-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Реконструкція нежитлового приміщення під соціальний багатоквартирний житловий будинок за адресою : вул. Житомирська, буд. 4а, с. Велика Чернігівка, Овруцької міської ради, Житомирської області». Коригування (Код за ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)
Категорія замовника: згідно пункту 1 частини 1 статті 2 ЗУ «Про публічні закупівлі» органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад
Завершена
9 954 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 49 770.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 49 770.00 UAH
Номер:
25aa2f25cf4544d699f7f581cd21613a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-07-11-000124
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.07.2022 00:00
Період моніторингу:
11.07.2022 14:54 - 02.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
11.07.2022
№ 16-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о.начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 11.07.2022 № 16-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
8. UA-2021-12-03-006339-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» установлено порушення вимог пунктів 1 та частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень законодавства не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими, зокрема, через необ’єктивне та упереджене визначення переможця, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 19.01.2022 року № 12/01-21, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 липня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2021 рік Овруцької міської ради (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 03.12.2021 року № 16, тендерна пропозиція учасника - переможця Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-Виробнича Фірма «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» (далі - ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.12.2021 року № 24, повідомлення про намір укласти договір від 28.12.2021 року, договір про закупівлю від 19.01.2022 року № 12/01-21.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ТОВ «НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до підпункту 6.4 пункту 6 розділу 3 тендерної документації, встановлено імперативну умову, що при поданні пропозиції учасник повинен враховувати вимоги визначені згідно з КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіонбуду № 281 від 01.11.2021.
Також, учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, зокрема, розрахунки прибутку, загальновиробничих та адміністративних витрат.
Разом з тим, відповідно пункту 5.13 - 5.15 кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі - Настанова), у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) загальновиробничі витрати (далі - ЗВВ) включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат).
Проте, моніторингом установлено, що відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» пояснювальної записки та розрахунків ЗВВ до договірної ціни (файл «12.1 Кошторисна документація»), ЗВВ у складі договірної ціни розраховані за показниками згідно Додатку № 18 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу, що не відповідає вимогам пунктів 5.13 - 5.15 Настанови, а відтак не відповідає умовам підпункту 6.4 пункту 6 розділу 3 тендерної документації.
Аналогічно відповідно до пункту 5.17 Настанови визначено, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат).
Проте, проведеним моніторингом установлено, що до наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ» пояснювальної записки та розрахунку № 10 (файл «12.1 Кошторисна документація»), адміністративні витрати у складі договірної ціни розраховані відповідно до показників Додатку № 27 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу, що не відповідає вимогам пункту 5.17 Настанови, а відтак не відповідає вимогам підпункту 6.4 пункту 6 розділу 3 тендерної документації.
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця ТОВ НВФ «ТЕРМОУНІВЕРСАЛ», як таку, що не відповідала встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, та не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє тендер.
Період усунення порушень:
22.07.2022 12:31 - 06.08.2022 00:00
Дата публікації висновку:
22.07.2022 12:31
Запити/Пояснення
Номер:
c1d65d66e76a4785966d513a9e8bcdaa
Назва:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2021-12-03-006339-a Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області
Дата опублікування:
28.07.2022 11:54
Опис:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2021-12-03-006339-a Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області (далі - ДАСУ) 22 липня 2022 року розміщено висновок про результати моніторингу закупівлі процедури закупівель по предмету «Реконструкція нежитлового приміщення під соціальний багатоквартирний житловий будинок за адресою: вул. Житомирська, буд. 4а, с. Велика Чернігівка, Овруцької міської ради, Житомирської області». Коригування (код за ДК 021:2015 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи) (номер закупівлі в ЦБД UA-2021-12-03-006339-a).
Згідно з висновком, ДАСУ встановила порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
Так, у висновку ДАСУ зазначено ТОВ «НВФ «Термоуніверсал», що пояснювальної записки та розрахунків ЗВВ до договірної ціни, ЗВВ у складі договірної ціни розраховані за показниками згідно Додатку № 18 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу, що не відповідає вимогам пунктів 5.13 - 5.15 Настанови, а відтак не відповідає умовам підпункту 6.4 пункту 6 розділу 3 тендерної документації.
Також, у висновку зазначено, що аналогічно відповідно до пункту 5.17 Настанови визначено, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат).
Проте, проведеним моніторингом установлено, що до наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» пояснювальної записки та розрахунку № 10, адміністративні витрати у складі договірної ціни розраховані відповідно до показників Додатку № 27 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу, що не відповідає вимогам пункту 5.17 Настанови, а відтак не відповідає вимогам підпункту 6.4 пункту 6 розділу 3 тендерної документації.
Проте, з даним висновком не можливо погодитись виходячи з наступного.
Відповідно до підпункту 6.4 пункту 6 розділу 3 тендерної документації, встановлено імперативну умову, що при поданні пропозиції учасник повинен враховувати вимоги визначені згідно з КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіонбуду № 281 від 01.11.2021.
Разом з тим, розрахунок договірної ціни і кошторисної документації проведено згідно з наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва», далі - Настанова) та відповідно підпункту 6.4 пункту 6 розділу 3 тендерної документації.
