-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Протиожеледна рідина для протиожеледної обробки злітно-посадкових смуг
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог, викладених в Додатку 1 Документації. Місце поставки Товару – відповідно до Документації: 08300, Україна, Київська обл., Бориспільський район, село Гора, вулиця Бориспіль -7, АЗС-2, АЗС-3
Торги відмінено
33 000 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 165 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 165 000.00 UAH
Номер:
f9206ab481c84117908c4f64b302f120
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-25-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.01.2023 00:00
Період моніторингу:
25.01.2023 15:18 - 16.02.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.01.2023 № 25
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
Додаток до наказу
Північного офісу Держаудитслужби
від 24.01.2023 № 25
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
8 UA-2022-12-08-009235-a 08.12.2022
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 Особливостей, що призвело до порушення абзацу 5 пункту 46 Особливостей.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом скасування рішення про визначення переможця торгів, а у випадку неможливості усунення виявленого порушення відмінити торги, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 19.12.2022 № 15-15/3-74 зі змінами (далі – ТД), тендерну пропозицію ТОВ «МАХ ТРЕЙД» (далі – Переможець), вимогу про усунення невідповідностей, протокол уповноваженої особи про розгляд тендерної пропозиції від 17.01.2023 № 15-01/3-41, повідомлення про намір укласти договір від 17.01.2023, відповіді Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 27.01.2023 та від 13.02.2023.
За результатами моніторингу встановлено невідповідності у документах тендерної пропозиції ТОВ «МАХ ТРЕЙД».
Так, відповідно до пункту 2 Розділу 1 Додатку 2 до ТД, Замовник установлює вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції висновку державної санітарно - епідеміологічної експертизи з додатками (в разі їх наявності) на товар, дійсний на кінцеву дату подання пропозицій, форма та зміст повинні відповідати вимогам наказу МОЗ України від 09.10.2000 № 247 «Про затвердження Тимчасового порядку проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи».
На виконання зазначеної вище вимоги Замовника, Переможець у складі тендерної пропозиції надає Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 25.04.2019 № 602-123-20-1/9357, у якому зазначено, що країна-виробник: Україна, ТОВ «ДІ АР ЕНЕРЖИ ГРУП»; Україна, 02068, м. Київ, вул. Драгоманова, буд. 31-Б, код за ЄДРПОУ 37258505; адреса виробника Київська обл., м. Бориспіль, вул. Завокзальна, 59; дані про контракт на постачання об’єкта в Україну: Продукція вітчизняного виробництва.
Крім того, на виконання вимог тендерної документації Замовника, Переможець у складі тендерної пропозиції надає витяги з реєстру ЄДРПОУ щодо ТОВ «ДІ АР ЕНЕРЖИ ГРУП» та ТОВ «МАХ ТРЕЙД», згідно з якими зазначені вище юридичні особи є резидентами України.
До того ж, відповідно до наданої ТОВ «МАХ ТРЕЙД» форми Тендерна пропозиція (технічна частина) від 05.01.2023 № 01, Переможець зазначає, що Виробник та країна походження товару – Україна, ТОВ «ДІ АР ЕНЕРЖИ ГРУП».
При цьому, відповідно до Додатку 6 до ТД, Замовник зазначає, що від переможця вимагається надати (завантажити в електронну систему закупівель), зокрема Комерційну пропозицію (перерахунок ціни за результатами електронного аукціону), зміст якої відповідає Додатку 5 до ТД.
Так, на виконання зазначеної вище вимоги, ТОВ «МАХ ТРЕЙД», як переможець, оприлюднює в електронній системі закупівель Комерційну пропозицію (перерахунок ціни за результатами електронного аукціону) від 10.01.2023 № 01, у якій надає заповнену форму розрахунок ціни кожної одиниці Товару іноземного виробництва, відповідно до якої, крім решти, зазначає також суму мита до кожної одиниці товару.
Крім того, умовами Додатку 5 передбачено, що у разі наявності в структурі ціни імпортної складової, з урахуванням підстав для проведення перерахунку ціни, які викладені в проекті договору про закупівлю учасник має право зазначити відповідний розрахунок ціни одиниці(ь) товару у вигляді, наведеному за формою. Тобто, заповненням форми «Розрахунок ціни кожної одиниці товару іноземного виробництва» ТОВ «МАХ ТРЕЙД», перебуваючи у статусі дистриб’ютора офіційного виробника товару ТОВ «ДІ АР ЕНЕРЖИ ГРУП» (що підтверджено листом ТОВ «ДІ АР ЕНЕРЖИ ГРУП» від 09.12.2022 № 02/09122022) підтверджує можливість виникнення підстав для проведення перерахунку ціни, у зв’язку з отриманням преференцій при розмитненні Товару за нульовою або іншою нижчою ставкою.
При цьому, відповідно до пункту 13 Додатку 2 до ТД Замовник установлює вимогу для учасників-резидентів (надається якщо Товар, що поставляється, є європейського походження з держав ЄС або інших держав, з якими Україною укладено Угоду про вільну торгівлю) щодо надання у складі тендерної пропозиції довідки в довільній формі за підписом Уповноваженої особи учасника, яка може бути завірена печаткою учасника (в разі її використання), в якій учасник гарантує (у разі визнання його переможцем закупівлі та укладення договору про закупівлю), що якщо буде отримана преференція при розмитненні Товару за нульовою або іншою ставкою, нижчою, ніж та, що зазначена ним в Комерційній пропозиції, то учасник направить Замовнику пропозицію про перерахунок ціни договору в гривні в бік зменшення згідно порядку, встановленого договором про закупівлю.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «МАХ ТРЕЙД» зазначена вище довідка відсутня. Тобто, ненаданням вищевказаної довідки при поданні тендерної пропозиції Переможець підтверджує, що товар, який він планує постачати Замовнику не є товаром іноземного виробництва, та на нього не може бути застосоване мито.
