергії споживачу за кошти місцевого бюджету від 03 січня 2023 року №ЖМ-150900/1/2 (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі від 05 січня 2023 року, повідомлення про внесення змін до договору, додаткові угоди від 03 лютого 2023 року №1, від 03 квітня 2023 року №2 до Договору та пояснення від 11 травня 2023 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Open Budget – Державний вебпортал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/graphic) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів.
Пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами від 16 грудня 2020 року №1266) (далі – Постанова №710) зобов’язано головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Проте, з урахуванням наданого під час моніторингу пояснення на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, Замовником (головний розпорядник бюджетних коштів) на офіційному вебсайті Жмеринської міської ради Вінницької області (https://drive.google.com/drive/folders/1pK1LVhuy0aONwgjTzpwwtW0LuJz8F6o2) оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі 23 грудня 2022 року, тобто на сьомий робочий день з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, чим не дотримано вимоги пункту 4-1 Постанови №710.
Крім того, моніторингом установлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності із вимогами Постанови №1178.
Відповідно до абзацу 2 пункту 28 Постанови №1178 замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Проте, у тендерній документації, затвердженій рішенням уповноваженої особи від 14 грудня 2022 року №52 Замовник не зазначив інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, чим не дотримався вимог абзацу 2 пункту 28 Постанови №1178.
Окрім того, моніторингом установлено, що в пункті 2 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що у складі тендерної пропозиції учасник надає довідку з інформацією про наявність укладених учасником всіх необхідних договорів, передбачених статтею 4 Закону України «Про ринок електричної енергії» із вказанням усіх реквізитів зазначених договорів, які є необхідними для забезпечення безперебійного електропостачання об’єктів замовника. В підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати оригінали або копії всіх зазначених у довідці договорів (допускається без надання додатків до них), передбачених статтею 4 Закону України «Про ринок електричної енергії».
Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Енера Вінниця», якого було обрано переможцем закупівлі відсутній договір про врегулювання небалансів електричної енергії з ПрАТ «НЕК Укренерго» від 14 травня 2019 року №0153-01024, який зазначений у гарантійному листі від 19 грудня 2022 року №1.08-2482, чим порушено вимоги пункту 2 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації.
Відповідно до абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Енера Вінниця» як таку, що не відповідає умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, а уклав з ним Договір на суму – 2 390 614,38 грн.
Період усунення порушень:
23.05.2023 15:43 - 07.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
23.05.2023 15:43
Оскарження висновку в суді
Опис:
23 травня 2023 року Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області оприлюднило висновок про результати моніторингу UA-M-2023-05-02-000044 процедури закупівлі: «Електрична енергія (Придбання електричної енергії на 2023 рік)», за кодом ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Оголошення про проведення закупівлі оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель за ідентифікатором закупівлі UA-2022-12-14-021924-a.
Відповідно до ч. 10. ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
дня з дня розміщення скарги суб’єктом оскарження в електронній системі закупівель
З урахуванням викладеного вище та користуючись правами передбаченими Законом, Управління житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради повідомляє про те, що не погоджується з інформацією, викладеною у висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, який оприлюднено 23.05.2023 року про результати моніторингу UA-M-2023-05-02-000044, процедури закупівлі: «Електрична енергія (Придбання електричної енергії на 2023 рік)», за кодом ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (ID: UA-2022-12-14-021924-a) та оскаржив 01.06.2023 року цей висновок до Вінницького окружного адміністративного суду.
Дата публікації:
02.06.2023 11:59
Дата відкриття провадження:
12.06.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
120/7735/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
c4e2e80a0a6346c08e7e9735a7f3117a
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
08.05.2023 11:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі електричної енергії (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-12-14-021924-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надайте посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. З яких підстав тендерна документація, оприлюднена в електронній системі закупівель, складена не у відповідності до вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 №1178 (далі – Постанова №1178), а саме з недотриманням абзацу 2 пункту 28 Постанови №1178?
