-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт (утеплення фасаду) ЗДО «Вишенька» Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області в с.Розвадів для заходів з енергозбереження
Завершена
3 907 422.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 537.11 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 537.11 UAH
Номер:
e3fc6fdf67034131bbe718eea95064da
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-10-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.01.2023 00:00
Період моніторингу:
10.01.2023 14:48 - 01.02.2023 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.01.2023 № 5
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 10.01.2023 №5.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-10-04-010219-a, 04.10.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини третьої статті 17, пункту 2 частини другої та частини третьої статті 22 Закону, а також включення до тендерної документації умов, що суперечать нормам частини четвертої статті 41 та частини шостої статті 33 Закону, нормам статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Гураля В.Я., визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31, пункту 3 частини першої статті 31 та частини п’ятнадцятої статті 29 Закону.
Крім того, моніторингом встановлено включення до укладеного за результатами проведеної процедури закупівлі договору умов, що суперечать нормам статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668, а також розрахунку загальновиробничих витрат, обрахованого за невідповідними коефіцієнтами та показниками.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31, пункту 3 частини першої статті 31 та частини п’ятнадцятої статті 29 Закону вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Гураля В.Я. щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог частини третьої статті 17, пункту 2 частини другої та частини третьої статті 22 Закону, а також врахування норм частини четвертої статті 41 та частини шостої статті 33 Закону, норм статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668, при складанні тендерної документації та укладанні договору про закупівлю.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 січня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Центру фінансово-господарського та навчально-методичного забезпечення закладів освіти і культури Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-10-04-004065-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковану в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження ПП «Фасад-Сервіс» рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції вказаного учасника та прийняте Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) рішення за результатами розгляду скарги (рішення від 06.12.2022 №7175-р/пк-пз); тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Гураля Василя Ярославовича (далі – ФОП Гураль В.Я.); оприлюднене Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції ФОП Гураля В.Я. та документи зазначеного учасника на усунення таких невідповідностей; протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 27.10.2022, від 01.11.2022, від 14.11.2022 та від 16.11.2022; оприлюднені ФОП Гуралем В.Я. документи після аукціону; повідомлення про намір укласти договір; договір підряду від 12.12.2022 №12/12 та додаткову угоду від 14.12.2022 №1 до вказаного договору; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
З врахуванням розгляду Органом оскарження скарги ПП «Фасад-Сервіс» та прийняття відповідного рішення за результатами такого розгляду, моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити, зокрема, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством.
За нормою частини третьої статті 17 Закону спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що Замовником, на порушення вимог частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, у тендерній документації (Додаток №2, Розділ 2 «Інформація про відсутність підстав, визначених у статті 17 Закону») встановлено для учасників спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених частиною другою статті 17 Закону (учасник, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій статті 17 Закону, має надати у складі тендерної пропозиції: документ, що підтверджує сплату штрафу/ів та/або відшкодування збитків на користь замовника та/або копію гарантійного листа в довільній формі про те, що учасник гарантує замовнику сплату штрафу/ів та/або відшкодування збитків, із зазначенням строку сплати штрафу/ів та/або відшкодування збитків).
Проведеним моніторингом також встановлено, що у частині 3 Розділу VI тендерної документації Замовника зазначено, що разом з тендерною документацією замовником подається Проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. При цьому вказано, що основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору або щодо обставин, які склалися до укладення договору через оскарження процедури закупівлі, чи інші обставини, які не впливають на істотні умови договору.
Водночас, відповідно до норм частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Також, згідно з частиною шостою статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Отже, включення до тендерної документації умови щодо можливості доповнення і коригування умов договору під час укладання договору з учасником-переможцем торгів суперечить нормам частини четвертої статті 41 та частини шостої статті 33 Закону.
Відповідно до норм частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Моніторингом встановлено, що у пункті 2 Додатку №2 (Технічна специфікація) до тендерної документації зазначено, що в складі пропозиції учасник надає лист-згоду щодо гарантійного строку на виконані роботи, що складає не менше 5 років.
Крім того, у пункті 7.2 Проекту договору (Додаток №4 до тендерної документації) визначено умову, за якою гарантійний строк на роботи становить 5 років.
Аналогічні умови містяться у пункті 7.2 укладеного за результатами проведеного тендеру договору від 12.12.2022 №12/12.