Зважаючи на викладене вище, Переможцем надана Комерційна пропозиція, зміст якої прямо суперечить оприлюдненій раніше тендерній пропозиції ТОВ «МАХ ТРЕЙД» вцілому, адже тендерною пропозицією передбачено поставку товару, країна-виробник якої – Україна, натомість відповідно до наданої Комерційної пропозиції (перерахунок ціни за результатами електронного аукціону) товар є іноземного виробництва, оскільки включає мито.
Умовами підпункту 2.3 пункту 7 Розділу 6 ТД передбачено, що як відмова Учасника від підписання Договору про закупівлі Замовником розцінюються наступні випадки, зокрема, надання (завантаження в електронну систему закупівель) переможцем процедури закупівлі в строк не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю Комерційної пропозиції (перерахунку ціни за результатами електронного аукціону), яка не відповідає вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції Учасника.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Зважаючи на викладене вище, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «МАХ ТРЕЙД», як такого, який відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю, чим порушив вимоги пункту 41 Особливостей.
Зазначене вище призвело до порушення вимог абзацу 5 пункту 46 Особливостей, відповідно до якого у разі відхилення тендерної пропозиції з підстави, визначеної підпунктом 3 пункту 41 цих особливостей, замовник визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників процедури закупівлі, тендерна пропозиція (строк дії якої ще не минув) якого відповідає критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і може бути визнана найбільш економічно вигідною відповідно до вимог Закону та цих особливостей, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених статтею 33 Закону та цим пунктом.
Період усунення порушень:
20.02.2023 13:33 - 07.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
20.02.2023 13:33
Оскарження висновку в суді
Опис:
03.03.2023 до Київського окружного адміністративного суду подано позовну заяву про визанння протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-12-08-009235-a від 20.02.2023
Дата публікації:
06.03.2023 14:05
Дата відкриття провадження:
28.06.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
320/17177/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
47318a6ad1c84f1bbd2cb24e48eef880
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.01.2023 15:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Протиожеледна рідина для протиожеледної обробки злітно-посадкових смуг», за кодом ДК 021:2015:24950000-8: Спеціалізована хімічна продукція (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-12-08-009235-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
26c7ca59957547349961113cbfbe7b5b
Назва:
Пояснення (інформація, документи)
Дата опублікування:
27.01.2023 10:23
Опис:
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Якісні та технічні характеристики предмета закупівлі визначені з урахуванням реальних потреб підприємства з урахуванням відповідності рідини вимогам AMS 1435 в редакції не раніше AMS 1435 D міжнародного випробувального центру «Scientific Material International» (SMI, Inc. Miami, Florida, USA)
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено статистичним аналізом загальнодоступної інформації про ціну предмета закупівлі на підставі затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275.
При визначенні очікуваної вартості проаналізовано результати попередніх власних закупівель за останні два роки з урахуванням індексу інфляції, умов оплати, логістики та моніторингу ринку, а саме: направлено низку запитів підприємствам, що постачають протиожеледну рідину для протиожеледної обробки злітно-посадкових смуг з подальшим отриманням комерційних пропозицій потенційних Учасників процедури закупівлі та за основу очікуваної вартості взята комерційна пропозиція з найменшою запропонованою ціною потенційного Учасника закупівлі «Протиожеледна рідина для протиожеледної обробки злітно-посадкових смуг».
Комерційні пропозиції ТОВ «ДІ АР ЕНЕРЖИ ГРУП» (з ціною 90,00 грн. без ПДВ за 1 кг), ТОВ «ЕН ТЕХНОЛОГІЯ» (з ціною 93,50 грн. без ПДВ за 1 кг), та ТОВ «МАХ ТРЕЙД» (з ціною 91,60 грн. без ПДВ за 1 кг) додаються.
Очікувана вартість розрахована наступним чином: 90,00 грн. без ПДВ за 1 кг * 366 667 кг = 33 000 030,00 грн. без ПДВ та заокруглена до 33 000 000,00 грн. без ПДВ та відповідно 39 600 000,00 грн. з ПДВ.
2. https://kbp.aero/vykonannya-vymog-postanovy-kabinetu-ministriv-ukrayiny-vid-11-10-2016-710/
Номер:
f577cca5a0b74e52a3638590091909fe
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
13.02.2023 10:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.02.2023 00:00
Опис:
1. Чи було укладено договір про закупівлю з ТОВ «МАХ ТРЕЙД»?
2. У разі, якщо договір про закупівлю не укладений, прошу надати документальне підтвердження (обґрунтування) необхідності у продовженні терміну для укладання договору про закупівлю.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b0a4fd39e50242b1bba8ae094a523d4e
Назва:
Пояснення (інформацію, документи)
Дата опублікування:
13.02.2023 11:44
Опис:
1. Станом на 13.02.2023 за результатами даної закупівлі договір про закупівлю з ТОВ "МАХ ТРЕЙД" не укладено. 2. Документальне підтвердження (обґрунтування) необхідності у продовженні терміну для укладання договору про закупівлю викладено в протокольному рішенні від 27.01.2023 № 15-01/3-81 (додається)