-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги їдалень та кейтерингові послуги, послуги гарячого харчування
Мова якою повинні готуватися тендерні пропозиції – під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.
Завершена
4 927 981.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 639.91 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 639.91 UAH
Номер:
d21184fca399491b9005afc57f04cf30
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-05-05-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.05.2022 00:00
Період моніторингу:
05.05.2022 21:47 - 28.05.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
05.05.2022 № 114
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 05.05.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 05.05.2022 № 114
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу.
3 UA-2021-12-01-012330-c 01.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 14 та 19 частини другої статті 22 Закону, вимог частини шостої статті 33 та вимог частини четвертої статті 41 Закону.
За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 3 абзацу третього частини 16 статті 29 Закону та вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами моніторингу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, своєчасності надання відповіді на вимоги про усунення порушення, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця відкритих торгів із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором № 0804 від 08.04.2022 року, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 травня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання відповіді на вимоги про усунення порушення, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу освіти «Спеціальна школа «ШАНС» Дніпропетровської обласної ради» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 11.11.2021 № 47 (зі змінами), вимоги про усунення порушення та відповіді на них, скарги до процедури, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.01.2022 № 1187-р/пк-пз, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.0.2022 № 3322-р/пк-пз, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «МІКА ГРУП», Товариства з обмеженою відповідальністю «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» (далі – ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5») та Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬЯНС ФУД» (далі – ТОВ «АЛЬЯНС ФУД»), вимогу про усунення невідповідностей пропозиції ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5», протокол розгляду тендерних пропозицій від 14.03.2022 року, протокол прийняття рішення уповноваженою особою від 27.03.2022 № 8, повідомлення про намір укласти договір від 27.03.2022 року, договір від 08.04.2022 № 0804, додаткові угоди від 08.04.2022 № 1 та від 11.04.2022 № 2, відповідь Замовника від 10.05.2022 року на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 08.04.2022 року.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що згідно пункту 3 розділу VI тендерної документації сторони можуть змінити умови проекту договору про закупівлю, що визначені за додатком 4 до тендерної документації, окрім істотних умов за результатами проведеного аукціону з метою деталізації порядку надання послуг, а також визначення обсягу відповідальності.
Водночас нормами частини шостої статті 33 Закону встановлено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Також відповідно до вимог частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Таким чином, встановлення Замовником у тендерній документації умови щодо можливості доповнення та коригування умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини шостої статті 33 та вимогам частини четвертої статті 41 Закону.
Крім того моніторингом зазначеного питання встановлено, що тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 11.11.2021 № 47 (зі змінами) не містить інформації щодо опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій та інформації щодо кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Зазначене є порушенням вимог пунктів 14 та 19 частини другої статті 22 Закону.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що під час розгляду пропозиції ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» Замовником виявлено невідповідності та опубліковано в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей.
Проте зазначена вимога складена Замовником з порушенням вимог пункту 3 абзацу третього частини 16 статті 29 Закону в частині не зазначення у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей інформації щодо переліку інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Також, моніторингом зазначеного питання встановлено, що на підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, у тому числі:
довідка щодо наявності складських (-ого) приміщень (-ння) для зберігання товару, що використовується під час надання послуг, які є предметом закупівлі та наявність матеріально-технічної бази (в т.ч. транспортних засобів) у кількості необхідній для надання послуг (Зразок № 1);
копії свідоцтв про реєстрацію спеціалізованих транспортних засобів учасника (власні/орендовані/залучені), якими буде здійснюватись постачання товару, що є предметом закупівлі із зазначенням реєстраційного номеру автомобіля та виду (типу) кузову автотранспортного засобу, яким (якими) буде здійснюватись постачання предмету закупівлі;
копії договору та довідок про санітарну обробку на кожен із наведених транспортних засобів, дійсні на дату проведення тендеру.
Так, на виконання зазначених вимог у складі тендерної пропозиції ТОВ «АЛЬЯНС ФУД» надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 05.01.2022 № 10, згідно якої учасник використовує спеціалізований вантажний фургон рефрежератор-С MAN (деравний номерний знак АЕ7198ІА) відповідно до договору перевезення вантажу та експедирування № 02/11/20 від 02.11.2020 року.
Проте у складі тендерної пропозиції ТОВ «АЛЬЯНС ФУД» відсутні договір перевезення, зазначений у довідці від 05.01.2022 № 10, та свідоцтво про реєстрацію спеціалізованого транспортного засобу автомобіля MAN з державним номерним знаком АЕ7198ІА.