Водночас, відповідно до вимог статті 884 Цивільного кодексу України підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить 10 років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Також, відповідно до пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668, які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва та застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить 10 років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Таким чином, умови Проекту договору (Додаток №4 до тендерної документації) та укладеного за результатами тендеру договору підряду від 12.12.2022 №12/12 суперечать нормам статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668.
Отже, Замовником до тендерної документації включено інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та, водночас, яка не відповідає нормам такого законодавства.
Також, у пункті 4.4.1 Проекту договору (Додаток №4 до тендерної документації) та укладеного договору від 12.12.2022 №12/12 вказано, що виконавець зобов’язується виконати роботи з реконструкції тоді, як предметом закупівлі UA-2022-10-04-010219-a є капітальний ремонт (утеплення фасаду).
За умовами пункту 6 частини 5 розділу V тендерної документації учасники відповідають за зміст своїх тендерних пропозицій та повинні дотримуватись норм чинного законодавства України.
Також, відповідно до вимог пункту 1 Додатку №3 (Технічна специфікація) до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати, зокрема: розрахунок договірної ціни; зведений кошторисний розрахунок; пояснювальну записку; локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат.
Відповідно до наданого учасником ФОП Гуралем В.Я. у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни (файл «Дод.3 п.1 Кошторис (1).pdf») договірна ціна учасником обрахована відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженій наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова №281).
Так, основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво) визначено у Настанові №281).
Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів.
Порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V Настанови №281.
Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови №281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Згідно з пунктом 5.2 розділу V Настанови №281 договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
У пункті 5.13. розділу V Настанови №281 визначено, що загальновиробничі витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку загальновиробничих витрат, наведених в додатку 10 цієї Настанови.
Відповідно до пункту 5.14. розділу V Настанови №281 при визначенні загальновиробничих витрат, у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) учасники процедури закупівлі (підрядні організації) визначають розрахунково-аналітичним методом кошти на: 1) заробітну плату працівників, зазначених у пункті 1.1 додатку 10 цієї Настанови, з урахуванням структурного складу організації та рівня заробітної плати, що планується отримувати на об’єкті замовлення; 2) покриття решти статей загальновиробничих витрат, виходячи з витрат попереднього звітного періоду за цими статтями, з урахуванням потужності організації та обсягу робіт, що пропонуються до виконання. До ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) також включаються відрахування за встановленими законодавством нормами на єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від заробітної плати робітників, зайнятих на будівельних роботах і на керуванні та обслуговуванні будівельних машин та механізмів, і працівників, кошти на заробітну плату яких враховуються в загальновиробничих витратах.
Також, у пункті 5.15 розділу V Настанови №281 вказано, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) загальновиробничі витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат).
Моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Гуралем В.Я. надано договірну ціну за предметом закупівлі, зведений кошторисний розрахунок; пояснювальну записку; локальний кошторис; підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат (файл «Дод.3 п.1 Кошторис.pdf»).
Водночас, наданий у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Гуралем В.Я. договірної ціни розрахунок загальновиробничих витрат складений не у відповідності до вимог пунктів 5.13 – 5.15 розділу V Настанови №281 (не за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку загальновиробничих витрат, наведених в додатку 10 цієї Настанови).
Відповідно до зазначеної у пояснювальній записці до договірної ціни інформації розрахунок загальновиробничих витрат учасника здійснено за Додатком 18 Настанови №281 (Показники для визначення в інвесторській кошторисній документації трудовитрат працівників, заробітна плата яких враховується у загальновиробничих витратах, та коштів на покриття решти статей загальновиробничих витрат в розрахунку на 1 люд.год нормативно-розрахункової кошторисної трудомісткості будівельних робіт, які передбачаються у прямих витратах). При цьому, розрахунок загальновиробничих витрат не містить даних щодо коефіцієнту переходу від нормативно-розрахункової кошторисної трудомісткості робіт, які передбачаються у прямих витратах, до трудовитрат працівників, заробітна плата яких враховується у загальновиробничих витратах, а також показника для визначення коштів на покриття решти статей загальновиробничих витрат відповідно до Додатку 18 до Настанови №281.
Проведеним аналізом вказаних у наданому у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Гураля В.Я. даних встановлено, що при зазначеній нормативно-розрахунковій кошторисній трудомісткості робіт, що передбачені в прямих витратах – 10 414,83 люд/год трудомісткість в загальновиробничих витратах визначена в обсязі 1 240,57 люд/год, тобто за коефіцієнтом переходу 0,12, та кошти на покриття решти статтей загальновиробничих витрат – 77 794 грн, тобто за показником – 7,47, що відповідає пункту 1 (загальнобудівельні роботи) Додатку 18 до Настанови №281.
