-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
код за ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг)
Завершена
602 662.00
UAH з ПДВ
Номер:
f9cd082bd9ec402ab8295541556331f5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-09-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.09.2022 00:00
Період моніторингу:
09.09.2022 13:52 - 01.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
09.09.2022 № 224
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
В. о. начальника Віталій ЗУБЧЕНКО
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 09.09.2022 № 224
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Предмет закупівлі Очікувана вартість, грн Опис підстав для здійснення моніторингу
4 UA-2021-12-24-008058-c ВИКОНКОМ БОЧЕЧКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ код за ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг) 602 661,14 Пункт 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу наявності умов для застосування переговорної процедури встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40, пункту 2 частини другої статті 40 Закону № 922.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, перевірки підстав для проведення переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення переговорної процедури, обґрунтування застосування переговорної процедури, повідомлення про намір укласти договір від 24.12.2021, договір від 30.12.2022 № 1211259, укладений з ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» (далі – Договір), відповіді Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 15.09.2022, від 27.09.2022.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону № 922, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Аналізом повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури встановлено, що Замовником застосовано переговорну процедуру закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону
№ 922 (відсутність конкуренції з технічних причин), при цьому в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі, окрім іншого, зазначено: «Керуючись вимогами пункту 2 частини 2 статті 40 Закону № 922, що вказує на можливість застосування переговорної процедури у разі відсутності конкуренції (в тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, беручи до уваги те, що договір про постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги може бути укладено лише з одним постачальником через відсутність альтернативи, а також зважаючи на те, що постачання електричної енергії для побутових споживачів (в тому числі гуртожитків) за тарифами згідно КМУ № 483 від 05.06.2019р. може забезпечити виключно постачальник універсальних послуг, що є економічно вигідним для Замовника і вказує на дотримання принципу «максимальної економії та ефективності» при закупівлі, Замовник має право застосувати переговорну процедуру закупівлі.».
Отже, на порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону № 922 обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі не містить посилань на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Також, відповідно до частини першої статті 20 Закону № 922 відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 40 Закону № 922 переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав.
Замовником в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури зазначено: вид предмету закупівлі: товари; назва предмета закупівлі: електрична енергія; кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: 97 319 кВт*год.
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13 квітня 2017 року № 2019-VIII (далі – Закон № 2019) ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності.
Також відповідно до частин 1 та 3 статті 8 Закону № 2019 господарська діяльність з виробництва, передачі, розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії споживачам, зберігання енергії, трейдерська діяльність, здійснення функцій оператора ринку та гарантованого покупця провадяться на ринку електричної енергії за умови отримання відповідної ліцензії, якщо інше не передбачено цим Законом. Ліцензія на провадження господарської діяльності з виробництва, передачі, розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії споживачу, зберігання енергії, трейдерської діяльності, здійснення функцій оператора ринку та гарантованого покупця видається Регулятором у встановленому законодавством порядку.
Згідно з пунктом 72 статтею 1 Закону № 2019 Регулятор - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Так, за інформацією розміщеною в Ліцензійному реєстрі Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг ліцензії на постачання електричної енергії споживачу серед інших, на території Сумської області станом на 03.12.2021, надано дванадцяти суб’єктам господарювання ТОВ «ЕНЕРА СУМИ», СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-БІЛОРУСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «УКРТЕХНОСИНТЕЗ», АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «СУМИОБЛЕНЕРГО», ТОВ «КОМПАНІЯ ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ», ТОВ «МАКСЕНЕРДЖІ», ТОВ «СУМИГАЗ ЗБУТ», ТОВ «СХІД ЕНЕРГО СЕРВІС», ТОВ «ЕНЕРГОХАБ УКРАЇНИ», ТОВ «СУМИ-ГАЗЗБУТ»,ТОВ «ЛУЦІС», ТОВ «СХІД ЕНЕРГО ЗБУТ» та КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕЛЕКТРОМЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ «МІСЬКСВІТЛО» СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, а отже на ринку електричної енергії наявна конкуренція та створені технічні умови для постачання електричної енергії будь-яким із перелічених суб’єктів.
