-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Підшипники (кулькові та роликові вальниці)
Завершена
2 170 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 700.00 UAH
мін. крок: 1% або 21 700.00 UAH
Номер:
574787e71edb4c3b8f45fb9fd6480dc6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-12-000084
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.09.2022 00:00
Період моніторингу:
12.09.2022 16:36 - 04.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
12.09.2022 Одеса № 228
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 12.09.2022 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 12.09.2022.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 12.09.2022 № 228
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/
або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
13 UA-2022-02-01-006224-b 01.02.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Енергомеханіка» установлено порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону, надання роз’яснень до процедури, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень до процедури, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємство «Швидкісний трамвай» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням упровноваженої особи Замовника від 01.02.2022 № 40, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Енергомеханіка» (далі - ТОВ «Енергомеханіка»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.02.2022 № 65, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 22.02.2022 в електронній системі закупівель, вимогу про усунення порушення від 23.02.2022, рішення Замовника від 25.02.2022, договір про закупівлю від 09.03.2022 № 6831 (далі - Договір), додаткові угоди від 14.03.2022 № 1, від 22.04.2022 № 2, від 30.08.2022 № 3, від 13.09.2022 № 4, повідомлення про внесення змін до договору, висновок Дніпропетровської торгово-промислової палати від 31.08.2022 № 076, пояснення отримані 14.09.2022 та 26.09.2022 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що у підпункті 1 пункту 1 Додатку 2 до ТД Замовник визначив, що учасник повинен надати довідку за рекомендованою формою (Додаток 3 до ТД) або у довільній формі з інформацією про виконання аналогічного(-них) за предметом закупівлі договору(-ів) (не менше одного договору). Для підтвердження інформації, вказаної у довідці, в складі тендерної пропозиції учасник має надати в тому числі не менше 1 копії договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору).
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 21.09.2022 щодо відсутності сторінок з розділами 6-9 (стор. 2-3 документу «3.1 Договір досвід.PDF») в наданому аналогічному договорі поставки від 28.12.2020 № ЦРЕКМ/В-20178, Замовник 26.09.2022 надав інформацію, якою роз’яснив, що уповноваженою особою Замовника під час розгляду та оцінки тендерної пропозиції учасника ТОВ «Енергомеханіка» відсутність окремих сторінок аналогічного договору виявлено не було та ймовірно допущено неуважність при перевірці документу «3.1 Договір досвід.PDF» через навантаження.
Проте у складі тендерної пропозицій учасник ТОВ «Енергомеханіка» надав аналогічний договір поставки від 28.12.2020 № ЦРЕКМ/В-20178 не у повному обсязі, а саме відсутні сторінки з розділами 6-9 (стор. 2-3 документу «3.1 Договір досвід.PDF») чим не дотримав вимог підпункту 1 пункту 1 Додатку 2 до ТД.
Однак, на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Енергомеханіка» у зв’язку із невідповідністю його такому кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Між замовником та ТОВ «Енергомеханіка» за результатами проведеної процедури закупівлі укладено Договір.
Відповідно до додаткової угоди від 13.09.2022 № 4 до Договору Замовником збільшено ціни за одиницю окремих номенклатурних позицій товару, які зазначені у п. 1, 5, 10, 24-40 специфікації № 15 (додаток № 5 до вказаної додаткової угоди) та у п. 1, 2, 8-12, 14-20 специфікації № 16 (додаток № 6 до вказаної додаткової угоди).