Водночас, у складі робіт за предметом закупівлі передбачено роботи з утеплення фасадів мінераловатними плитами, теплоізоляції стін та колон прямокутних виробами з волокнистих та зернистих матеріалів на бітумі, та обклеювання сіткою стін, застосування суміші ППС (для приклеювання та захисту пінополістирольних плит).
Додатком 18 до Настанови №281 визначено коефіцієнт переходу від нормативно-розрахункової кошторисної трудомісткості робіт, які передбачаються у прямих витратах, до трудовитрат працівників, заробітна плата яких враховується у загальновиробничих витратах для теплоізоляційних робіт (пункт 10) – 0,92 та для робіт із захисту будівельних комплектів та обладнання від корозії (пункт 5) – 0,87, а також показники для визначення коштів на покриття решти статей загальновиробничих витрат 7,15 (теплоізоляційні роботи) та 6,83 (захист будівельних комплектів та обладнання від корозії).
Таким чином, учасником ФОП Гуралем В.Я. недотримано норм чинного законодавства України (Настанови №281) при поданні тендерної пропозиції, чим недотримано вимог пункту 6 частини 5 розділу V тендерної документації Замовника.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Проте, на порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Гураля В.Я., а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір від 12.12.2022 №12/12.
Слід зазначити, що розрахунок загальновиробничих витрат, аналогічний тому, який подано учасником ФОП Гуралем В.Я. у складі його тендерної пропозиції, містить і у розрахунках договірної ціни за укладеним договором від 12.12.2022 №12/12.
З врахуванням вищенаведеного (застосування невідповідних коефіцієнтів та показників при визначенні загальновиробничих витрат) при актуванні виконаних робіт за договором можливе завищення вартості таких робіт.
Також проведеним моніторингом встановлено, що у складі договірної ціни ФОП Гуралем В.Я. включено адміністративні витрати в сумі 45340,00 гривень.
Слід зазначити, що перелік адміністративних витрат наведено у Додатку 26 до Настанови №281, відповідно до норм Настанови №281 фізична особа-підприємець може враховувати зазначені витрати, якщо зможе їх обґрунтувати на підставі структури, яка склалася в організації за попередній звітний період, бухгалтерського обліку за попередній звітний період, а також на підставі загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних робіт за всіма об`єктами за той самий період.
Відповідно до вимог розділу 3 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства для Учасників» Додатку №2 до тендерної документації учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, в якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Крім того, відповідно до норм частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати, зокрема, копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
За вимогою частини 3 розділу VI тендерної документації Замовника переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати, зокрема, копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
У складі тендерної пропозиції учасником ФОП Гуралем В.Я. надано інформаційну довідку від 19.10.2022 №48-10/2022 (файл «Дод.2 р.3 п.2 Довідка щодо дозвільних документів.pdf»), у якій учасником повідомлено про наявність у нього необхідних для виконання робіт чинних документів дозвільного характеру із зазначенням, що копія ліцензії та Декларації відповідності матеріально-технічної бази роботодавця вимогам законодавства з питань охорони праці додається у складі пропозиції.
Також, у складі тендерної пропозиції вищевказаним учасником надано копію ліцензії №27-Л від 29.06.2017, виданої учаснику Державною архітектурно-будівельною інспекцією України (файл «Дод.3 п.5 Лiцензiя.pdf») та копію Декларації відповідності матеріально-технічної бази роботодавця вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрованої в Львівській міській раді 09.02.2021 та в Головному управлінні Держпраці у Львівській області 10.02.2021 (файл «Дод.3 п.5 Декларація відповідності.pdf»).
На запит Західного офісу Держаудитслужби щодо надання інформації (з обов’язковим долученням відповідних документів) про те, яким чином переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю виконано вимогу частини другої статті 41 Закону щодо надання відповідної інформації та документів під час укладання договору, під час моніторингу Замовником надано копію ліцензії №27-Л від 29.06.2017 та інформаційну довідку ФОП Гураля В.Я. з повідомленням про наявність у нього необхідних для виконання робіт чинних документів дозвільного характеру та із зазначенням, що копія ліцензії та Декларації відповідності матеріально-технічної бази роботодавця вимогам законодавства з питань охорони праці додається.
