Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 3 частини другої, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 лютого 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління головного Каховського магістрального каналу (далі – Замовник) на 2022 рік; сайт Замовника за адресою https://www.ugkmk.davr.gov.ua/; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.12.2021 (далі – тендерна документація); тендерна пропозиція ТОВ Гермес Форт; повідомлення про намір укласти договір від 06.01.2021; договір про закупівлю від 18.01.2022 №4 (далі – Договір).
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерна документація до вищезазначеної процедури закупівлі не відповідає вимогам пункту 3 частини другої статті 22 Закону, згідно яких Замовника зобов’язано зазначати в тендерній документації інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Частинами першої та третьою статті 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, а також технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
Разом з цим встановлено, що Замовником у Додатку №3 при визначенні технічних та якісних характеристик предмету закупівлі (бензин А-95, дизельне паливо) зазначив тільки те, що якість палива повинна відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства, в тому числі ДСТУ 7687:2015, ДСТУ 7688:2015.
Встановлено, що Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (далі – Технічний регламент), затверджені вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив. Так позначення автомобільного бензину повинно включати назву і марку бензину та містить такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс: перша група - літера А, позначення бензину для автомобільних двигунів з примусовим/іскровим запалюванням; друга група - цифрове позначення октанового числа автомобільного бензину (80, 92, 95, 98) за дослідним методом; третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5; четверта група - символ визначення вмісту біоетанолу: Е5, Е7, Е10.
Позначення дизельного палива включає такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс: перша група - літери ДП, позначення дизельного палива для автомобільних дизельних двигунів; друга група - літерне позначення кліматичного періоду: Л (літнє), З (зимове), Арк (арктичне); третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5; четверта група - символ визначення вмісту метилових/етилових естерів жирних кислот: В0 (за їх відсутності), В5, В7.
Вищевказане позначення палив встановлено у п.3.4 ДСТУ 7687:2015 (Бензини автомобільні євро), та п.3.3 ДСТУ 7688:2015 (Паливо дизельне євро).
Таким чином, не зазначивши в тендерній документації повну інформацію про детальний опис товарів що закуповуються та їх технічні та якісні характеристики або умовні позначення відповідно до технічного регламенту, а саме: відносно автомобільного бензину щодо екологічного класу та вмісту біоетанолу, відносно дизельного палива щодо кліматичного періоду та екологічного класу, Замовником порушено вимоги пункту 3 частини другої статті 22 Закону.
Також, моніторингом встановлено, що Замовником у п.1 Розділу 3 тендерної документації встановлена вимога до учасників щодо оформлення документів згідно до ДСТУ 4163-2003 «Вимоги до оформлення документів». При цьому, згідно наказу ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.07.2020 № 144 вищезазначений ДСТУ втратив чинність з 01.09.2021. Таким чином встановивши вимогу до учасників не у відповідності до чинного законодавства Замовником порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Крім того, за результатами моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ Гермес Форт встановлено наступне.
Відповідно до вимог п.4 Розділу 3 тендерної документації Замовник визначив, що тендерні пропозиції учасників вважаються дійсними протягом 90 робочих днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, пропозиція з меншим строком підлягає відхиленню.
Проте, учасником ТОВ Гермес Форт у складі тендерної пропозиції надано документ «Тендерна пропозиція» від 30.12.2021 №351, яким погоджується дотримуватися умов своєї пропозиції протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги п.4 Розділу 3 тендерної документації.
Також, відповідно до вимог п.1 Розділу 3 тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції лист-погодження з даним пунктом щодо формальних помилок.
Проте, учасником ТОВ Гермес Форт у складі тендерної пропозиції не надано лист згоду з переліком формальних помилок, які можуть бути допущені учасниками, чим не дотримано вимоги п.1 Розділу 3 тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ Гермес Форт, як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та визначив його переможцем торгів.