Відповідно до пункту 2 частини 5 статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім в тому числі такого випадку як збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Замовником завантажено в електронну систему закупівель висновок Дніпропетровської торгово-промислової палати від 31.08.2022 № 076 про результати цінового моніторингу станом на 22.08.2022 рівня цін на підшипники, ціни на які збільшені Замовником у додатковій угоді від 13.09.2022 № 4. Договір між Замовником та ТОВ «Енергомеханіка» укладено 09.03.2022 за цінами за одиницю товару, визначеними у тендерній пропозиції з урахуванням результатів аукціону, при цьому додаткова угода № 4 до Договору щодо збільшення ціни за одиницю товару укладена 13.09.2022.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 21.09.2022 щодо документальне підтвердження щодо саме коливання ціни товару на ринку, що підтверджує підстави збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку, Замовник 26.09.2022 надав інформацію, якою роз’яснив, що приймаючи до уваги повідомлення ТОВ «Енергомеханіка» про відсутність та неможливість отримання інформації про рівень ринкових цін станом на дату укладання Договору (09.03.2022) через військові дії, а також рівень цін згідно із висновком Дніпропетровської торгово-промислової палати від 31.08.2022 № 076, які при підвищенні цін за одиницю номенклатурних позицій предмету закупівлі в Договорі не досягають мінімального значення згідно із вказаним Висновком, до розрахунку ціни за одиницю товару було прийнято ціни на момент укладання Договору та ціни за вказаним Висновком.
Водночас пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону передбачено зміну істотної умови договору про закупівлю в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Слід зазначити, що в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року
№ 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Також, у пункті 9.5 розділу 9 Договору передбачено збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. У разі коливання ціни товару на ринку в межах до 10 % від ціни за одиницю товару, постачальник письмово звертається до покупця щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідкою(ми) або листом(ми) (завіреними копіями цих довідки(ок) або листа(ів)) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку. До розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна щодо розміру ціни на товар на момент укладання Договору (з урахуванням внесених раніше змін до договору про закупівлю) та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку товару, що є предметом закупівлі за цим Договором. Збільшення ціни за одиницю товару можливе не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/ внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Отже, враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону укладено додаткову угоду від 13.09.2022 № 4 до Договору, якою внесено зміну до істотної умови Договору, а саме збільшено ціни за одиницю окремих номенклатурних позицій товару, які зазначені у п. 1, 5, 10, 24-40 специфікації № 15 (додаток № 5 до вказаної додаткової угоди) та у п. 1, 2, 8-12, 14-20 специфікації № 16 (додаток № 6 до вказаної додаткової угоди) без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку.
Період усунення порушень:
29.09.2022 10:48 - 14.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
29.09.2022 10:48
Оскарження висновку в суді
Опис:
Відповідно до частини 10 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", Замовником оскаржено Висновок за результатами моніторингу процедури закупівлі до Дніпропетровського окружного адміністративного суду, про що свідчить копія поштового відправлення від 11.10.2022. Крім того, Замовником додатково буде зазначено в електронній системі закупівель інформацію про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання такої інформації та номер провадження.
Дата публікації:
12.10.2022 09:17
Дата відкриття провадження:
08.11.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
160/16350/22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлані САМОКІШ
Начальнику Наталії СТОЯНОВІЙ
Завідувачу сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель
Південного офісу Держаудитслужби Ельвірі ЛУЗАН
Аргументовані заперечення та
інформація про причини неможливості
усунення виявлених порушень
до Висновку від 29.09.2022 про результати
моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-01-006224-b
У відповідь на Висновок від 29.09.2022 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-02-01-006224-b (далі - Висновок) “Підшипники (кулькові та роликові вальниці)”, UA-M-2022-09-12-000084 ● 574787e71edb4c3b8f45fb9fd6480dc6 (згідно із Наказом від 12.09.2022 за № 228 “Про початок моніторингу процедур закупівель”), повідомляємо наступне.
Замовник КП “Швидкісний трамвай” (далі - Замовник), з огляду на зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень), викладених у Висновку не погоджується з тим, що Замовником допущено “порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі”.
Уповноваженою особою замовника згідно із протоколом № 65 від 22.02.2022 прийнято рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ID: UA-2022-02-01-006224-b, “Підшипники (кулькові та роликові вальниці)” учасника з найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією - Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергомеханіка» (далі скорочено - ТОВ «Енергомеханіка»), що є одним з принципів та метою здійснення публічних закупівель відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме максимальної економії, добросовісної конкуренції та забезпечення потреб замовників.
