-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт приміщення будівлі амбулаторії загальної практики сімейної медицини по вул. Сумська, 125 с. Нижня Сироватка Сумського району Сумської області. Коригування (код ДК 021:2015 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
2 089 940.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 449.70 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 449.70 UAH
Номер:
16d6bbec157a491fab7ccd0b7c8fb50c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-12-28-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.12.2021 00:00
Період моніторингу:
28.12.2021 14:15 - 21.01.2022 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.12.2021 №565
м.Харків
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північно-
східного офісу Держаудитслужби
в Сумській області Наталія ШЕВЧЕНКО
Додаток
до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби
від 24.12.2021 №565
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2021-11-21-000105-b 21.11.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено відхилення тендерних пропозицій ПП «БУДСТАР-ПЛЮС», ФОП Шестерніна В.Д. за відсутності підстав, визначених у частині першій статті 31 Закону та порушення вимог статті 29 Закону при розгляді тендерної пропозиції ПВКП «Авангард-Н».
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 січня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Центральна амбулаторія загальної практики-сімейної медицини села Нижня Сироватка» Нижньосироватської сільської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 25.11.2021, звернення до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 22.11.2021 та від 24.12.2021, роз’яснення Замовника від 25.11.2021, вимоги учасників щодо усунення порушення від 16.12.2021 та від 20.12.2021, рішення Замовника на вимоги від 17.12.2021 та від 22.12.2021, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 07.12.2021, тендерні пропозиції приватного підприємства «БУДСТАР-ПЛЮС» (далі - ПП «БУДСТАР-ПЛЮС»), фізичної особи-підприємця Шестерніна Віталія Дмитровича (далі ФОП - Шестернін В.Д.), приватного виробничо-комерційного підприємства «Авангард-Н» (далі - ПВКП «Авангард-Н»), вимоги про усунення невідповідностей до 14.12.2021 та до 16.12.2021, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 14.12.2021, 16.12.2021, 17.12.2021, 21.12.2021, повідомлення про намір укласти договір від 21.12.2021, договір від 06.01.2022 № 06/01.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник у пункті 1 розділу 3 тендерної документації встановив вимогу, що розрахунок ціни тендерної пропозиції має бути виконаний у актуальній версії, програмного комплексу «АВК» або «Інпроект – Випуск Кошторисів (ІВК)» або аналогічного іншого (сумісного із зазначеними) відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 з урахуванням змін та доповнень. Також, у пункті 3.1 розділу ІІІ та підпункті 6.1.3 пункту 6.1 розділу VI проекту договору, що є додатком до тендерної документації, містяться посилання на ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.
Проте, слід зазначити, що наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» визнано такими, що втратили чинність державні стандарти України, зокрема ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293.
Отже, тендерна документація Замовника не відповідає нормам абзацу першого частини третьої статті 22 Закону в частині включення до неї інформації вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
За результатами аналізу інформації та документів, розміщених в електронній системі закупівель, установлено, що згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.12.2021, Замовник відхилив тендерну пропозицію ПП «БУДСТАР-ПЛЮС» через те, що учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Слід зазначити, що згідно з вимогою про усунення невідповідностей до 14.12.2021 учасник ПП «БУДСТАР-ПЛЮС» для виправлення виявлених Замовником невідповідностей повинен був надати: довідку у довільній формі про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, копію диплома відповідальної особи за проведення електротехнічних робіт, довідку про наявність персоналу, в якій вказати кількість працівників, назву професії працівників, які будуть доукомплектовані, лист-роз’яснення щодо працевлаштування працівника Білолюбського Є.М.
Зазначені документи були завантажені учасником ПП «БУДСТАР-ПЛЮС» до електронної системи закупівель у визначений термін.
Отже, Замовник відхилив найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію ПП «БУДСТАР-ПЛЮС» за відсутності підстав, визначених у частині першій статті 31 Закону.