Отже, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини другої статті 40 Закону № 922.
Період усунення порушень:
28.09.2022 19:10 - 13.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
28.09.2022 19:10
Оскарження висновку в суді
Опис:
Аргументоване заперечення на висновок моніторингу UA-M-2022-09-09-000039.
Виконавчий комітет Бочечківської сільської ради Конотопського району Сумської області (далі - Замовник), ознайомившись з висновком за результатом моніторингу Північного офісу Держаудитслужби закупівлі за кодом ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія (постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг) ідентифікатор UA-2021-12-24-008058-c повідомляє.
У висновку вказано, що на порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону № 922 обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі Замовника не містить посилань на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.. На противагу цьому зазначаємо, що Замовником було виконано усі умови щодо форми та змісту повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, передбачені Законом № 922-VIII зокрема, наведено обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на всі необхідні нормативні документи.
Так, відповідно до п. 93 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» (далі - Закон №2019-УІІІ), універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України.
Згідно із п. 62 та п. 42 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт. Отже Замовник, в розумінні цього Закону, відноситься до малих непобутових споживачів та має право бути забезпечений електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до ст. 63 цього Закону, а саме на умовах універсальної послуги.
Закупівля електричної енергії саме на умовах універсальної послуги повністю забезпечує дотримання основних принципів проведення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону, а саме: максимальну економію та ефективність, відкритість та прозорість, недискримінацію учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч.3 ст. 63 Закону №2019-УІІІ постачальник надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг. Методика розрахунку тарифу на послуги постачальника універсальних послуг затверджена Постановою НКРЕКП від 05.10.2018 року № 1176 «Про затвердження Методики розрахунку тарифу на послуги постачальника універсальних послуг». Порядок формування цін на універсальні послуги затверджений Постановою НКРЕКП від 05.10.2018 № 1177 (з наступними змінами та доповненнями). Таким чином, тариф на універсальну послугу є державним регульованим тарифом, всі складові вартості електричної енергії, що поставляється за універсальною послугою підлягають державному регулюванню.
Проведення переговорної процедури на закупівлю універсальної послуги є більш ефективним для замовника, оскільки універсальна послуга включає у себе також послуги з розподілу електричної енергії, відповідно у замовника відсутня необхідність проводити переговорну процедуру закупівлі послуг оператора системи розподілу, що забезпечує економію робочого часу замовника. У відповідності до норм пункту 13 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII, із змінами, внесеними згідно із Законами № 2628-VIII від 23.11.2018, № 810-ІХ від 21.07.2020, № 1396-Ш від 15.04.2021, під час здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу вертикально інтегрований суб’єкт господарювання повинен до 1 січня 2019 року вжити заходів для відокремлення оператора системи розподілу від виробництва, передачі, постачання електричної енергії шляхом створення відповідних суб’єктів господарювання, та упродовж чотирьох років з 1 січня 2019 року такий електропостачальник, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання.
Відповідно до інформації, розміщеної на офіційному веб-сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП) постановою НКРЕКП № 429 від 14.06.2018 р. ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» надано ліцензію з постачання електричної енергії споживачу та на якого покладається виконання функції постачальника універсальної послуги на території Сумської області (відповідно до Постанови НКРЕКП від 26.10.2018 № 1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території»), ТОВ «ЕНЕРА СУМИ», яке створене в результаті здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу, впродовж чотирьох років (з 01 січня 2019 року до 31 грудня 2022 року) виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території — адміністративній території Сумської області. Отже, ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» є єдиним постачальником універсальної послуги постачання електричної енергії за регульованим тарифом на території розташування здійснення діяльності замовника Сумської області. ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» включене до Переліку постачальників універсальних послуг на закріпленій території, затвердженого постановою НКРЕКП від 26.10.2018 №1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутовим та малих не побутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону №2019-УІІІ покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території. Електричну енергію на умовах універсальної послуги на території Сумської області може бути надано лише одним суб’єктом господарювання - постачальником універсальних послуг, а саме ТОВ «ЕНЕРА СУМИ». Інша альтернатива отримати електричну енергію на умовах універсальної послуги відсутня, оскільки послуги надаються визначеними постачальниками на визначеній території за регульованим тарифом.