Аналізом Технічної специфікації (Додаток №3 до тендерної документації) встановлено, що до переліку видів робіт за предметом закупівлі віднесено, зокрема, утеплення фасадів мінераловатними плитами з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», поліпшене штукатурення стін по сітці без улаштування каркасу, опорядження поверхонь стін по каменю і бетону декоративною сумішшю з наповнювачем, використання вати мінеральної, ґрунтовки глибокого проникнення, суміші ППС (для приклеювання та захисту пінополістирольних плит).
Крім цього, відповідно до локального кошторису та підсумкової відомості ресурсів, наданих ФОП Гуралем В.Я. у складі тендерної пропозиції, та доданих до укладеного Замовником з ФОП Гуралем В.Я. за результатами проведеної процедури закупівлі договору від 12.12.2022 №12/12, при виконанні робіт за предметом закупівлі передбачено використання вати мінеральної, штукатурки декоративно-мозаїчної полімерної Ceresit CT 77 та декоративної Ceresit CT 137, фарби грунтуючої Ceresit CT 16, силікатної фарби Ceresit CT 54, ґрунтовки глибокопроникаючої Ceresit CT 17, еластичної гідроізолюючої суміші Ceresit CR 66,
Порядком видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1107, до переліку видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (Група Б) віднесено роботи з нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо), а також застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів.
Проведеним моніторингом встановлено, що ФОП Гуралем В.Я. надано Декларацію відповідності матеріально-технічної бази роботодавця вимогам законодавства з питань охорони праці на наступні роботи: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах; земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою; роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000В і в зонах дії струму високої частоти; зварювальні роботи; монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки; устатковання напругою понад 1000В (електричне устатковання електричних станцій і мереж, технологічне електрообладнання; роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників; зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин.
Проте, ФОП Гуралем В.Я. не надано декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на роботи з нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо), а також застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів.
Відповідно до вимоги пункту 3 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону.
Також, відповідно до норм частини п’ятнадцятої статті 29 Закону у разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Як зазначено вище, ФОП Гуралем В.Я. надано інформаційну довідку, у якій повідомлено про наявність у нього необхідних для виконання робіт чинних документів дозвільного характеру, а також надано копію ліцензії №27-Л від 29.06.2017 та копію Декларації відповідності матеріально-технічної бази роботодавця вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрованої в Львівській міській раді 09.02.2021 та в Головному управлінні Держпраці у Львівській області 10.02.2021.
Проте, на порушення пункту 3 частини першої статті 31 та частини п’ятнадцятої статті 29 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця тендеру ФОП Гураля В.Я., а укладено з ним договір від 12.12.2022 №12/12.
Період усунення порушень:
24.01.2023 10:59 - 08.02.2023 00:00
Дата публікації висновку:
24.01.2023 10:59
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до висновків проведеного моніторингу та неможливості усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель Сторони дійшли згоди розірвати Договір №12/12 від 12 грудня 2022 р.
Для здійснення заходів щодо недопущення у подальшому порушення вимог частини третьої статті 17, пункту 2 частини другої та частини третьої статті 22 Закону, а також врахування норм частини четвертої статті 41 та частини шостої статті 33 Закону, норм статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 при складанні тендерної документації та укладанні договору про закупівлю проведено роз'яснювальну роботу щодо неухильного дотримання вимог законодавства, зобов'язано уповноважену особу здійснювати перевірку чинності всіх нормативних документів при складанні тендерної документації та пройти відповідне тематичне навчання.
Дата публікації звіту:
30.01.2023 16:34
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
порушення усунено шляхом розірвання договору
Дата публікації:
31.03.2023 09:56
Запити/Пояснення
Номер:
9c3c9e0efc034626b8cd338b978bee06
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
12.01.2023 17:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.01.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-10-04-010219-a, яка проведена Центром фінансово-господарського та навчально-методичного забезпечення закладів освіти і культури Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування досліджуваної закупівлі є місцевий бюджет (КЕКВ: 3132 — Капітальний ремонт інших об’єкті).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до норм частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням відповідних документів) про те, яким чином переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю виконано вимогу частини другої статті 41 Закону щодо надання відповідної інформації та документів під час укладання договору.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
9669e469a69a417984754fb63a0df8cf
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
17.01.2023 17:02
Опис:
У Центрі фінансово-господарського та навчально-методичного забезпечення закладів освіти і культури Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник) розглянуто запит про надання пояснень Державної аудиторської служби України, розміщений 12.01.2023 р. у системі електронних закупівель Prozorro, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2022-10-04-010219-a, предмет закупівлі – «Капітальний ремонт (утеплення фасаду) ЗДО «Вишенька» Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області в с.Розвадів для заходів з енергозбереження» (далі – Об’єкт будівництва)
За результатами розгляду інформуємо. Центр фінансово-господарського та навчально-методичного забезпечення закладів освіти і культури Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області здійснювало закупівлю товарів, робіт та послуг відповідно до вимог Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (із змінами) (далі – Закон).