Також, за результатами моніторингу установлено, що згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.12.2021 Замовник відхилив тендерну пропозицію ФОП Шестерніна В.Д. через те, що у складі його тендерної пропозиції відсутні наступні документи:
інформаційний лист про відповідальну особу, з відповідною освітою та групою електробезпеки, за проведення електротехнічних робіт, а також не надані копія диплому та посвідчень;
договірна ціна (Додаток № 1 до проекту договору, який подається учасником в складі тендерної пропозиції);
календарний графік виконання робіт (Додаток № 2 до проекту договору, який подається учасником в складі тендерної пропозиції);
лист роз'яснення з обґрунтуванням за рахунок чого (конкретно визначених видів робіт і витрат, чи вартості конкретних матеріалів тощо) вони зможуть знизити ціну тендерної пропозиції на аукціоні, так щоб виконання робіт передбачене проектно-кошторисною документацією було можливим і не потребувало внесення змін та коригування.
Також у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.12.2021 зазначено, що у складі тендерної пропозиції учасник надає інформацію у довільній формі із зазначенням терміну (тривалості) гарантійного строку експлуатації об'єкта меншого, ніж це передбачено нормативно-правовими актами, «а саме Цивільному кодексу України».
Моніторингом установлено, що учасник торгів ФОП Шестернін В.Д. на вимогу Замовника про усунення невідповідностей до 16.12.2021, у визначений термін, завантажив до електронної системи лист-роз'яснення від 15.12.2021 № 02/15, згідно якого відповідальною особою за виконання електротехнічних робіт, є інженер-електрик Шелудченко А.В.; копію диплому бакалавра СМ №47834331 про отримання Шелудченком А.В. кваліфікації техніка-електрика та посвідчення № 01/72/20 щодо допуску його до роботи в електроустановках 1000 В, що відповідає вимогам пункту 4 додатку 2 до тендерної документації Замовника.
Щодо відсутності у складі тендерної пропозиції ФОП Шестерніна В.Д. договірної ціни та календарного графіка виконання робіт (додатки 1 та 2 до проекту договору) слід зазначити, що відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника у складі тендерної пропозиції учасники повинні надати, зокрема, підписаний уповноваженою особою учасника проект договору, що викладений в додатку 4, при цьому, вимоги щодо надання додатків до проекту договору тендерна документація не містить.
Також у підпункті 1.1 пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання розрахунку договірної ціни тендерної пропозиції та підтверджуючих розрахунків за статтями витрат відповідно до Державних стандартів України, складеної у повній відповідності технічним вимогам Замовника, вказаних в додатку 3 тендерної документації.
Учасником торгів ФОП Шестерніним В.Д. у складі тендерної пропозиції надано проект договору (файл «Підписаний проєкт договору.pdf») та договірну ціну (файл «Договірна ціна.pdf»), що відповідає вимогам підпункту 1.1 пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника.
Щодо відсутності листа-роз'яснення з обґрунтуванням за рахунок чого учасники зможуть знизити ціну тендерної пропозиції на аукціоні слід зазначити наступне.
У підпункті 6.7 пункту 6 розділу 3 тендерної документації Замовник зазначив, що у зв’язку із можливим пониженням учасниками ціни тендерної пропозиції під час електронного аукціону, рекомендуємо учасникам завчасно робити розрахунки з врахуванням можливих кроків пониження ціни. Якщо учасники планують та мають можливість запропонувати нижчу ціну на виконання робіт ніж розрахована ціна учасником у поданій ними договірній ціні, то учасники мають надати в складі тендерної пропозиції лист-роз’яснення у якому обґрунтують за рахунок чого (конкретно визначених видів робіт і витрат, чи вартості конкретних матеріалів тощо) вони зможуть знизити ціну тендерної пропозиції на аукціоні, так щоб виконання робіт передбачене проектно-кошторисною документацією було можливим і не потребувало внесення змін та коригування.
З огляду на викладене, учасники повинні були надати зазначений лист-роз’яснення у складі тендерної пропозиції у випадку, якщо б планували знижувати ціну під час аукціону на етапі подання тендерних пропозицій.
Отже, відсутність листа-роз’яснення у складі тендерної пропозиції свідчить про те, що учасник під час подання тендерної пропозиції не планував знижувати ціну на аукціоні.
