-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
Номер:
1ed7fad735884941a85f073154ef7983
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-21-000162
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.03.2023 00:00
Період моніторингу:
21.03.2023 16:53 - 12.04.2023 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
21.03.2023
№ 19-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 21.03.2023 №19-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2022-06-02-001861-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог передбачених пунктами 8 та 9 частини 8 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, установлено порушення вимог пункту 17 частини 2 статті 22 та пунктом 7 частини 5 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції установлено порушення пункту 2 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору установлено порушення вимог пункту 1 частини 5 статті 41 Закону
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Волиньфарм», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 11.07.2022 № 128-22/В, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємство «Чуднівська лікарня» Чуднівської міської ради Житомирської обласної ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 02.06.2022, тендерні пропозиції учасників ТОВ «Волиньфарм» та ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» (переможець торгів), протокольні рішення уповноваженої особи від 27.06.2022 № 8 та від 29.06.2022 № 9, повідомлення про намір укласти договір від 29.06.2022, договір від 11.07.2022 № 128-22/В, додаткові угоди до вказаного договору від 26.08.2022 № 1, від 28.12.2022 № 2 та від 28.12.2022 № 3, повідомлення про внесення змін до договору від 26.08.2022, від 28.12.2022 та від 29.12.2022.
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини 2 статті 22 Закону, Замовником в тендерній документації не зазначено посади посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками.
Також, у пункті 4.5 розділу 4 проєкту договору, який є Додатком 5 до тендерної документації, передбачено зміну істотних умов договору, у зв’язку зі зміною встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Вищевказаний випадок зміни істотних умов договору передбачений пунктом 7 частини 5 статті 41 Закону.
Слід зазначити, що зміна істотних умов договору у вищевказаному випадку може здійснюватись виключно у разі, якщо договором про закупівлю передбачений відповідний порядок зміни ціни.
Разом з тим, згідно пункту 8 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Проте, в порушення вимог передбачених пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону, Замовником у проєкті договору не передбачено порядок зміни ціни у випадку передбаченому пунктом 7 частини 5 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» встановлено наступне.
Так, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, тендерна пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі, повинна складатися з, зокрема, інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби) – згідно Додатку 4 до цієї тендерної документації.
Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність пропозиції конкурсних торгів учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником.
Згідно з пунктом 2 Додатку 4 до тендерної документації, встановлено умову, що строк придатності товару на момент поставки Замовнику повинен становити не менше 80% від загального строку придатності, на підтвердження чого учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати оригінал гарантійного листа виробника(ів) (представника, представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, уповноваженого на це виробником), заявника державної реєстрації лікарського засобу, офіційного дистриб’ютора, яким також підтверджується можливість поставки предмета закупівлі кількість якого становить або перевищує 50 одиниць виміру з відповідними термінами придатності, визначеними цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів (з наданням підтверджуючих документів щодо таких повноважень для представника, представництва, філії виробника, офіційного дистриб’ютора у вигляді довіреностей, авторизаційних листів щодо представництва/дистриб’юції), при цьому гарантійний лист/авторизаційний лист щодо дистриб'юції повинен місити назву замовника, номер оголошення та кількість товару.
Слід відмітити, що предметом закупівлі, кількість якого становить або перевищує 50 одиниць виміру, враховуючи інформацію викладену у тендерній пропозиції учасника ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» та технічних вимогах (Додаток 4 до тендерної документації), є: Іфем (100 упак.); Азицин (50 упак.); Цефтриаксон Ананта (5000 упак.); Левофлоксацин (1000 упак.); Метресса (200 упак.); Дофамін-Дарниця (60 упак.); Анапірон (1000 упак.); Магнію Сульфат-Дарниця (100 упак.); Еметон (60 упак.); Дротаверин-Дарниця (140 упак.); Вода для ін’єкцій-Дарниця (80 упак.); Лідокаїн-Дарниця (80 упак.); Анальгін-Дарниця (100 упак.); Метоклопрамід-Дарниця (50 упак.).
