• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Підшипники (кулькові та роликові вальниці)

Завершена

2 170 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 700.00 UAH
Номер: 574787e71edb4c3b8f45fb9fd6480dc6
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-09-12-000084
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 12.09.2022 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 12.09.2022 16:36 - 04.10.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 12.09.2022 Одеса № 228 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 12.09.2022 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 12.09.2022. Начальник Наталія СТОЯНОВА Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 12.09.2022 № 228 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/ або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 5 13 UA-2022-02-01-006224-b 01.02.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеська, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.), +38 (0 48) 705-51-89, elvira.lupashko@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Енергомеханіка» установлено порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону, надання роз’яснень до процедури, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 вересня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень до процедури, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємство «Швидкісний трамвай» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням упровноваженої особи Замовника від 01.02.2022 № 40, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Енергомеханіка» (далі - ТОВ «Енергомеханіка»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.02.2022 № 65, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 22.02.2022 в електронній системі закупівель, вимогу про усунення порушення від 23.02.2022, рішення Замовника від 25.02.2022, договір про закупівлю від 09.03.2022 № 6831 (далі - Договір), додаткові угоди від 14.03.2022 № 1, від 22.04.2022 № 2, від 30.08.2022 № 3, від 13.09.2022 № 4, повідомлення про внесення змін до договору, висновок Дніпропетровської торгово-промислової палати від 31.08.2022 № 076, пояснення отримані 14.09.2022 та 26.09.2022 через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу установлено, що у підпункті 1 пункту 1 Додатку 2 до ТД Замовник визначив, що учасник повинен надати довідку за рекомендованою формою (Додаток 3 до ТД) або у довільній формі з інформацією про виконання аналогічного(-них) за предметом закупівлі договору(-ів) (не менше одного договору). Для підтвердження інформації, вказаної у довідці, в складі тендерної пропозиції учасник має надати в тому числі не менше 1 копії договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору). На запит Південного офісу Держаудитслужби від 21.09.2022 щодо відсутності сторінок з розділами 6-9 (стор. 2-3 документу «3.1 Договір досвід.PDF») в наданому аналогічному договорі поставки від 28.12.2020 № ЦРЕКМ/В-20178, Замовник 26.09.2022 надав інформацію, якою роз’яснив, що уповноваженою особою Замовника під час розгляду та оцінки тендерної пропозиції учасника ТОВ «Енергомеханіка» відсутність окремих сторінок аналогічного договору виявлено не було та ймовірно допущено неуважність при перевірці документу «3.1 Договір досвід.PDF» через навантаження. Проте у складі тендерної пропозицій учасник ТОВ «Енергомеханіка» надав аналогічний договір поставки від 28.12.2020 № ЦРЕКМ/В-20178 не у повному обсязі, а саме відсутні сторінки з розділами 6-9 (стор. 2-3 документу «3.1 Договір досвід.PDF») чим не дотримав вимог підпункту 1 пункту 1 Додатку 2 до ТД. Однак, на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Енергомеханіка» у зв’язку із невідповідністю його такому кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору. Між