Замовником у поясненні на запит Південного офісу Держаудитслужби від 21.09.2022 (вих. № 754 від 26.09.2022) надано аргументовані роз’яснення щодо встановлення відповідності учасника та прийняття рішення про визначення ТОВ «Енергомеханіка» переможцем процедури закупівлі.
Поряд з цим, було надано договір поставки від 28.12.2020 № ЦРЕКМ/В-20178, що є публічним та доступним в електронній системі закупівель та знайдено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2020-10-23-004911-a, за результатами останньої укладено договір поставки від 28.12.2020 № ЦРЕКМ/В-20178, в якому наявні усі скановані сторінки документу.
Відповідно до частини п’ятої статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Таким чином, оскільки інформація щодо аналогічного договору поставки ТОВ «Енергомеханіка» (від 28.12.2020 № ЦРЕКМ/В-20178) наявна і доступна в електронній системі закупівель та Замовник вважає викладене у Висновку порушення незначущим та таким, що не вплинуло на конкурентоздатність учасників процедури закупівлі, а також не спричинило витрат та збитків, а тільки призвело до збереження фінансових ресурсів та досягнення економії бюджетних коштів.
Станом на 29 вересня 2022 року, у день оприлюднення Висновку Південного офісу Держаудитслужби, зобов’язання за Договором про закупівлю від 09.03.2022 за № 6831 (далі — Договір) було виконано у повному обсязі, в тому числі в частині поставки постачальником ТОВ «Енергомеханіка» Товарів та здійснення оплати Замовником у визначених Договором обсягах, на підтвердження інформації надаємо скан копію акту звірки розрахунків по Договору між КП “Швидкісний трамвай” та ТОВ «Енергомеханіка» на 1 аркуші.
Поряд з цим, Замовником у поясненні на запит від 21.09.2022 надано аргументовані роз’яснення щодо внесення змін до істотних умов Договору про закупівлю згідно із пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону України “Про публічні закупівлі”. Замовник не погоджується із формулюванням, викладеним у Висновку щодо “внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом”, оскільки внесені зміни згідно із Додатковою угодою № 4 від 13.09.2022 до Договору про закупівлю за № 6831 від 09.03.2022 згідно із п.п. 1, 2 ч. 5 ст. 41 Закону та відповідають умовам Договору (в тому числі п. 9.5. Договору) та Закону. Слід зазначити, що роз’ясненням Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року No 3304-04/69987-06 та Законом чітко не встановлено обов’язку замовників чи постачальників отримувати чи надавати інформацію саме про наявність коливання цін на ринку, у статті 1 Закону визначення відповідних термінів відсутні. Крім того, як зазначає Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, - “листи Міністерства не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер.”
Щодо зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, повідомляємо наступне.
Статтею 215 Цивільного кодексу України визначено ознаки недійсності правочину, а саме:
“1. Підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
2. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
У випадках, встановлених цим Кодексом, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним.
3. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).”
Згідно із статтею 43 Закону України “Про публічні закупівлі” Договір про закупівлю є нікчемним у разі:
“1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону;
2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону;
3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону;
4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону;
5) якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.”
Наразі Договір про закупівлю укладено у відповідності із вимогами Закону України “Про публічні закупівлі”, Цивільного та Господарського кодексів України. Замовником не допущено порушень, які б могли бути підставою для визнання нікчемним або недійсним правочину відповідно до законодавства.
У зв’язку із викладеним, враховуючи факт повного виконання сторонами за Договором своїх зобов’язань та відсутності правових підстав для застосування вказаних у Висновку наслідків недійсності/нікчемності договору, Замовник, не погоджуючись із переліком зобов’язань щодо усунення порушення (порушень), повідомляє про наявність об’єктивних обставин, що унеможливлюють усунення виявлених порушень.