3. Яким чином учасником ТОВ «Енера Вінниця», якого було обрано переможцем закупівлі виконано вимоги замовника в частині надання у складі тендерної пропозиції договору про врегулювання небалансів електричної енергії з ПрАТ «НЕК Укренерго» від 14 травня 2019 року №0153-01024, який зазначений у гарантійному листі від 19 грудня 2022 року №1.08-2482 та довідки про вартість чистих активів, станом на кінець 2021 року (пункт 2 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації)?
4. Яким чином учасником ТОВ «Енера Вінниця» виконано вимоги додатку 4 тендерної документації щодо визначення ціни (тарифу) електричної енергії згідно з встановленою формулою, оскільки вказана в складі тендерної пропозиції інформація від 19 грудня 2022 року №1.08-2598 «Форма «Тендерна пропозиція (Комерційна частина)» щодо витрат постачальника на послуги ДП «Оператор ринку» не відповідає внесеним змінам у тариф на здійснення операцій купівлі-продажу на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 16 листопада 2022 року №1507 «Про внесення змін до постанови НКРЕКП від 17 листопада 2021 року №2236» (додаток 4 тендерної пропозиції)?
5. Чому не відхилено тендерну пропозицію переможця ТОВ «Енера Вінниця» у зв’язку з ненаданням у спосіб, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, відповідно до пункту 44 Постанови №1178 (додаток 1 тендерної документації), оскільки переможцем не подано витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
36e4d2dd9def4aaa8893c2e369bee30b
Назва:
Пояснення по моніторингу ДАСУ від 08.05.2023
Дата опублікування:
11.05.2023 17:33
Опис:
УКРАЇНА
ЖМЕРИНСЬКА МІСЬКА РАДА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
вул. Центральна, 4, м. Жмеринка, 23100, тел. +380 (4332) 5-00-01, факс +380 (4332) 5-00-01
код за ЄДРПОУ 25509242, e-mail: zkg@zhmr.gov.ua
Від 10 травня 2023 р. № 01-13/159
На № UA-М-2023-05-02-000044 від 08.05.2023 11:54
Управлінню Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області
Адреса: м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 7
E-mail: 260200@dasu.gov.ua; телефон: (0432) 66-12-82
код ЄДРПОУ 40919605
Найменування замовника:
Управління житлово-комунального
господарства Жмеринської міської ради
Вінницької області (надалі – Замовник)
Номер оголошення про проведення
процедури закупівлі, що оприлюднене
на веб-порталі Уповноваженого органу
та назва предмета закупівлі:
UA-2022-12-14-021924-a
Електрична енергія (Придбання електричної енергії
на 2023 рік) (надалі – Процедура закупівлі)
Пояснення
На виконання запиту Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області про надання пояснення від 08.05.2023 11:54 в межах проведення моніторингу UA-М-2023-05-02-000044 з процедури відкритих торгів по закупівлі: «Електрична енергія (Придбання електроенергії на 2023 р.) за ДК 021:2015 – 09310000-5», інформацію щодо якої опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-12-14-021924-a, Управління житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області, яке є замовником цієї закупівлі, надає пояснення на наступні запитання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надайте посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
На перше запитання Управління житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області повідомляє, що обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі по Процедурі закупівлі ID: UA-2022-12-14-021924-a: «Електрична енергія (Придбання електроенергії на 2023 р.)», за кодом 09310000-5 відповідно до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі на 2023 рік здійснено Замовником за результатом аналізу (річного та місячного) споживання електричної енергії за 2022 рік. Розрахунок очікуваної вартості товару (електричної енергії) та послуг з її постачання здійснено Замовником методом порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 №275. При цьому розрахунок очікуваної вартості проводився згідно з аналізом цін електропостачальників на електричну енергію на дату формування очікуваної вартості предмета закупівлі. До ціни електричної енергії включена вартість електричної енергії, що закуповувалась електропостачальниками на оптовому ринку електричної енергії (внутрішньодобовому ринку або ринку електричної енергії на добу наперед), послуги з передачі електричної енергії, з врахуванням націнки електропостачальника та визначених чинним законодавством податків та зборів.
