• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 60140000-1 Нерегулярні пасажирські перевезення

Транспортні послуги з перевезення військовозобов’язаних та призовників по Полтавській області та інших регіонах України

Торги відмінено

654 526.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 273.00 UAH
Номер: 2eb7c4ff9d0f41f982aecb9f464ab12a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-08-08-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.08.2022 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 08.08.2022 17:00 - 30.08.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 08.08.2022 № 39-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 08.08.2022 № 39-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2. UA-2022-01-18-010592-a, 18.01.2022, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 66) 229-59-96, lika-aa@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Порушення строків розгляду тендерної пропозиції
  • Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 11 частини другої статті 22 Закону; абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах вимогам Закону встановлено порушення частини 16 статті 29 Закону. За результатами аналізу питання своєчасності виконання рішення Органу оскарження встановлено порушення абзацу 2 частини двадцять другої статті 18 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення частини десятої статті 29 Закону. За результатами аналізу питання наявності підстав для відміни процедури закупівлі встановлено порушення пункту 2 частини 1 статті 32 Закону. За результатами аналізу питання своєчасності надання відповіді замовником на запит органу державного фінансового контролю встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; повноти відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; своєчасність надання відповіді замовником на запитання та вимоги учасників, оприлюднені в електронній системі закупівель – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на усунення встановленого порушення, а саме, шляхом відміни торгів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 серпня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; повноти відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); своєчасність надання відповіді замовником на запитання та вимоги учасників, оприлюднені в електронній системі закупівель; своєчасність виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); відповідність повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах вимогам Закону; своєчасності надання відповіді замовником на запит органу державного фінансового контролю; розгляду тендерних пропозицій; наявність підстав для відміни процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель «Полтавський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки» (далі – замовник) на 2022 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи 18.01.2022 № 1; запитання учасника процедури закупівлі від 21.01.2022 та відповідь замовника від 25.01.2022; вимоги про усунення порушень від 07.02.2022 № UA-2022-01-18-010592-a.c1 та від 10.02.2022 № UA-2022-01-18-010592-a.b2, рішення замовника від 10 лютого 2022 року та від 11 лютого 2022 року; скарга ФОП Шупик Михайло Миколайович від 10 лютого 2022 року № UA-2022-01-18-010592-a.c3; рішення Органу оскарження від 23.02.2022 № 3753-р/пк-пз; вимога про усунення невідповідностей до 10 лютого 2022 до ФОП Курінний Сергій Анатолійович; протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою замовника від 07.02.2022 № 3 та від 10.02.2022 № 6; лист замовника від 17.08.2022 № 9/2/1528. Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що замовник на порушення пункту 11 частини другої статті 22 Закону, у тендерній документації (пункт 4 розділу ІІІ тендерної документації) вказав: «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій» та в пункті 2 Додатку № 2 до тендерної документації зазначено: «Ми погоджуємося дотримуватися умов цієї пропозиції не менше ніж 90 днів з дня розкриття пропозицій, встановленого Вами…», водночас відповідно до пункту 11 частини другої статті 22 Закону передбачено, що: «строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій». Отже, замовником порушено вищевказані норми Закону, в частині зазначення в тендерній документації невідповідного терміну дії тендерних пропозицій учасників. Моніторингом даного питання також встановлено, що в тендерній документації (пункт 1 розділу 2 тендерної документації) замовник зазначив: «У разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менше як на сім днів.». При цьому, згідно з нормами частини другої статті 24 Закону: «У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру. Для поновлення перебігу тендеру замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на сім днів.». Також встановлено, що замовник у тендерній документації (пункт 4 розділу 6 тендерної документації) зазначив: «істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі, крім випадків передбачених частиною чотири статті 36 Закону». В той же час, стаття 36 Закону не містить умов укладання договору та не містить частини четвертої. Натомість, «істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі, крім випадків передбачених» частиною п’ять статті 41 Закону. Також моніторингом даного питання встановлено, що замовником в тендерній документації (пункт 4 розділу 6 тендерної документації) зазначено: «договір про закупівлю є нікчемним у разі: його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 цього Закону» та «його укладення з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32 Закону та абзацом восьмим частини третьої статті 35 цього Закону». В той же час, стаття 36 Закону не містить умов укладання договору та не містить частини четвертої. Натомість, умови нікчемності договору наведені в статті 43 Закону. Також в пункті п’ятому частини першої статті 43 Закону зазначено «укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 Закону та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону». Таким чином, в тендерній документації замовника міститься інформація, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством, чим порушено абзац 1 частини третьої статті 22 Закону. Так, згідно з нормами абзац 1 частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Моніторингом питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах вимогам Закону встановлено, що Замовник розмістив в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей до 10 лютого 2022 року до учасника ФОП Курінний Сергій Анатолійович: «Порушено вимогу Тендерної документації щодо підписання тендерної пропозиції: Інструкція з підготовки тендерної пропозиції розділ 3 п.1 Зміст і способ подання тендерної пропозиції -".....