Крім того, у зв’язку із незгодою Замовника із результатами моніторингу та інформацією, викладеною у Висновку, згідно із частиною десятою статті 8 Закону України “Про публічні закупівлі” повідомляємо про підготовку та подачу відповідної позовної заяви щодо оскарження Висновку до суду, про що Замовником буде повідомлено та зазначено через електронну систему закупівель у визначені Законом України “Про публічні закупівлі” строки та спосіб.
З повагою, начальник відділу з публічних закупівель Дмитро КРУЦЕНКО.
Дата публікації звіту:
05.10.2022 17:07
Запити/Пояснення
Номер:
df69110559c94e1394cb67d748939772
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
13.09.2022 16:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
fc641981024b418cb55cc0b1c1510cc1
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
14.09.2022 16:24
Опис:
Вих. № 712 від 14 вересня 2022 року
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлані САМОКІШ
Начальнику Наталії СТОЯНОВІЙ
Завідувачу сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель
Південного офісу Держаудитслужби Ельвірі ЛУЗАН
Пояснення на запит
На Ваш запит щодо надання пояснень замовником до моніторингу процедури закупівлі за номером в електронній системі закупівель ID: UA-2022-02-01-006224-b, “Підшипники (кулькові та роликові вальниці)”, UA-M-2022-09-12-000084 ● 574787e71edb4c3b8f45fb9fd6480dc6 (згідно із Наказом від 12.09.2022 за № 228 “Про початок моніторингу процедур закупівель”), повідомляємо наступне:
Замовником - комунальним підприємством “Швидкісний трамвай” (далі скорочено — КП “Швидкісний трамвай”) визначено обґрунтування розміру бюджетного призначення (розміру витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено очікувану вартість процедури закупівлі — Відкриті торги “Підшипники (кулькові та роликові вальниці)”, ID: UA-2022-02-01-006224-b, на підставі наступного.
Встановлені Замовником номенклатурні позиції предмету закупівлі з відповідними технічними та якісними характеристиками обумовлено виробничою необхідністю високої якості матеріалів та нормативної і технологічної сумісності, що необхідно при роботах з капітального та поточного ремонту трамвайних вагонів, їх складових частин, механізмів та вузлів, та для інших виробничих потреб. За технічними та експлуатаційними властивостями, для досягнення замовником якісної та технологічної відповідності, а також довговічності у процесі експлуатації предмету закупівлі, що вимагається спеціалістами з технічної частини замовника, вироби зазначені у технічній специфікації мають нормативну та експлуатаційну сумісність встановленим вимогам, та задовольняють потреби замовника.
Спеціалістами виробничо-технічного відділу та відділу матеріально-технічного постачання КП “Швидкісний трамвай” для проведення процедури закупівлі було надано Технічну специфікацію (Додаток 4 до тендерної документації), складену на підставі виробничих потреб. Технічна специфікація містить інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмету закупівлі (копія додається).
Планові призначення (заплановані витрати) на придбання даного предмету закупівлі включено до пункту 2.61. “Придбання запасних частин, матеріалів, обладнання та інструменту для виконання капітально-відновлювальних ремонтів трамвайних вагонів” - Переліку завдань і заходів «Програми розвитку підприємств міського електротранспорту на 2016 - 2023 роки»” (затверджено рішенням Криворізької міської ради від 24.12.2015 № 66, зі змінами від 24.11.2021 за № 941, копія витягу додається). Відповідно до “Помісячного плану використання бюджетних коштів на 2022 рік” КП “Швидкісний трамвай” (витяг додається), за кодом економічної класифікації видатків бюджету 3210 “Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)”, КПКВК 1917426 “Інші заходи у сфері електротранспорту”, одним з показників (інші видатки) є “Придбання запасних частин, матеріалів, обладнання та інструменту для виконання капітально-відновлювальних ремонтів трамвайних вагонів”, що включає в себе придбання зокрема предмету закупівлі “Підшипники (кулькові та роликові вальниці)”, та інших необхідних замовнику запасних частин, обладнання.
