-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Аварійні роботи з влаштування освітлення на автомобільній дорозі загального користування державного значення М-09 Тернопіль – Львів – Рава-Руська км 44+283 – км 47+260 Львівської області (експлуатаційне утримання) (ДК 021:2015: 45233142-6 Ремонт доріг)
Торги не відбулися
16 801 295.66
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 84 006.48 UAH
мін. крок: 0.5% або 84 006.48 UAH
Номер:
d43ea1b688b1436cafa08e5a6a565a33
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-05-10-000063
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.05.2022 00:00
Період моніторингу:
11.05.2022 09:04 - 02.06.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.05.2022 № 168
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 10.05.2022 №168.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-12-31-000485-a, 31.12.2021. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, та розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог частини третьої статті 10 Закону внаслідок не зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів інформації, визначеної пунктами 1, 3, 5, 7, 8 та 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій, допущення їх до аукціону; відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Під час моніторингу Замовником відмінено торги, про що опубліковано відповідну інформацію в електронній системі закупівель 16.05.2022.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 травня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, допущення їх до аукціону та визначення переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби автомобільних доріг у Львівській області (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-12-31-001112-a), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 31.12.2021 № 495, реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розгляду тендерних пропозицій; тендерні пропозиції ТОВ «РАУН» та ТОВ «КОМБІНАТ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ»; протокол розкриття тендерних пропозицій; опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 10.03.2022 та опубліковані учасником ТОВ «КОМБІНАТ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ» документи на виконання вказаної вимоги, опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ТОВ «КОМБІНАТ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ» та опубліковані вказаним учасником документи на виконання такої вимоги; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю; протокольне рішення уповноваженої особи від 15.05.2022 №54-УО-п.
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки зобов’язано забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
В опублікованому під час моніторингу на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, поясненні від 17.05.2022 Замовником надано посилання на сайт https://lv.ukravtodor.gov.ua, а також повідомлено, що на сьогодні неможливо здійснити перевірку таких даних у зв’язку з хакерською атакою на ДП «Українські інформаційні системи».
Під час моніторингу здійснити перевірку інформації щодо розміщення на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі за процедурою закупівлі за ID: UA-2021-12-31-000485-a, який Замовником надано посилання, є не можливим, оскільки, при переході за вказаним посиланням (https://lv.ukravtodor.gov.ua) відображається «Не вдається отримати доступ до сайту».
Таким чином, перевірити під час моніторингу питання дотримання Замовником вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті не видалося за можливе.
Згідно з нормою частини першої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Так, згідно з частиною третьою статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг – 133 тисячам євро, для робіт – 5 150 тисячам євро. Курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Отже, Законом передбачена імперативна норма щодо обов’язкового оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі товарів і послуг перевищує суму, еквівалентну 133 тисячам євро.
Станом на день оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про відкриті торги UA-2021-12-31-000485-a (31.12.2021) офіційний курс гривні до євро за інформацією Національного банку України становив 30,9226 грн (джерело інформації: https://bank.gov.ua/ua/markets/exchangerates), відповідно очікувана вартість закупівлі перевищила суму в 133 тисяч євро (16 801 295,66 грн/30,9226 = 543 333,661 євро).
Одночасно, у частині другій статті 21 Закону визначено перелік інформації, що повинна міститись в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11.06.2020 № 1082 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Також, згідно з пунктом 21 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №166, оператор авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика повинен забезпечити для замовників на безоплатній основі можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення закупівлі та виконання інших вимог, встановлених Законом.
З врахуванням наведеного, у разі технічної неможливості заповнити електронне поле щодо оприлюднення інформації, передбаченої Законом, Замовник мав можливість завантажити окремо документ, доступний для друку, із зазначенням всієї необхідної інформації англійською мовою.
Разом з цим, моніторингом встановлено, що оприлюднене Замовником оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою не містить викладеної англійською мовою наступної інформації (обов’язковість зазначення якої в оголошенні визначена частиною другою статті 21 Закону): місцезнаходження Замовника, місце та строк надання послуг, умови оплати, мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій. Окремий документ, доступний для друку, із зазначенням всієї необхідної інформації англійською мовою, Замовником теж не оприлюднено.