замовником та ТОВ «Енергомеханіка» за результатами проведеної процедури закупівлі укладено Договір. Відповідно до додаткової угоди від 13.09.2022 № 4 до Договору Замовником збільшено ціни за одиницю окремих номенклатурних позицій товару, які зазначені у п. 1, 5, 10, 24-40 специфікації № 15 (додаток № 5 до вказаної додаткової угоди) та у п. 1, 2, 8-12, 14-20 специфікації № 16 (додаток № 6 до вказаної додаткової угоди). Відповідно до пункту 2 частини 5 статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім в тому числі такого випадку як збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Замовником завантажено в електронну систему закупівель висновок Дніпропетровської торгово-промислової палати від 31.08.2022 № 076 про результати цінового моніторингу станом на 22.08.2022 рівня цін на підшипники, ціни на які збільшені Замовником у додатковій угоді від 13.09.2022 № 4. Договір між Замовником та ТОВ «Енергомеханіка» укладено 09.03.2022 за цінами за одиницю товару, визначеними у тендерній пропозиції з урахуванням результатів аукціону, при цьому додаткова угода № 4 до Договору щодо збільшення ціни за одиницю товару укладена 13.09.2022. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 21.09.2022 щодо документальне підтвердження щодо саме коливання ціни товару на ринку, що підтверджує підстави збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку, Замовник 26.09.2022 надав інформацію, якою роз’яснив, що приймаючи до уваги повідомлення ТОВ «Енергомеханіка» про відсутність та неможливість отримання інформації про рівень ринкових цін станом на дату укладання Договору (09.03.2022) через військові дії, а також рівень цін згідно із висновком Дніпропетровської торгово-промислової палати від 31.08.2022 № 076, які при підвищенні цін за одиницю номенклатурних позицій предмету закупівлі в Договорі не досягають мінімального значення згідно із вказаним Висновком, до розрахунку ціни за одиницю товару було прийнято ціни на момент укладання Договору та ціни за вказаним Висновком. Водночас пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону передбачено зміну істотної умови договору про закупівлю в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Слід зазначити, що в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. Також, у пункті 9.5 розділу 9 Договору передбачено збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. У разі коливання ціни товару на ринку в межах до 10 % від ціни за одиницю товару, постачальник письмово звертається до покупця щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідкою(ми) або листом(ми) (завіреними копіями цих довідки(ок) або листа(ів)) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку. До розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна щодо розміру ціни на товар на момент укладання Договору (з урахуванням внесених раніше змін до договору про закупівлю) та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку товару, що є предметом закупівлі за цим Договором. Збільшення ціни за одиницю товару можливе не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/ внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Отже, враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону укладено додаткову угоду від 13.09.2022 № 4 до Договору, якою внесено зміну до істотної умови Договору, а саме збільшено ціни за одиницю окремих номенклатурних позицій товару, які зазначені у п. 1, 5, 10, 24-40 специфікації № 15 (додаток № 5 до вказаної додаткової угоди) та у п. 1, 2, 8-12, 14-20 специфікації № 16 (додаток № 6 до вказаної додаткової угоди) без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку.
Період усунення порушень: 29.09.2022 10:48 - 14.10.2022 00:00
Дата публікації висновку: 29.09.2022 10:48