Також, відповідно до “Помісячного плану використання бюджетних коштів на 2022 рік” КП “Швидкісний трамвай” (витяг додається), за кодом економічної класифікації видатків бюджету 2610 “Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)”, КПКВК 1917421 "Утримання та розвиток наземного електротранспорту" планові призначення (заплановані витрати) на придбання даного предмету закупівлі включено за розрахунками, наданими головному розпоряднику бюджетних коштів, до показників - придбання матеріалів, запасних частин, вузлів, обладнання та інструменту для виконання технічного обслуговування і поточного ремонту трамвайних вагонів; придбання матеріалів, виробів для виконання поточного ремонту станцій, виробничих будівель, споруд, покрівлі. Планові призначення (заплановані витрати) узгоджені головним розпорядником бюджетних коштів.
Очікувану вартість предмета закупівлі (2 170 000,00 грн. з ПДВ) визначено з урахуванням вимог Наказу Мінекономіки від 12.02.2020 р. за № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі", в межах бюджетних призначень згідно із Помісячним планом використання бюджетних коштів підприємства на 2022 рік, за результатами аналізу ринку та проведеного моніторингу (копія додається) відповідних товарів станом на дату оприлюднення процедури закупівлі, та отриманих комерційних пропозицій (копії додаються). Також, з урахуванням наданої до відділу з публічних закупівель службової записки 31.01.2022 р. від начальника відділу матеріально-технічного постачання, погодженої заступником директора, на проведення процедури закупівлі “Підшипники (кулькові та роликові вальниці)”, з орієнтовною очікуваною вартістю 2 554 861 грн. з ПДВ (копія додається).
Стосовно посилання на веб-сторінку з обґрунтуванням, повідомляємо, що оскільки замовник КП “Швидкісний трамвай” не має власного офіційного веб-сайту, тому згідно із пунктом 41 Постанови КМУ від 16 грудня 2020 р. № 1266 “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710”, замовник надає посилання на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів (офіційний веб-портал міста Кривого Рогу “Криворізький ресурсний центр” Виконавчого комітету Криворізької міської ради), на якому у встановлені строки та належним чином було розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://krmisto.gov.ua/ua/tenders/manage/foundation/
Поряд з цим, звертаємо Вашу увагу, що у зв’язку із введенням воєнного стану та його продовженням, за розпорядженням Начальника Військової адміністрації міста Кривого Рогу, доступ до офіційного веб-порталу міста Кривого Рогу “Криворізький ресурсний центр” тимчасово обмежено, відповідне повідомлення було розміщено від 25.03.2022 року на офіційному сайті ТРК "Рудана" (файл скріншоту додається).
Додатки - скановані копії документів / інформації, що додаються замовником до цього пояснення:
1. Витяг з Програми розвитку.pdf (3 стор.);
2. Витяг з Помісячного плану 2022 (3210).pdf (1 стор.);
3. Витяг з Помісячного плану 2022 (2610).pdf (2 стор.);
4. Додаток 4 до ТД - Тех.специфікація підшипники.pdf (5 стор.);
5. Ціновий моніторинг.pdf (3 стор.);
6. Службова записка 31.01.22.pdf (1 стор.);
7. Титульна сторінка ТД з протоколом.pdf (2 стор.)
8. Комерційна пропозиція ТОВ ТД ПК Індустрія.pdf (2 стор.);
9. Комерційна пропозиція ТОВ Кривбаспідшипник.pdf (2 стор.);
10. Комерційна пропозиція ТОВ Кривбас Пром Ресурс.pdf (2 стор.);
11. Комерційна пропозиція ТОВ ВКФ Агротехкомплект.pdf (2 стор.);
12. Моніторинг з інтернету.pdf (5 стор.);
13. Screenshot_доступ до сайту «Криворізький ресурсний центр» закрито.png (1 файл);
14. Копія наказу №210 від 01.06.2020р.pdf (1 стор.).
