-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Інші види поточних ремонтних робіт (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)
Інші види поточних ремонтних робіт (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)
Завершена
6 340 464.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 31 702.32 UAH
мін. крок: 0.5% або 31 702.32 UAH
Номер:
3dd83b1205e7427dae8043dc801b10fd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-05-23-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.05.2022 00:00
Період моніторингу:
23.05.2022 13:28 - 15.06.2022 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИСТЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
23.05.2022 №9-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби У Вінницькій області
від 23.05.2022 №9-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
2. UA-2022-03-14-000493-c 14.03.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 червня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 14 березня 2022 року (протокол від 11 березня2022 року №22), вимоги про усунення порушення UA-2022-03-14-00493-с.b1, UA-2022-03-14-00493-с.b2, UA-2022-03-14-00493-с.b3 від 18 квітня 2022 року, UA-2022-03-14-00493-с.b4 від 20 квітня 2022 року та UA-2022-03-14-00493-с.b5 від 22 квітня 2022 року, рішення Замовника від 22 квітня 2022 року, протокол розгляду тендерних пропозицій від 18 квітня 2022 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «Експертний центр «ВТБ», ТОВ «Підприємство «Агропродсоюз», ФОП Чиж Олексій Миколайович та ТОВ «Управитель-В», повідомлення про намір укласти договір від 28 квітня 2022 року, договір про закупівлю від 17 травня 2022 року №121, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 17 травня 2022 року та пояснення від 03 червня 2022 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:
15.06.2022 09:53 - 21.06.2022 00:00
Дата публікації висновку:
15.06.2022 09:53
Запити/Пояснення
Номер:
0681f1e8a45e4222944b5dae322a2c35
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
31.05.2022 15:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.06.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі інших видів поточних ремонтних робіт (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-03-14-000493-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. Чому на вимоги UA-2022-03-14-000493-c.b4 від 20 квітня 2022 року та UA-2022-03-14-000493-c.b5 від 21 квітня 2022 року не надано відповіді з додатковою інформацією про причини невідповідності пропозицій учасників умовам тендерної документації?
3. З яких причин відхилено пропозицію учасника ТОВ «Управитель-В», тоді як умовами тендерної документації не вимагалось надання документального підтвердження наявності матеріально-технічної бази, а також учасником надано інформацію про незалучення для виконання робіт субпідрядників/співвиконавців?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
e64d64efc31b48e0a095de62e79aa0c3
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
03.06.2022 12:27
Опис:
Начальнику управління
Північного офісу
Держаудитслужби
у Вінницькій області
ВАХНОВСЬКІЙ Олені
Відповідь на запит на пояснення по моніторингу № UA-M-2022-05-23-000013 із закупівлі «Інші види поточних ремонтних робіт (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)
Other types of current repair works (code DK 021: 2015 - 45000000-7 Construction works and current repairs)» від 31.05.2022 року
Управлінням північного офісу Держаудистлужби у Вінницькій області згідно наказу від 23.05.2022 № 9-з «Про початок моніторингу закупівлі» розпочато моніторинг закупівлі за предметом «Інші види поточних ремонтних робіт (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) Other types of current repair works (code DK 021: 2015 - 45000000-7 Construction works and current repairs)», № оголошення UA-2022-03-14-000493-c.
На веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 31.05.2022 оприлюднено запит на пояснення: «У межах проведення моніторингу закупівлі інших видів поточних ремонтних робіт (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-03-14-000493-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. Чому на вимоги UA-2022-03-14-000493-c.b4 від 20 квітня 2022 року та UA-2022-03-14-000493-c.b5 від 21 квітня 2022 року не надано відповіді з додатковою інформацією про причини невідповідності пропозицій учасників умовам тендерної документації?
3. З яких причин відхилено пропозицію учасника ТОВ «Управитель-В», тоді як умовами тендерної документації не вимагалось надання документального підтвердження наявності матеріально-технічної бази, а також учасником надано інформацію про незалучення для виконання робіт субпідрядників/співвиконавців?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.».
Керуючись вимогами частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Департамент комунального господарства та благоустрою міської ради м. Вінниці надає пояснення на запит Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області.
Щодо першого питання повідомляємо.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання коштів» (у редакції постанови Кабінету Міністрів від 16.12.2020 № 1266) надається обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості.
Однак, не конкретизовано ні спосіб обґрунтування, ні вимоги щодо форми розміщення. Зазначена новація не включена до Закону України «Про публічні закупівлі».
З метою максимально можливого виконання зазначеної вище норми, необхідно оприлюднювати на офіційному веб-сайті міської ради інформацію про очікувану вартість і технічні та якісні характеристики предметів закупівлі щодо процедур, оголошених у 2022 році.
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 затверджена Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, зокрема:
1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо;
2) отримання комерційних (цінових) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників;
3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют).
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом порівняння ринкових цін. При визначені очікуваної вартості закупівлі, також враховується інформація, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, у тому числі в електронній системі Prozorro.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі відбувається виходячи з вимог законодавства України щодо якості аналогічних товарів, робіт або подібних послуг.
