-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний ремонт водопровідної мережі в с.Більська Воля, Вараської міської територіальної громади, Вараського району, Рівненської області
Тендерні пропозиції повинні готуватися українською мовою
Завершена
362 206.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 811.03 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 811.03 UAH
Номер:
4fb0d3c331f34a60a9e4e21aa93ad398
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-14-000083
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.11.2022 00:00
Період моніторингу:
14.11.2022 14:37 - 06.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
14.11.2022 № 59
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління Західного
офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 14.11.2022 № 59
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2022-09-02-009279-a 02.09.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ Варашрембуд встановлено порушення норм пункту 3 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення (змін до нього), відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які (яке) є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця торгів із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення (змін до нього), відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту житлово-комунального господарства, майна та будівництва виконавчого комітету Вараської міської ради (далі - Замовник) на 2022 рік за номером ID: UA-P-2022-09-02-005120-b, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 06.09.2022 № 26), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника ТОВ Варашрембуд, протокол розкриття тендерних пропозицій UA-2022-09-02-009279-a , протокольне рішення від 21.09.2022 № 29 уповноваженої особи з публічних закупівель про визначення переможця відкритих торгів, повідомлення про намір укласти договір від 21.09.2022, Договір № 4330-Д-83-22 від 04.10.2022, додаткові угоди до Договору від 12.10.2022 №1 та від 26.10.2022 №2, пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 16.11.2022.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ Варашрембуд встановлено наступне.
Згідно частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Також, дана вимога передбачена п. 5 Розділу III Тендерної документації Замовника та в Додатку 8 до Тендерної документації.
Відповідно до інформації електронної системи закупівель, в завантаженій тендерній пропозиції переможця торгів – ТОВ Варашрембуд відсутні документи, які повинний надати переможець торгів протягом строку визначеного законодавством, а саме документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 6 частини першої статті 17 Закону.
Згідно пункту 3 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо, зокрема, переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Поряд з цим, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника-переможця торгів ТОВ Варашрембуд, та укладено з ним Договір № 4330-Д-83-22 від 04.10.2022, чим не дотримано вимоги пункту 3 частини першої статті 31 Закону.
На запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, які оприлюднені через електронну систему закупівель, 16.11.2022 Замовником надано пояснення, які не обґрунтовують прийняте рішення про визнання переможцем торгів ТОВ Варашрембуд.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовником у пункті 1 п.п 1.1 розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації зазначено не повний перелік формальних помилок, що не відповідає вимогам Переліку формальних помилок, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998 (далі – Наказ № 710).
В поясненні наданому Замовником через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, зазначено: «… замовник залишає за собою право віднесення допущених учасниками в своїх тендерних пропозиціях помилок до формальних (несуттєвих) помилок, при цьому Замовник гарантує дотримання усіх принципів, визначених статтею 5 Закону. Відтак Замовником на виконання вимог пункту 19 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, наведено приклади таких помилок та їх вплив на оцінку тендерних пропозицій. Замовником було застосовано норми Закону, оскільки він має вищу юридичну силу. Тож, тендерна документація відповідає вимогам пункту 19 частини 2 статті 22 Закону.»
Слід зазначити, що згідно абзацу 12 частини першої статті 9 Закону передбачено розроблення та затвердження Уповноваженим органом переліку формальних помилок. Відповідно пункту 36 частини першої статті 1 Закону зазначено, що Уповноважений орган - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, Міністерство економічного розвитку та торгівлі України є уповноваженим органом виконавчої влади з координації закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.
Тобто, затверджений Перелік не є примірним, а отже є вичерпним. То ж Замовник під час складання та затвердження тендерної документації відповідно до статті 22 Закону слід враховувати положення наказу № 710.
Період усунення порушень:
25.11.2022 10:04 - 10.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
25.11.2022 10:04
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
повідомляємо, що замовником Вашу вимогу виконано, щодо припинення зобов’язань за договором від 04.10.2022 року №4330-Д-83-22 на «Поточний ремонт водопровідної мережі в с.Більська Воля, Вараської міської територіальної громади, Вараського району, Рівненської області»
Дата публікації звіту:
02.12.2022 10:24
Запити/Пояснення
Номер:
0047b30984824ad78a399e359664fa9a
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
14.11.2022 14:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг «Поточний ремонт водопровідної мережі в с.Більська Воля, Вараської міської територіальної громади, Вараського району, Рівненської області» (інформацію про закупівлю оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro за номером ID: UA-2022-09-02-009279-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснень з питань.
1. Згідно частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Також, дана вимога передбачена п.п. 3.2 п. 5 Розділу III Тендерної документації Замовника та в Додатку 8 до Тендерної документації.
Учасник-переможець Товариство з обмеженою відповідальністю Варашрембуд не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених відповідно до частини першої пункту 6 статті 17 Закону.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника-переможця Товариство з обмеженою відповідальністю Варашрембуд відповідно до пункту 3 частини першої статті 31 Закону?
2. У пункті 1 п.п 1.1 розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації зазначено не повний перелік формальних помилок, що не відповідає вимогам Переліку формальних помилок, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998 (далі – Наказ № 710).