Відповідно до умов частини 2 статті 13 Закону України «Про публічні закупівлі», як виняток та відповідно до умов, визначених у частині другій статті 40 цього Закону, замовники можуть застосовувати переговорну процедуру закупівлі. Так, статею 40 Закону визначено умови застосування переговорної процедури закупівлі, та викладено вичерпний перелік випадків застосування цієї процедури. Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
На підставі вищенаведених фактів та у відповідності до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, Замовник скористався правом на проведення переговорної процедури закупівлі по предмету закупівлі - ДК 021:2015:09310000-5 - Електрична енергія (Електрична енергія (універсальна послуга) у єдиного постачальника універсальної послуги на території Сумської області - ТОВ «ЕНЕРА СУМИ».
Документи що підтверджують застосування переговорної процедури закупівлі: Закон України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII, Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII, Постанови НКРЕКП № 1176 від 05.10.2018р., № 1177 від 05.10.2018р., № 429 від 14.06.2018р., № 1268 від 26.10.2018р., додатки до Постанови № 1268 від 26.10.2018р.
Таким чином, на виконання вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником наведено нормативне обґрунтування застосування переговорної процедури у повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури.
Отже Замовником застосовано переговорну процедуру закупівлі електричної енергії за кодом ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг) ідентифікатор UA-2021-12-24-008058-c правомірно та у відповідності до норм чинного законодавства.
Дата публікації:
05.10.2022 19:05
Дата відкриття провадження:
01.11.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
Номер судового провадження: 2-а/480/6908/22, Справа № 480/6819/22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
a107b7780a2b4757aca92c0f6307ca32
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.09.2022 14:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі код за ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-24-008058-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
93c65f97bd0a4912bdaf4f60d5e5209c
Назва:
Пояснення по моніторингу
Дата опублікування:
15.09.2022 15:56
Опис:
12.09.2022 в електронній системі закупівель Замовнику надійшов запит на отримання пояснення (інформації та документів) стосовно того, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість. Крім того, запитано надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Виконавчий комітет Бочечківської сільської ради Конотопського району Сумської області повідомляє, що відповідно до п. 93 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019- VIII, універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України. Відповідно до п. 42 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії», малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт. Отже, виконавчий комітет Бочечківської сільської ради Конотопського району Сумської області в розумінні Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII відноситься до малих непобутових споживачів та має право бути забезпечена електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до ст. 63 цього Закону , а саме на умовах універсальної послуги.
Уповноважена особа вважає, що закупівля електричної енергії саме на умовах універсальної послуги повністю забезпечує дотримання основних принципів проведення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону, а саме: максимальну економію та ефективність, відкритість та прозорість, недискримінацію учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Корупційні дії та зловживання пов‘язані із формуванням ціни на предмет закупівлі при постачанні електричної енергії на умовах універсальної послуги є неможливими, оскільки всі складові ціни затверджуються уповноваженими державними органами. Відповідно до частини 3 статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII постачальник надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг. Методика розрахунку тарифу на послуги постачальника універсальних послуг затверджена Постановою НКРЕКП від 05.10.2018 року № 1176 «Про затвердження Методики розрахунку тарифу на послуги постачальника універсальних послуг». Порядок формування цін на універсальні послуги затверджений Постановою НКРЕКП від 05.10.2018 № 1177 (з наступними змінами та доповненнями). Таким чином, тариф на універсальну послугу є державним регульованим тарифом, всі складові вартості електричної енергії, що поставляється за універсальною послугою підлягають державному регулюванню. Проведення переговорної процедури на закупівлю універсальної послуги є більш ефективним для замовника, оскільки універсальна послуга включає у себе також послуги з розподілу електричної енергії, відповідно у замовника відсутня необхідність проводити переговорну процедуру закупівлі послуг оператора системи розподілу, що забезпечує економію робочого часу замовника. У відповідності до норм пункту 13 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII, із змінами, внесеними згідно із Законами № 2628-VIII від 23.11.2018, № 810-ІХ від 21.07.2020, № 1396-Ш від 15.04.2021, під час здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу вертикально інтегрований суб’єкт господарювання повинен до 1 січня 2019 року вжити заходів для відокремлення оператора системи розподілу від виробництва, передачі, постачання електричної енергії шляхом створення відповідних суб’єктів господарювання, та упродовж чотирьох років з 1 січня 2019 року такий електропостачальник, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання. Відповідно до інформації, розміщеної на офіційному веб-сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП) постановою НКРЕКП № 429 від 14.06.2018 р. ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» надано ліцензію з постачання електричної енергії споживачу та на якого покладається виконання функції постачальника універсальної послуги на території Сумської області (відповідно до Постанови НКРЕКП від 26.10.2018 № 1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території»), ТОВ «ЕНЕРА СУМИ», яке створене в результаті здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу, впродовж чотирьох років (з 01 січня 2019 року до 31 грудня 2022 року) виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території — адміністративній території Сумської області. Отже, ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» є єдиним постачальником універсальної послуги постачання електричної енергії за регульованим тарифом на території розташування здійснення діяльності замовника Сумської області. ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» включене до Переліку постачальників універсальних послуг на закріпленій території, затвердженого постановою НКРЕКП від 26.10.2018 №1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутовим та малих не побутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території. Електричну енергію на умовах універсальної послуги на території Сумської області може бути надано лише одним суб’єктом господарювання - постачальником універсальних послуг, а саме ТОВ «ЕНЕРА СУМИ». Інша альтернатива отримати електричну енергію на умовах універсальної послуги відсутня, оскільки послуги надаються визначеними постачальниками на визначеній території за регульованим тарифом. Пунктом 4 Розділу Розділ X ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-V1II (далі - Закон) передбачено, що Уповноважена особа планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця, забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом, забезпечує оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель відповідно до цього Закону, здійснює інші дії, передбачені цим Законом. Частиною 10 статті 3 Закону Забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом. Пунтом 1 частини 1 статті 3 Закону передбачено, цей Закон застосовується: до замовників, визначених пунктами 1 -3 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; Згідно з пунктом 11 частини 1 статті 1 Закону замовники - суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону... Закупівля може здійснюватися шляхом застосування процедур визначених статею 13 Закону. Відповідно до умов частини 2 статті 13 Закону як виняток та відповідно до умов, визначених у частині другій статті 40 цього Закону, замовники можуть застосовувати переговорну процедуру закупівлі. Так, статею 40 Закону визначено умови застосування переговорної процедури закупівлі, та викладено вичерпний перелік випадків застосування цієї процедури. Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником. Не укладення договору на закупівлю Електричної енергії на 2022 рік поставить під загрозу безперебійне виконання обов’язків покладених на Замовника, приведе до невиконання приписів та норм згідно чинного законодавства. На підставі вищенаведених фактів та у відповідності до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, найбільш прийнятною процедурою є переговорна процедура закупівлі по предмету закупівлі - ДК 021:2015:09310000-5 - Електрична енергія (Електрична енергія (універсальна послуга). З метою проведення закупівлі електричної енергії, запрошено ТОВ «ЕНЕРА СУМИ», для участі у переговорній процедурі закупівлі та укладення договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг.
Документи що підтверджують застосування переговорної процедури закупівлі Закон України Про ринок електричної енергії № 2019-VIII, також додаються: 1. Закон України Про публічні закупівлі від 25.12.2015 року № 922-VIII, 2. Постанова № 1176 від 05.10.2018р., 3. Постанова № 1177 від 05.10.2018р.,4. Постанова № 429 від 14.06.2018р., 5. Постанова № 1268 від 26.10.2018р., 5.1. Додатки до Постанови № 1268 від 26.10.2018р
Отже обґрунтування технічних і якісних характеристик – на підставі законів по електричній енергії України. Тариф затверджено Постачальником універсальної послуги у Сумській області. Обсяги закупівлі визначено відповідно до очікуваної потреби, обрахованої Замовником на основі фактичного використання електричної енергії у попередньому році. Враховуючі річну потребу в електричній енергії та затверджений тариф універсальної послуги було визначено очікувану вартість закупівлі.