З повагою, уповноважена особа КП «Швидкісний трамвай», начальник відділу з публічних закупівель Дмитро КРУЦЕНКО.
Номер:
dcd09f418c344f008c0aaf7a3a66bdad
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
21.09.2022 13:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності учасника товариства з обмеженою відповідальністю «Енергомеханіка» (ТОВ «Енергомеханіка») умовам підпункту 1 пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації (далі - ТД) тоді як учасником надано аналогічний договір поставки від 28.12.2020 № ЦРЕКМ/В-20178 не у повному обсязі, а саме відсутні сторінки з розділами 6-9 (стор. 2-3 документу «3.1 Договір досвід.PDF»)? (надати зазначений договір у повному обсязі у разі наявності).
При цьому відповідно до підпункту 1 пункту 1 Додатку 2 до ТД учасник повинен надати довідку за рекомендованою формою (Додаток 3 до ТД) або у довільній формі з інформацією про виконання аналогічного(-них) за предметом закупівлі договору(-ів) (не менше одного договору). Для підтвердження інформації, вказаної у довідці, в складі тендерної пропозиції учасник має надати в тому числі не менше 1 копії договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору).
2. Відповідно до додаткової угоди від 13.09.2022 № 4 до договору про закупівлю від 09.03.2022 № 6831 (далі - Договір) Замовником збільшено ціни за одиницю окремих номенклатурних позицій товару, які зазначені у п. 1, 5, 10, 24-40 специфікації № 15 (додаток № 5 до вказаної додаткової угоди) та у п. 1, 2, 8-12, 14-20 специфікації № 16 (додаток № 6 до вказаної додаткової угоди).
Відповідно до частини 5 статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім в тому числі такого випадку як збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Замовником завантажено в електронну систему закупівель висновок Дніпропетровської торгово-промислової палати від 31.08.2022 № 076 про результати цінового моніторингу станом на 22.08.2022 рівня цін на підшипники, ціни на які збільшені Замовником у додатковій угоді від 13.09.2022 № 4.
Враховуючи те, що Договір між Замовником та ТОВ «Енергомеханіка» укладено 09.03.2022 за цінами за одиницю товару, визначеними у тендерній пропозиції з урахуванням результатів аукціону, а додаткова угода № 4 щодо збільшення ціни за одиницю товару укладена 13.09.2022, надайте пояснення (інформацію та документальне підтвердження), яким чином Замовник переконався саме у коливанні ціни товару на ринку, як того вимагає частини 5 статті 41 Закону, у проміжок часу – між укладанням Договору (поданням тендерної пропозиції) та Додаткової угоди від 13.09.2022 № 4?
Надайте відповідне документальне підтвердження щодо саме коливання ціни товару на ринку, що підтверджує підстави збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
61d00245bdfa41ab94d75b9af00dfb4a
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
26.09.2022 16:18
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлані САМОКІШ
Начальнику Наталії СТОЯНОВІЙ
Завідувачу сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель
Південного офісу Держаудитслужби Ельвірі ЛУЗАН
Пояснення на запит
На Ваш запит від 21.09.2022 щодо надання пояснень замовником до моніторингу процедури закупівлі за номером в електронній системі закупівель ID: UA-2022-02-01-006224-b, “Підшипники (кулькові та роликові вальниці)”, UA-M-2022-09-12-000084 ● 574787e71edb4c3b8f45fb9fd6480dc6 (згідно із Наказом від 12.09.2022 за № 228 “Про початок моніторингу процедур закупівель”), повідомляємо наступне.
