• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

код за ДК 021-2015 - 15550000-8 Молочні продукти різні (Кефір (не менше 2,5 %), кефір (не менше 2,5 %) без лактози, кефір фасований 0,2 гр., сметана (не менше 20 %), йогурт фруктовий питний (не менше 1,5%), біфідойогурт безлактозний вітамінізований фруктовий (не менше 1,5%))

Завершена

3 141 289.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 31 412.89 UAH
Період оскарження: 08.12.2021 10:21 - 20.12.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога про виключення дискримінаційних вимог

Номер: f1439f6010c14bf88676ac709f2f0d9a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-08-003436-c.a1
Назва: Вимога про виключення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! У тендерній документації даної закупівлі виявлено дискримінаційний підхід Замовника щодо вимог надання учасниками деяких документів, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а саме: 1. Відповідно до пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен підтвердити наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, який підтверджує постачання товару протягом 2020 року в освітні, або лікувальні, або спортивно - оздоровчі, або санаторні заклади, визначеному ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); Таким чином, Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено право Замовника звужувати визначення аналогічних договорів до договорів, що укладені із замовниками-установами державної та/або комунальної форм власності. Чинне законодавство України не встановлює обов’язку для суб’єктів підприємницької діяльності щодо укладення договорів із замовниками - освітніми, або лікувальними, або спортивно - оздоровчими, або санаторними закладами. Ми вважаємо, що вимога щодо встановлення певного кола суб’єктів (в даному випадку замовників- освітніх, або лікувальних, або спортивно - оздоровчих, або санаторних закладів), які можуть бути контрагентами за аналогічним договором є дискримінаційною та суттєво звужує коло потенційних учасників торгів. Вищезазначене підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17658-р/пк-пз від 02.08.2021 р. (індивідуальний номер закупівлі UA-2021-07-09-002244-b; також відповідне рішення міститься і в рішенні №17339-р/пк-пз від 28.07.2021 р. (індивідуальний номер закупівлі UA-2021-07-06-004830-b)). Вимагаємо виключити дане дискримінаційне обмеження з тендерної документації. 2. Відповідно до підпункту 1.2 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації постачальник повинен забезпечити наявність потужностей для зберігання товару у період між поставками в м. Кропивницькому (або в радіусі 30 км від м. Кропивницького), що підтверджується учасником в тендерній пропозиції відповідними документами. Тобто, виходячи зі змісту вимог тендерної документації, участь у даній закупівлі можуть прийняти учасники, які мають потужності в межах м. Кропивницького або Кропивницького району. Якщо учасник зареєстрований в іншому населеному пункту, яке знаходиться на відстані більше ніж 30 км від міста Кропивницький, та має зареєстровані потужності для зберігання товару у іншому населеному пункті, то він не має можливості прийняти участь у даній процедурі закупівлі. Таким чином, Замовник встановив територіальну дискримінацію. Ми вважаємо, що вимога щодо встановлення приналежності потужностей учасника до конкретної адміністративно-територіальної одиниці (в даному випадку в м. Кропивницькому (або в радіусі 30 км від м. Кропивницького)), є дискримінаційною та суттєво звужує коло потенційних учасників торгів. Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови тендерної документації, а тому вимагаємо виключити дане дискримінаційне обмеження з тендерної документації. 3. Відповідно до пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен підтвердити наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю: звіт про фінансові результати або податкову декларацію з податку на прибуток або декларацію платника єдиного податку, за останній звітній рік, які підтверджують обсяг доходу (виручки) не менше ніж 3 000 000,00 грн., з відміткою або квитанцією про прийняття звітності відповідними органами. Слід зазначити, що у разі якщо учасником є новостворене підприємство, то воно не має фінансової звітності за попередній звітній період. Замовник штучно звузив коло потенційних учасників, так як в тендерній документації не наявна альтернативна норма щодо документів фінансової звітності для новостворених підприємств, наприклад лист-пояснення з посиланням на законодавчі норми відсутності фінансової звітності. Отже, новостворене підприємство обмежене в праві участі у цій закупівлі, і тому дана вимога є дискримінаційною. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації (а саме: до вимоги про наявність фінансової спроможності), таким чином щоб у даній закупівлі могли прийняти участь новостворені підприємства. 