Щодо надання інформації у довільній формі із зазначенням терміну (тривалості) гарантійного строку експлуатації об'єкта меншого, ніж це передбачено нормативно-правовими актами, «а саме Цивільному кодексу України», слід зауважити, що Замовник у підпункті 6.6 пункту 6 розділу 3 тендерної документації зазначив, що гарантійний строк робіт не може бути менший, ніж це передбачено нормативно-правовими актами, згідно положень яких укладається договір за результатами цієї закупівлі, згідно цієї тендерної документації. У складі тендерної пропозиції учасник надає інформацію у довільній формі із зазначенням терміну (тривалості) гарантійного строку, що пропонується таким учасником.
На виконання зазначеної вимоги учасником торгів ФОП Шестерніним В.Д. у складі тендерної пропозиції надано гарантійний лист від 06.12.2021 № 17/06 в якому зазначено, що гарантійний термін експлуатації об'єкта становить 5 років, що відповідає вимогам підпункту 6.6 пункту 6 розділу 3 тендерної документації Замовника.
Отже, Замовник відхилив тендерну пропозицію ФОП Шестерніна В.Д. за відсутності підстав, визначених у частині першій статті 31 Закону.
Також, за результатами моніторингу установлено, що Замовник рішенням уповноваженої особи Замовника від 17.12.2021 визначив ПВКП «Авангард-Н» переможцем торгів, після чого, без наявних на те підстав, рішенням уповноваженої особи Замовника від 21.12.2021 повторно визначив ПВКП «Авангард-Н» переможцем торгів та оприлюднив повідомлення про намір укласти договір з ним, чим порушив порядок розгляду тендерних пропозицій, визначений у статті 29 Закону.
Період усунення порушень:
19.01.2022 14:57 - 03.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
19.01.2022 14:57
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
18/0002/2022/пр
Дата відкриття провадження:
22.02.2022 00:00
Номер відкриття провадження :
587/326/22
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення на вимогу від 19.01.2022 року.
Розглянувши вимоги за результатами проведеного моніторингу надаємо наступні заперечення.
1. Щодо відхилення пропозиції ПП «БУДСТАР-ПЛЮС».
Учаснику була опублікована вимога про усунення протягом 24 годин невідповідностей у тендерній пропозиції.
Один з пунктів вимоги зазначав:
«3. В складі пропозиції подано документ: довідка про наявність персоналу №04/01 від 06.12.2021 року, в якій вказані працівники наступних професій: директор, інженер з охорони праці, бруківник, монтажник. Відповідно до технічного завдання цих спеціальностей недостатньо для виконання капітального ремонту на об`єкті. Учасник для виправлення невідповідності має надати: довідку про наявність персоналу в якій вказано: кількість працівників, назва професії працівників, які будуть доукомплектовані».
На виконання даної вимоги учасник надав довідку №03/14 від 14.12.2021 року, але відповідно до технічного завдання, зазначених працівників все рівно не достатньо для виконання комплексу робіт по об’єкту, а саме:
- Мурування цегляної кладки- муляр відсутній;
- Заміна дощок в дощатих підлогах- тесляр (столяр) відсутній;
- Штукатурення стін та декоративне штукатурення – штукатур відсутній (в довідці зазначений «оздоблювач», але така професія відсутня в «Класифікаторі професій», тому не зрозуміло, які види цей фахівець має виконувати).
- Фарбування стін- маляр відсутній (в довідці зазначений «оздоблювач», але така професія відсутня в «Класифікаторі професій», тому не зрозуміло, які види цей фахівець має виконувати).
- Монтаж ПВХ перегородок та дверей- відсутній монтажник-складальник метало- пластикових конструкцій (в довідці зазначено «монтажник» - 4 особи, але монтажник та монтажник-складальник металопластикових конструкцій, відповідно до «Класифікатора професій»- різні професії.).
Отже: Учасником процедури закупівлі не виправлено інформацію в документах, протягом 24 годин, що подані ним у своїй тендерній пропозиції. Тому відхилення пропозиції ПП «БУДСТАР-ПЛЮС» вважаємо обґрунтованим, та таким, що відповідає умовам тендерної документації та чинного законодавства.
Слід зазначити, що учасник мав можливість звернутись за роз’ясненнями щодо відхилення пропозиції до замовника та/або подати Скаргу до уповноваженого органу. Ні того ні іншого не було вчинено ПП «БУДСТАР-ПЛЮС».