Разом з тим, ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» у складі тендерної пропозиції надано документальне підтвердження на відповідність якісним характеристикам предмета закупівлі (посвідчення про якість, сертифікати відповідності тощо) відповідно до яких:
- Брукс Лабораторіс Лімітед (Індія) виробник препарату Іфему, ввезено в Україну ТОВ «Евітас»;
- ПрАТ «Фармацевтична фірма «Дарниця» виробник препаратів Азицину, Дофаміну-Дарниця, Магнію Сульфат-Дарниця, Дротаверину-Дарниця, Лідокаїну-Дарниця, Анальгіну-Дарниця, Метоклопраміду-Дарниця, Води для ін’єкцій-Дарниця;
- ТОВ «НІКО» виробник препарату Еметону;
- Свісс Перентералс Лтд. (Індія) виробник препарату Цефтриаксону Ананта, ввезено в Україну ТОВ «Евітас»;
- Євролайф Хелткеар Пвт. Лтд. (Індія) виробник препаратів Левофлоксацину, Метресса, Анапірону, ввезено в Україну ТОВ «Евітас».
Слід зазначити, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» надано гарантійний лист ТОВ «Евітас» від 06.06.2022 щодо можливості поставки препаратів Іфему, Цефтриаксону Ананта, Левофлоксацину, Метресси, Анапірону, Омепразолу Ананта.
Також, у складі тендерної пропозиції вищевказаного учасника надано лист Ананта Медікеар Лтд. (Велика Британія) від 06.11.2019 № 468.1/19 про те, що ТОВ «Евітас» є офіційним дистриб’ютором вказаної компанії.
Крім того, у вищевказаному листі, зазначено, що згідно з контрактом поставки від 01.08.2017 № AM(UK)/EV/02/2017, укладеним між ТОВ «Евітас» та Ананта Медікеар Лтд., заводи Фламінго Фармасьютікалс Лтд., Марксанс Фарма Лтд., Євролайф Хелткеар Пвт. Лтд., Артура Фармасьютікалс Пвт. Лтд., Венус Ремедіс Лімітед, Свісс Перентералс Лтд. та Туліп Лаб Пвт. Лтд., є вантажо-відправниками/виробниками товару.
Поряд з тим, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» надано гарантійний лист виробника ПрАТ «Фармацевтична фірма «Дарниця» від 13.06.2022 № 2022-06-13-75, в якому зазначено інформацію про гарантування поставки Замовнику фармацевтичної продукції: Азицину; Дофаміну-Дарниця; Магнію Сульфату-Дарниця; Дротаверину-Дарниця; Води для ін’єкцій-Дарниця; Лідокаїну-Дарниця; Анальгіну-Дарниця; Метоклопраміду-Дарниця, Цефтриаксону Дарниця; Левофлоксацину Дарниця; Омепразолу Дарниця.
Аналогічно, в наданому у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» гарантійному листі виробника ТОВ «Ніко» від 06.06.2022 № 133 підтверджується можливість поставки ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» до Замовника розчину для ін’єкцій Еметону.
Проте, в супереч вимогам передбаченим пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації та пунктом 2 Додатку 4 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» не надано підтверджуючих документів щодо наділення повноваженнями ТОВ «Евітас» на здійснення поставки препарату Іфем, від виробника Брукс Лабораторіс Лімітед (Індія) або його представника, дистриб’ютора тощо.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 31 Закону визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 2 частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, пунктом 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, Замовник відміняє тендер.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору встановлено, що за результатами проведеної процедури закупівлі між Замовником та ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» укладено договір від 11.07.2022 № 128-22/В (далі – Договір), до якого укладено 3 додаткові угоди.
Так, додатковою угодою від 26.08.2022 № 1 зменшено суму Договору на 484,92 грн., за рахунок внесення змін до пункту 16 таблиці «Специфікація» (Додаток 1 до Договору), на підставі пункту 3 частини 5 статті 41 Закону, а саме: препарат Окситоцин (р-н д/ін 5 МО/мл амп 1 мл № 10) у кількості 18 упак. замінено препаратом Окситоцином-Біолік (р-н д/ін 5 МО/мл амп 1 мл № 10) та зменшено ціну з 75,14 грн з ПДВ до 48,20 грн з ПДВ.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 3 частини 5 статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Однак, у повідомлені про внесення змін до договору від 26.08.2022 Замовником вказано підставу передбачену пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону, зокрема відповідно до якої, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
Враховуючи викладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, встановлено, що Замовником у повідомлені про внесення змін до договору від 26.08.2022, зазначено опис та випадки для внесення змін до істотних умов, який не відповідає змінам внесеним Додатковою угодою від 26.08.2022 № 1, чим не дотримано вимоги передбачені пунктами 8 та 9 частини 8 статті 41 Закону.
