Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які (яке) є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця спрощених торгів із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 квітня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (в редакції від 10.11.2021) (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Ладижинської міської ради; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 25.11.2021 № 181, реєстр пропозицій від 10.12.2021, тендерну пропозицію ФОП ТОМЧУК НАТАЛІЯ ВАЛЕНТИНІВНА (далі – ФОП Томчук Н.В., учасник, учасник-переможець), протокол розкриття від 17.12.2021 № 202, вимога про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір від 17.12.2021 року, договір від 30.12.2021 № 533 на загальну суму 1 694 000,00 гривень.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник-переможець ФОП Томчук Н.В. не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Так, підпунктом 5.3.1 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено один з критеріїв підтвердження кваліфікаційних вимог, а саме наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Учаснику необхідно надати інформаційну довідку про виконання аналогічних договорів (не менше одного) за період 2015 – 2021 роки відповідно до запропонованої форми Таблиця «3». До довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконаних аналогічних договорів обов’язково подаються: а) копії аналогічних договорів; б) акти форми КБ-2 та довідки форми КБ-3; в) скан-копії оригіналів листів-відгуків про виконання договорів. Відгуки повинні бути належно оформлені (містити вихідний номер та дату) із зазначенням дати і номера договору (на який надано відгук), інформації про вартість виконаних робіт та належне виконання договору, у тому числі стосовно якості та строків.
Учасником ФОП Томчук Н.В. у складі тендерної пропозиції на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), надано договір від 03.04.2020 №62, відповідно до підпункту 21.2 якого, Додаткова угода є невід’ємною частиною договору.
Відповідно до інформаціії, оприлюдненої в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro, до договору від 03.04.2020 №62 сторонами було внесено зміни в частині продовження строку дії договору, про що складено додаткову угоду від 14.04.2020 №1. Однак, у складі тендерної пропозиції зазначеної додаткова угода не надана.
Крім того, учасником ФОП Томчук Н.В. в тендерній пропозиції надано скан-копія оригіналу листа-відгуку від 14.06.2021 №2.1-28-1168 щодо виконання аналогічного договору від 03.04.2020 №62, в якому відсутня інформація щодо вартості договору та вартості виконаних робіт, чим порушено вимоги підпункту 5.3.1 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Відповідно до абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Таким чином, Замовником порушено вимоги абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, в частині не відхилення тендерної пропозиції учасника, який не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Однак, на порушення абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив пропозицію ФОП Томчук Н.В., допустив до аукціону, визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір від 30.12.2021 № 533 на загальну суму 1 694 000,00 гривень.
Період усунення порушень:
22.04.2022 23:15 - 12.05.2022 00:00
Дата публікації висновку:
22.04.2022 23:15
Опис звіту:
Після детального опрацювання висновку про результати проведення моніторингу UA-M-2022-04-05-000051 закупівлі UA-2021-22-25-002076-b «Капітальний ремонт дорожнього покриття частини вулиць Гагаріна та Лісова в с. Василівка Ладижинської територіальної громади, Вінницької обл.», наданого Північно-східним офісом Держаудитслужби (Харківська обл.), Ладижинська міська рада, яка є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надала власний юридичний висновок цьому нормативу. Так як Держаудитслужба вимагає від замовників чіткого дотримання законодавства у сфері закупівель, так і з боку контрольного органу має бути аналогічний підхід щодо дотримання ним вимог законодавства при проведенні моніторингу закупівель.
Відповідно до п. 5.3.1. Тендерної документації Замовником вимагалось надання інформаційної довідки про виконання аналогічних договорів (не менше одного) за період 2015 – 2021 роки відповідно до запропонованої форми.
До довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконаних аналогічних договорів обов’язково подаються:
а) копії аналогічних договорів;
б) акти форми КБ-2 та довідки форми КБ-3
в) скан-копії оригіналів листів-відгуків про виконання договорів. Відгуки повинні бути належно оформлені (містити вихідний номер та дату) із зазначенням дати і номера договору (на який надано відгук), інформації про вартість виконаних робіт та належне виконання договору, у тому числі стосовно якості та строків.
Пропозиція учасника ФОП Томчук Наталія Валентинівна, визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною. Учасник протягом електронного аукціону понизив ціну на 402431,00 грн. від заявленої Замовником, що сприяє ефективному використанню бюджетних коштів з дотриманням всіх принципів здійснення публічних закупівель відповідно до ст. 5 Закону.
Учасником у складі тендерної пропозиції надана Довідка про виконання аналогічних договорів № 466 від 10.12.2021 р., копія аналогічного Договору № 62 від 03.04.2020 р. «Капітальний ремонт дорожнього покриття проїздів до будинків № 2, 3 по вул. Прибережна в м. Ладижин, Вінницької області» з додатками (календарний графік, план фінансування. Договірна ціна) укладений між ФОП Томчук Н. В. та Ладижинською міською радою, акти форми КБ-2 та довідки форми КБ-3, скан-копія оригіналу листа-відгука про виконання договорів № 2.1-28-1168 від 14.06.2021 р. виданого Ладижинською міською радою.
