-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки (Ремонт систем контролю вібрації ГПА)
Закупівля здійснюється відповідно до https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2021-12-02-002280-a, згідно з технічними вимогами і якісними характеристиками предмета закупівлі. Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, – українська. Документи, які не готуються учасником та представлені в складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Критерій оцінки – ціна 100%. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в оголошенні про початок торгів та в Додатку 6.1 до тендерної документації
Завершена
30 716 946.67
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 307 169.47 UAH
мін. крок: 1% або 307 169.47 UAH
Номер:
e2638e2cbfc24242943b4e49398a6aa3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-06-06-000056
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.06.2022 00:00
Період моніторингу:
06.06.2022 16:06 - 01.07.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
06.06.2022 № 90
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
26 UA-2021-12-17-001202-a 17.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Промвітех» та ТОВ «Котрис», установлено порушення абзацу п’ятого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «НАФТОГАЗХІМ СЕРВІС», своєчасності надання роз’яснень на вимогу про усунення порушень – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які (яке) є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 червня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання роз’яснень на вимогу про усунення порушень.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Товариства з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 16.12.2021 № 15_1784_п, протокол розгляду тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «Котрис» (далі – ТОВ «Котрис»), «НАФТОГАЗХІМ СЕРВІС» (далі – ТОВ «НАФТОГАЗХІМ СЕРВІС», НВФ «Промвітех» (далі – ТОВ НВФ «Промвітех»), вимога про усунення невідповідностей від 03.02.2022, повідомлення про намір укласти договір від 06.05.2022.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 5.1 додатку 2 тендерної документації, учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції забезпечення пропозиції у відповідності до вимог п. 4.10 розділу І тендерної документації та вимогам, що викладені в додатку 6.1 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 2.1 додатку 6.1 тендерної документації оригінал банківської гарантії має бути оформлений з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги», наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції», а також відповідно до «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 та/або, якщо учасник та банк-гарант учасника - нерезиденти України, банківська гарантія або стендбай акредитив можуть бути випущені по SWIFT з візуванням (підтвердженням) автентичності через банк бенефіціара (банк Замовника), яке забезпечується Замовником після розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 3 Вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628, реквізити гарантії, визначені у формі, є обов’язковими для складання гарантії.
Відповідно до пункту 4 Форми Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628, строком дії гарантії є період з дати початку дії гарантії до дати закінчення дії гарантії (включно) або до настання однієї з таких подій залежно від того, що настане раніше:
- сплата бенефіціару суми гарантії;
- отримання гарантом письмової заяви бенефіціара про звільнення гаранта від зобов’язань за цією гарантією;
- отримання гарантом повідомлення принципала про настання однієї з обставин, що підтверджується відповідною інформацією, розміщеною на вебпорталі Уповноваженого органу, зокрема:
- закінчення строку дії тендерної пропозиції / пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, зазначеного в тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі; укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі)/ спрощеної закупівлі; відкликання принципалом тендерної пропозиції / пропозиції до закінчення строку її подання; закінчення тендеру / спрощеної закупівлі в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції / пропозиції.
Однак, відповідно до наданих банківських гарантій щодо забезпечення тендерних пропозицій, які надані у складі тендерних пропозицій ТОВ «Промвітех» (від 17.01.2022 № 1167-22) та ТОВ «Котрис» (від 17.01.2022 № 172/22-ТГ), відсутня інформація про те, що строком дії гарантії є період з дати початку дії гарантії до дати закінчення дії гарантії (включно) або до настання однієї з таких подій залежно від того, що настане раніше, зокрема, закінчення строку дії тендерної пропозиції/пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, зазначеного в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, чим не дотримано пункту 4.10 розділу І тендерної документації та додатку 6.1 до тендерної документації.
Отже, на порушення вимог абзацу п’ятого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерні пропозиції учасників закупівлі ТОВ «Промвітех» та ТОВ «Котрис», забезпечення тендерних пропозицій яких не відповідають умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; допустив їх до аукціону, та уклав договір з переможцем торгів ТОВ «Котрис».
Період усунення порушень:
29.06.2022 16:36 - 14.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
29.06.2022 16:36
Оскарження висновку в суді
Опис:
Оскаржено до суду. Позов ТОВВИХ-22-7275 від 11.07.2022
Дата публікації:
13.07.2022 14:22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення
до висновку від 29.06.2022 про результати моніторингу процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-17-001202-a, що проводився
ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ
1. За результатами моніторингу встановлено порушення вимог абзацу п’ятого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, а саме Замовник не відхилив тендерні пропозиції учасників закупівлі ТОВ "Промвітех" та ТОВ "Котрис", забезпечення тендерних пропозицій яких не відповідають умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; допустив їх до аукціону, та уклав договір з переможцем торгів ТОВ "Котрис".