4. Відповідно до підпункту 1.4. пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність автотранспорту не менше 5 (п’яти) одиниць для перевезення даного виду харчових продуктів, його кількість та характеристики (вантажопідйомність, температурний режим тощо), для перевезення швидкопсувних харчових продуктів (молочних продуктів, м’яса, мороженої риби та інших) використовуються тільки рефрижератори, що забезпечують дотримання температурного режиму доставки продуктів. Замовник у тендерній документації належним чином не обґрунтував, чому саме повинна бути наявність не менше 5 (п’яти) одиниць транспорту для перевезення даного виду продукції і чому саме має бути тільки рефрижератори. Рефрижератори — це автомобілі, причепи та напівпричепи з теплоізольованими фургонами, забезпечені холодильними установками або матеріалами, які поглинають тепло; підтримують у вантажному відсіку заданий температурний режим. Рефрижератор – це система штучного охолодження, холодильно-опалювальна установка (ХОУ), вмонтовується на ізотермічний фургон і служить для підтримки всередині нього відповідної температури. Холодильний транспортний засіб, охолоджуваний холодильною машиною, –теплоізольований транспортний засіб, що має індивідуальну або загальну для декількох транспортних одиниць холодильну машину (установку), що за Тзов = 30°С дозволяє знижувати температуру повітря усередині порожнього кузова й потім підтримувати її залежно від класу:  12...0°С (клас А);  12... - 10°С (клас В);  12... - 20°С (клас С);  не вище 2°С (клас D);  не вище -10°С (клас Е);  не вище -20°С (клас F). Рефрижератор та холодильне обладнання складаються з компресора, реле тиску, конденсатора, терморегулювального вентиля, повітроохолоджувача, реле різниці тисків, електронагрівника, вентилятора, регенеративного теплообміннику, оглядового скла, фільтра – осушувача, регулятора тиску усмоктування. Тобто ізотермічні транспортні засоби обладнані холодильною установкою виконують ті ж функції, що й рефрижератори. Замовник встановлює дискримінаційний підхід при встановлені кваліфікаційного критерію про наявність матеріально-технічної бази, а саме – наявність не менше 5 (п’яти) транспортних засобів для перевезення предмету закупівлі, оскільки згідно із Дислокацією навчальних закладів м. Кропивницького та відстанню між даними закладами освіти, достатньо буде наявність двох транспортних засобів. Вимагаємо виключити дане дискримінаційне обмеження з тендерної документації. 5. Відповідно до підпунктів 1.8, 1.9, 1.10, 1.11, 1.13 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати: - сканкопію оригіналу договору про дератизацію складських приміщень з відповідними актами виконаних робіт з початку 2021 року. - сканкопію оригіналу Договору про надання послуг з вивезення твердих побутових відходів з відповідними актами виконаних робіт з початку 2021 року. - сканкопію оригіналу договору про послуги з технічного обслуговування холодильного обладнання з відповідними актами виконаних робіт з початку 2021 року. - сканкопію оригіналу договору про послуги з дезінфекції автотранспортних засобів з відповідними актами виконаних робіт з початку 2021 року. - сканкопію оригіналу договору про послуги щодо прання та хімічного чищення спецодягу з відповідними актами виконаних робіт з початку 2021 року. Дані вимоги є дискримінаційними та суттєво звужують коло потенційних учасників торгів, оскільки всі договори повинні бути укладені з початку 2021 року. Якщо учасник є новоствореним підприємство, яке зареєстроване не з початку 2021 року, то воно не може виконати відповідні вимоги. Замовник не обґрунтував необхідність наявності укладення вищезазначених договорів саме з початку 2021 року. Вимагаємо виключити дане дискримінаційне обмеження з тендерної документації, а саме вимогу «…з початку 2021 року». 6. Відповідно до підпункту 1.13 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати сканкопію оригіналу договору про послуги щодо прання та хімічного чищення спецодягу з відповідними актами виконаних робіт з початку 2021 року. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки Замовник не обґрунтував необхідність наявності послуг щодо прання та хімічного чищення спецодягу. Встановлення зазначеної вимоги обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, а саме учасники, працівники яких здійснюють прання чищення одягу самостійно не мають можливості прийняти участь у даній закупівлі. Вимагаємо виключити дане дискримінаційне обмеження з тендерної документації. 7. Відповідно до підпункту 6.12 пункту 6 Додатку 1 до тендерної документації на вимогу Замовника, учасник зобов’язується надати зразки продукції у строк не пізніше 24 години після оприлюднення наміру укласти договір. Замовник залишає за собою право вимагати проведення досліджень на відповідність щодо якості та безпеки товару (в акредитованій лабораторії). Витрати Замовника на лабораторні дослідження в повному обсязі відшкодовує Постачальник. У випадку встановлення факту невідповідності товару технічним та іншим характеристикам товару, Замовник має право дискваліфікувати учасника, який надав неякісний зразок товару. Повідомляємо, що відповідно до ч.1 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – ЗУ «Про публічні закупівлі») тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції/пропозиції всім особам на рівних умовах. Будь які інші способи подання тендерної пропозиції або її частини ЗУ «Про публічні закупівлі» не передбачені, в тому числі можливість подання учасниками зразків продукції у складі тендерної пропозиції чи поза нею. Зразок запропонованого товару, поданий поза електронною системою, не є складовою частиною тендерної пропозиції учасника. Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто, якщо замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації іншу інформацію, одночасно з цим вимоги для наявності такої інформації повинні бути передбачені законодавством. При цьому вимога щодо надання зразків у встановлений період часу не передбачена законодавством взагалі. Виключний перелік підстав відхилення тендерної пропозиції, передбачений статтею 31 Закону. Враховуючи вищевикладене, зразки товару не є складовою пропозиції учасника у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі», отже невідповідність товару технічним та іншим характеристикам товару не може бути підставою для відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі». Вимагаємо виключити дане дискримінаційне та неправомірну вимогу з тендерної документації. 8. Відповідно до підпункту 6.10 пункту 6 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати калькуляцію ціни, видана Виробником продукції. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки розголошення ціни виробника є комерційною таємницею, яка не може бути розголошена. Вимагаємо виключити дане дискримінаційне обмеження з тендерної документації. Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Також згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. У разі незадоволення даної вимоги, ми будемо звертатися до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Добрий день. Повний текст відповіді в доданому файлі (обмежена кількість символів для надання відповіді). 1) Відповідно до пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен підтвердити наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, який підтверджує постачання товару протягом 2020 року в освітні, або лікувальні, або спортивно - оздоровчі, або санаторні заклади, визначеному ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі». Вимога щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів обумовлена певними особливостями постачання продуктів харчування саме до навчальних закладів. Товар має відповідати вимогам до раціонального харчування дітей у шкільних навчальних закладах, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 „Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку”, Санітарному регламенту для закладів загальної середньої освіти затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров’я України 25.09.2020 року № 2205. Зазначені нормативні акти наразі є нормативними документами з чітко викладеними вимогами як до процесу постачання, так і до самих постачальників продуктів харчування. Так, постачання продуктів харчування має здійснюватись з суворим дотриманням затверджених графіків та маршрутів постачання та обсягів завозу, особливо продуктів харчування з коротким терміном зберігання. Замовник, чітко дотримується вказаних вимог під час організації процесу постачання, оскільки, несе відповідальність за забезпечення закладів освіти якісними та безпечними продуктами харчування та дотримується нормативно-правових актів різного рівня, в тому числі норм, встановлених Законом України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів". Ґрунтуючись на вищезазначеному, для Замовника належним є тільки досвід постачання до замовників - заклади освіти, заклади дошкільної освіти, лікувальні, або спортивно - оздоровчі, або санаторні заклади, бо саме такий досвід може свідчити про здатність належного виконання вимог до раціонального харчування дітей у навчальних закладах, а отже, й належного виконання аналогічних договорів. 2) Відповідно до вимоги абз. 2 п. 1.2. Додатку № 1 тендерної документації – наявності складського приміщення, Учасник повинен забезпечити наявність потужностей для зберігання товару у період між поставками в м. Кропивницькому (або в радіусі 30 км від м. Кропивницького). Учасник повинен мати власний або залучений іншим способом склад (або інше приміщення) для зберігання товару у період між поставками. Поставка товару здійснюється за заявками замовника відповідно до щоденної потреби у товарах з 7 до 9 години ранку. З метою недопущення зривів у поставках (особливо в зимовий період через несприятливі погодні умови) постачальник повинен забезпечити наявність потужностей для зберігання товару у період між поставками в межах м. Кропивницького або Кропивницького району, що підтверджується учасником в тендерній пропозиції відповідними документами.) пояснюємо наступне. Постачання продуктів в заклади освіти здійснюється у відповідності до Наказу Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я від 17.04.2006р. №298/277 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», це зазначено у вимогах тендерної документації. Згідно вказаної Інструкції, постачання продуктів харчування в заклади освіти здійснюється не 2-3 рази на тиждень, а товар постачається окремими партіями, в кожен