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, повідомляємо наступне. Закупівля була опублікована уповноваженою особою Замовника, яка керується затвердженим Положенням про уповноважену особу та Законом України «Про публічні закупівлі». Відповідно до частини 4 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон про публічні закупівлі, Закон) відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, установлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі «Прикінцеві положення» (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону. До Закону України «Про публічні закупівлі» не було внесено змін щодо обов’язку уповноваженою особою публікувати вказану вами інформації на веб-сайті. Таким чином, ані Постанова № 1266, ані в цілому Постанова № 710 не належать до законодавства про закупівлі. Вся необхідна інформація, що стосується публічної закупівлі відповідно до Закону оприлюднена уповноваженої особою на веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель. Крім того, Постановою № 1266 передбачено , що з 19.12.2020 року головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки - доручено, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування – рекомендовано розміщувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Наразі такі дії є рекомендованими для Замовника, який є органом місцевого самоврядування. В Постанові №1266 для органів місцевого самоврядування саме рекомендовано публікувати таку інформацію.
В подальшому Замовником будуть розглянуті такі рекомендації та здійнені заходи щодо оприлюднення на власному веб-сайті або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Номер:
a52855b834574019bfe8e9c2e70ab697
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
22.09.2022 15:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.09.2022 00:00
Опис:
Просимо надати документальне підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
5d6a1200d2464e8c92fc9568d3f16d71
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
27.09.2022 18:52
Опис:
22.09.2022 в електронній системі закупівель Замовнику надійшов запит
на отримання документального підтвердження відсутності конкуренції з
технічних причин.
Оскільки виконавчий комітет Бочечківської сільської ради
Конотопського району Сумської області в розумінні Закону України «Про
ринок електричної енергії» № 2019-VIII відноситься до малих непобутових
споживачів та має право бути забезпечена електричною енергією визначеної
якості на умовах, визначених відповідно до ст. 63 цього Закону, а саме на
умовах універсальної послуги. Відповідно до інформації, розміщеної на
офіційному веб-сайті Національної комісії, що здійснює державне
регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП)
постановою НКРЕКП № 429 від 14.06.2018 р. ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» надано
ліцензію з постачання електричної енергії споживачу та на якого
покладається виконання функції постачальника універсальної послуги на
території Сумської області (відповідно до Постанови НКРЕКП від 26.10.2018
№ 1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних
побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної
енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної
енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на
закріпленій території» (посилання https://www.nerc.gov.ua/acts/pro-
zatverdzhennya-metodichnikh-rekomendatsiy-shchodo-peredachi-danikh-
pobutovikh-ta-malikh-nepobutovikh-spozhivachiv-postachalniku-elektrichnoi-
energii-na-yakogo-vidpovidno-do--616da7e1c543c)), ТОВ «ЕНЕРА СУМИ», яке
створене в результаті здійснення заходів з відокремлення оператора системи
розподілу, впродовж чотирьох років (з 01 січня 2019 року до 31 грудня 2022
року) виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій
території — адміністративній території Сумської області. Отже, ТОВ
«ЕНЕРА СУМИ» є єдиним постачальником універсальної послуги
постачання електричної енергії за регульованим тарифом на території
розташування здійснення діяльності замовника Сумської області. ТОВ
«ЕНЕРА СУМИ» включене до Переліку постачальників універсальних
послуг на закріпленій території, затвердженого постановою НКРЕКП від
26.10.2018 №1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо
передачі даних побутовим та малих не побутових споживачів постачальнику
електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок
електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги
на закріпленій території. Електричну енергію на умовах універсальної
послуги на території Сумської області може бути надано лише одним
суб’єктом господарювання - постачальником універсальних послуг, а саме
ТОВ «ЕНЕРА СУМИ».
Таким чином документальним підтвердження відсутності конкуренції з
технічних причин є положення ст. 63 Закону України «Про ринок
електричної енергії», та прийняті на підставі цього Закону постанови
НКРЕКП за № 429 від 14.06.2018, № 1268 від 26.10.2018 з додатками.