Щодо даного питання повідомляємо таке:
Згідно з абзацом десятим пункту 11 частини першої статті 9 Закону України "Про публічні закупівлі" Уповноваженим органом розробляється та затверджується, зокрема, форма і вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Відповідно до статей 14, 22 та 25 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник має право зазначити в оголошені про проведення спрощеної закупівлі, оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації розмір та умови надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Забезпечення тендерної пропозиції надається учасником з метою забезпечення виконання ним зобов’язань перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення як гарантія (пункт 10 частини першої статті 1 Закону).
Згідно з частиною першою статті 25 Закону України "Про публічні закупівлі", у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Отже, замовник самостійно встановлює в тендерній документації умови надання забезпечення тендерної пропозиції, а учасник у свою чергу під час подання тендерної пропозиції/пропозиції надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
У пункті 2.1 розділу 2 додатку 6.1 тендерної документацій процедури закупівлі UA-2021-12-17-001202-a Замовником зазначено, що оригінал банківської гарантії має бути оформлений з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги", наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 "Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції", а також відповідно до Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 та/або, якщо учасник та банк-гарант учасника – нерезиденти України, банківська гарантія або стендбай акредитив можуть бути випущені по SWIFT з авізуванням (підтвердженням) автентичності через банк бенефіціара (банк Замовника), яке забезпечується Замовником після розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до абзацу десятого пункту 11 частини першої статті 9 Закону України "Про публічні закупівлі" наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.03.2021 за № 275/35897, затверджено форму і Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції та реквізити гарантії, визначені у формі, є обов’язковими для складання гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – гарантія), банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями (далі – гарант).
У свою чергу з типової Форми забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції вбачається, що розділ 4 затвердженої Уповноваженим органом форми має наступну редакцію:
«4. Строком дії гарантії є період з дати початку дії гарантії до дати закінчення дії гарантії (включно) або до настання однієї з таких подій залежно від того, що настане раніше:
- сплата бенефіціару суми гарантії;
- отримання гарантом письмової заяви бенефіціара про звільнення гаранта від зобов’язань за цією гарантією;
- отримання гарантом повідомлення принципала про настання однієї з обставин, що підтверджується відповідною інформацією, розміщеною на вебпорталі Уповноваженого органу, а саме:
- закінчення строку дії тендерної пропозиції / пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, зазначеного в тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі;
- укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) / спрощеної закупівлі;
- відкликання принципалом тендерної пропозиції / пропозиції до закінчення строку її подання;
- закінчення тендеру / спрощеної закупівлі в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції / пропозиції».
Таким чином, розділ 4 містить Форми містить 7 обов’язкових пунктів, які має містити гарантія забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, наданої Учасником процедури закупівлі.
Так, у висновках про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-17-001202-a контролюючим органом зазначено, що у банківських гарантіях щодо забезпечення тендерної пропозиції, у складі тендерних пропозицій учасників ТОВ "Промвітех" (від 17.01.2022 № 1167-22) та ТОВ "Котрис" (від 17.01.2022 № 172/22-ТГ) відсутня інформація про те, що строком дії гарантії є період з дати початку дії гарантії до дати закінчення дії гарантії (включно) або до настання однієї з таких подій залежно від того, що настане раніше, зокрема, закінчення строку дії тендерної пропозиції/пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, зазначеного в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Здійснивши аналіз вищевказаних банківських гарантій, приходимо до висновку, що розділ 4 містить 7 обов’язкових пунктів, які мають бути відображені у гарантії забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції Учасника, що у повній мірі відповідає вимогам типової Форми забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Так, розділ 4 банківських гарантій ТОВ "Промвітех" (від 17.01.2022 № 1167-22) та ТОВ "Котрис" (від 17.01.2022 № 172/22-ТГ) викладений в наступній редакції
«4. Строком дії гарантії є період з дати початку дії гарантії до дати закінчення дії гарантії (включно) або до настання однієї з таких подій залежно від того, що настане раніше:
- сплата бенефіціару суми гарантії;
- отримання гарантом письмової заяви бенефіціара про звільнення гаранта від зобов'язань за цією гарантією;
- отримання гарантом повідомлення принципала про настання однієї з обставин, що підтверджується відповідною інформацією, розміщеною на вебпорталі Уповноваженого органу, а саме:
-закінчення строку дії забезпечення тендерної пропозиції, зазначеної в тендерній документації;
-укладення договору про закупівлю з учасником, що став переможцем тендеру (процедури закупівлі);
-відкликання учасником тендерної пропозиції до закінчення строку її подання;
-закінчення тендеру (процедури закупівлі) в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції»,
що повністю відповідає вимогам Замовника, які зазначені в Додатку 6.1 до тендерної документації.