Додатковою угодою від 28.12.2022 № 2 зменшено суму Договору на 545,70 грн., за рахунок внесення змін до пунктів 31 та 36 таблиці «Специфікація» (Додаток 1 до Договору), на підставі пункту 1 частини 5 статті 41 Закону (умови пунктів 1.3, 4.5.1 та 8.2.3 Договору): зменшено обсяги закупівлі Атропіну-Дарниця до суми 0,00 грн.; Будесонід-Інтелінеб (суспензія для розпилення 0,50 мг/мл, по 2 мл в одноразовому контейнері № 20) у кількості 3 упак. замінено на Будесонід-Інтелінеб (суспензія для розпилення 0,25 мг/мл, по 2 мл в одноразовому контейнері № 20), ціну при цьому не змінено і загальну кількість на поставлений препарат також не змінено.
Відповідно до пункту 1 частини 5 статті 41 Закону передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Разом з тим, у повідомлені про внесення змін до договору від 26.08.2022 Замовником вказано підставу передбачену пунктом 5 частини 5 статті 41 Закону, зокрема, відповідно до якої, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку, погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку.
Враховуючи викладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, встановлено, що Замовником у повідомлені про внесення змін до договору від 28.12.2022, зазначено опис та випадки для внесення змін до істотних умов, який не відповідає змінам внесеним Додатковою угодою від 28.12.2022 № 2, чим не дотримано вимоги передбачені пунктами 8 та 9 частини 8 статті 41 Закону.
Крім того, слід зазначити, що внесення змін на підставі пункту 1 частини 5 статті 41 Закону, яку вказано у Додатковій угоді від 28.12.2022 № 2, не передбачає внесення змін до якісних характеристик предмета закупівлі.
Таким чином, Замовником внесено зміни до пункту 36 таблиці «Специфікація» (Додаток 1 до Договору), в частині зміни якісних характеристик (дозування) препарату Будесоніду-Інтелінеб, на умовах не передбачених пунктом 1 частини 5 статті 41 Закону, чим порушено вказані вимоги законодавства.
Період усунення порушень:
12.04.2023 17:15 - 27.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
12.04.2023 17:15
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Голові Державної аудиторської служби України
Щодо пояснень на запит ДАСУ
від 12.04.2023 року (тендер № 17020712)
Надаємо відповідь через електронну систему закупівель на запит Державної аудиторської служби України від 12.04.2023 року щодо процедури закупівлі ДК 021:2015:3360000-6 Фармацевтична продукція (UA-2022-06-02-001861-а торги № 17020712)
Встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Висновок до моніторінгу Державної аудиторської служби України №UA-M-2023-03-21-000162.
Порушення виявлені:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог передбачених пунктами 8 та 9 частини 8 статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, установлено порушення вимог пункту 17 частини 2 статті 22 та пунктом 7 частини 5 статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції установлено порушення пункту 2 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору установлено порушення вимог пункту 1 частини 5 статті 41 Закону За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Волиньфарм», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Зобов’язання щодо усунення порушення/порушень законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 11.07.2022 № 128-22/В, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких.
На виконання висновку до моніторінгу Державної аудиторської служби України №UA-M-2023-03-21-000162 від 12.04.2023 року КНП «Чуднівська лікарня» повідомляє про те, що зобов’язання за договором від 11.07.2022 № 128-22/В з ТОВ «Волиньфарм» припинені.
Уповноважена особа _________________ Марина КЛИМЕНЧУК
Дата публікації звіту:
18.04.2023 14:26
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionCancelled: Так
- corruptionChanges: Так
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
24.04.2023 14:51