• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт Волицького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Рава-Руської міської ради Львівського району Львівської області ( Частина даху)» Код за ДК 021-2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація

Завершена

6 249 012.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 62 490.12 UAH
Номер: 8d7e16336b534d1fba4e222d47225560
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-01-28-000079
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.01.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 31.01.2022 07:57 - 22.02.2022 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 28.01.2022 № 62 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 28.01.2022 № 62. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-11-23-016783-a, 23.11.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПРЕСТИЖ-ЗАХІД», визначення його переможцем та укладення з ним договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, щодо усунення порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «ПРЕСТИЖ-ЗАХІД» щодо розірвання договору. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 15 лютого 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону та внесення змін до неї, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Рава-Руської міської ради Львівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-11-23-006532-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені змін до неї; протокол розкриття тендерних пропозицій; опубліковані учасниками звернення з вимогами про скасування рішень тендерного комітету щодо кваліфікації пропозиції учасника та опубліковані Замовником відповіді на такі звернення; протокол розгляду тендерних пропозицій; тендерні пропозиції фізичної особи – підприємця Сич Анжели Володимирівни, ПП «КОМФОРТ-СКОЛЕ» та ПП «ДОБРОБУТ 2019» (щодо правомірності їх відхилення Замовником); тендерну пропозицію ТОВ «ПРЕСТИЖ-ЗАХІД»; опубліковані Замовником повідомлення з вимогами щодо усунення учасниками ПП «КОМФОРТ-СКОЛЕ» та ТОВ «ПРЕСТИЖ-ЗАХІД» невідповідностей у тендерних пропозиціях та опубліковані вказаними учасниками документи на усунення таких невідповідностей; протоколи засідання тендерного комітету від 14.12.2021 та від 20.12.2021 та повідомлення про намір укласти договір; оприлюднені переможцем тендеру після аукціону документи та інформацію; договір про закупівлю робіт №1 від 11.01.2022 та додаткові угоди від 27.01.2022 і від 03.02.2022 до вказаного договору; опубліковані Замовником під час моніторингу (04.02.2022 та 07.02.2022) пояснення на запити органу державного фінансового контролю. Проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до умов частини 1 розділу 3 тендерної документації Замовника договірна ціна, що пропонується згідно предмету закупівлі у цілому, за умовами торгів є твердою, ціна тендерної пропозиції учасника щодо проведення відповідних робіт повинна бути розрахована відповідно до діючого законодавства у сфері будівництва, з урахуванням усіх податків та зборів, платежів, що визначені законодавством (витрати на страхування та інші витрати). Також у частині 1 розділу 3 тендерної документації Замовника вказано, що при розрахунку вартості тендерної пропозиції учасником враховується ціна предмету закупівлі відповідно до цієї тендерної документації та всі витрати, пов’язані з виконанням зобов’язань учасника процедури закупівлі по виконанню договору, в тому числі: вартість робіт, включаючи всі матеріали, ресурси та нормативно-розрахункові витрати води і електроенергії; вартість інших елементів і послуг, зазначених у тендерній документації. До складу цієї ціни учасник включає прямі, загально-виробничі та інші витрати на будівництво об’єкту (відрядження, перевезення працівників, тощо), прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов'язкових платежів. Крім того, у частині 1 розділу 3 тендерної документації Замовника вказано, що ціна тендерної пропозиції, за яку учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту замовлення. Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до тендерної документації. Відповідно до Додатку 2 (Технічна специфікація) до тендерної документації, який містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі, клас наслідків об’єкта будівництва для робіт, що є предметом закупівлі, визначено клас СС2. Також, у наданому Замовником під час моніторингу поясненні зазначено, що технологія виконання робіт при складанні проекту розроблена з урахуванням вимог державних санітарних правил планування, згідно ДСТУ 3760:2019 «Планування та забудова територій», ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2022 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», клас наслідків: СС2. Так, відповідно до п.4.38 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2022 №281 (далі – Настанова №281), розмір прибутку залежить від класу наслідків (відповідальності) об’єктів, що входять до складу комплексу (будови), складності виконання будівельних робіт, строків будівництва, умов його фінансування, кон’юнктури ринку трудових ресурсів та будівельних організацій, спроможних виконати будівельні роботи на об’єкті будівництва тощо. Розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, наведених у додатку 25 цієї Настанови, і зазначається в графах 4 та 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 7 цієї Настанови), виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови, для яких прибуток визначається на підставі відповідних показників). Відповідно до Додатку 25 до Настанови №281 показник для визначення розміру кошторисного прибутку за класом наслідків (відповідальності) об’єкта будівництва СС3 становить 22,50 грн/люд.год, а за класом наслідків (відповідальності) CC2 – 18,11 грн/люд.год. У разі коли об’єктом будівництва є комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), а також комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з одним класом наслідків (відповідальності), що за сукупними показниками перевищують рівень, встановлений для об’єктів з відповідним класом наслідків (відповідальності), розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, передбачених для відповідного класу наслідків, який відповідає сукупним показникам всіх об’єктів, що входять до складу комплексу (будови) (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови). Також, за нормою п.4.39 Настанови №281 в інвесторській кошторисній документації кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій визначаються на підставі рекомендованих показників, виражених у гривнях в розрахунку на одну людино-годину загальної кошторисної трудомісткості, які наведені в додатку 27 цієї Настанови, виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 таблиці додатку 27 цієї Настанови, для яких адміністративні витрати визначаються на підставі відповідних показників). У разі коли об’єктом будівництва є комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), а також комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з одним класом наслідків (відповідальності), що за сукупними показниками перевищують рівень, встановлений для об’єктів з відповідним класом наслідків (відповідальності), розмір адміністративних витрат визначається на підставі показників, передбачених для відповідного класу наслідків, який відповідає сукупним показникам всіх об’єктів, що входять до складу комплексу (будови) (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4 та 5 таблиці додатку 27 цієї Настанови). Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «ПРЕСТИЖ-ЗАХІД» при розрахунку договірної ціни включено коефіцієнти, що відповідають класу наслідків СС3 (Розрахунок № 9 «Розрахунок прибутку» та Розрахунок № 10 «Кошти на покриття адмiнiстративних витрат», файл «Кошторисні документи з ІМД (2).rar») а саме показник прибутку – 22,50 грн/люд.год та показник адміністративних витрат – 5,66 грн/люд.год, тоді як за класом наслідків СС2 (який визначено технічним завданням до тендерної документації Замовника) відповідно до додатків 25 та 27 Настанови №281 передбачено показник для визначення розміру кошторисного прибутку – 18,11 грн/люд.год та показник для визначення розміру адміністративних витрат – 5,06 грн/люд.год. Таким чином, учасником ТОВ «ПРЕСТИЖ-ЗАХІД» здійснено розрахунок договірної ціни з недотриманням умов частини 1 розділу 3 тендерної документації та Додатку 2 до тендерної документації, тендерна пропозиція зазначеного учасника не відповідає умовам технічної специфікації (Додаток 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовника). Відповідно до вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Однак, на порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПРЕСТИЖ-ЗАХІД», а визначено вказаного учасника переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю послуг за державні кошти від 11.01.2022 №1 на суму 6 193 013,74 грн з ПДВ. Відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частини другої цієї статті. Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону переможцем тендеру ТОВ «ПРЕСТИЖ-ЗАХІД» у визначений Законом термін не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону. Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув. Проте, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця торгів ТОВ «ПРЕСТИЖ-ЗАХІД», яким не надано у встановлений Законом термін документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (пункти 2, 3 та 8 частини першої статті 17), а укладено з вказаним переможцем договір на закупівлю робіт від 11.01.2022 №1 на суму 6 193 013,74 грн з ПДВ.
Період усунення порушень: 15.02.2022 17:11 - 02.03.2022 00:00
Дата публікації висновку: 15.02.2022 17:11

