-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сіль технічна для посипання доріг (Сіль для промислового переробляння ДСТУ 4246:2003 кам’яна, сорт вищий, крупність 3, без пакування)
Завершена
14 940 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 74 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 74 700.00 UAH
Номер:
c363823ffdaa42c5a6df080d300b8e49
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-02-000056
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.02.2023 00:00
Період моніторингу:
02.02.2023 17:09 - 24.02.2023 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
02.02.2023 № 25
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні
закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року
№ 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що
додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення
моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської
служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№
з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або
повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі
Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі
Уповноваженого органу
23 UA-2022-11-15-012800-a 15.11.2022
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки
порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в
інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ТД КИП І КО» та ТОВ «КОСТАНЗА», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Постанови № 1178, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Муніципальна дорожня компанія» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.11.2022 № 90, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «КИП І КО» (далі – ТОВ «ТД КИП І КО») та товариства з обмеженою відповідальністю «КОСТАНЗА» (далі – ТОВ «КОСТАНЗА»), протокол розкриття тендерних пропозицій, протокольні рішення (протоколи) уповноваженої особи Замовника від 28.11.2022 № 410 та від 29.11.2022 № 412, вимога про усунення невідповідностей до учасника ТОВ «КОСТАНЗА» до 29.11.2022, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 29.11.2022, договір на закупівлю товару від 05.12.2023 № Т-122/22 GU 5/30-23 (далі – Договір), додаткові угоди від 20.12.2022 № 1, від 27.12.222 № 2, від 23.01.2023 № 3 та від 07.02.2023 № 4 до Договору, пояснення (інформація та документи) Замовника надані 09.02.2023 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:
27.02.2023 18:06 - 03.03.2023 00:00
Дата публікації висновку:
27.02.2023 18:06
Запити/Пояснення
Номер:
76978b43548d41bab8f0bc833cffbf1b
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
06.02.2023 16:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі солі технічної для посипання доріг (Сіль для промислового переробляння ДСТУ 4246:2003 кам’яна, сорт вищий, крупність 3, без пакування) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2022-11-15-012800-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та документи що підтверджують виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин для укладання додаткових угод №1 від 20.12.2022, №2 від 27.12.2022, №3 від 23.01.2023, до договору № Т-122/22 від 05.12.2022.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях,та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
19c63016373f4dceae13f0db04035832
Назва:
Відповідь Замовника на запит про надання пояснень (дата запиту: 2023-02-06 16:46:42)
Дата опублікування:
09.02.2023 13:49
Опис:
Надаємо пояснення на отриманий 06 лютого 2023 року 16:46:42 Запит замовнику на пояснення (Про надання пояснень) наступного змісту:
І. 1.1. Визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі (Сіль технічна для посипання доріг (Сіль для промислового переробляння ДСТУ 4246:2003 кам’яна, сорт вищий, крупність 3, без пакування)) здійснено керуючись Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275, зокрема способами направлення письмових запитів цінової пропозиції (електронною поштою) постачальникам товару та отриманням інформації про ціни на товар, що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі.
Зокрема замовником на електронні адреси було відправлено листи-запити на ціни потенційним постачальникам даного товару, задля встановлення ціни на даний вид товару, зокрема: ТОВ «КОСТАНЗА», ТОВ «Торговий Дім «КиП і Ко».
Так, електронною поштою надійшли листи (листи додаються як вкладені документи до відповіді на цей запит) із інформацією про ціни від:
- ТОВ «КОСТАНЗА» вих. № 14/11-2 від 14.11.2022 р. – ціна Солі для промислового переробляння ДСТУ 4246:2003 кам’яна, сорт вищий, крупність 3, без пакування на умовах DDP (склад м. Івано-Франківськ, вул. Максимовича, 13) буде складати орієнтовно 9 900,00 грн./т. з ПДВ. Кінцева ціна буде визначена за результатами проведених тендерних процедур.
- ТОВ «Торговий Дім «КиП і Ко» вих. б/н від 14.11.2022 р. - комерційна пропозиція про можливість поставки солі технічної, не пакована, крупність 3, для посипання доріг, з доставкою на склад підприємства, за ціною 11 200,00 грн. з ПДВ за тону.
Також отримано інформацію про ціни на Сіль технічну для посипання доріг виставлені постачальниками у відкритому доступі на офіційних сайтах мережі Інтернет. Так, за посиланням https://kaapri.com/ua/p666249278-sol-tehnicheskaya-dlya.html пропонується ціна на Сіль технічну для посипання доріг в мішках по 50 кг - 13 500,00 грн./т.; за посиланням https://promtehsnabkr.com/ua/g7137007-tehnicheskaya-sol пропонується ціна на Технічну сіль - 9 200,00 грн./т.; за посиланням https://prom.ua/ua/p606260744-sol-tehnicheskaya-dlya.html?&primelead=MC43 пропонується ціна на Сіль технічну для посипання доріг (навалом) - від 11 300,00 грн./т.; за посиланням https://flagma.ua/uk/sil-tekhnichna-3-pomel-navalmishky-o3773525.html пропонується ціна на Сіль технічну 3 помел навал/мішки - від 11 000,00 грн./т. (скріншоти додаються як вкладені документи до відповіді на цей запит).
