-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія (Придбання електричної енергії на 2023 рік)
Постачання електричної енергії в 2023 році здійснюється згідно вимог чинного законодавства України, умов договору закупівлі та вимог що звичайно ставляться до постачання даного виду товару
Завершена
3 028 629.22
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 143.15 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 143.15 UAH
Період оскарження:
14.12.2022 17:30 - 19.12.2022 00:00
Скарга
Скасована
Щодо неправомірного визначення переможцем закупівлі ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ»
Номер:
f69cd165577a489e9c73e31088533c69
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-12-14-021924-a.c1
Назва:
Щодо неправомірного визначення переможцем закупівлі ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ»
Скарга:
Щодо неправомірного визначення переможцем закупівлі ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ»
1. Відповідно до п. 2 Розділу V Тендерної документації На підтвердження фінансової спроможності учасник надає фінансову звітність за останній звітній період згідно Розділу ІІ. «Склад та елементи фінансової звітності» Наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» від 07.02.2013 № 73.
Скаржник зазначає, що відповідно до п. 1 розділу 2 Наказу Міністерства Фінансів України "Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності" № 73 від 07.02.2013, фінансова звітність складається з: балансу (звіту про фінансовий стан) (далі - баланс), звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід) (далі - звіт про фінансові результати), звіту про рух грошових коштів, звіту про власний капітал і приміток до фінансової звітності.
Примітки до річної фінансової звітності подають усі юрособи, що складають фінзвітність, крім:
мікропідприємств;
малих підприємств;
непідприємницьких товариств;
представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності, крім тих, що зобов’язані складати фінзвітність за МСФЗ.
Згідно ч. 1 ст. 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік.
У складі пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» надано фінансову звітність за 2021 рік (файл «Загальна звітність 2021 рік.pdf»). Водночас, у складі пропозиції учасника відсутні примітки до фінансової звітності за 2021 рік.
Зазначаємо, що ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» згідно наданої фінансової звітності не відноситься до переліку осіб, які мають право не складати примітки до фінансової звітності.
Згідно п. 1.6 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції у разі, якщо надання документів згідно діючого законодавства не передбачено, учасник має повідомити про це з поясненням причин у письмовій формі.
Разом з тим, у складі Пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» відсутні примітки до фінансової звітності за 2021 рік або лист-роз'яснення з відповідним поясненням причин їх ненадання у письмовій формі.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
2. Відповідно до п. 2 Розділу V Тендерної документації учасникам необхідно надати Довідку про вартість чистих активів, визначається станом на кінець 2021 року. Якщо учасник є товариством з обмеженою та/або додатковою відповідальністю, такий учасник повинен надати документ (або витяг із такого документу), який визначає вартість чистих активів (баланс) учасника та протокол загальних зборів учасників згідно змісту якого уповноваженій посадовій/службовій особі учасника надається дозвіл укладати договір за результатами закупівлі (для юридичних осіб).
ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» у складі пропозиції завантажило файл «Довідка щодо чистих активів.pdf», в якому повідомило, що вартість чистих активів на кінець 2021 року : 307141 тисяч грн згідно строки балансу 1300.
Згідно п. 4 Національного положення (стандарт) бухгалтерського обліку 19 "Об'єднання підприємств", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 07.07.99 № 163 Чисті активи - активи підприємства за вирахуванням його
зобов'язань.
Таким чином,чисті активи — це різниця між активами і зобов’язаннями. Активи — усі розділи Активу балансу (рядок 1300 балансу), зобов’язання — усі розділи Пасиву, крім розділу I. «Власний капітал». Відповідно, у «звичайному» балансі (форма № 1), як і в балансі за формою № 1-м і за формою № 1-мс, чисті активи — це рядок 1495 «I. Власний капітал. Усього за розділом I».
Отже, ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» не надало у складі пропозиції довідку про вартість чистих активів на кінець 2021 року.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону.