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу зареєстрований в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-M-2022-01-28-000079 ● 8d7e16336b534d1fba4e222d47225560 від 28 січня 2022 року закупівлі «Капітальний ремонт Волицького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Рава-Руської міської ради Львівського району Львівської області ( Частина даху)» Код за ДК 021-2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація, зокрема, щодо усунення порушення вимог пункту 2 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону повідомляємо, що Замовником вжито заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України : переможцю процедури до ТОВ «ПРЕСТИЖ-ЗАХІД» надіслано Додаткову угоду №2, підписану Замовником, а також письмове звернення щодо розірвання Договору №1 про закупівлю робіт від «11» січня 2022 р. та зобов’язуємось вжити заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, повідомляємо, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та не будуть допущені. Договір №1 від 11 січня 2022 року зобов'язуємось розірвати згідно п.11.2. розділу 11 Внесення змін у Договір та його розірвання "11.2.Розірвання Договору можливе за згодою сторін. Розірвання Договору здійснюється не раніше ніж через 10 днів після отримання другою стороною письмового повідомлення про намір розірвати Договір з обґрунтуванням причин." У разі відмови переможця від розірвання Договору зобов'язуємось розірвати договір згідно п.11.3 договору в односторонньому порядку.
Дата публікації звіту: 18.02.2022 09:30

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Так
Опис: розірвано договір
Дата публікації: 23.11.2022 10:46

Запити/Пояснення