• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Технічний нагляд за капітальним ремонтом об'єкта: «Капітальний ремонт опорного закладу освіти «Першотравневий ліцей» з благоустроєм території за адресою: Україна, Одеська область, Лиманський район, с.Першотравневе, вул. Учительська, 3»

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі «Тендерна документація» та прикріпленого текстового документу, що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно ч. 2 ст. 17 Закону України від 25.12.2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі», із змінами, надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно умов тендерної документації.

Завершена

1 689 048.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 445.24 UAH
Номер: a646932d91d74c90a867e72999bcdfeb
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-06-21-000102
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.06.2022 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 21.06.2022 17:41 - 15.07.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 20.06.2022 № 163 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №03100-18/3932-2022 від 03.06.2022, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 20.06.2022 № 163 Перелік процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 20 UA-2022-01-14-002345-a 14.01.2022 ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ВИЗИРСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 56) 722-22-72, olgavet3012@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922. За результатами розгляду тендерних пропозицій ФОП Цимбалюк П.М. та ФОП Наумов М.С. встановлено порушення абзацу сьомого пункту 1 частини першої статті 31 Закону №922, чим недотримано норму частини 1 статті 5 Закону № 922. За результатами аналізу питання укладання договору встановлено порушення вимог частини шостої статті 33, частини четвертої статті 41 Закону №922 . За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ Постанови № 710, розгляду тендерної пропозиції ФОП Бурлаков О.І., - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про виконання робіт з технічного нагляду від 21.04.2022 №153/ВТ через укладання додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 липня 2022 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, в тому числі відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII із змінами (далі Закон № 922), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту Визирської сільської ради Одеського району Одеської області (далі Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ФОП Цимбалюк П.М., ФОП Наумов М.С., ФОП Бурлаков О.І., повідомлення (обгрунтування аномально низької ціни), повідомлення (вимога про усунення невідповідностей), рішення уповноваженої особи від 08.02.2022 № 57, від 28.02.2022 № 107, від 17.03.2022 № 111, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.02.2022 № 105, від 11.03.2022 № 110, від 07.04.2022 № 115, повідомлення про намір укласти договір, опубліковане в електронній системі закупівель 07.04.2022, договір про виконання робіт з технічного нагляду від 21.04.2022 № 153/ВТ, додаткову угоду від 26.04.2022 № 1, пояснення Замовника, оприлюднене в електронній системі закупівель 27.06.2022. Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922 встановлено, що в підпукті 4.3 пункту 4 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації передбачено підставу зміни істотних умов договору у разі збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. При цьому обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії. Проте відповідно до даних оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вид предмета закупівлі визначено як роботи. При цьому, вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується Замовниками у разі, якщо предметом закупівлі є товар, про що свідчить пункт 2 частини п’ятої статті 41 Закону № 922. З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації вказаної вище зміни істотних умов договору не відповідає абзацу першому частини третьої статті 22 Закону № 922 в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства. Пунктом 3 частини 1 статті 1 Закону № 922 визначено, що аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота). Електронною системою закупівель автоматично визначено ціни остаточних тендерних пропозицій учасників ФОП Цимбалюк П.М., ФОП Наумов М.С. та ФОП Бурлаков О.І. аномально низькими цінами, а саме: 508 429,00 грн, 508 429,19 грн, 700 000,00 грн відповідно. Пунктом 31 частини 1 статті 1 Закону №922 визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. В свою чергу пунктом 32 частини 1 статті 1 Закону №922 визначено, що тендерна пропозиція це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Підпунктом 1.2 пункту 1 розділу «Оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації визначено, що єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Частиною 14 статті 29 Закону № 922 та підпунктами 2.3 та 2.4 пункту 2 розділу «Оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації визначено, що Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абз. 1 ч. 14 ст. 29 Закону. Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції. Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію передбачену абз. 3 ч. 14 ст. 29 Закону. На виконання вимог частини 14 статті 29 Закону № 922 та підпунктів 2.3 та 2.4 пункту 2 розділу «Оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації учасниками процедури закупівлі ФОП Цимбалюк П.М. та ФОП Наумов М.С. в документах своїх тендерних пропозицій у визначені законодавством строки оприлюднено довідки від 01.02.2022 №01/02/1 та від 22.02.2022 №26/тн відповідно з обґрунтуванням запропонованих ними аномально низьких цін в довільній формі, як передбачено вимогою вказаної норми Закону. Проте на підставі протоколів щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.02.2022 № 105 та від 11.03.2022 №110 тендерні пропозиції ФОП Цимбалюк П.М. та ФОП Наумов М.С. відповідно відхилено у зв’язку з тим, що учасниками не надано належного обґрунтування аномально низької ціни тендерних пропозицій на підставі абзацу сьомого пункту 11 частини першої статті 31 Закону №922. Слід зазначити, що Законом №922 не визначено трактування терміну належне обґрунтування аномально низької ціни. При цьому відповідно до частини третьої статті 22 Закону №922 тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Проте Замовник не скористався правом щодо визначення та включення до тендерної документації інформації (документів, пояснень), подання яких учасниками процедури закупівлі у тендерній пропозиції є обов’язковими для належного обґрунтування аномально низької ціни. Абзацем сьомим пункту 1 частини першої статті 31 Закону №922 визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону. Враховуючи, що учасниками процедури закупівлі ФОП Цимбалюк П.М. та ФОП Наумов М.С. в документах своїх тендерних пропозицій відповідно до норми частини 14 статті 29 Закону №922 надано довідки з обґрунтуванням аномально низької ціни тендерної пропозиції в довільній формі у строки, визначені вказаною нормою цього Закону, Замовником безпідставно відхилено тендерні пропозиції зазначених учасників всупереч абзацу сьомому пункту 1 частини першої статті 31 Закону №922 та чим недотримано норму частини 1 статті 5 Закону № 922, якою закріплені принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників. За результатами проведеної процедури закупівлі Замовником визначено переможцем торгів наступного учасника ФОП Бурлаков О.І., остаточна тендерна пропозиція якого складає 700 000,00 гривень. Із зазначеним учасником Замовником укладено договір про виконання робіт з технічного нагляду від 21.04.2022 №153/ВТ на суму 700 000,00 гривень. Відповідно до норми частини шостої статті 33 Закону № 922 Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Згідно з частиною четвертою статті 41 Закону № 922 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі. Моніторингом відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця ФОП Бурлаков О.І. установлено, що в умовах договору про виконання робіт з технічного нагляду від 21.04.2022 №153/ВТ зазначені положення, які відсутні в проекті договору (Додаток № 1 до тендерної документації) та в проекті договору, якій міститься у складі тендерної пропозиції переможця торгів, а саме: - пункт 3.2 договору про виконання робіт з технічного нагляду від 21.04.2022 №153/ВТ, протокол узгодження договірної ціни (Додатком 1 до договору), кошторис (додаток 2 до договору) доповнено слідуючим змістом: «… - за 2022 рік – 350 000,00 грн (триста п’ятдесят тисяч гривень 00 копійок) без ПДВ; - 2023 рік - 350 000,00 грн (триста п’ятдесят тисяч гривень 00 копійок) без ПДВ». Таким чином, відповідно до частини першої статті 43 Закону №922 Договір є нікчемним, оскільки він укладений з порушенням вимоги частини четвертої статті 41 Закону №922. Крім того моніторингом установлено, що Замовником до договору про виконання робіт з технічного нагляду від 21.04.2022 №153/ВТ укладено додаткову угоду від 26.04.2022 №1.
Період усунення порушень: 12.07.2022 17:04 - 27.07.2022 00:00
Дата публікації висновку: 12.07.2022 17:04

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок моніторингу оскаржено до суду
Дата публікації: 26.07.2022 16:11
Дата відкриття провадження: 12.08.2022 00:00
Номер відкриття провадження: справа №420/10334/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення Замовника щодо Висновку моніторингу
Дата публікації звіту: 19.07.2022 08:23

Запити/Пояснення