• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

код за ДК 021-2015 - 15550000-8 Молочні продукти різні (Кефір (не менше 2,5 %), кефір (не менше 2,5 %) без лактози, кефір фасований 0,2 гр., сметана (не менше 20 %), йогурт фруктовий питний (не менше 1,5%), біфідойогурт безлактозний вітамінізований фруктовий (не менше 1,5%))

Завершена

3 141 289.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 31 412.89 UAH
Номер: 6cac0f82932e4cf89f812b677d29f634
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-28-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.11.2022 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 28.11.2022 12:04 - 20.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 28.11.2022 № 54-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 28.11.2022 №54-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 6. UA-2021-12-08-003436-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 97) 024-92-47, ekonsevych@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 17 частини 2 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог передбачених пунктом 11 частини 1 статті 10 та пункту 9 частини 2 статті 21 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо внесення змін до Договору установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пункту 9.1.3 розділу 9 Договору. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання вимог постанови № 710, розгляду тендерної пропозиції Переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції Переможця,- порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни кефіру (жирністю не менше 2,5 %) та сметани (жирністю не менше 20 %) до рівня, визначеного додатковою угодою від 30.05.2022 № 2 та, повернення зайво сплачених коштів (у разі здійснення постачання предмету закупівель з урахуванням змінених істотних умов Договору внесених додатковою угодою від 30.09.2022 № 4, а також здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення норм пункту 11 частини 1 статті 10, пункту 9 частини 2 статті 21, пункту 17 частини 2 статті 22, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Управління освіти Кропивницької міської ради (далі - Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація яка затверджена протоколом тендерного комітету Замовника від 01.12.2021 року, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Оптторг-К» (далі - Переможець), протокол розгляду тендерної пропозиції від 28.12.2021 року, повідомлення про намір укласти договір від 28.12.2021 року, договір про закупівлю від 10.01.2022 № 7 (далі-Договір), додаткові угоди від 16.05.2022 № 1, від 30.05.2022 № 2, від 20.06.2022 № 3 та від 30.09.2022 № 4, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 31.05.2022 року, від 20.06.2022 року та від 30.09.2022 року, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 30.11.2022 року. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що в порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, Замовником в пункті 4.7 розділу 4 проєкту договору (Додаток № 3 тендерної документації) встановлено умову щодо можливості зменшувати обсяг закупівлі товарів та загальну вартість цього договору залежно від реального фінансування видатків, а також вносити зміни до цього Договору на підставі статті 36 Закону (в редакції до 19.04.2020), що втратила чинність. Також, на порушення вимог пункту 17 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація не містить інформації щодо посад посадових осіб Замовника (Літвінова Оксана Пименівна та Зінов’єва Олена Володимирівна), уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками. Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що Замовником, у порушення вимог передбачених пунктом 11 частини 1 статті 10 Закону, в електронній системі закупівель неоприлюднено зміни внесені до договору про закупівлю від 10.01.2022 № 7, а саме, неоприлюднено додаткову угоду від 16.15.2022 № 1 до Договору. Крім цього, на порушення пункту 9 частини 2 статті 21 Закону оприлюднене Замовником оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію щодо умов надання забезпечення тендерних пропозицій у той час, коли Замовник вимагає його надати. Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено Договір про молочних продуктів різних з Переможцем торгів, на загальну суму 3 140 300,00 грн. (з ПДВ). Поряд з цим, між Замовником та Переможцем до Договору укладено додаткові угоди від 30.05.2022 № 2, від 20.06.2022 № 3 та від 30.09.2022 № 4, якими внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. Слід зазначити, що пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Поряд з цим, пунктом 9.1.3 розділу 9 Договору передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, «зміни ціни за одиницю товару не більше як 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеного в договорі та відбудеться не раніше місяця з дня укладання договору». В роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. При цьому інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації. Разом з тим, в залежності від коливання ціни сторони можуть як збільшувати ціну за одиницю товару так і зменшувати. Слід відмітити, що у постановах Верховного суду від 23.01.2020 у справі № 907/788/18 та від 16.04.2019 у справі № 915/346/18 висловлено аналогічну правову позицію, а саме: внесення змін до договору про закупівлю можливе у випадку коливання ціни такого товару