пропозиція повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис (КЕП) уповноваженої особи учасника. Тендерна пропозиція ФОП Курінний С.А. підписана удосконаленим електроним підписом (УЕП). Пропоную усунути данний недолік для подальшого розгляду Тендерної пропозиції.». В той же час, відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону «Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю». Таким чином, замовник на порушення частини 16 статті 29 Закону включив до повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогу усунути порушення тендерної документації щодо накладення кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої особи учасника. Моніторингом питання своєчасності виконання рішення Органу оскарження встановлено, що ФОП Шупик Михайло Миколайович подав скаргу до Органу оскарження 10.02.2022 № UA-2022-01-18-010592-a.c3, яку Органом оскарження задоволено, про що свідчить рішення від 23.02.2022 № 3753-р/пк-пз, оприлюднене в електронній системі закупівель. Так, Орган оскарження вказаним рішенням замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Шупика Михайла Миколайовича за процедурою закупівлі — "ДК 021:2015 - 60140000-1 Нерегулярні пасажирські перевезення", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-01-18-010592-a та усунути порушення порядку оприлюднення інформації, наведеної у пункті 3 мотивувальної частини рішення за процедурою закупівлі – "ДК 021:2015 - 60140000-1 Нерегулярні пасажирські перевезення", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-01-18-010592-a. На дату початку моніторингу (08.08.2022) рішення Органу оскарження замовником не виконано, чим порушено абзац 2 частини двадцять другої статті 18 Закону. Так, рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються, на що вказують норми абзацу 1 частини двадцять другої статті 18 Закону. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження, про що свідчать норми абзацу 2 частини двадцять другої статті 18 Закону. Таким чином, замовник на порушення абзацу 2 частини двадцять другої статті 18 Закону не виконав рішення Органу оскарження в 30-ти денний термін. Моніторингом питання наявності підстав для відміни процедури закупівлі встановлено, на дату початку моніторингу (08.08.2022) в закупівлі UA-2022-01-18-010592-a відсутня інформація про визначення переможця. Розгляд тендерної пропозиції учасника ФОП Курінний Сергій Анатолійович розпочався 11.02.2022 і на дату початку моніторингу (08.08.2022) рішення по даному учаснику в електронній системі закупівель замовником не оприлюднено, що перевищує термін, встановлений законодавством, та суперечить частині десятій статті 29 Закону. Так, згідно частини десятої статті 29 Закону «Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення». В ході моніторингу органом державного фінансового контролю замовнику через електронну систему закупівель 08.08.2022 та 12.08.2022 надано запити щодо вищевикладеного, проте, замовником на порушення частини п’ятої статті 8 Закону відповідні пояснення через електронну систему закупівель не надано. Станом на дату початку проведення моніторингу закупівлі UA-2022-01-18-010592-a замовником не обрано жодного з учасників переможцем, не укладено договір та не відмінено дану закупівлю, чим порушено пункт 2 частини 1 статті 32 Закону в частині не відміни тендеру у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель. В ході моніторингу від замовника органом державного фінансового контролю отримано лист за підписом керівника від 17 серпня 2022 року №9/2/1528, яким повідомлено, що: «На даний час уповноважена особа Полтавського обласного територіального центра комплектування та соціальної підтримки звільнена з роботи. Разом з тим 24 лютого 2022 року після повномасштабного вторгнення російської федерації на територію України електронна система публічних закупівель Prozzoro тимчасово не працювала. З тих підстав Уповноважена особа не мала можливості надати відповідь на вимогу Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо скарги фізичної особи-підприємця Шупика Михайла Миколайовича від 10 лютого 2022 № UA-2022-01-18-010592-a. Також з тих самих причин Уповноваженою особою не виконано рішення Колегії від 23.02.2022 №3753-р/пк-пз про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприєця шупика Михайла Миколайовича. Звертаємо Вашу увагу, що рішення Антимонопольного комітету опубліковано в квітні місяці коли Уповноважена особа вже була відсутня на посаді. На даний час Полтавським обласним територіальним центром комплектування та соціальної підтримки проведена робота по призначенню основної та запасної Уповноваженої особи по організації та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з Законом. Після тестування уповноважених осіб на Веб-порталі та отримання електронних цифрових підписів Уповноважена особа виконає вимогу Колегії з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель та відповість на запитання Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області через веб-портал Уповноваженого органу». Тендерна пропозиція учасника ФОП Шупик Михайло Миколайович в ході моніторингу не розглядалась, оскільки була предметом розгляду Органом оскарження.
Період усунення порушень: 22.08.2022 18:30 - 06.09.2022 00:00
Дата публікації висновку: 22.08.2022 18:30

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: В зв’язку із звільненням уповноваженої особи замовника, керівний склад замовника втратив доступ до особистого кабінету організації, що був створений на майданчику Zakupki.prom. Через технічні особливості системи надати відповідь на запит Державної аудиторської служби в Полтавській області про прийняті нами рішення не було змоги. Для уникнення порушення законодавства, було прийнято рішення скасувати відкриті торги "ДК 021:2015 - 60140000-1 Нерегулярні пасажирські перевезення", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-01-18-010592-a
Дата публікації звіту: 19.09.2022 15:00

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
  • corruptionCancelled: Так
  • other: Відсутній механізм
  • corruptionConsideration: Відсутній механізм
  • notComplyDecisionACU: Відсутній механізм
Опис: Замовником усунуто порушення, встановлені моніторингом, шляхом відміни процедури закупівлі, про що ним зазначено в електронній системі закупівель з наданням підтверджуючих документів.
Дата публікації: 05.10.2022 10:37

Запити/Пояснення