Ознайомившись із змістом кожного листа-відповіді, цін на Сіль технічну для посипання доріг виставлених постачальниками у відкритому доступі на офіційних сайтах мережі Інтернет встановлено конкурентну ціну за 1 тону Солі технічної для посипання доріг (Сіль для промислового переробляння ДСТУ 4246:2003 кам’яна, сорт вищий, крупність 3, без пакування) з доставкою на Підприємство вул. Максимовича, 13 м. Івано-Франківськ 9 960,00 грн. з ПДВ (9 960,00 грн. з ПДВ × 1 500 т. = 14 940 000,00 грн. з ПДВ – очікувана вартість предмета закупівлі: Сіль технічна для посипання доріг (Сіль для промислового переробляння ДСТУ 4246:2003 кам’яна, сорт вищий, крупність 3, без пакування), в кількості 1 500 т.).
1.2. Обгрунтування замовником розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено згідно практики кількісного використання солі технічної для посипання доріг за попередні періоди в процесі зимового утримання, беручи до уваги розрахунковий зимовий період згідно Настанови з визначення вартості будівництва «Кошторисні норми України у будівництві» затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року № 281 (додаток 34 до Настанови), та у відповідності до вимог ДСТУ 4246:2003 Сіль для промислового переробляння. Технічні умови.
ІІ. Відповідно до п. 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості здійснення публічних закупівель, затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178), договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та цих особливостей. Забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями.
Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених особливостями (п. 10 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178).
Законодавець дозволяє продовжити дію договору про закупівлю на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку (ч. 6 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Згідно підпункту 8 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, істотні умови договору про закупівлю (крім договорів про закупівлю товарів, робіт та послуг для/з будівництва, ремонту та інших інженерно-технічних заходів із захисту об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури за основними технічними показниками, погодженими Міненерго) не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону.
Замовником укладено додаткову угоду № 1 від 20 грудня 2022 р. до Договору № Т-122/22 від 05 грудня 2022 р. керуючись пунктом 10.2, підпунктом 8 пункту 11.1 Договору № Т-122/22 на закупівлю товару від 05 грудня 2022 р., п. 8 ч. 5 та ч. 6 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням підпункту 8 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, про продовження строку дії договору про закупівлю.
Згідно п. 2 зазначеної додаткової угоди № 1, з урахуванням ст. 48 Бюджетного кодексу України зобов’язання Замовника щодо оплати поставлених товарів (наданих послуг) виникають виключно при наявності та в обсягах відповідного бюджетного асигнування, затвердженого для Замовника на фінансування закупівлі протягом 2023 року. Після затвердження у встановленому порядку бюджетних асигнувань для Замовника на фінансування закупівлі протягом 2023 року, Сторони уточнюють обсяг взяття взаємних зобов’язань в частині поставки товарів (надання послуг) та їх оплати в межах строку дії Договору (з урахуванням цієї Додаткової угоди) та шляхом укладення додаткової угоди.
Бюджетний період закінчується 31 грудня поточного року, а тому замовник не може укласти додаткову угоду на продовження дії договору на 20% із визначенням вартості та обсягу постачання за нею у наступному році, оскільки у грудні поточного року для замовника ще немає затверджених бюджетних асигнувань на фінансування закупівлі на наступний рік.
Тому замовник укладає в кінці 2022 року додаткову угоду за частиною 6 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 про продовження строку дії договору про закупівлю, а вже на початку 2023 року, після затвердження для замовника відповідного бюджетного асигнування (кошторису, плану використання бюджетних коштів) на фінансування закупівлі протягом 2023 року, укладає додаткову угоду на продовження дії договору на 20% із визначенням вартості та обсягу постачання товару.
Так для КП «Муніципальна дорожня компанія» 17.01.2023 р. затверджено план використання бюджетних коштів на 2023 рік (план додається як вкладений документи до відповіді на цей запит).
У зв’язку із затвердженням для Замовника плану використання бюджетних коштів на 2023 рік, керуючись ч. 6 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням підпункту 8 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, ст. 48 Бюджетного кодексу України, пунктом 10.2, підпунктом 8 пункту 11.1 Договору № Т-122/22 на закупівлю товару від 05 грудня 2022 р., а також з урахуванням положень додаткових угод № 1 від 20 грудня 2022 р. до Договору, 23 січня 2023 р. укладено додаткову угоду № 3 до Договору № Т-122/22 від 05 грудня 2022 р. якою визначено вартість та обсяг постачання товару, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому Договорі.
Додаткова угода на 20 % до договору укладена замовником з метою необхідності закупівлі товару у січні у зв’язку із ще непроведеним тендером на наступний рік.
Укладеною додатковою угодою № 2 від 27 грудня 2022 року до Договору № Т-122/22 на закупівлю товару від 05 грудня 2022 р. зменшено обсяги закупівлі товару, керуючись пунктами 1.4, 1.5, підпунктом 1 пункту 11.1 Договору № Т-122/22 на закупівлю товару від 05 грудня 2022 р. («зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника»), п. 1 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» («зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника»), з урахуванням підпункту 1 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178. Укладення зазначеної додаткової угоди № 2, якою зменшено обсяги закупівлі товару, зумовлено зменшенням фактичних видатків КП «Муніципальна дорожня компанія», що підтверджується довідкою про зміни до плану використання бюджетних коштів на 2022 рік від 23.12.2022 р. (-7 000 000 грн.), довідкою про зміни до плану використання бюджетних коштів на 2022 рік від 23.12.2022 р. (-981 138 грн.), довідкою про зміни до плану використання бюджетних коштів на 2022 рік від 23.12.2022 р. (-742 915 грн.) (довідки додаються як вкладені документи до відповіді на цей запит). Зазначеними довідками зменшено видатки замовника за кодом та назвою програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету (код та назва програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (код та назва Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів))_______1216030 «Організація благоустрою населених пунктів»______код економічної класифікації видатків бюджету/код класифікації кредитування бюджету______2610, яка включає видатки і в тому числі на фінансування закупівлі солі технічної для посипання доріг.