3. Відповідно до п. 2 Розділу V Тендерної документації учасникам необхідно надати довідку згідно форми додаток 6.1. ТД з інформацією про наявність укладених учасником всіх необхідних договорів, передбачених статтею 4 Закону України «Про ринок електричної енергії» із вказанням усіх реквізитів зазначених договорів, які є необхідними для забезпечення безперебійного електропостачання об’єктів замовника. В підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати оригінали або копії всіх зазначених у довідці договорів (допускається без надання додатків до них), передбачених статтею 4 Закону України «Про ринок електричної енергії».
ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» у складі пропозиції завантажило файл «Гарантійний лист (1).pdf», в якому зазначило про всі необхідні для забезпечення безперебійного постачання об’єктів замовника, договорів із іншими учасниками ринку електричної енергії, передбачених ст. 4 Закону України «Про ринок електричної енергії» No2019-VIII від 13.04.2017 року, а саме:
- ДП «Оператор ринку» No 88/01 ВДР;
- ДП «Оператор ринку» No 88/01 РДН;
- Договір про надання послуг з передачі електричної енергії з ПрАТ «НЕК Укренерго» No 0153-02024 від 08.05.2019 року;
- Договір про врегулювання небалансів електричної енергії з ПрАТ «НЕК Укренерго» No 0153-01024 від 14.05.2019 року;
- Договір про надання послуг з розподілу електричної енергії з АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» No 2396 від 28.12.2018 року.
Водночас, у складі пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» відсутній Договір про врегулювання небалансів електричної енергії з ПрАТ «НЕК Укренерго» № 0153-01024 від 14.05.2019 року, інформацію про наявність якого учасник зазначив у відповідному листі файл «Гарантійний лист (1).pdf».
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
4. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації Вимоги щодо якості електричної енергії 1. Якість електричної енергії (ЯЕ), що передається Постачальником Споживачу, має відповідати вимогам, установленим державними стандартами (розділ 5 ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності»). Оцінка відповідності показників ЯЕ проводиться на проміжку розрахункового періоду, рівного 24 годинам, про що учасником у складі тендерної пропозиції надається гарантійний лист.
У складі пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» відсутній гарантійний лист про те, що оцінка відповідності показників ЯЕ проводиться на проміжку розрахункового періоду, рівного 24 годинам.
Згідно п. 39 Особливостей, розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 40 цих особливостей.
Відповідно до ч. 9 ст. 26 Закону, учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до п. 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
За таких умов, враховуючи норми п. 40 Особливостей, учасник процедури закупівлі протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей може виправити невідповідності в будь-якій інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією (в тому числі відсутність таких інформації та/або документів), крім випадків:
1) відсутності забезпечення тендерної пропозиції;
2) відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі;
3) коли виправлення помилок в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи документи та інформацію, подані в складі тендерної пропозиції, в складі тендерної пропозиції учасника відсутній гарантійний лист про те, що оцінка відповідності показників ЯЕ проводиться на проміжку розрахункового періоду, рівного 24 годинам.
З огляду на викладене, враховуючи саме відсутність інформації та документів про вищенаведені технічні та якісні характеристики предмета закупівлі в складі тендерної пропозиції (до кінцевого строку подання), вказані вище невідповідності, на думку Скаржника, не підлягають усуненню згідно п. 40 Особливостей.
Таким чином, підсумовуючи вищенаведене, тендерна пропозиція ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та наявні підставі для відхилення учасника згідно п. 41 Особливостей.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
ТОВ «ПРОМ ЕЛЕКТРО СЕРВІС» просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2022-12-14-021924-a.
3) Зобов’язати Замовника – Управління житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області – скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 54 від 27.12.2022 року стосовно визначення переможцем закупівлі ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ».
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ТОВ ПРОМ ЕЛЕКТРО СЕРВІС UA-2022-12-14-021924-a.docx 01.01.2023 23:53
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
02.01.2023 00:00