на ринку, в кожному окремому випадку у проміжок часу між укладенням договору та укладенням додаткової угоди № 1 та повинно обов’язково бути обґрунтованим і документально підтвердженим. Аналогічна позиція з даного приводу зазначена у постанові Верховного Суду від 22.06.2022 у справі № 917/1062/21 щодо підтвердження наявності підстав, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону, які надають законодавчі підстави збільшення ціни за одиницю товару, шляхом документального підтвердження наявності коливання ціни товару на ринку в період з дати укладання договору до дати укладання додаткової угоди № 1, у період з дати укладання додаткової угоди № 1 та укладенням додаткової угоди № 2. Також, Верховним Судом у складі суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду в постанові від 18.06.2021 року у справі № 927/491/19, щодо збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону (в редакції Закону до 19.04.2020 року), зазначено, що «обмеження 10% застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договорі, незалежно від того, як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод)». Так, відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткових угод від 30.05.2022 № 2, від 20.06.2022 № 3 та від 30.09.2022 № 4 Замовником обґрунтовуються листами ТОВ «Оптторг-К» від 27.05.2022 № 27/05/22, від 15.06.2022 № 15/06/22 та від 26.09.2022 № 26.09.22 та висновками Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати (висновки від 24.05.2022 № В-203, від 15.06.2022 № В-230, від 26.09.2022 № В-359 ). Відповідно до Додатку № 1 (Специфікація) до Договору, предметом вказаного Договору є закупівля: кефіру (жирністю не менше 2,5 %), в кількості 5000 л, за ціною 28,50 грн/л; кефіру без лактози (жирністю не менше 2,5 %), в кількості 500 л, за ціною 36,00 грн/л; кефіру фасованого (200 г), в кількості 15000 шт, за ціною 14,80 грн/шт.; сметани (жирністю не менше 20 %), в кількості 12000 кг, за ціною 79,00 грн/кг; йогурту фруктового питного (жирністю не менше 1,5 %), в кількості 50000 л, за ціною 36,00 грн/л; біфідо йогурту безлактозного вітамінізованого фруктового (жирністю не менше 1,5 %), в кількості 200 кг, за ціною 49,00 грн/кг. В той же час, вищевказаними додатковими угодами внесено наступні зміни до Договору, а саме: - відповідно до додаткової угоди від 30.05.2022 № 2 ціна кефіру (жирністю не менше 2,5 %) зросла з 28,50 грн/л до 31,30 грн/л, або на 9,82% у порівняні з умовами Договору за результатами торгів, при цьому ціна сметани (жирністю не менше 20 %) зросла з 79,00 грн/кг до 86,85 грн/кг, тобто на 9,49% у порівняні з умовами Договору за результатами торгів; - відповідно до додаткової угоди від 20.06.2022 № 3 ціна йогурту фруктового питного (жирністю не менше 1,5 %) зросла з 36,00 грн/л до 39,59 грн/л, або на 9,97% у порівняні з умовами Договору за результатами торгів; - відповідно до додаткової угоди від 30.09.2022 № 4 ціна кефіру (жирністю не менше 2,5 %) зросла з 28,50 грн/л до 33,10 грн/л, або на 16,14 % у порівняні з умовами Договору за результатами торгів та, зросла з 31,30 грн/л до 33,10 грн/л, або на 5,75 % у порівняні з умовами додаткової угоди від 30.05.2022 № 2, при цьому ціна сметани (жирністю не менше 20 %) зросла з 79,00 грн/кг до 92,10 грн/кг, тобто на 16,58 % у порівняні з умовами Договору за результатами торгів та, зросла з 86,85 грн/кг до 92,10 грн/кг, тобто на 6,04 % у порівняні з умовами додаткової угоди від 30.05.2022 № 2. Однак, аналізом висновку Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 26.09.2022 № В-359 установлено, що вказаний висновок не підтверджує коливання ціни сметани (жирністю не менше 20 %) на ринку в сторону збільшення його ціни, оскільки несе інформацію про ціну сметани 21% фас. 400 г на ринках м. Кропивницького за період з 30.05.2022 по 23.09.2022, яка склала 36,55 грн за шт. та 38,77 грн за шт. відповідно, при тому, що відповідно до висновку Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 24.05.2022 № В-203 ціна на ринках м. Кропивницького сметани 21% фас. 400 г станом на 23.05.2022 склала 40,70 грн за шт, тобто ціна сметани 21% фас. 400 г станом на 23.09.2022 у порівнянні з ціною станом на 23.05.2022 зменшилась на 1,93 грн за шт. або 4,97 %. Отже, враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пункту 9.1.3 розділу 9 Договору, до Договору укладено додаткову угоду від 30.09.2022 № 4 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни сметани (жирністю не менше 20 %) на ринку в сторону збільшення його ціни та, з перевищенням максимального ліміту (кефір (жирністю не менше 2,5 %) та сметани (жирністю не менше 20 %)) визначеного пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 06.12.2022 18:33 - 21.12.2022 00:00
Дата публікації висновку: 06.12.2022 18:33

Оскарження висновку в суді

Опис: Управління освіти Кропивницької міської ради повідомляє, що висновок від 06.12.2022 року Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про моніторинг закупівлі код за ДК 021-2015 - 5550000-8 Молочні продукти різні (Кефір (не менше 2,5 %), кефір (не менше 2,5 %) без лактози, кефір фасований 0,2 гр., сметана (не менше 20 %), йогурт фруктовий питний (не менше 1,5%), біфідойогурт безлактозний вітамінізований фруктовий (не менше 1,5%)), ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-08-003436-c, буде оскаржений до суду.
Дата публікації: 09.12.2022 10:01

Запити/Пояснення