Період усунення порушень:
09.02.2022 11:33 - 24.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
09.02.2022 11:33
Опис звіту:
У відповідності до наказу від 07.02.2022р. № 91 Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області «Про початок моніторингу процедури закупівлі», та за результатами проведеного моніторингу територіальним органом ДАСУ складено та підписано висновок про результати моніторингу закупівлі за ідентифікатором закупівлі UA-2021-12-09-008232-c про виявлені ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, а саме: тендерна документація до вищезазначеної процедури закупівлі не відповідає вимогам пункту 3 частини другої статті 22 Закону, згідно яких Замовника зобов’язано зазначати в тендерній документації інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Частинами першої та третьою статті 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, а також технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
Разом з цим встановлено, що Замовником у Додатку №3 при визначенні технічних та якісних характеристик предмету закупівлі (бензин А-95, дизельне паливо) зазначив тільки те, що якість палива повинна відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства, в тому числі ДСТУ 7687:2015, ДСТУ 7688:2015.
Встановлено, що Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (далі – Технічний регламент), затверджені вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив. Так позначення автомобільного бензину повинно включати назву і марку бензину та містить такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс: перша група - літера А, позначення бензину для автомобільних двигунів з примусовим/іскровим запалюванням; друга група - цифрове позначення октанового числа автомобільного бензину (80, 92, 95, 98) за дослідним методом; третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5; четверта група - символ визначення вмісту біоетанолу: Е5, Е7, Е10.
Позначення дизельного палива включає такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс: перша група - літери ДП, позначення дизельного палива для автомобільних дизельних двигунів; друга група - літерне позначення кліматичного періоду: Л (літнє), З (зимове), Арк (арктичне); третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5; четверта група - символ визначення вмісту метилових/етилових естерів жирних кислот: В0 (за їх відсутності), В5, В7.
Вищевказане позначення палив встановлено у п.3.4 ДСТУ 7687:2015 (Бензини автомобільні євро), та п.3.3 ДСТУ 7688:2015 (Паливо дизельне євро).
Таким чином, не зазначивши в тендерній документації повну інформацію про детальний опис товарів що закуповуються та їх технічні та якісні характеристики або умовні позначення відповідно до технічного регламенту, а саме: відносно автомобільного бензину щодо екологічного класу та вмісту біоетанолу, відносно дизельного палива щодо кліматичного періоду та екологічного класу, Замовником порушено вимоги пункту 3 частини другої статті 22 Закону.
Також, моніторингом встановлено, що Замовником у п.1 Розділу 3 тендерної документації встановлена вимога до учасників щодо оформлення документів згідно до ДСТУ 4163-2003 «Вимоги до оформлення документів». При цьому, згідно наказу ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.07.2020 № 144 вищезазначений ДСТУ втратив чинність з 01.09.2021. Таким чином встановивши вимогу до учасників не у відповідності до чинного законодавства Замовником порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Крім того, за результатами моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ Гермес Форт встановлено наступне.
Відповідно до вимог п.4 Розділу 3 тендерної документації Замовник визначив, що тендерні пропозиції учасників вважаються дійсними протягом 90 робочих днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, пропозиція з меншим строком підлягає відхиленню.
Проте, учасником ТОВ Гермес Форт у складі тендерної пропозиції надано документ «Тендерна пропозиція» від 30.12.2021 №351, яким погоджується дотримуватися умов своєї пропозиції протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги п.4 Розділу 3 тендерної документації.
Також, відповідно до вимог п.1 Розділу 3 тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції лист-погодження з даним пунктом щодо формальних помилок.
Проте, учасником ТОВ Гермес Форт у складі тендерної пропозиції не надано лист згоду з переліком формальних помилок, які можуть бути допущені учасниками, чим не дотримано вимоги п.1 Розділу 3 тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ Гермес Форт, як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та визначив його переможцем торгів.
З огляду на вищевикладене, тендерна пропозиція ТОВ Гермес Форт підлягає відхиленню на підставі статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі». На виконання статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Головного Каховського магістрального каналу повідомляє про усунення порушень законодавства у сфері державних закупівель в частині розгляду та не відхилення тендерної пропозиції ТОВ Гермес Форт шляхом розірвання Договору від 18.01.2022р. № 4, укладеного між Управлінням Головного Каховського Магістрального Каналу та ТОВ Гермес Форт. Документ, що свідчить про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, додаткова угода №1 до Договору від 18.01.2022р. № 4 оприлюднена через електронну систему ProZorro.
Дата публікації звіту:
14.02.2022 10:56