-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Хліб
Завершена
859 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 299.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 299.00 UAH
Номер:
a07642c5d7af4edd8f6df153f3dec03d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-30-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.01.2023 00:00
Період моніторингу:
30.01.2023 15:00 - 21.02.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
30.01.2023 № 8-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
30.01.2023 № 8-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2022-12-07-012388-a, 07.12.2022 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання надання інформації, документів у випадках, передбачених законом встановлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; роз’яснення на звернення до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); роз’яснення на звернення до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунального некомерційного підприємства «Золотоніська багатопрофільна лікарня» Золотоніської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 07.12.2022 б/н; перелік змін до тендерної документації; нова редакція тендерної документації, оприлюдненої в електронній системі закупівель 09.12.2022; тендерні пропозиції фізичної особи-підприємця ЯРОША Віталія Олексійовича (далі – ФОП ЯРОШ В.О.), товариств з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «КИЇВ ХЛІБ» (далі – ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «КИЇВ ХЛІБ») та (далі – ТОВ «МИЗА»); вимога про усунення порушення UA-2022-12-07-012388-a.a1; протокольне рішення уповноваженої особи від 19.01.2023 б/н; документи, надані переможцем відкритих торгів ТОВ «МИЗА» відповідно до абзацу третього пункту 44 Особливостей та вимог тендерної документації; договір про закупівлю від 26.12.2022 № 5/23; звіт про результати проведення процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
За результатами аналізу питання надання інформації, документів у випадках, передбачених законом установлено, що Замовник не надав протягом трьох робочих днів пояснення через електронну систему закупівель з дня оприлюднення (06.02.2023) запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі з особливостями, чим порушено вимоги абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
16.02.2023 13:44 - 03.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
16.02.2023 13:44
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
23-29/2023
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на Ваш Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 16.02.2023р. повідомляємо наступне:
На момент початку процедури моніторингу процедура закупівлі № UA-2022-12-07-012388-a була завершена. При публікації інформації про початок моніторингу майданчиком, що використовується Замовником не було направлено сповіщення про початок процедури моніторингу. Замовник не має можливості регулярно перевіряти завершені процедури закупівель у зв’язку з їх численною кількістю. Оскільки через збої в роботі майданчика Замовник не мав можливості дізнатися про відповідний запит на пояснення від 06.02.2023р., а також Замовник не може нести відповідальності за функціонування авторизованого електронного майданчика. Замовником вжито відповідні заходи з метою усунення порушень та недопущення відповідних порушень у майбутньому.
Відмічаємо, що :
1. Обсяги визначено відповідно до потреби. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі. Очікувану вартість визначено з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Уповноваженого органу від 18.02.2020 № 275 та обрахована відповідно до середньо ринкового рівня цін. Повідомляємо, що очікувану вартість закупівлі розрахована шляхом виведення середньої вартості, відповідно до вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Відповідно до вищезазначеного Наказу Замовник під час визначення очікуваної вартості закупівлі може використати декілька методів її розрахунку, одним з яких є Метод порівняння ринкових цін. Даний метод полягає в ціновому аналізі та зборі актуальної інформації з ринку товарів/послуг. Зокрема Замовником проаналізовано ціни постачальників в Черкаській області та використано інформацію з відкритих джерел інформації щодо середньої ціни на ринку, серед них URL: https://index.minfin.com.ua/ua/markets/wares/prods/bakery/bread/wheat/.
2. Щодо потужностей ТОВ «МИЗА» відмічаємо що в архіві «62-68Технічні2.rar» учасником було надано файл «62Потужності.pdf», де наявна відповідна інформація, що вимагалася Додатком 3 до тендерної документації.
3. Пропозиції учасників процедури закупівлі ФОП Ярош В.О. та ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «КИЇВ ХЛІБ» містили недоліки які не підпадають під дію механізму усунення невідповідостей, оскільки стосуються якісних характеристик предмета закупівлі. Згідно абз.2 п. 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (далі – Особливості) під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або ІНФОРМАЦІЇ (ТА/АБО ДОКУМЕНТІВ) ПРО ТЕХНІЧНІ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Аналогічне тлумачення норм Особливостей висловлено в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6933-р/пк-пз від 24.11.2022 за закупівлею № UA-2022-11-04-003600-a
Дата публікації звіту:
16.02.2023 15:48
Запити/Пояснення
Номер:
9dd860c3b21c41e3815549d72a6352c0
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
06.02.2023 11:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-12-07-012388-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- з яких підстав не відхилена тендерна пропозиція ТОВ «МИЗА», якщо на порушення вимог пункту 6 розділу 2 додатку 3 до тендерної документації ним не надана Інформація про реєстрацію потужності операторів ринку, діяльність яких пов’язана з харчовими продуктами, що не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10ºС і залишатися придатними для споживання людиною, а саме: виробництво харчових продуктів та/або перероблені продукти тваринного походження, транспортування, пакування, зберігання, реалізація?
- з яких підстав не надана можливість ФОП Ярош В.О. та ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «КИЇВ ХЛІБ» виправити невідповідності в інформації/або документах, подання яких передбачалося тендерною документацією та виявлені Замовником після розкриття, якщо виправлення цих помилок не призвело б до зміни предмета закупівлі, найменування товару тощо?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.