У відповідь на частину 1 запитання Державної аудиторської служби України: Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Замовник повідомляє.
Рішенням Розвадівської сільської ради від 20.09.2022 р. №1081 «Про внесення змін до показників сільського бюджету на 2022 рік» затверджено Додаток 6 «Зміни розподілу витрат бюджету Розвадівської сільської ради на реалізацію місцевих/регіональних програм у 2022 році» (додається в складі пояснення), яким передбачено виділення коштів у сумі 4 781 625,00 грн. на здійснення закупівлі «Капітальний ремонт (утеплення фасаду) ЗДО «Вишенька» Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області в с.Розвадів для заходів з енергозбереження».
По Об’єкту будівництва була розроблена проєктна документація, що отримала позитивний експертний звіт від 04 жовтня 2022 р. №1068/22 щодо розгляду проектної документації на будівництво в частині міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва та її кошторисної частини за робочим проектом «Капітальний ремонт (утеплення фасаду) ЗДО «Вишенька» Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області в с.Розвадів для заходів з енергозбереження» Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОЕКСПЕРТИЗА». За результатами розгляду проектної документації на будівництво встановлено, що зазначену документацію розроблено з дотриманням вимог до міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва та кошторисної частини проектної документації, яка має такі техніко-економічні показники: загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах станом на 28 вересня 2022 р. складає 3 981 584,00 грн (експертний звіт додається).
Якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі складені відповідно до норм чинного законодавства та викладені у Технічній специфікації (Додаток 3 до тендерної документації), розробленій на підставі проєктно-кошторисної документації, виконавцем якої є ФОП КОЛЯДА ОЛЕСЯ ВАСИЛІВНА (додається у складі документації) та яка отримала позитивний експертний звіт Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОЕКСПЕРТИЗА» від 04 жовтня 2022 року №1068/22. Отже, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі ґрунтуються на проєктній документації по Об’єкту будівництва, а також позитивному Експертному звіті.
Очікувана вартість закупівлі робіт Капітальний ремонт (утеплення фасаду) ЗДО «Вишенька» Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області в с.Розвадів для заходів з енергозбереження” визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1.-1.2013 «Правила визначення вартості будівництва» прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 №293 відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації. При визначенні очікуваної вартості використовується зведений кошторисний розрахунок, що є складовою частиною проектно-кошторисній документації “ Капітальний ремонт (утеплення фасаду) ЗДО «Вишенька» Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області в с.Розвадів для заходів з енергозбереження” за виключенням суми глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірингові послуги» та глави 12 «Проектні, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд» зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва з урахуванням ПДВ. Очікувана вартість предмету закупівлі складає 3 907 422,00 грн., в тому числі ПДВ.
У відповідь на частину 2 запитання Державної аудиторської служби України: Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).Замовник повідомляє.
На сайті замовника за посиланням: https://osvita.rozvadivotg.gov.ua/?page_id=98 розміщені обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (відповідно до пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів»)
У відповідь на частину 2 запитання Державної аудиторської служби України: Надати інформацію (з обов’язковим долученням відповідних документів) про те, яким чином переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю виконано вимогу частини другої статті 41 Закону щодо надання відповідної інформації та документів під час укладання договору.
Під час укладання договору дотримані вимоги частини другої статті 41 Закону. Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю надав замовнику:
1) інформацію про право підписання договору про закупівлю, а саме: копію паспорту та копію Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (з якої чітко вбачається інформація, що останній здійснює підприємницьку діяльність на підставі державної реєстрації, а отже наділений всіма відповідними правами в тому числі і правом підпису документів) (долучено до пояснень)
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації, а саме - копію ліцензії та інформаційну довідку (долучено до пояснень)