Зазначене призвело до порушення частини третьої статті 10 Закону внаслідок неоприлюднення в оголошенні про проведення відкритих торгів англійською мовою обов’язкової інформації, визначеної пунктами 3, 5, 7, 8 та 9 частини другої статті 21 Закону, англійською мовою.
Відповідно до пункту 8 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом повідомлення про намір укласти договір про закупівлю – протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу встановлено, що за результатами проведеного аукціону, який відбувся 11.03.2022, найнижчу цінову пропозицію подано учасником – ТОВ «РАУН» (остаточна пропозиція – 16 599 900,00 гривень).
Водночас, станом на 15.05.2022 інформація про прийняття рішення про намір укласти договір за результатами закупівлі UA-2021-12-31-000485-a в електронній системі закупівлі відсутня.
Слід зазначити, що за нормами частини першої статті 32 Закону замовник відміняє тендер, зокрема, у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Замовником на запит Західного офісу Держаудитслужби під час моніторингу (17.05.2022) було повідомлено, що ним станом на час надання пояснення не визначено переможця за процедурою закупівлі, за якою розпочато моніторинг, у зв’язку із введенням воєнного стану в Україні та, відповідно, неможливістю отримання учасниками деяких адміністративних послуг.
Крім того, у вказаній відповіді Замовник зазначив про прийняття 15.05.2022 рішення про визнання тендеру за процедурою закупівлі ID: UA-2021-12-31-000485-a таким, що не відбувся на підставі пункту 1 частини п’ятої статті 32 Закону, оскільки здійснення цієї закупівлі стало неможливим внаслідок дії непереборної сили, про що Замовником зазначено в електронній системі закупівель та опубліковано протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи Замовника від 15.05.2022 №54-УО-п.
Під час моніторингу Замовником відмінено торги, про що 16.05.2022 опубліковано відповідну інформацію в електронній системі закупівель.
Період усунення порушень:
24.05.2022 11:22 - 08.06.2022 00:00
Дата публікації висновку:
24.05.2022 11:22
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація міститься у вкладенні.
Дата публікації звіту:
27.05.2022 09:51
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Замовником відмінено торги.
Дата публікації:
30.05.2022 09:39
Запити/Пояснення
Номер:
803a6d9c32974fe885f356fec7250750
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
12.05.2022 15:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.05.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-12-31-000485-a, яка проводилась Службою автомобільних доріг у Львівській області (далі – Замовник) за процедурою відкритих торгів, виникла необхідність в отриманні пояснень.
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
762349bbbedd49c4b3b11cb6feda2e6c
Назва:
Відповідь Замовника на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
17.05.2022 16:41
Опис:
Відповідь Замовника на запит про надання пояснень міститься у вкладенні
Номер:
d9eaa4f141204b8c81c38410f3016ea0
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
16.05.2022 10:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.05.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-12-31-000485-a, яка проводилась Службою автомобільних доріг у Львівській області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
За нормами частини 10 статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Під час моніторингу встановлено, що за результатами проведеного
аукціону, який відбувся 11.03.2022, найнижчу цінову пропозицію подано учасником - товариством з обмеженою відповідальністю «РАУН» (остаточна пропозиція -
16 599 900,00 гривень).
Водночас, станом на 16.05.2022 інформація про прийняття рішення про намір укласти договір за результатами закупівлі UA-2021-12-31-000485-a в електронній системі закупівлі відсутня.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
Чи прийнято Замовником рішення про намір укласти договір за результатами проведення процедури закупівлі UA-2021-12-31-000485-a? У разі прийняття відповідного рішення прошу пояснити причини відсутності його публікації.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
d49dfd3c307e44899204d6d18ce0147b
Назва:
Відповідь Замовника на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
17.05.2022 16:43
Опис:
Відповідь Замовника на запит про надання пояснень міститься у вкладенні