Розмір бюджетного призначення визначено рішеннями 26 сесії Жмеринської міської ради Вінницької області 8 скликання «Про бюджет Жмеринської міської територіальної громади на 2023 рік» від 08.12.2022р. № 606 та кошторисним розрахунком потреби закупівлі обсягів електроенергії до 31.12.2023 р. за КПКВК 6030 «Організація благоустрою населених пунктів».
Закупівля електричної енергії, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені Замовником згідно норм Закону України «Про ринок електричної енергії» (далі — Закон), Правил роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі — НКРЕКП) від 14.03.2018 № 312 (далі — ПРРЕЕ), Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) (далі — Закон про закупівлі), Кодексом системи розподілу, затвердженим постановою Національної комісії регулювання електроенергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 № 310 (далі — КСР), Порядком забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженим постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 (далі — Порядок № 375), та іншими нормативно-правовими актами, що стосуються предмета закупівлі.
Згідно підпункту 1 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) визначено: «Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів: органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель».
Управлінням житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради, яке є замовником закупівлі ID: UA-2022-12-14-021924-a: «Електрична енергія (Придбання електроенергії на 2023 р.)», за кодом 09310000-5 відповідно до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель було оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на офіційному веб-сайті Жмеринської міської ради Вінницької області http://zhmerinka-adm.gov.ua за посиланням «Прозоре місто» - «Закупівлі» - «Закупівлі УЖКГ 2023».
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення було підготовлене відділом благоустрою міста Управління житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради, підписане начальником управління Ольгою КУЛЕНКО та затверджене протокольним рішенням уповноваженої особи з проведення процедур конкурентних закупівель (протокол УО від 14.12.2022 р. № 52).
2. З яких підстав тендерна документація, оприлюднена в електронній системі закупівель, складена не у відповідності до вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 №1178 (далі – Постанова №1178), а саме з недотриманням абзацу 2 пункту 28 Постанови №1178?
На друге запитання Управління житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області повідомляє наступне.
Відповідно до пункту 28 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості) передбачено право замовника встановити у тендерній документації можливість для учасника подавати тендерну пропозицію з ціною, що перевищує очікувану вартість предмета закупівлі. Якщо замовник дозволяє подавати учасникові таку тендерну пропозицію, то він повинен зазначити в тендерній документації про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Прийнятний відсоток перевищення розраховується самостійно замовником, з урахуванням можливостей для здійснення подальшої оплати закупівлі (виділення додаткових коштів або перерозподілу зекономлених коштів тощо).
Зазначене положення передбачене Особливостями для забезпечення можливості здійснення закупівлі з огляду на зростання цін на відповідному ринку під впливом об'єктивних обставин, що можуть відбуватись під час проведення відкритих торгів замовником.
Згідно абзацу 4 пункту 28 Особливостей, якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу тринадцятого пункту 41 цих особливостей.
Відповідно до листа №3323-04/78667-06 від 08.12.2022 Міністерства економіки України, яке є Уповноваженим органом що здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель, згідно з пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» було надано роз’яснення щодо ціни тендерної пропозиції, яка є вищою очікуваної вартості предмета закупівлі (сторінка 6), а саме: «Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, яка визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
Закон України «Про публічні закупівлі» не надає визначення слів «очікувана вартість», а тому, можна допустити що вираз «очікувана вартість» це орієнтовна сума предмета закупівлі, на яку замовник оголошує процедуру закупівлі, яка може підлягати коригуванню в бік зменшення за результатами аукціону, та яку замовник визначає відповідно до аналізу ринку, кошторису, фінансового плану тощо.
На період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів) товарів, робіт і послуг.
Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Законодавство у сфері закупівель регламентує принципи, відповідно яких здійснюються закупівлі. Один з них - принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності. Процес та особливості визначення очікуваної вартості предмета закупівлі регулюється наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, яким затверджена Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – Методика). Однак потрібно враховуючи, що Методика є примірною, а її застосування є правом замовника, але не обов’язком.
Очікувана вартість закупівлі електричної енергії формується зокрема з огляду на особливості її ціноутворення, а саме ринкової ціни на електричну енергію, яка встановлюється безпосередньо на реальному ринку під впливом співвідношення попиту і пропозиції, або ціни конкретних угод, які відбулись на вільному ринку під впливом виключно ринкових факторів, і в т.ч. фактору коливання ціни електричної енергії на РДН (ринок “на добу на перед”).
В даному випадку, очікувана вартість закупівлі електричної енергії на 2023 рік для вуличного освітлення та світлофорних об’єктів Жмеринської міської територіальної громади визначена замовником із врахуванням ринкової ціни електричної енергії, вартості послуг з її передачі та розподілу з врахуванням орієнтовного підвищення в 2023 році ринкової ціни на електричну енергію та тарифів на послуги з розподілу і передачі електричної енергії, за орієнтовним тарифом 5,853 грн. за 1 кВт*год. та необхідних обсягів споживання електричної енергії на 2023 рік, що становить 517449 кВт*год.
Слід підкреслити, що замовник вказаної вище закупівлі - Управління житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області, згідно п. 1 ч. 4 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі», належить до категорії замовників - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі», а розмір бюджетного призначення (видатки для закупівлі електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу на 2023 рік) затверджений замовнику згідно рішення 26 сесії Жмеринської міської ради Вінницької області 8 скликання «Про бюджет Жмеринської міської територіальної громади на 2023 рік» від 08.12.2022 р. № 606 (за КПКВК 6030 «Організація благоустрою населених пунктів), що в свою чергу, відповідно до частини 1 ст. 23, частини 1 ст. 48 Бюджетного кодексу України позбавляє замовника, як виконавчий орган місцевого самоврядування права самостійно зазначати в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції учасника, ціна якої буде вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Окрім того, згідно частини 4 статті 48 Бюджетного кодексу України (в редакції від 23.10.2022 р., яка була чинною на день оголошення закупівлі), зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов'язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов'язань не здійснюються.
3. Яким чином учасником ТОВ «Енера Вінниця», якого було обрано переможцем закупівлі виконано вимоги замовника в частині надання у складі тендерної пропозиції договору про врегулювання небалансів електричної енергії з ПрАТ «НЕК Укренерго» від 14 травня 2019 року №0153-01024, який зазначений у гарантійному листі від 19 грудня 2022 року №1.08-2482 та довідки про вартість чистих активів, станом на кінець 2021 року (пункт 2 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації) ?
На третє запитання Управління житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області повідомляє наступне.
Тендерна пропозиція учасника процедури відкритих торгів за ID: UA-2022-12-14-021924-a - ТОВ «Енера Вінниця» була завантажена цим учасником в електронну систему закупівель 20.12.2022 року. В складі тендерної пропозиції учасник торгів -ТОВ «Енера Вінниця» завантажило в електронну систему закупівель файл «Договір небаланси ОСП. pdf», згідно з яким надається договір, який укладений НЕК «Укренерго» з учасником ринку, який приєднався до Типового договору. Згідно з абзацом 2 пунктом 1.5.1 Розділу 1.5 Постанови НКРЕКП № 307 від 14.03.2018 року «Про затвердження правил ринку», передбачено: «Якщо учасник ринку передає свою фінансову відповідальність за небаланси іншій стороні, відповідальній за баланс (далі- СВБ) шляхом входження до її балансуючої групи, договір про врегулювання небалансів, укладений між оператором системи передачі (далі- ОСП) та цим учасником ринку, призупиняє свою дію в частині фінансової відповідальності за небаланси на час дії договору щодо участі в балансуючій групі». Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» знаходиться в балансуючий групі, тому договір з НЕК «Укренерго» є в статусі призупинення, а отже використовується типовий. Підтвердження наявності ТОВ «Енера Вінниця» в балансуючій групі – не вимагалося тендерною документацією замовника, а тому ТОВ «Енера Вінниця» не зобов’язане було надавати це підтвердження.