заклад освіти, згідно з замовленнями від закладів та в узгоджені з ними терміни на протязі січня-грудня 2022 року, щоденно в робочі дні, з 07 до 09 години ранку. Керуючись законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», з метою впровадження системи НАССР (системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках) в закладах освіти міста Кропивницького на посиленому контролі питання забезпечення належних умов постачання та зберігання продуктів харчування у тому числі в складських приміщенням постачальника. Наявність складських приміщень у м. Кропивницькому також необхідна для постачальника продуктів харчування, в зв’язку з потребою мати складські запаси на випадок надзвичайних ситуацій (аварійні випадки на заводі-виробнику, погодні умови, особливо в зимовий період тощо), корегувань у меню, які не повинні бути причиною непостачання, або несвоєчасного постачання, або постачання не в повному обсязі продуктів харчування в дошкільні навчальні заклади. Також звертаємо Вашу увагу, що заклади освіти не мають в достатньої кількості холодильного устаткування для окремого зберігання товару (товарне сусідство) по видам харчових продуктів (охолодженого м’яса, вершкового масла, кефіра, сира кисломолочного, сира твердого, та іншого), а в тендерних документаціях зазначено 68 закладів м. Кропивницького, в кожен із яких, постачальник повинен поставити товар, згідно з замовленнями від кожного закладу, щоденно в робочі дні, з 07 до 09 години ранку. Замовник не встановлював територіальну дискримінацію, так як відповідно до вимоги абз. 2 п. 1.2. Додатку № 1 тендерної документації –Учасник повинен мати власний або залучений іншим способом склад (або інше приміщення) для зберігання товару у період між поставками. Замовник ніяким чином не перешкоджає Учасникам будь яким чином залучати складське приміщення для зберігання товару у період між поставками в м.Кропивницькому або Кропивницькому районі. Учасник, шляхом подання у складі тендерної пропозиції документів, що передбачені згідно цієї документації, повинен документально підтвердити наявність підстав користування матеріально-технічною базою – приміщенням або складськими приміщеннями та обладнанням (оренди, надання послуг, лізингу, тощо). У разі оренди приміщень та обладнання, учасник додатково надає документи, що підтверджують його право користування даним майном, а також скан-копії з оригіналів документів, що підтверджують оплату за таким договором за попередній місяць. Зміст і форма відповідних документів мають відповідати вимогам чинного законодавства та бути чинними на момент подання учасником тендерної пропозиції. Учасник повинен забезпечити наявність потужностей (складських приміщень), пристосованих для зберігання продуктів харчування, які є предметом закупівлі, у тому числі із зазначенням в окремій довідці довільної форми їх площ та адрес розташування та технічних можливостей підтримання температурного режиму, відповідно від умов зберігання товару (продуктів харчування), які закуповуються, у період між поставками. 3) Відповідно до пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен підтвердити наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Замовником, у виключній відповідності до вищевказаних норм (частина 3 статті 16 Закону), у урахування того, що очікувана вартість предмета закупівлі становить 3 141 289,00- грн (з ПДВ), а тому цілком обґрунтовано, законно та правомірно визначено одним із кваліфікаційних критеріїв у пункті 5 Додатку 1 тендерної документації, надання учасниками підтвердження наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, а саме звіт про фінансові результати або податкову декларацію з податку на прибуток або декларацію платника єдиного податку, за останній звітній рік, які підтверджують обсяг доходу (виручки) не менше ніж 3 000 000, 00 грн., з відміткою або квитанцією про прийняття звітності відповідними органами. 4) Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). У частині 3 ст. 5 Закону прямо передбачається, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом, та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону. Враховуючи, що в Законі України «Про публічні закупівлі» немає переліку умов, які можуть вважатися дискримінаційними, під час оцінки перспектив оскарження необхідно виходити з практики Антимонопольного комітету України та судової практики, що вже склалася у попередні періоди. Проаналізувавши рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, можна говорити про те, що дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність). Тож, провівши моніторинг проведених процедур закупівель за територіальною приналежністю до Кіровоградської області за аналогічними предметами, можна прийти до висновку, що у аналогічних процедурах закупівель із закупівлі продуктів харчування та аналогічними умовами про наявність вищевказаної мінімальної кількості транспортних засобів, приймали участі від двох до трьох учасників, а тому така вимога тендерної документації не може вважатися дискримінаційною так як охоплює коло потенційних учасників, крім того вона обумовлена встановленою кількістю адрес поставки, а