Посилання на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі та/або розміру бюджетного призначення: https://www.vmr.gov.ua/Executives/ContentLibrary.
Розробниками та відповідальними за роботу вищезазначеного сайту є Департамент інформаційних технологій міської ради м. Вінниця, тому будь які зауваження щодо роботи даного сайту та відображення інформації в період війни адресувати саме відповідальному Департаменту.
Щодо другого питання повідомляємо. Відповідно до Закону, під час розгляду пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій було недопущено пропозиції учасників до проведення аукціону, як наслідок відхилено пропозиції учасників. Відповідно до вимог пункту 3 статті 31 Закону у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Замовник не мав можливості оприлюднити відповідь на вимоги учасників UA-2022-03-14-000493-c.b4 від 20.04.2022 та UA-2022-03-14-000493-c.b5 від 21.04.2022 у строк зазначений Законом на авторизованому електронному майданчику через відсутність такого функціоналу. З виниклою проблемою звертались до майданчика E-TENDER та отримали відповідь про відсутність такого функціоналу після завершення періоду оскарження по перекваліфікації перед аукціоном.
Працівниками майданчика E-TENDER також підтверджено, що зазначений період не передбачений Законом, суперечить його умовам, а відтак обов’язку замовника на оприлюднення відповіді по вимогах учасника.
Звернулись також до державного підприємства «Prozorro» з даного питання та отримали відповідь про те, що технічна можливість надати відповідь на вимогу зникає, коли процедура закупівлі переходить на наступний етап. Тобто, коли закінчується період оскарження по процедурі, а саме, через 5 днів з дня оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій у замовника зникає технічна можливість відповісти на вимогу. Вимога, подана під час розгляду пропозицій, не блокує процедуру, враховуючи випадки, коли замовник не надав відповіді учаснику (лист додається).
Отже, у зв’язку з виявленою правовою колізією існує невідповідність між Законом та застосуванням системи електронних закупівель, дані обмеження авторизованого електронного майданчика дій замовника не відповідають вимогам чинного законодавства, що не дає можливості замовнику дотримуватись своїх прав та обов’язків згідно Закону.
Щодо третього питання повідомляємо.
Рішенням уповноваженої особи 18.04.2022 відхилена тендерна пропозиція учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «Управитель – В» із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель відповідно до пункту першого статті 31 Закону, а саме: інформація завантажена в систему Prozorro учасником не відповідає вимогам п 5.2.1. Розділу Інструкції з підготовки тендерної пропозиції.
При розгляді опублікованої пропозиції ураховано зміст довідки № 723 від 14.04.2022 про наявність матеріально-технічної бази. У даній довідці зазначено про оренду ЗИЛ – ММЗ, 1 од., самоскид – С та ЗИЛ – ММЗ, 1од., самоскид згідно договору надання послуг № 03/01 від 03.01.2022.
Ст. 91 Цивільного кодексу України передбачено, що договір про надання послуг - це домовленість двох сторін, за якою одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
У Законі відсутнє визначення термінів «субпідрядники» і «співвиконавці», при цьому ці поняття прописані разом у частині 3 статті 16, частині 7 статті 17 та пункті 18 частини 2 статті 22 Закону та визначені через слеш. З огляду на це, у Законі субпідрядником/співвиконавцем вважається суб’єкт господарювання, який залучається учасником (переможцем) до виконання робіт/надання послуг.
Вимогами п. 5.2. 5.2.1. Розділу Інструкції з підготовки тендерної пропозиції передбачено у разі залучення учасником потужностей інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців, то учасником у складі тендерної пропозиції надається, за підписом субпідрядника/співвиконавця, документальне підтвердження виникнення відповідних зобов'язань, у подальшому, перед учасником щодо виконання робіт по даному об’єкту капітальних робіт у разі укладення договору за результатами даної процедури закупівлі.
Пунктом шістнадцять статті 29 Закону визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Невідповідність пропозиції учасника не відноситься ні щодо підтвердження відповідністі учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, ні щодо підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Інших шляхів виправлення невідповідностей в інформації та/або документах пропозиції учасника Законом не передбачено.
Разом із тим хочемо повідомити що замовником, керуючись вимогами статей 10 та 22 Закону, разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель було безоплатно оприлюднено тендерну документацію. Тендерна документація містить усі вимоги замовника та вимоги Закону.
Пунктом 1.4. Розділу Порядку унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації зазначено, що у разі відсутності будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які отримали цю документацію у встановленому порядку, розцінюється як те, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені замовником при підготовці даної закупівлі.
За таких обставин, Департамент комунального господарства та благоустрою вважає, що відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників, підтверджує факт повного розуміння ТОВ «Управитель – В» вимог тендерної документації та нормативних актів в частині обов`язковості наявності конкретної документації, пов`язаної із закупівлею «Інші види поточних ремонтних робіт (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)» № UA-2022-03-14-000493-c.