1. Уповноваженою особою замовника згідно із протоколом № 65 від 22.02.2022 прийнято рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ID: UA-2022-02-01-006224-b, “Підшипники (кулькові та роликові вальниці)” учасника з найбільш економічно вигідною пропозицією - Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергомеханіка» (далі скорочено - ТОВ «Енергомеханіка»). Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Енергомеханіка» було встановлено відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі та відповідність встановленим вимогам у тендерній документації (з додатками), та повідомлено про прийняте рішення. Так, умовами підпункту 1 пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації (далі — ТД) встановлено, що учасник повинен надати довідку за рекомендованою формою (Додаток 3 до ТД) або у довільній формі з інформацією про виконання аналогічного(-них) за предметом закупівлі договору(-ів) (не менше одного договору). Для підтвердження інформації, вказаної у довідці, в складі тендерної пропозиції учасник має надати в тому числі не менше 1 копії договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору).
Учасником ТОВ «Енергомеханіка» на виконання умов ТД у складі документів тендерної пропозиції було надано аналогічний договір поставки від 28.12.2020 № ЦРЕКМ/В-20178 («3.1 Договір досвід.PDF»), в якому в сканованому вигляді відсутні сторінки з розділами 6-9 цього договору. Уповноваженою особою замовника під час розгляду та оцінки тендерної пропозиції учасника ТОВ «Енергомеханіка» відсутність окремих сторінок аналогічного договору виявлено не було. Наразі, виходячи з викладеного, було здійснено пошук договору поставки від 28.12.2020 № ЦРЕКМ/В-20178 в публічній інформації, що є доступною в електронній системі закупівель та знайдено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2020-10-23-004911-a, «Підшипники» "Bearings", в якій замовником виступало ПАТ "Українська залізниця" філія "Центр з ремонту та експлуатації колійних машин", переможцем визначено ТОВ «Енергомеханіка». За результатами цієї процедури закупівлі укладено договір поставки від 28.12.2020 № ЦРЕКМ/В-20178, в якому наявні усі скановані сторінки документу (скан-копія додається).
Підсумовуючи викладене, уповноважена особа замовника при здійсненні кваліфікації учасника ТОВ «Енергомеханіка» та визначення цього учасника переможцем процедури закупівлі UA-2022-02-01-006224-b, “Підшипники (кулькові та роликові вальниці)”, ймовірно допустила неуважність при перевірці документу «3.1 Договір досвід.PDF» через навантаження, пов’язане із значною кількістю процедур закупівель, що проводились у проміжок часу на початку бюджетного року.
Однак, звертаємо Вашу увагу, що за результатами проведеної процедури закупівлі уповноваженою особою замовника дотримані принципи, визначені у статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, зокрема максимальної економії, ефективності та пропорційності. Тендерна пропозиція ТОВ «Енергомеханіка» є найбільш економічно вигідною серед пропозицій інших учасників, тому при укладенні договору про закупівлю № 6831 від 09.03.2022 замовник не зазнав додаткових витрат та збитків.
2. Між замовником КП “Швидкісний трамвай” та постачальником ТОВ «Енергомеханіка» 13.09.2022 укладено додаткову угоду № 4 до Договору про закупівлю товару від 09.03.2022 за № 6831. Від ТОВ «Енергомеханіка» отримано листа (Вих. № 014.08 від 31.08.2022, Вх. № 551 від 05.09.2022) та Висновок за результатами цінового моніторингу Дніпропетровської торгово-промислової Палати України щодо рівня цін станом на 31.08.2022р.за № 076, з обґрунтуванням та документальним підтвердженням цін за одиницю товару окремих номенклатурних позицій предмету закупівлі, згідно із наведеним переліком. У листі (Вих. № 014.08 від 31.08.2022, Вх. № 551 від 05.09.2022) ТОВ «Енергомеханіка» повідомляє, що підтвердження від компетентних установ цін станом на дату укладення Договору № 6831 від 09.03.2022 р. не є можливим, оскільки через військову агресію рф відкриті реєстри та доступні дані ринку є недоступними, та відповідні організації, що можуть надавати інформацію про коливання цін на ринку, станом на 09.03.2022 р. не мають можливості її надати.