Крім того встановлено що довідка про санітарну обробку автомобіля надана на автомобіль MAN з державним номерним знаком АЕ7198ЕН. Інформації про обробку автомобіля MAN, зазначеного учасником в довідці від 05.01.2022 № 10 у складі тендерної пропозиції ТОВ «АЛЬЯНС ФУД» не надано.
Отже, на порушення вимог пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації ТОВ «АЛЬЯНС ФУД» документально не підтверджено інформації, яка наведена у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 05.01.2022 № 10 щодо автомобіля MAN.
Таким чином, Замовником порушено вимоги абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, в частині не відхилення учасника ТОВ «АЛЬЯНС ФУД», який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив учасника ТОВ «АЛЬЯНС ФУД», визначив його переможцем та уклав з ним договір № 0804 від 08.04.2022 року на загальну суму 4 399 999,99 гривень (без ПДВ).
Моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено, що відповідно до вимог пункту 3 розділу VI тендерної документації, разом з тендерною пропозицією учасником подається проєкт договору про закупівлю, згідно Додатку 6 тендерної документації разом з додатками до нього. Водночас вимогами Додатку 6 до тендерної документації передбачено, що у разі не погодження учасника із проєктом договору, надати лист-роз’яснення, у складі пропозиції із детальним описом причин, що є підставою для непогодження з ним.
На виконання зазначених вимог у складі тендерної документації ТОВ «АЛЬЯНС ФУД» надано проєкт договору, відповідно до Додатку 6 тендерної документації та лист-згоду від 05.01.2022 № 9 відповідно до якого учасник надає свою згоду на укладання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Нормами частини шостої статті 33 Закону встановлено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Також відповідно до вимог частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Проте моніторингом зазначеного питання встановлено, що умови укладеного договору № 0804 від 08.04.2022 року не відповідають вимогам тендерної документації та відрізняються від умов викладених у тендерній пропозиції ТОВ «АЛЬЯНС ФУД».
Так, пункт 5.1 укладеного договору не містить умов, передбачених пунктом 5.1 проєкту договору, наданого ТОВ «АЛЬЯНС ФУД» у складі тендерної пропозиції в частині не зазначення початку надання послуг.
Таким чином Замовником в ході укладання договору № 0804 від 08.04.2022 року з ТОВ «АЛЬЯНС ФУД» порушено вимоги частини четвертої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
19.05.2022 10:17 - 03.06.2022 00:00
Дата публікації висновку:
19.05.2022 10:17
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Рішення уповноваженої особи:
1. Усунути виявленні порушення шляхом припинення зобов’язань за договором № 0804 від 08.04.2022 р. з ТОВ АЛЬЯНС ФУД.
2. Оприлюднити в електронній системі закупівель інформацію та документи, що свідчать про вжиття заходів.
Дата публікації звіту:
26.05.2022 12:46
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionContracting: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом внесення змін до договору.
Дата публікації:
30.05.2022 11:05
Запити/Пояснення
Номер:
318df320a76d4f87af93d367318c96d8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.05.2022 10:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.05.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги їдалень та кейтерингові послуги, послуги гарячого харчування» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-12-01-012330-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
68da0c46f77f4ca89ab4db28ddd66e3d
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
10.05.2022 12:20
Опис:
01.12.2021 р. КЗО «Спеціальна школа «ШАНС» ДОР» оприлюднила Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2021-12-01-012330-c, процедура закупівлі – відкриті торги, предмет закупівлі є: ДК 021:2015: 55510000-8 - Послуги їдалень (Послуги їдалень та кейтерингові послуги, послуги гарячого харчування).
Для забезпечення потреби безперебійного гарячого харчування на 2022 рік було оголошено процедуру відкритих торгів з публікацією англійською мовою на очікувану вартість 4 927 981 грн. за предметом ДК 021:2015 - 55510000-8 Послуги їдалень (Послуги їдалень та кейтерингові послуги, послуги гарячого харчування) для дітей з особливими освітніми потребами. Організація харчування в закладі освіти повинна здійснюватися відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» Процедуру закупівлі обрано згідно п.3 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Обґрунтування розміру витрат та його очікувану вартість було здійснено на підставі вартості харчування за діючим договором № 2801 від 28.01.2021 р. та очікуваного індексу споживчих цін станом на 01.12.2021 р.
Тендерна документація технічних та якісних характеристик предмета закупівлі підготовлені на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», Постанови Кабінету Міністрів України від 18.08.2021р. № 871 «Зміни, що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021р. № 305» та Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затверджений Наказом МОЗУ від 25.09.2020 № 2205, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 р. за №1111/35394.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на веб-сайті http://shans.dp.ua/.