саме 68 закладів освіти, згідно переліку в тендерній документації (Додаток 7), що знаходяться у різних протилежних частинах міста, за відповідним графіком поставок установленим згідно Наказу Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 17.04.2006 № 298/227 Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, а саме згідно п. 4.1. Обсяг та частота завозу продуктів харчування та продовольчої сировини регулюються в залежності від терміну їх реалізації та кількості дітей, які відвідують заклад, і повинні бути не рідше 2-3 разів на тиждень, а також згідно умов тендерної документації поставка товару здійснюється за заявками замовника відповідно до щоденної потреби у товарах з 7-00 до 9-00 години ранку, а тому за такий проміжок часу здійснити поставку товару на усі пункти із розвантаженням та прийняттям товару за якісними та кількісними характеристиками здійснити менше ніж п'ятьма транспортними засобами просто неможливо. Також, Замовник обґрунтовує кількість необхідних транспортних засобів, ще й тим, що Учасники не можуть передбачити можливість настання обставин, які перешкодять своєчасній поставці продуктів харчування до навчальних закладів, таких як: несправність транспортного засобу, дорожньо-транспортні пригоди, тощо. Із вищенаведеного вбачається, що вимога тендерної документації щодо наявності не менше п’яти транспортних засобів у користуванні учасника задля забезпечення належного рівня здійснення поставок товару є повністю обґрунтованою, законною та документально підтвердженою Замовником закупівлі. Пояснюючи, чому саме повинна бути наявність не менше 5 (п’яти) одиниць транспорту для перевезення даного виду продукції і чому саме має бути тільки рефрижератори, Замовник керується нормами законодавства. Державний стандарт України (ДСТУ) 4418:2005 поширюється на сметану. Державний стандарт України (ДСТУ) 4417:2005 поширюється на кефір. Державний стандарт України (ДСТУ) 4343:2004 поширюється на йогурти. Специфікою перевезення вантажів, що швидко псуються, є необхідність суворого дотримання цілого ряду правил і умов зберігання: транспорт, який використовується для перевезення вантажів, що швидко псуються, повинен забезпечувати безумовне дотримання необхідних параметрів (температура, вологість) усередині контейнера (вагона). Крім того, він повинен відповідати встановленим чинним законодавствам санітарним вимогам: для спільного перевезення в одному контейнері (автомобілі) повинна дотримуватися сумісність різних продуктів – в процесі транспортування жоден з вантажів не повинен впливати негативно на інший, наприклад, з-за свого специфічного запаху. Молоко та вершки стерилізовані надають для перевезення з температурою не вище ніж плюс 10 °С. Температура повітря всередині кузова транспортного засобу під час перевезення цих продуктів не повинна перевищувати плюс 8 0С. Сири сичужні тверді залежно від сорту, ваги та наданої форми перевозять в картонних або дерев’яних ящиках чи дерев’яних барабанах. Під час навантаження сирів їх температура має становити: у літній та перехідний періоди року - не вище ніж плюс 4 0С, а в зимовий - не вище ніж плюс 8 0С, як і температура повітря всередині кузова транспортного засобу під час їх перевезення. Тобто, із вищенаведеного вбачається необхідність забезпечення відповідного транспортування продуктів харчування, які можуть зберігатись за відповідної температури. 5) Якщо учасник є новоствореним підприємство, яке зареєстроване не з початку 2021 року, і не має можливості надати акти виконаних робіт з початку, у разі відсутності деяких документів, Учасник має можливість надати замість нього лист-пояснення із зазначенням підстави не надання документа з посиланням на законодавчі акти. 6) Відповідно до вимог Закону України "Про безпечність та якість харчових продуктів" та пунктів 2.10.3 та 2.10.6. розділу II Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства № 590 від 01.10.2012 (зі змінами), оператори ринку мають запровадити програми-передумови з урахуванням асортименту харчових продуктів, технологічних процесів та специфіки окремої потужності. Серед іншого, зокрема вимога: спецодяг має покривати тіло від колін і вище. Для прання одягу можна використовувати спеціалізовану організацію (за укладеною відповідною угодою) або організоване оператором ринку централізоване прання. 7)Вимога тендерної документації щодо надання зразків продукції у строк не пізніше 24 години після оприлюднення наміру укласти договір, забезпечить Замовнику впевненість в якості товару, підтвердить відповідність якісних документів, поданих Учасником в закупівлю, та унеможливить поставку неякісного товару постачальником. 8) Відповідно до підпункту 6.10 пункту 6 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати калькуляцію ціни, видана Виробником продукції. Дана вимога не являється дискримінаційною та спрямована на додаткове з'ясування відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та можливості здійснювати належну та своєчасну поставку товару. Учасник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання наведених вище вимог тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено