• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з обрізки, вирізки дерев на території м. Ужгорода (ДК 021:2015: 77210000-5 Лісозаготівельні послуги)

Торги відмінено

501 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 505.00 UAH
Номер: 202252f586164aa091686d7cf8f97dfb
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-02-28-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.02.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 28.02.2023 10:29 - 22.03.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 27.02.2023 № 6-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Світлана МИГОЛИНЕЦЬ Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 27.02.2023 № 6-з Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2022-10-21-010656-a 21.10.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 99) 555-05-13, kolodiynataliya86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання виконання Замовником рішення органу оскарження від 12.12.2022 № 7303-р/пк-пз встановлено порушення частини двадцять другої статті 18 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2022 рік, своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови № 1178, своєчасності надання інформації та документів – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: -
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 березня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2022 рік, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення закупівлі, своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178), стану виконання рішень постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ, Орган оскарження) від 17.11.2022 № 6781-р/пк-пз та від 12.12.2022 №7303-р/пк-пз, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Комунальне шляхово-експлуатаційне підприємство» Ужгородської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію зі змінами, внесеними протокольним рішенням уповноваженої особи від 24.10.2022 №168; лист ТОВ «ЗАКУПКИ.ПРОМ.УА» від 25.10.2022 № 25/10/ZK-355 щодо технічних складнощів при накладанні КЕП 24.10.2022 з 09:00 до 18:00, рішення Колегії АМКУ від 17.11.2022 № 6781-р/пк-пз та від 12.12.2022 №7303-р/пк-пз, коментарі Замовника від 29.11.2022 та від 04.03.2023 про виконання рішень Колегії АМКУ від 17.11.2022 № 6781-р/пк-пз та від 12.12.2022 №7303-р/пк-пз, протокольне рішення уповноваженої особи від 29.11.2022 № 207, протокольне рішення уповноваженої особи від 10.01.2023 № 4, протокольне рішення уповноваженої особи від 17.01.2023 № 7, пояснення Замовника та долучені документи, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 28 лютого, 15 та 20 березня 2023 року. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду Колегії АМКУ не здійснювався. В ході проведення моніторингу з питань виконання рішень Колегії АМКУ встановлено, що згідно інформації, наявної в інформаційно-телекомунікаційній системі «Prozorro» під час виконання рішення Колегії АМКУ від 17.11.2022 № 6781-р/пк-пз Замовник протокольним рішенням уповноваженої особи від 29.11.2022 № 207 скасовує рішення про визначення переможцем ФОП Жученко Борис Валерійович та про відхилення учасника ТОВ «ВМ КАПІТАЛ ГРУП», який автоматично переходить у статус «Очікує рішення». При цьому, згідно вищезазначеного протокольного рішення уповноваженої особи, Замовник 29 листопада 2022 року одночасно приймає рішення щодо проведення закупівлі «Послуги з обрізки, вирізки дерев на території м. Ужгорода (ДК 021:2015: 77210000-5 Лісозаготівельні послуги)» на ідентичних умовах з деталізацією кваліфікаційного критерію та відміняє процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2022-10-21-010656-a. Відповідно до пункту 52 Постанови № 1178 оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей. Згідно абзацу четвертого пункту 56 Постанови № 1178 скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів, відповідно до пункту 47 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом). Відповідно, учасником ТОВ «ВМ КАПІТАЛ ГРУП» 02 грудня 2022 року було подано скаргу щодо прийнятого Замовником рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2022-10-21-010656-a, через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань закупівель, яка була прийнята до розгляду Органом оскарження 06 грудня 2022 року. Крім того, згідно з абзацом другим пункту 59 Постанови № 1178, в електронній системі закупівель автоматично оприлюднюються прийняті органом оскарження рішення та розсилаються повідомлення суб’єкту оскарження та замовнику, таким чином, Замовник був повідомлений про оскарження учасником ТОВ «ВМ КАПІТАЛ ГРУП» щодо прийнятого Замовником рішення щодо відміни процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2022-10-21-010656-a та прийняття Органом оскарження скарги до розгляду (Номер скарги: UA-2022-10-21-010656-a.a2). Згідно з пунктом 62 Постанови № 1178 строк розгляду скарги органом оскарження становить сім робочих днів з дати прийняття скарги до розгляду, який може бути аргументовано продовжено органом оскарження до 12 робочих днів. Виходячи зі змісту частин вісімнадцятої та дев’ятнадцятої статті 18 Закону № 922-VIII, за результатами розгляду скарги орган оскарження приймає рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язує замовника повністю або частково скасувати свої рішення, відновивши процедуру закупівлі з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії замовника. Так, рішенням Органу оскарження від 12.12.2022 № 7303-р/пк-пз (оприлюднено 13 грудня 2022 року) було прийнято рішення про задоволення скарги частково та зобов’язано Замовника ("КОМУНАЛЬНЕ ШЛЯХОВОЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО" УЖГОРОДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Послуги з обрізки, вирізки дерев на території м. Ужгорода (ДК 021:2015: 77210000-5 Лісозаготівельні послуги)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022- 10-21-010656-a. Відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону № 922-VIII – рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. Проте, в електронній системі закупівель відсутня інформація про виконання рішення Органу оскарження від 12.12.2022 № 7303-р/пк-пз у період не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження, тобто