Крім того, наведені у висновках про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-17-001202-a висновки про нібито порушення Учасниками процедури закупівлі вимог Додатку 6.1 тендерної документації Замовника, навіть за умови їх допущення, жодним чином не впливають на умови виконання банківських гарантій та зміст тендерних пропозицій, а відхилення Замовником тендерних пропозицій вказаних вище учасників, з вказаних у висновках підстав, було б вчинено виключно з формальних причин, що призвело б до порушення приписів ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Слід зазначити, що порядок сплати Банком-гарантом коштів за гарантією в разі настання гарантійного випадку регламентується Розділом V Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 (далі – Положення), згідно з п.38 якого в разі настання гарантійного випадку, а саме одержання банком-гарантом вимоги Замовника (в тексті гарантії - Бенефіціара), що становить належне представлення, протягом строку дії або до дати закінчення дії гарантії, що свідчить про порушення принципалом базових відносин, Банк-гарант сплачує кошти за гарантією на умовах і в строки, передбачені гарантією для оплати вимоги та згідно з реквізитами, зазначеними в гарантії, якщо інші реквізити не визначені у вимозі.
Відповідно до п.п.11 п.3 Розділу 1 Положення належним представленням є представлення документів за гарантією, яке відповідає вимогам і умовам такої гарантії.
Таким чином, визначені в банківських гарантіях умови і строки є достатніми та вичерпними для виконання Банками-Гарантами своїх безумовних та безвідкличних зобов’язань сплатити Замовнику (в тексті гарантії - Бенефіціару) повну суму Гарантії та повністю відповідає як вимогам Замовника, які зазначені в Додатку 6.1 до тендерної документації, так і вимогам чинного законодавства України.
2. За результатами моніторингу Замовника зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Щодо даного питання повідомляємо таке:
Рішення про початок моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-17-001202-a прийнято наказом Державної аудиторської служби України від 06.06.2022 № 90, а висновок про результати її моніторингу складено, затверджено та оприлюднено 29.06.2022.
27.06.2022 на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель оприлюднено укладений договір № 4600006276 від 24.06.2022 з переможцем ТОВ "КОТРИС" (далі – Договір).
Згідно з частиною першою статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі" договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Частиною першою статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Частиною першою статті 188 Господарського кодексу України визначено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
У відповідності до п. 14.1 Договору у випадку невиконання або неналежного виконання Підрядником зобов`язань, передбачених цим Договором, Замовник має право відмовитись від Договору.
Оскільки ТОВ "КОТРИС" не порушує взяті на себе за Договором зобов’язання, у Замовника немає законних підстав для розірвання договору в односторонньому порядку з підстав, встановлених Договором.
Крім того, відповідно до частини першої статті 43 Закону України "Про публічні закупівлі" договір про закупівлю є нікчемним у разі:
1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону;
2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону;
3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону;
4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону.
При підписанні Договору вищезазначені обставини не існували, отже Договір не є нікчемним у розумінні Закону.
Таким чином, у Замовника відсутні передбачені чинним законодавством України та Договором можливості усувати виявлені порушення шляхом розірвання договору про закупівлю в односторонньому порядку.
За результатами моніторингу інших порушень не установлено.
З урахуванням вищезазначеного Замовник аргументовано не погоджується з висновком від 29.06.2022 про результати моніторингу закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-17-001202-a.
Висновок від 29.06.2022 про результати моніторингу закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-17-001202-a буде оскаржено Замовником до суду у передбачений Законом строк, про що буде зазначено в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду.
Дата публікації звіту:
06.07.2022 13:42
Запити/Пояснення
Номер:
e5fd35244d0a45faad700a0c5a14a044
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
10.06.2022 14:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.06.2022 00:00
Опис:
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з ремонту і технічного обслуговування техніки (Ремонт систем контролю вібрації ГПА) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-17-001202-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» , підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), зокрема:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати протокол щодо обґрунтування необхідності продовження строку укладання договору до 60 днів з учасником, якого визнано переможцем процедури закупівлі.
3. Надати обґрунтовані пояснення щодо включення вищевказаної процедури закупівлі до річного плану закупівель Замовника на 2021 рік, а не на 2022 рік, з відповідним відображенням такої інформації в електронній системі закупівель.
Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
e2d6279872104f08bbc72e25f2b7c3cd
Назва:
Пояснення на запит Державної аудиторської служби України від 10.06.2022 до процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-17-001202-a
Дата опублікування:
15.06.2022 16:08
Опис:
Пояснення
на запит Державної аудиторської служби України від 10.06.2022 до процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-17-001202-a
Щодо вказаного запиту надаємо такі пояснення:
1. По першому питанню, обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі НДТОВ 01-002:2019 "Положення про систему технічного обслуговування та ремонту газоперекачувальних агрегатів та обладнання компресорних станцій газотранспортної системи", НДТОВ 05-001:2019 "Правила експлуатації систем і засобів автоматизації та телемеханізації", НДТОВ 01-001:2021 "Технічна експлуатація газотранспортної системи" на підставі затверджених в установленому порядку дефектних актів.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена на підставі отриманих комерційних пропозицій від потенційних постачальників та з урахуванням вимог внутрішніх нормативних документів ТОВ "Оператор ГТС України" (далі – Товариство), які розроблені у відповідності до Примірної методики визначення вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (з наступними змінами).
2. По другому питанню, відповідно до частини 6 статті 32 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) строк укладання договору з переможцем ТОВ "КОТРИС" продовжено до 60 днів згідно протоколу № 15_1784_п-пд від 25.05.2022 (додається) .
3. По третьому питанню, у відповідності до абзацу 3 частини 1 статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
У відповідності до абзаців 1 та 2 частини 1 статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Згідно регламентних документів Товариства, які регулюють здійснення закупівель, ініціатор закупівлі, будь-який структурний підрозділ Товариства (управління, відділ, сектор тощо), який є центром фінансової відповідальності, здійснює планування закупівель Товариства у необхідних товарах, роботах і послугах в межах його компетенції у відповідності до законодавства та у відповідності до наявної потреби (визначено предмет закупівлі та очікувану вартість).
На виконання вищезазначених норм ініціатором закупівлі було ініційовано включення предмета закупівлі "Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки (Ремонт систем контролю вібрації ГПА)" до річного плану закупівель та після затвердження згідно протокольного рішення уповноваженої особи 02.12.2021 оприлюднено в електронній системі закупівель за посиланням https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2021-12-02-002280-a.
Оскільки Закон не містить часових обмежень щодо організації та початку процедур, Замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у наступному році наприкінці поточного року може запланувати та розпочати закупівлю за відповідним предметом закупівлі. Дана позиція узгоджується з позицією, викладеною у інформаційному листі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 3304-04/54160-06 від 03.09.2020 "Щодо планування закупівель".
4. По четвертому питанню, Товариство є Замовником в окремій сфері господарювання та під час проведення публічних закупівель діє виключно в межах Закону та керуючись частиною першою статті 10 Закону самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме:
1) оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю:
оголошення про проведення відкритих торгів - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж;
оголошення про проведення конкурентного діалогу - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж;
оголошення про проведення торгів з обмеженою участю - не пізніше ніж за 30 днів до кінцевої дати отримання документів, поданих на кваліфікаційний відбір;
2) оголошення про проведення спрощеної закупівлі та проект договору про закупівлю - не пізніше ніж за шість робочих днів до кінцевого строку подання пропозицій;
3) зміни до тендерної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень.
У хронологічному порядку відображаються зміни до тендерної документації та кінцевий строк подання тендерних пропозицій, який був визначений відповідно до кожної із змін до тендерної документації;
4) зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення;
5) оголошення з відомостями про укладену рамкову угоду (у разі здійснення закупівлі за рамковими угодами) - не пізніше ніж через сім днів з дня укладення рамкової угоди;
6) протокол кваліфікаційного відбору - протягом одного дня з дня його затвердження;
7) протокол розгляду тендерних пропозицій - протягом одного дня з дня його затвердження;
8) повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
9) інформацію про відхилення тендерної пропозиції/пропозиції учасника - протягом одного дня з дня прийняття рішення про відхилення;
10) договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення;
11) повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін;
12) звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання;
13) звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель - протягом трьох робочих днів з дня укладення договору про закупівлю.
Згідно частини четвертої зазначеної вище статті Закону інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
При цьому, положення статті 10 Закону не містять як вимог щодо публікації замовником на своєму веб-сайті інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, так і вимог щодо обов'язку замовника оприлюднювати зазначену інформацію. Відповідна інформація наводиться замовником у тендерній документації, відповідно до вимог Закону.
Крім того, звертаємо увагу, що положення пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному вебсайті не поширюються на ТОВ "Оператор ГТС України".
Інформація та документи стосовно проведення процедури закупівлі розміщено за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-17-001202-a
Додатки: 1. Копія протоколу № 15_1784_п-пд від 25.05.2022.