В частині питання що стосується Гарантійного листа від 19 грудня 2022 року №1.08-2482, повідомляємо, що учасником була допущена формальна помилка щодо номера і дати укладення Договору про врегулювання небалансів електричної енергії, укладеного ТОВ «Енера Вінниця» з ПрАТ «НЕК Укренерго». Основною вимогою було підтвердження наявності договору про врегулювання небалансів і ця вимога замовника була повністю підтверджена учасником цієї закупівлі - ТОВ «Енера Вінниця».
Управління житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради також повідомляє, що в тендерній пропозиції учасника закупівлі - ТОВ «Енера Вінниця» було надано файл «Довідка щодо чистих активів. pdf», в якому учасником надана інформація, що вимагається пунктом 2 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації.
Додатково повідомляємо, що тендерною документацією цієї закупівлі не було передбачено надання учасниками торгів точних роз’яснень, щодо того, яка стрічка балансу цікавить Замовника, а тому, в складі тендерної пропозиції наданий файл «Загальна звітність 2021 рік. pdf», в якому замовник мав можливість перевірити всю інформацію щодо фінансової спроможності учасника цієї закупівлі - ТОВ «Енера Вінниця».
4. Яким чином учасником ТОВ «Енера Вінниця» виконано вимоги додатку 4 тендерної документації щодо визначення ціни (тарифу) електричної енергії згідно з встановленою формулою, оскільки вказана в складі тендерної пропозиції інформація від 19 грудня 2022 року №1.08-2598 «Форма «Тендерна пропозиція (Комерційна частина)» щодо витрат постачальника на послуги ДП «Оператор ринку» не відповідає внесеним змінам у тариф на здійснення операцій купівлі-продажу на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 16 листопада 2022 року №1507 «Про внесення змін до постанови НКРЕКП від 17 листопада 2021 року №2236» (додаток 4 тендерної пропозиції)?
На четверте запитання Управління житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області повідомляє наступне.
Вимогами тендерної документації, і в т. ч. додатку 4 тендерної документації не передбачено заповнення формули, а отже учасники закупівлі не зобов’язані були її заповнювати.
Згідно практики розгляду справ Антимонопольного комітету України, а саме: скарга UA-2022-12-01-012308-a.a1 та рішення Антимонопольного комітету України від 04.01.2023 № 137 – підтверджує, що Замовник не може вимагати заповнення або виправлення того, що не вимагається тендерною документацією.
5. Чому не відхилено тендерну пропозицію переможця ТОВ «Енера Вінниця» у зв’язку з ненаданням у спосіб, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, відповідно до пункту 44 Постанови №1178 (додаток 1 тендерної документації), оскільки переможцем не подано витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань?
На п’яте запитання Управління житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області повідомляє наступне.
Учасник закупівлі - ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» завантажило в електронну систему закупівель файл «Витяг ЄДР 26.12.2022. pdf» а також файл «Виписка з ЄДРПОУ - 21.11.2022 (нова назва). pdf» та надало витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у спосіб, зазначений в тендерній документації замовника, а тому підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника закупівлі - ТОВ «Енера Вінниця» у замовника закупівлі - Управління житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради не було.
В разі виникнення додаткових запитань щодо цього питання просимо Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області взяти до відома практику Антимонопольного комітету України, а саме: скарга UA-2022-12-26-002779-a.b1 та рішення від 23.01.2023 № 767.
Начальник управління житлово-
комунального господарства
Жмеринської міської ради Підпис Ольга КУЛЕНКО