При цьому, загальновиробничі витрати у складі договірної ціни включені за показниками згідно з Додатком № 18 Настанови, що становлять: коефіцієнт переходу від нормативно - розрахункової кошторисної трудомісткості робіт, які передбачаються у прямих витратах, до трудовитрат працівників, заробітна плата яких враховується у загальновиробничих витратах - від 0,087 до 0,132, показник для визначення коштів на покриття решти статей загальновиробничих витрат - від 6,83 до 7,48 грн/люд.год, оскільки такі показники загальновиробничих витрат, визначені розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку (ТОВ «НВФ «Термоуніверсал») з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) склали: коефіцієнт переходу від нормативно - розрахункової кошторисної трудомісткості робіт, які передбачаються у прямих витратах, до трудовитрат працівників, заробітна плата яких враховується у загальновиробничих витратах - 0,222, показник для визначення коштів на покриття решти статей загальновиробничих витрат – 7,69 грн/люд.год (файл: 12 Лист гарантія з ТХ, ТЗ додаток 2, Довідка про санкції, ГЛ довкілля, ГЛ гар тер, Розрахунки 2020. pdf) та перевищують показники загальновиробничих витрат, визначені Додатком № 18 Настанови, що фактично унеможливлює їх застосування.
Аналогічна ситуація склалась із застосуванням показника адміністративних витрат.
Адміністративні витрати у складі договірної ціни включені за показниками згідно з Додатком № 27 Настанови, що становить – 4,37 грн/люд.год, оскільки показник адміністративних витрат, визначений розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку (ТОВ «НВФ «Термоуніверсал») з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) склав – 14,03 грн/люд.год (файл: 12 Лист гарантія з ТХ, ТЗ додаток 2, Довідка про санкції, ГЛ довкілля, ГЛ гар тер, Розрахунки 2020. pdf) та перевищує показник адміністративних витрат, визначений Додатком № 27 Настанови, що фактично унеможливлює їх застосування.
Отже, зважаючи на необхідність дотримання принципів здійснення публічних закупівель і в частині максимальної економії та ефективності використання бюджетних коштів та з метою формування конкурентної договірної ціни, ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» у складі договірної ціни загальновиробничі та адміністративні витрати визначені розрахунковим методом, який співпадає з показниками зазначеними в Додатках № 18 та № 27 Настанови відповідно.
Зважаючи на вище викладене, учасником торгів ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» повністю дотримано вимоги підпункту 6.4 пункту 6 розділу 3 тендерної документації, а відтак у нами як замовником не порушено вимоги пункту 1 частини першої статті 31 Закону, що відповідно не суперечить принципам процедури здійснення публічних закупівель закріпленим в ст. 5 Закону.
Крім цього, про дотримання нами як замовником принципів здійснення закупівель також свідчить і той факт, що тендерна пропозиція переможця ТОВ «НВФ «Термоуніверсал» була дешевшою за тендерну пропозицію наступного учасника за ціною ПРБФ «КОМУНАЛЬНИК» на 687 154 гривень.
Слід відмітити, що аналогічна позиція з даного приводу зазначена у постанові Сьомого апеляційного адміністративного суду від 25.05.2021 у справі № 240/12264/20, яка вступила в законну силу.
Щодо вимоги ДАСУ здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 19.01.2022 року № 12/01-21, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності, то як уже зазначалося вище замовником в ході проведення процедури закупівель дотримано вимоги пункту 1 частини першої статті 31 Закону, а відтак моніторингом не встановлено порушень законодавства у сфері закупівель, як вплинули на результати проведення процедури закупівель та відповідно допущення яких мало б наслідком вжиття заходів щодо їх усунення.
В свою чергу, загальні умови припинення господарських зобов'язань передбачені ст. 202 Господарського кодексу України.
Так, ч. 1 вказаної статті передбачає, що господарське зобов'язання припиняється: виконанням, проведеним належним чином; зарахуванням зустрічної однорідної вимоги або страхового зобов'язання; у разі поєднання управненої та зобов'язаної сторін в одній особі; за згодою сторін; через неможливість виконання та в інших випадках, передбачених цим Кодексом або іншими законами.
Зокрема, ч. 2 вказаної статті визначено, що господарське зобов'язання припиняється також у разі його розірванняабо визнання недійсним за рішенням суду.
Крім того, вважаємо за необхідне зазначити, що згідно з ч. 1 ст. 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.
Тобто, договір може бути розірваний за згодою сторін в будь-який момент, незалежно від наявності чи відсутності порушень зобов`язань однією зі сторін або інших певних обставин.
При цьому, законодавством допускається можливість відмови від договору, тобто розірвання договору в односторонньому порядку, виключно у визначених договором або законом випадках.
Статтею 188 Господарського кодексу України передбачено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Частиною 3 ст. 651 ЦК України передбачено, що у разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
В той же час, вимога ДАСУ є безпідставною, оскільки ані положеннями цивільного та господарського законодавства, ані спеціальними нормами Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено можливості розірвання договору про закупівлю замовником в односторонньому порядку.
Частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін.
Отже, розірвання вказаного договору можливо виключно підписанням додаткової угоди між тими самими сторонами про його розірвання.
За таких обставин, вимога ДАСУ щодо припинення зобов`язань за договором без визначення способу, визначеного ст. 202 Господарського кодексу України, також свідчить про нечіткість та невизначеність спірного висновку. Крім того, застосування такого заходу впливу суб`єкта владних повноважень як припинення зобов`язань за договором не відповідає та є непропорційним порушенням, що допущені замовником під час проведення закупівлі.