-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт приміщення корпусу № 3 закладу дошкільної освіти «Малятко» по вул. Гоголя, 11 Мізоцької селищної ради Рівненської області
Завершена
7 193 135.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 35 965.68 UAH
мін. крок: 0.5% або 35 965.68 UAH
Номер:
24711b53e0194e3790184b1c1f1dab23
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-05-10-000053
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.05.2022 00:00
Період моніторингу:
11.05.2022 09:29 - 02.06.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.05.2022 № 168
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 10.05.2022 №168.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-01-18-007704-a, 18.01.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/2714-2022 від 11.04.2022.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Кортакоз» встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Кортакоз» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходів (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 травня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-01-18-009100-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «СМ-Рембуд» (щодо правомірності її відхилення Замовником), тендерну пропозицію ТОВ «Кортакоз»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.03.2022; повідомлення про намір укласти договір; оприлюднені переможцем після аукціону документи та інформацію; договір від 04.04.2022 №22; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону.
Крім цього, згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
За нормою частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Отже, за нормами Закону наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, віднесено до кваліфікаційних критеріїв, що установлюються для учасників.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що Замовником у тендерній документації вимогу щодо надання учасниками фінансової звітності включено до інших вимог, а не до кваліфікаційних вимог до учасників, чим порушено вимоги пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
Так, за вимогами пункту 2.13 розділу 2 (Інша необхідна інформація та документи) Додатку №3 до тендерної документації Замовника учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати копію «Баланс» та «Звіт про фінансові результати (для юридичних осіб) або «Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва» (для суб’єктів підприємницькою діяльності – фізичних осіб та юридичних осіб – суб’єктів малого підприємництва) за останній звітний період з відміткою органу статистики або скановану квитанцію про отримання.
Одночасно, згідно з наведеними у Додатку №3 примітками – у разі, якщо учасник відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати один або декілька з вказаних у Додатку документів, такий учасник надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання тих чи інших документів.
Відповідно до частини першої статті 13 Закону України від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Кортакоз» у складі тендерної пропозиції надано фінансову звітність (копію «Балансу» та копію «Звіту про фінансові результати») за 2020 рік та 9 місяців 2021 року, а не за останній звітний період учасника.
При цьому, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Кортакоз» відповідного листа-роз’яснення в довільній формі, із зазначенням законодавчих підстав ненадання документів, визначених пунктом 2.13 розділу 2 (Інша необхідна інформація та документи) Додатку №3 до тендерної документації, не надано.
Таким чином, учасником ТОВ «Кортакоз» недотримано вимог Додатку №3 до тендерної документації Замовника, вказаний учасник не відповідав встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, на порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Кортакоз», а визначено вказаного учасника переможцем тендеру та укладено з ним договір від 04.04.2022 №22.
Період усунення порушень:
26.05.2022 11:28 - 10.06.2022 00:00
Дата публікації висновку:
26.05.2022 11:28
Оскарження висновку в суді
Опис:
Повідомляємо про подачу позовної заяви
Дата публікації:
06.06.2022 14:33
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення до висновку
ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ БУДІВНИЦТВА ТА АРХІТЕКТУРИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі – Замовник) в порядку частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляє про наступне.
26 травня 2022 року за результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-18-007704-a Західним офісом Держаудитслужби в електронній системі закупівель було оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), який затверджено заступником начальника Воїнським Володимиром Івановичем.
У висновку зазначено, що у тендерній документації вимога щодо надання учасниками фінансової звітності включено до інших вимог, а не до кваліфікаційних вимог до учасників, чим нібито порушено вимоги пункту 2 частини другої статті 22 Закону. Так, за вимогами пункту 2.13 розділу 2 (Інша необхідна інформація та документи) Додатку №3 до тендерної документації Замовника учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати копію «Баланс» та «Звіт про фінансові результати (для юридичних осіб) або «Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва» (для суб’єктів підприємницькою діяльності – фізичних осіб та юридичних осіб – суб’єктів малого підприємництва) за останній звітний період з відміткою органу статистики або скановану квитанцію про отримання. Одночасно, згідно з наведеними у Додатку №3 примітками – у разі, якщо учасник відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати один або декілька з вказаних у Додатку документів, такий учасник надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання тих чи інших документів. Відповідно до частини першої статті 13 Закону України від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік.
При цьому, Західним офісом Держаудитслужби вказано, що ТОВ «Кортакоз» у складі тендерної пропозиції надано фінансову звітність (копію «Балансу» та копію «Звіту про фінансові результати») за 2020 рік та 9 місяців 2021 року, а не за останній звітний період учасника. Та, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Кортакоз» відповідного листа-роз’яснення в довільній формі, із зазначенням законодавчих підстав ненадання документів, визначених пунктом 2.13 розділу 2 (Інша необхідна інформація та документи) Додатку №3 до тендерної документації, не надано. Таким чином, учасником ТОВ «Кортакоз», на думку Західного офісу Держаудитслужби, недотримано вимог Додатку №3 до тендерної документації Замовника.