Слід зазначити, що згідно абзацу 12 частини першої статті 9 Закону передбачено розроблення та затвердження Уповноваженим органом переліку формальних помилок. Відповідно пункту 36 частини першої статті 1 Закону зазначено, що Уповноважений орган - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, Міністерство економічного розвитку та торгівлі України є уповноваженим органом виконавчої влади з координації закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти. Затверджений Перелік не є примірним, а отже є вичерпним. То ж Замовник під час складання та затвердження тендерної документації відповідно до статті 22 Закону слід враховувати положення наказу № 710.
Чому вищезазначена інформація не відповідає вимогам вищевказаного Наказу?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
6701784ba24744d8b7b7491b65a346b6
Назва:
Відповідь замовника на запит на пояснення
Дата опублікування:
16.11.2022 16:06
Опис:
Пояснення на перше запитання:
Постановою КМУ № 165 від 28.02.2022 про деякі питання реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб було зупинено строки надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання та видачу дозвільними органами документів дозвільного характеру на час воєнного стану в Україні. Вказані строки мали поновити у місячний строк після припинення чи скасування воєнного стану на відповідній території України.
Звертаємо увагу, що згідно з ч. 3 ст. 17 Закону, спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Відповідно до ч. 6 ст. 17 Закону, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Замовники, що проводять відкриті закупівлі, наразі нажаль у теперішній воєнний стан в Україні не завжди можуть отримувати довідки МВС від учасників торгів, через те що Міністерство внутрішніх справ зараз нищить загарбників, наразі в країні ще триває війна. Тому наразі замовник ставиться із розумінням та не відхиляє учасників торгів за цією підставою, так як під час сигналів повітряних тривог, є варіант ураження електронних систем (серверів), які відповідають за надання такої інформації. Тому, варто зауважити, що на практиці вказану довідку в зазначений термін для учасників інколи вказані терміни неможливо отримати.
Варто також зазначити, що від 24.02.2022 в Україні робота державних реєстрів працює з перебоями, тому замовники самостійно повинні визначатись, яким чином перевіряти інформацію стосовно учасника чи його посадової особи за пунктами ч. 1 ст. 17 Закону.
Також хочемо звернути Вашу увагу, що замовником в тендерній документації також зазначено, що відповідно до пп.6) п.1 Розділу 3 учасник завантажує файли у форматі PDF інформацію щодо відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі, визначених у статті 17 Закону (Додаток 6 до тендерної документації). в Додатку 6 до тендерної документації необхідно було надати довідку в довільній формі з інформацією про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, які визначені у частинах першій і другій статті 17 Закону, а саме інформація в тому числі про «п.4) службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію не була засуджена за кримінальне правопорушення, з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку». Учасником ТОВ «Варашрембуд» відповідно дана вимога виконана (Завантажено в ЦБД Prozorro: 21.09.2022 15:12 під назвою «Довідка про відст.підстав відмови» копія додається). Також замовником в додатку 8 до тедерної документації п.ж) примітки вказано: у разі не надання переможців торгів документів, зазначених у додатку 6 до тендерної документації, у визначені строки, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії пропозиції яких ще не минув відповідно до частини 3 статті 33 Закону, учасник ТОВ «Варашрембуд» завантажив довідку про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» (завантажено в ЦБД Prozorro: 21.09.2022 15:12 під назвою: «Довідка ст.17» сканована копія додається).
Враховуючи наведене та беручи до уваги, що порушений процес отримання довідок ДПС та МВС у воєнний стан, замовником також встановлено вимогу щодо надання довідки у довільній формі відповідно до додатку 6 тендерної документації.
В зв’язку з неуважністю замовника було встановлено вимогу для переможця торгів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2,3,5,6,8,12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону і вимогу щодо надання довідки у довільній формі з інформацією про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, які визначені у частинах першій і другій статті 17 Закону, чим і скористався учасник. До того ж замовник гарантував дотримання усіх принципів визначених статтею 5 Закону.
Пояснення на друге запитання:
Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Перелік формальних помилок затверджено Наказом №710 зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 №715/34998. У пункті 1.1.» Формальні (несуттєві) помилки» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» зазначено перелік формальних помилок. При цьому зазначено, що : «До формальних (несуттєвих) помилок замовника належать технічні, механічні та інші помилки, допущені учасниками в документах, які вони подали в складі пропозиції, і такі, що не нівелюють технічний потенціал та конкурентоздатність учасника.
Приклади формальних помилок: - «Інформація в довільній формі» замість «Інформація», «Лист-пояснення» замість «Лист», «довідка» замість «гарантійний лист», «інформація» замість «довідка»; - «м.київ» замість «м.Київ»; - «поряд -ок» замість «поря – док»; - «ненадається» замість «не надається»»; - «_____№_____» замість «14.08.2020 №320/13/14-01». До того ж замовник залишає за собою право віднесення допущених учасниками в своїх тендерних пропозиціях помилок до формальних (несуттєвих) помилок, при цьому Замовник гарантує дотримання усіх принципів, визначених статтею 5 Закону. Відтак Замовником на виконання вимог пункту 19 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, наведено приклади таких помилок та їх вплив на оцінку тендерних пропозицій. Замовником було застосовано норми Закону, оскільки він має вищу юридичну силу. Тож, тендерна документація відповідає вимогам пункту 19 частини 2 статті 22 Закону.