з 12.12.2022 по 10.01.2023. Згідно з абзацом сьомим частини другої статті 8 Закону № 922-VIII для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися, в тому числі, інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель. Під час аналізу інформації, наявної в електронній системі закупівель, встановлено що Замовник 01 грудня 2022 року оголосив закупівлю «Послуги з обрізки, вирізки дерев на території м. Ужгорода (ДК 021:2015: 77210000-5 Лісозаготівельні послуги)» за ідентифікатором UA-2022-12-01-016446-a з аналогічним відміненій процедурі закупівлі предметом закупівлі та очікуваною вартістю – 501 000,00 гривень, у якій приймав участь лише один учасник ТОВ «Зеленгосп-Ужгород», з яким 20 грудня 2022 року укладає договір про закупівлю №468/01 та оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю в повному обсязі у період його дії 20 грудня 2022 — 31 грудня 2022. Таким чином, встановлено, що у період оскарження відміни процедури закупівлі за ID: UA-2022-10-21-010656-a (29 листопада 2022 17:28 по 10 грудня 2022 00:00) вчиняє дії, направлені на укладення договору про закупівлю послуг з обрізки, вирізки дерев на території м. Ужгорода, а не дії, спрямовані на усунення порушень, зазначених у скарзі ТОВ «ВМ КАПІТАЛ ГРУП» та/або на виконання рішення Органу оскарження. Водночас, у протокольному рішенні уповноваженої особи від 10.01.2023 № 4, який опубліковано 10 січня 2023 року о 16:19 зазначено, зокрема, наступне: «На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7303-р/пк-пз від 12.12.2022, яким зобов'язано комунальне підприємство "Комунальне шляхово-експлуатаційне підприємство" Ужгородської міської ради скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Послуги з обрізки, вирізки дерев на території м. Ужгорода (ДК 021:2015: 77210000-5 Лісозаготівельні послуги)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-10-21-010656-a, Замовником скасоване протокольне рішення Уповноваженої особи № 207 від 29.11.2022 р.», при цьому подальші дії, спрямовані на скасування відміни процедури закупівлі та її відновлення у електронній системі не вчинені. Окрім того, станом на час проведення моніторингу процедури закупівлі (дата публікації рішення про проведення моніторингу 28 лютого 2023 10:29) в електронній системі закупівель, була відсутня інформація про виконання Замовником рішення Органу оскарження від 12.12.2022 № 7303-р/пк-пз та/або оскарження Замовником в судовому порядку рішення АМКУ. З приводу вищеописаного, Замовнику під час проведення моніторингу процедури закупівлі у відповідності до частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII, 28 лютого 2023 року було направлено запит про надання пояснень та документів щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Згідно наданих пояснень від 03 та 04 березня 2023 року та долучених документів слідує, що Комунальне підприємство "Комунальне шляхово-експлуатаційне підприємство" Ужгородської міської ради у зв’язку з технічними причинами не мало можливості виконати рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель як органу оскарження від 12.12.2022 № 7303-р/пк-пз в строки встановлені законодавством у сфері закупівель. Також, 04 березня 2023 року при надання пояснень Замовником було зазначено наступне: «Щодо технічної реалізації виконання рішення Колегії АМКУ на електронному майданчику» Після надання пояснень в межах даного моніторингу, уповноваженою особою Замовника виявлено, що у вкладці "Скасування закупівлі" у профілі закупівлі нарешті стала активною кнопка "Скасувати дію". Відтак уповноваженій особі Замовника нарешті вдалося технічно реалізувати Протокол уповноваженої особи № 4 від 10.01.2023 р. про виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель як органу оскарження від 12.12.2022 № 7303-р/пк-пз на електронному майданчику та Протокол уповноваженої особи № 7 від 17.01.2023 р. Про скасування процедури закупівлі у зв’язку із відсутності подальшої потреби в закупівлі послуг. Враховуючи зазначене, в межах проведення моніторингу 15 березня 2023 року, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області було направлено запит Замовнику, зокрема, надати Замовником (уповноваженою особою) підтверджуючі документи про звернення до служби підтримки авторизованого електронного майданчика та до органу оскарження (АМКУ) про неможливість виконати вказане рішення органу оскарження, тощо, зокрема, з урахуванням вимог Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082). Проте, Замовником у відповідь на запит не надано документального підтвердження щодо вжиття заходів з виконання рішення органу оскарження від 12.12.2022 № 7303-р/пк-пз, а саме: підтверджуючі документи про звернення до служби підтримки авторизованого електронного майданчика та до органу оскарження (АМКУ) про неможливість виконати вказане рішення органу оскарження, тощо, зокрема, з урахуванням вимог Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082). Таким чином, за результатами аналізу питання виконання Замовником рішення органу оскарження від 12.12.2022 № 7303-р/пк-пз встановлено порушення частини двадцять другої статті 18 Закону № 922-VIII, а саме: невиконання у встановлений термін рішення органу оскарження, яке не було оскаржене до суду. Слід зазначити, що згідно наявної на веб – порталі Уповноваженого органу інформації, Замовником 04 березня 2023 року надано коментар до АМКУ щодо виконання рішення від 12.12.2022 № 7303-р/пк-пз та відмінено процедуру закупівлі послуг з обрізки, вирізки дерев на території м. Ужгорода у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Період усунення порушень: 21.03.2023 15:02 - 05.04.2023 01:00
Дата публікації висновку: 21.03.2023 15:02

Оскарження висновку в суді

Опис: Єдиний унікальний номер справи 260/2231/23 Дата реєстрації 04.04.2023 Склад суду Гебеш С.А. Сторони у справі: Відповідач (Боржник): Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, Позивач (Заявник): Комунальне підприємство "Комунальне шляхово-експлуатаційне підприємство" Ужгородської міської ради Суть судової справи: про визнання протиправним та скасування висновку Дата визначення складу суду 04.04.2023 о 16:11
Дата публікації: 05.04.2023 12:51

Запити/Пояснення