Західний офіс Держаудитслужби вважає, що Товариством з обмеженою відповідальністю фірмою «Кортакоз» недотримано вимог Додатку №3 до тендерної документації до Процедури закупівлі UA-2022-01-18-007704-a, а тому департамент, як замовник, повинен був керуватися вимогами пункту 2 частини другої статті 22 Закону та пункту 1 частини першої статті 31 Закону та відхилити вищевказану тендерну пропозицію як таку, що не відповідає вимогам до учасника відповідно до законодавства.
З огляду на вищевказане керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Кортакоз» щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходів (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Департамент не погоджується з висновком від 26.05.2022 на підставі наступного.
Так, згідно підпункту 2.13 пункту 2 додатку 3 тендерної документації тендерної документації до Процедури закупівлі UA-2022-01-18-007704-a визначає для учасників надання учасниками копії «Баланс» та «Звіт про фінансові результати (для юридичних осіб) або «Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва» (для суб’єктів підприємницькою діяльності – фізичних осіб та юридичних осіб – суб’єктів малого підприємництва) за останній звітний період з відміткою органу статистики або скановану квитанцію про отримання. Відповідно до приміток у Додатку №3 – у разі, якщо учасник відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати один або декілька з вказаних у Додатку документів, такий учасник надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання тих чи інших документів
З аналізу тексту висновку про результати моніторингу закупівлі вбачається поверхневе вивчення питань, що підлягали моніторингу. Так, органом державного фінансового контролю зафіксовано виключно завантаження фінансової звітності (копію фінансового звіту суб’єкта малого підприємництва) за 2020 рік та 9 місяців 2021 року до електронної системи закупівель. При цьому, не приведено аналіз, що відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону. Крім цього, згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. За нормою частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Однак, кваліфікаційний критерій наявність фінансової спроможності департаментом не встановлювався. Відповідно частини 1 статті 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Відповідно до частини 2 статті 11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» порядок та строки подання фінансової звітності, консолідованої фінансової звітності, звіту про управління та звіту про платежі на користь держави до органів державної влади, крім суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, визначаються Кабінетом Міністрів України, для банків - Національним банком України. Водночас, відповідно до пункту 5 порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 р. № 419 (далі - Порядок), підприємства, які відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» належать до мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницькі товариства та підприємства, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності, подають річну фінансову звітність органам, зазначеним у пункті 2 цього Порядку (крім органів Казначейства), не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним роком. Відповідно до підпункту 2.13 пункту 2 Додатку 3 до ТД учасник повинен надати копію «Баланс» та «Звіт про фінансові результати (для юридичних осіб) або «Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва» (для суб’єктів підприємницькою діяльності – фізичних осіб та юридичних осіб – суб’єктів малого підприємництва) за останній звітний період з відміткою органу статистики або скановану квитанцію про отримання. Враховуючи вищевикладене, та те, що у тендерній документації конкретно не визначено за який звітний період учасники зобов’язані подати звітність, департаментом прийнято до уваги фінансову звітність за 2020 рік та проміжну звітність за 9 місяців 2021 року, що фактично і є останнім звітним періодом. Водночас, згідно з примітками у Додатку №3 – у разі, якщо учасник відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати один або декілька з вказаних у Додатку документів, такий учасник надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання тих чи інших документів. А, відтак, учасник зобов’язаний складати вищезазначений документ і не зобов’язаний подавати лист-роз’яснення в довільній формі по даному документу.
На підставі наведеного, Товариство з обмеженою відповідальністю фірма «Кортакоз» згідно Процедури закупівлі UA-2022-01-18-007704-a, надало всі документи, які вимагалися тендерною документацією.
Враховуючи вищевикладене, орган державного фінансового контролю не довів та документально не підтвердив, в чому саме полягає порушення Замовником вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону та пункту 1 частини першої статті 31 Закону. А тому, просимо роз’яснити яким чином Замовник повинен був здійснити заходи щодо недопущення даного порушення, та зважаючи на реальну відсутність порушення привести позицію органу фінансового контролю у відповідність до чинного законодавства.
Дата публікації звіту:
02.06.2022 15:07
Запити/Пояснення
Номер:
e19f557337f54cea9b4116120926e4ac
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
11.05.2022 11:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.05.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-18-007704-a, яка проводилась Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
2fb0c1e16d524a79afa961c43f6fa0f4
Назва:
Інформація на запит
Дата опублікування:
16.05.2022 16:47
Опис:
На Ваш запит про надання інформації у межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту приміщення корпусу № 3 закладу дошкільної освіти «Малятко» по вул. Гоголя, 11 Мізоцької селищної ради Рівненської області (інформацію про закупівлю опублікованої в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-18-007704-a) повідомляємо наступне.
Очікувана вартість закупівлі визначалася відповідно до будівельних норм. Визначення очікуваної вартості проєктних та проєктно-вишукувальних робіт проводиться з урахуванням видів та обсягів робіт, відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-7:2013 «Правила визначення вартості проектно-вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво». Відповідно до розробленої та затвердженої в установленому порядку проектно-кошторисної документації, яка пройшла експертизу (експертний звіт № 538/21-РБК/ЕЗ від 08.11.2021р. проведено ТОВ «РЕМБУДКОНСАЛТІНГ» (додається)) на підставі яких Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації здійснено обґрунтування витрат та визначено його очікувану вартість та передбачаються видатки для будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів будівництва. Посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» - http://www.arhioda.gov.ua