Відповідно до умов укладеного Договору про закупівлю № 6831 від 09.03.2022, пунктом 9.5. встановлено порядок збільшення цін за одиницю Товару у відповідності із вимогами пункту 2 частини 5 статті 41 ЗУ “Про публічні закупівлі”. Так, до розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна на момент укладання Договору (з урахуванням змін), та на момент звернення до органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку товару. Пунктом 2 частини 5 статті 41 ЗУ “Про публічні закупівлі” не визначено, що інформація про рівень ринкових цін повинна бути надана у вигляді порівняння з дати укладання Договору (або внесених змін до нього).
Приймаючи до уваги повідомлення ТОВ «Енергомеханіка» про відсутність та неможливість отримання інформації про рівень ринкових цін станом на дату укладання Договору про закупівлю (09.03.2022) через військові дії, а також рівень цін згідно із Висновком ДТПП від 31.08.2022р. за № 076, які при підвищенні цін за одиницю номенклатурних позицій предмету закупівлі в Договорі № 6831 від 09.03.2022 не досягають мінімального значення згідно із Висновком, до розрахунку ціни за одиницю товару було прийнято ціни на момент укладання Договору від 09.03.2022 за № 6831 та ціни за Висновком ДТПП.
Крім того, у разі відмови в укладенні зазначеної додаткової угоди замовник КП “Швидкісний трамвай” ризикував залишитись без поставки вкрай важливих номенклатурних позицій підшипників, які використовуються при ремонтах трамвайних вагонів, та у свою чергу не виконувались би належним чином випуски вагонів в лінію та не було б забезпечене безперебійне та вчасне перевезення пасажирів. У підсумку, замовнику КП “Швидкісний трамвай” довелося б проводити нову процедуру закупівлі з цінами за одиницю товарів, що значно перевищують рівень цін за Договором та додатковою угодою.
У свою чергу, постачальник ТОВ «Енергомеханіка» після укладення додаткової угоди здійснив постачання усіх товарів за Договором, як з підвищеними цінами так і інших, на які ціни за одиницю не підвищувались.
КП “Швидкісний трамвай” додатково звернулось до Дніпропетровської торгово-промислової Палати України із заявою про надання цінової інформації (Вих. № 742 від 22.09.2022, копія додається), станом на дату надання цього пояснення на запит відповіді щодо рівня цін не отримало.
У таблиці наведено приклад розрахунку та порівняння цін за одиницю товару.
Постачальник у листі Вих. № 014.08 від 31.08.2022, Вх. № 551 від 05.09.2022 посилався, зокрема на різке зростання курсу НБУ на 25 % та постійне зростання вартості логістичних послуг. Хоча в Договорі про закупівлю від 09.03.2022 за № 6831 не встановлено порядку зміни ціни за одиницю товару у разі зміни курсу іноземної валюти, наводимо дані з відкритого доступу (витяг з офіційної сторінки Національного Банку України, https://bank.gov.ua/ua/) щодо коливання курсу іноземних валют станом на 09.03.2022 (дата укладення договору) та 31.08.2022 (дата Висновку ДТПП та звернення постачальника). За наявною інформацією, курси найпоширеніших валют USD (долар США) та EUR (Євро) зросли за зазначений проміжок часу на 24,99 % та 10,50 % відповідно. Зазначена інформація відповідає дійсності та суттєво впливає на коливання цін на ринку, у зв’язку із чим постачальник ТОВ «Енергомеханіка» звернувся із проханням про підвищення цін на окремі товари.
Додатки - скановані копії документів / інформації, що додаються замовником до цього пояснення:
1. Договір 20178.pdf (8 стор.);
2. Протокол визначення Переможця.pdf (2 стор.);
3. Заява КП Швидкісний трамвай.pdf (1 стор.).
З повагою, начальник відділу з публічних закупівель Дмитро КРУЦЕНКО