2. Щодо відхилення пропозиції ФОП Шестернін В.Д.
- посвідчення № 01/72/20 щодо допуску його до роботи в електроустановках 1000 В,
на ім’я Шелудченко В.Д. на момент подання є не дійсним, чергова перевірка знань Шелудченка В.Д. повинна була бути проведена 14.05.2021 р., що зазначено в посвідченні. Отже посвідчення є не дійсним. Тому не можно вважати, що подане в складі пропозиції учасника, посвідчення, відповідає умовам тендерної документації.
- в додатку 4 до тендерної документації «Проект договору» зазначено:
«XIII. Додатки до договору
Невід'ємною частиною цього Договору є:
- договірна ціна (Додаток №1) (подається учасником в складі тендерної пропозиції);
- календарний графік виконння робіт (подається учасником в складі тендерної пропозиції) (Додаток №2).»
Учасник ФОП Шестернін В.Д. надав в складі пропозиції договірну ціну без зазначення «Додаток №1», а календарний графік не надано, що не відповідає умовам тендерної документації.
- Умовами тендерної документації передбачено, що якщо учасники планують та мають можливість запропонувати нижчу ціну на виконання робіт ніж розрахована ціна учасником у поданій ними договірній ціні, то учасники мають надати в складі тендерної пропозиції лист-роз’яснення у якому обґрунтують за рахунок чого (конкретно визначених видів робіт і витрат, чи вартості конкретних матеріалів тощо) вони зможуть знизити ціну тендерної пропозиції на аукціоні, так щоб виконання робіт передбачене проектно-кошторисною документацією було можливим і не потребувало внесення змін та коригування. З огляду на викладене, учасники повинні були надати зазначений лист-роз’яснення у складі тендерної пропозиції у випадку, якщо б планували знижувати ціну під час аукціону на етапі подання тендерних пропозицій.
ФОП Шестернін В.Д. не надав вищезазначеного листа, а ціну під час аукціону знизив, що не відповідає умовам тендерної документації.
- У підпункті 6.6 пункту 6 розділу 3 тендерної документації зазначив, що гарантійний строк робіт не може бути менший, ніж це передбачено нормативно-правовими актами, згідно положень яких укладається договір за результатами цієї закупівлі, згідно цієї тендерної документації. У складі тендерної пропозиції учасник надає інформацію у довільній формі із зазначенням терміну (тривалості) гарантійного строку, що пропонується таким учасником. На виконання зазначеної вимоги учасником торгів ФОП Шестерніним В.Д. у складі тендерної пропозиції надано гарантійний лист від 06.12.2021 № 17/06 в якому зазначено, що гарантійний термін експлуатації об'єкта становить 5 років, що не відповідає вимогам ч.1 ст. 884 ЦК України, а саме:
«1. Підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.»
Отже, зазначений гарантійний термін не відповідає нормативно-правовим актам, згідно положень яких укладається договір за результатами закупівлі, що не відповідає умовам тендерної документації.
Отже, Замовник відхилив тендерну пропозицію ФОП Шестерніна В.Д. у відповідності до умов тендерної документації та чинного законодавства.
3. Щодо відхилення та повторного визначення ПВКП «Авангард-Н» переможцем.
Відхилення пропозиції ПВКП «Авангард-Н» було здійснено в результаті помилки в роботі електронної системи закупівель. Для відхилення даної пропозиції не було жодних підстав, пропозиція учасника відповідає умовам тендерної документації, тому учасника було повторно визнано переможцем, що не порушує вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та умов тендерної документації.
Виходячи з викладеного вище, ми вважаємо, що процедура закупівлі проведена у відповідності до тендерної документації та чинного законодавства. Під час проведення торгів, не порушені права жодного з учасників. Всі зацікавлені особи мали можливість оскаржити, як тендерну документацію, так і будь-які дії замовника.
Ми не погоджуємось з висновками проведення моніторингу.
Крім того, слід зазначити, що у випадку розірвання договору та проведення повторних торгів, вартість робіт може значно зрости через стрімкий ріст у 2022 році вартості енергоносіїв та будівельних матеріалів.
Дата публікації звіту:
20.01.2022 18:13
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- other: Так
- rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис:
.
Дата публікації:
22.08.2022 12:22