Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення вимог пункту 5 статті 8 Закону, пункту 3 Розділу 2 та пункту 1 Розділу 3 Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета та очікуваної вартості закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі та очікуваної вартості, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності його умов тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в м. Києві державної адміністрації № ВТ/1зм від 19.01.2022 (далі – ТД), своєчасність надання відповіді на запитання щодо процедури закупівлі, реєстр пропозицій від 28.01.2022, протокол розкриття тендерних пропозицій від 28.01.2022, протокол відхилення тендерної пропозиції КП «Шкільне» від 02.02.2022, протокол відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПОНТЕМ.УА» від 02.02.2022, протокол відхилення тендерної пропозиції КП «Шкільне харчування» від 02.02.2022, тендерну пропозицію ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» (надалі – Переможець), повідомлення про намір укласти договір від 03.02.2022, договір від 15.02.2022 № ВТ/1 зм/П5, додаткова угода №1 від 15.02.2022 № ВТ/1 зм/П5, запит органу державного фінансового контролю про надання інформації від 26.08.2022 та 02.09.2022.
Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності,які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення(інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби 26.08.2022 та 02.09.2022 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість, а також щодо отримання інформації про посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено зазначену інформацію, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (надалі – Постанова № 710).
Разом із тим, Замовником на запит органу державного фінансового контролю у встановлений строк не надано інформацію та документальне підтвердження визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а також інформацію щодо розміщення інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 5 статті 8 Закону, пункту 3 Розділу 2 та пункту 1 Розділу 3 Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 та вимог пункту 4-1 Постанови № 710, що може свідчити про порушення принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності, передбаченого пункту 2 частини 1 статті 5 Закону.
Період усунення порушень:
19.09.2022 16:08 - 04.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
19.09.2022 16:08
Опис звіту:
Управлінням освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації опрацьовано запит про надання пояснення в рамках здійснення моніторингу Північним Офісом Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Державної аудиторської служби України за предметом закупівлі «ДК 021:2015 55520000-1 Кейтерингові послуги (55523100-3 Послуги з організації шкільного харчуванн, ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-06-000560-b.
На виконання норми ч. 5 стаття 8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю.
Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Управління) в своїй роботі керується Законом України «Про публічні закупівлі», чинними законодавчими та нормативно-правовими документами.
Для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовник керувався даними Головного управління статистики у місті Києві Державної служби статистики України та рекомендаціями Київської міської державної адміністрації (КМДА) щодо ціни сніданку для дітей від 6-11 років: 32 грн.; для дітей від 11-14 років: 37 грн., для дітей від 14-18 років: 38 грн. Кількісні характеристики надання послуги сформовано виходячи з чисельності учнів, кількості днів відвідування закладів освіти, прогнозованого коефіцієнту відвідування (за аналізом аналогічного періоду у попередні роки). З метою забезпечення виконання натуральних норм харчування учнів у закладах освіти згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004р № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», та спільного наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005р.№ 242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах» здійснено закупівлю послуг з організації харчування для всіх учнів 1-4 класів та учнів 5-11 класів із числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в спеціальних та інклюзивних класах (групах), дітей з інвалідністю, дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», дітей з числа внутрішньо переміщених осіб чи дітей, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, дітей з числа осіб, визначених у статті 10 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, дітей киян – учасників антитерористичної операції, дітей учасників антитерористичної операції, загиблих (померлих) внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час участі в антитерористичній операції, та киян - учасників антитерористичної операції, які перебувають в полоні або зникли безвісти, дітей киян – Героїв Небесної Сотні та дітей киян постраждалих учасників Революції Гідності).
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі - Послуги з організації шкільного харчуванн, ідентифікатор закупівлі, код 55520000-1 Кейтерингові послуги за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», було обрано виходячи із законодавчих актів, які регулюють дану послугу, зокрема, в частині, норм харчування, організації харчування, кількості та якості, в тому числі:
Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР, Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 (далі – Постанова №305), додається. Закону України «Про охорону дитинства» від 26.04.2001 №2402-III, спільного наказу МОН України та МОЗ України «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах» від 15.08.2006 № 620/563, Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість» від 02.02.2011 №116 (далі – Постанова 116), а також іншій нормативно-технічній документації та чинним нормативним документам, затвердженим у встановленому законодавством України порядку. Відповідно до Постанови № 305 було визначено спосіб організації харчування як постачальником послуг з харчування (аутсорсинг); режим (кратність) харчування як одноразово – сніданок; форма організації харчування як мультіпрофільне меню; використовується примірне чотиритижневе сезонне меню (осінь – зима - весна) для мультіпрофільного харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів.
Процес організації харчування має складатися з відпрацьованого режиму і графіку харчування дітей закладів та дотриманням своєчасного завезення Виконавцями продуктів харчування і продовольчої сировини. Якість послуг повинна відповідати документації, якою встановлені вимоги щодо якості наданих послуг (ГОСТ, ДСТУ), умовам Договору з застосуванням санітарних заходів та належної практики виробництва, системи НАССР. Харчування забезпечується безпосередньо в закладах. Відповідальність за безпеку і якість продуктів харчування та продовольчої сировини, готової продукції покладається на Виконавця, що забезпечує харчування учнів, відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Продукти харчування та продовольча сировина повинні надходити разом із супровідними документами, які свідчать про їх походження та якість.
Виконавець повинен надати Замовнику послуги, якість яких відповідає державним стандартам та технічним умовам, вимогам Замовника, вимогам, що встановленні для такого виду послуги, умовам цього Договору. Виконавець надає послуги, забезпечуючи їх якість та безпечність, добрі смакові якості, відповідність санітарно-гігієнічним вимогам та дотримання законодавства щодо якості та безпечності харчових продуктів і продовольчої сировини. Продукти харчування та продовольча сировина повинні мати супровідні документи, які свідчать про їх походження та якість (накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічної експертизи тощо).
Усі закупівлі Управлінням здійснюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», за такими принципами, як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Посилання на офіційний сайт Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації: https://sites.google.com/view/pechosvita/.
З метою недопущення порушень та неефективних закупівель, Уповноваженим особам Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації, відповідальним за проведення процедур закупівель, наголошено на неухильному дотриманні вимог діючого законодавства у сфері публічних закупівель. Уповноважену особу, відповідальну за проведення даної закупівлі, Сорокіна Андрія Ігоровича звільнено наказом управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації від 01 липня 2022 року №102к.
Дата публікації звіту:
26.09.2022 16:08