Оскарження висновку в суді

Опис: Відповідно до частини 10 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", Замовником оскаржено Висновок за результатами моніторингу процедури закупівлі до Дніпропетровського окружного адміністративного суду, про що свідчить копія поштового відправлення від 11.10.2022. Крім того, Замовником додатково буде зазначено в електронній системі закупівель інформацію про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання такої інформації та номер провадження.
Дата публікації: 12.10.2022 09:17
Дата відкриття провадження: 08.11.2022 00:00
Номер відкриття провадження: 160/16350/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлані САМОКІШ Начальнику Наталії СТОЯНОВІЙ Завідувачу сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвірі ЛУЗАН Аргументовані заперечення та інформація про причини неможливості усунення виявлених порушень до Висновку від 29.09.2022 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-01-006224-b У відповідь на Висновок від 29.09.2022 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-01-006224-b (далі - Висновок) “Підшипники (кулькові та роликові вальниці)”, UA-M-2022-09-12-000084 ● 574787e71edb4c3b8f45fb9fd6480dc6 (згідно із Наказом від 12.09.2022 за № 228 “Про початок моніторингу процедур закупівель”), повідомляємо наступне. Замовник КП “Швидкісний трамвай” (далі - Замовник), з огляду на зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень), викладених у Висновку не погоджується з тим, що Замовником допущено “порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі”. Уповноваженою особою замовника згідно із протоколом № 65 від 22.02.2022 прийнято рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ID: UA-2022-02-01-006224-b, “Підшипники (кулькові та роликові вальниці)” учасника з найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією - Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергомеханіка» (далі скорочено - ТОВ «Енергомеханіка»), що є одним з принципів та метою здійснення публічних закупівель відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме максимальної економії, добросовісної конкуренції та забезпечення потреб замовників. Замовником у поясненні на запит Південного офісу Держаудитслужби від 21.09.2022 (вих. № 754 від 26.09.2022) надано аргументовані роз’яснення щодо встановлення відповідності учасника та прийняття рішення про визначення ТОВ «Енергомеханіка» переможцем процедури закупівлі. Поряд з цим, було надано договір поставки від 28.12.2020 № ЦРЕКМ/В-20178, що є публічним та доступним в електронній системі закупівель та знайдено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2020-10-23-004911-a, за результатами останньої укладено договір поставки від 28.12.2020 № ЦРЕКМ/В-20178, в якому наявні усі скановані сторінки документу. Відповідно до частини п’ятої статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Таким чином, оскільки інформація щодо аналогічного договору поставки ТОВ «Енергомеханіка» (від 28.12.2020 № ЦРЕКМ/В-20178) наявна і доступна в електронній системі закупівель та Замовник вважає викладене у Висновку порушення незначущим та таким, що не вплинуло на конкурентоздатність учасників процедури закупівлі, а також не спричинило витрат та збитків, а тільки призвело до збереження фінансових ресурсів та досягнення економії бюджетних коштів. Станом на 29 вересня 2022 року, у день оприлюднення Висновку Південного офісу Держаудитслужби, зобов’язання за Договором про закупівлю від 09.03.2022 за № 6831 (далі — Договір) було виконано у повному обсязі, в тому числі в частині поставки постачальником ТОВ «Енергомеханіка» Товарів та здійснення оплати Замовником у визначених Договором обсягах, на підтвердження інформації надаємо скан копію акту звірки розрахунків по Договору між КП “Швидкісний трамвай” та ТОВ «Енергомеханіка» на 1 аркуші. Поряд з цим, Замовником у поясненні на запит від 21.09.2022 надано аргументовані роз’яснення щодо внесення змін до істотних умов Договору про закупівлю згідно із пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону України “Про публічні закупівлі”. Замовник не погоджується із формулюванням, викладеним у Висновку щодо “внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом”, оскільки внесені зміни згідно із Додатковою угодою № 4 від 13.09.2022 до Договору про закупівлю за № 6831 від 09.03.2022 згідно із п.п. 1, 2 ч. 5 ст. 41 Закону та відповідають умовам Договору (в тому числі п. 9.5. Договору) та Закону. Слід зазначити, що роз’ясненням Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року No 3304-04/69987-06 та Законом чітко не встановлено обов’язку замовників чи постачальників отримувати чи надавати інформацію саме про наявність коливання цін на ринку, у статті 1 Закону визначення відповідних термінів відсутні. Крім того, як зазначає Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, - “листи Міністерства не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер.” Щодо зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, повідомляємо наступне. Статтею 215 Цивільного кодексу України визначено ознаки недійсності правочину, а саме: “1. Підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. 2. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. У випадках, встановлених цим Кодексом, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним. 3. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).” Згідно із статтею 43 Закону України “Про публічні закупівлі” Договір про закупівлю є нікчемним у разі: “1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону; 2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону; 3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону; 4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону; 5) якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.” Наразі Договір про закупівлю укладено у відповідності із вимогами Закону України “Про публічні закупівлі”, Цивільного та Господарського кодексів України. Замовником не допущено порушень, які б могли бути підставою для визнання нікчемним або недійсним правочину відповідно до законодавства. У зв’язку із викладеним, враховуючи факт повного виконання сторонами за Договором своїх зобов’язань та відсутності правових підстав для застосування вказаних у Висновку наслідків недійсності/нікчемності договору, Замовник, не погоджуючись із переліком зобов’язань щодо усунення порушення (порушень), повідомляє про наявність об’єктивних обставин, що унеможливлюють усунення виявлених порушень. Крім того, у зв’язку із незгодою Замовника із результатами моніторингу та інформацією, викладеною у Висновку, згідно із частиною десятою статті 8 Закону України “Про публічні закупівлі” повідомляємо про підготовку та подачу відповідної позовної заяви щодо оскарження Висновку до суду, про що Замовником буде повідомлено та зазначено через електронну систему закупівель у визначені Законом України “Про публічні закупівлі” строки та спосіб. З повагою, начальник відділу з публічних закупівель Дмитро КРУЦЕНКО.
Дата публікації звіту: 05.10.2022 17:07

Запити/Пояснення