До аналогічного Договору № 62 від 03.04.2020 р. учасником ФОП Томчук Наталія Валентинівна не була завантажена додаткова угода № 1 до Договору № 62 від 03.04.2020 р. В Договорі № 62 від 03.04.2020 р. п. 2.2. мав зміст «п. 2.2. Завершення виконання робіт до 26.06.2020 р.». В Додатковій угоді № 1 до Договору № 62 від 03.04.2020 р. Сторони дійшли згоди викласти п. 2.2. Договору в наступній редакції «п. 2.2. Завершення виконання робіт 26.06.2020 р.». Отже, Додаткова угода № 1 ніяк не змінює істотні умови Договору № 62 від 03.04.2020 р. та ніяк не впливає на підтвердження кваліфікаційних критеріїв учасника ФОП Томчук Н. В., встановлених ст. 16 Закону. У висновку моніторингу наданого Північно-східним офісом Держаудитслужби (Харківська обл.) зазначено, що відповідно до інформації, оприлюдненої в інформаційно-телекомунікаційні системі Prozorro, до Договору від 03.04.2020 р. № 62 сторонами було внесено зміни в частині продовження строку дії договору, про що складено Додаткову угоду від 14.04.2020 р. № 1. Так як це твердження не відповідає дійсності складається враження, що Північно-східний офіс Держаудитслужби (Харківська обл.) навмисно перекручує факти наявності ознак порушення Закону України «Про публічні закупівлі» з метою створення показників своєї роботи.
Учасником ФОП Томчук Наталія Валентинівна для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів в тендерній пропозиції надано лист-відгук про виконання договорів № 2.1-28-1168 від 14.06.2021 р. виданий Ладижинською міською радою. В даному листі відсутня інформація щодо вартості договору та вартості виконаних робіт. Відповідно до п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону замовник не відхиляє пропозицію торгів через допущення учасниками формальних (несуттєвих) помилок. У п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації зазначено перелік формальних помилок із додатковими роз'ясненнями таких помилок, а саме до формальних помилок відноситься:
« - зазначення неповного переліку інформації в певному документі усупереч вимогам документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі тендерної пропозиції учасника»
Відсутня в листі інформація щодо вартості договору міститься у аналогічному Договорі № 62 від 03.04.2020 р. «Капітальний ремонт дорожнього покриття проїздів до будинків № 2, 3 по вул. Прибережна в м. Ладижин, Вінницької області», який наданий у складі тендерної пропозиції, а інформація щодо вартості виконаних робіт міститься в актах форми КБ-2 та довідках форми КБ-3, які теж надані у складі тендерної пропозиції. Віднесення відсутності інформації зазначеної вище до формальних помилок оформлене протоколом тендерного комітету Ладижинської міської ради № 200 від 15.12.2021 р.
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону.
Беручи до уваги те, що учасник закупівлі ФОП Томчук Наталія Валентинівна підтвердив кваліфікаційні критерії відповідно до ст. 16 Закону, відсутні підстави, встановлені ст. 17 Закону, відсутні невідповідності в інформації та документах, що подані у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією, враховуючи, що замовник відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» несе відповідальність не тільки за невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню, а й за безпідставне відхилення тендерних пропозицій, висновок результатів моніторингу процедури закупівлі UA-2021-22-25-002076-b за предметом закупівлі «Капітальний ремонт дорожнього покриття частини вулиць Гагаріна та Лісова в с. Василівка Ладижинської міської територіальної громади, Вінницької обл.» є протиправним та виконання якого призведе до порушення принципів закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного кодексу, Господарського кодексу.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, Держаудитслужба є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Згідно з пп. 3 п. 3 вказаного Положення основними завданнями Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів. Втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим у разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів). Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Варто зазначити, що ані вказаним Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ані іншими нормативно-правовими актами безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів. Більше того, відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору в повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є, відповідно, розірваним або зміненим.
В зв'язку з військовими діями, введенням воєнного стану в Україні та беручи до уваги те, що капітальний ремонт зараз не на часі, Замовник процедури закупівлі «Капітальний ремонт дорожнього покриття частини вулиць Гагаріна та Лісова в с. Василівка Ладижинської територіальної громади, Вінницької обл.» - Ладижинська міська рада та Підрядник - ФОП Томчук Наталія, уклали Додаткову угоду № 1 від 28.04.2022 р. до Договору № 533 від 30.12.2021 р. про розірвання Договору № 533 від 30.12.2021 р.
Дата публікації звіту:
28.04.2022 17:52