-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Дизельне паливо або еквівалент (талони)
Завершена
3 630 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 150.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 18 150.00 UAH
Номер:
7bd88272b42144f39e363583d55bc92f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-12-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.01.2022 00:00
Період моніторингу:
12.01.2022 13:36 - 03.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
12.01.2022 №17
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 186, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Заступник начальника управління –
начальник відділу взаємодії
з правоохоронними органами
Управління Західного офісу
Держаудитслужби
в Івано-Франківській області Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Західного офісу
Держаудитслужби
від 12.01.2022 №17
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6 UA-2021-11-17-009460-a 17.11.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ОККО-ПОСТАЧ" з урахуванням пояснень, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо недопущення їх в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи про вжиті заходи щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 26 січня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (зі змінами) (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП "Екоресурс" Калуської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ "ОККО-ПОСТАЧ", протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.12.2021 №96, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю товарів від 29.12.2021 №30ПТ-15113/21, відповідь замовника на пояснення від 25.01.2022.
За результатами моніторингу встановлено, що на порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації Замовника не зазначено опис прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Період усунення порушень:
26.01.2022 14:14 - 10.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
26.01.2022 14:14
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до ч.8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 28 січня 2022 року КП «Екоресурс» звернувся до Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області за роз»ясненнями змісту висновку та його зобов»язань, оскільки вважаємо, що Уповноваженою особою КП «Екоресурс» в тендерній документації в V розділі «Оцінка тендерної пропозиції» в пункті 2 «Інша інформація» наведено повний перелік формальних помилок, які може допустити учасник, при наявності яких не буде відхилено його тендерну пропозицію. В тендерній документації Замовника перелічені всі формальні помилки, які затверджені наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 15.04.2020р. № 710.
Оскільки роз»яснень нам не надано, враховуючи наведене, вважаємо що Уповноваженою особою КП «Екоресурс» не порушено норми пункту 19 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата публікації звіту:
01.02.2022 16:59
Запити/Пояснення
Номер:
5ddaaa8112a44848b9fac54ecfb2f992
Назва:
Запит замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
20.01.2022 11:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.01.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Дизельне паливо або еквівалент (талони)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-11-17-009460-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступного питання:
1) 22 листопада 2018 року було прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень» № 2617-VIII (далі — Закон № 2617-VIII), який набрав чинності 1 липня 2020 року.
Законом № 2617-VIII внесено зміни до Кримінального кодексу України, зокрема замінено «злочин» на «кримінальне правопорушення». Враховуючи такі зміни, частиною 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2617-VIII передбачено, що до приведення у відповідність із цим Законом законодавчі та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.
Відповідно до частини 1 статті 11 Кримінального кодексу України кримінальним правопорушенням є передбачене цим Кодексом суспільно небезпечне винне діяння (дія або бездіяльність), вчинене суб’єктом кримінального правопорушення. Згідно частини 1 статті 12 Кримінального кодексу України кримінальні правопорушення поділяються на кримінальні проступки і злочини.
Таким чином, термін «кримінальне правопорушення» є значно ширшим за поняття «злочин».
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Законом України від 03.11.2020 № 954-IX «Про внесення змін до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень»», внесено зміни, зокрема: у пунктах 5 і 6 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» слова «злочин, учинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний», «злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний» замінити словами «кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане».
Кожен замовник з 22 листопада 2020 року має зазначати в тендерній документації підстави, встановлені статтею 17 Закону «Про публічні закупівлі», з урахуванням внесених змін до пунктів 5 та 6 частини 1 цієї статті.
Замовник в додатку 2 до тендерної документації вимагає учасника підтвердити те, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Учасник ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» надав в складі своєї тендерної пропозиції документ з назвою «Довідка про підстави за ст.17 ЗУ КІО.pdf», в якому зазначив, що «службова (посадова) особа ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» Кучабську І.О., яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотиві, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку».
Також Учасником ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» в окремих електронних полях зазначено, що «службова (посадова) особа ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» , Кучабську І.О., яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку».
Чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» з причин не відповідності відсутності підстав визначених у частині першій статті 17 Закону та тендерній документації?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити документальне підтвердження.
Номер:
e1b28d6fc5fc4c54bd3d0c6632146be3
Назва:
Щодо запиту про надання пояснення у межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Дизельне паливо або еквівалент (талони)» ID: UA-2021-11-17-009460-а КП «Екоресурс» Калуської міської ради надає свої пояснення про наступне:
Дата опублікування:
25.01.2022 15:14
Опис:
Щодо запиту про надання пояснення у межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Дизельне паливо або еквівалент (талони)» ID: UA-2021-11-17-009460-а КП «Екоресурс» Калуської міської ради надає свої пояснення про наступне:
Відповідно до частини 1 статті 17 Закону Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо, зокрема:
- службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» міститься довідка від 29.11.2021 № 2020/3 «Гарантійний лист про відсутність нижчезазначених підстав для відмови в участі в процедурі закупівлі, передбачених ст.17 ЗУ «Про публічні закупівлі» (файл – "Довідка про підстав за ст.17 ЗУ КІО.pdf"), відповідно до якої зазначено відсутність підстави за п.6 ч.1 ст.17, а саме, що: службова (посадова) особа ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» Кучабську І.О., яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку";
Відповідно до частини першої статті 12 Кримінального кодексу України кримінальні правопорушення поділяються на кримінальні проступки і злочини.
Відповідно до частини другої статті 12 Кримінального кодексу України кримінальним проступком є передбачене цим Кодексом діяння (дія чи бездіяльність), за вчинення якого передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі не більше трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або інше покарання, не пов’язане з позбавленням волі.
Слід зазначити, що хабарництво, шахрайство та відмивання коштів не відноситься до проступків, а відповідно являються злочинами.
Така ж позиція викладена в рішеннях постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3678-р/пк-пз від 26.02.2021р. та № 3122-р/пк-пз від 19.02.2021р.
У вказаних формулюваннях є розбіжності в одне слово "кримінальне правопорушення - злочин", але з юридичної точки зору обидва поняття є правопорушенням, і Учасником ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» було зазначено інформацію про те, що уповноважена особа не притягалася до відповідальності за правопорушення саме у сфері злочинів з корисливими мотивами.
Також враховуючи те, що дані щодо притягнення чи не притягнення особи до кримінальної відповідальності у будь-якій сфері (не тільки щодо корисливих мотивів) наявні у відкритому реєстрі https://corruptinfo.nazk.gov.ua/ та https://wanted.mvs.gov.ua/test, Замовник має право та повноваження самостійно перевірити таку інформацію.
Згідно частини 5 статті 17 Закону Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
На підставі вищевикладеного, вважаємо що тендерна пропозиція ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» була правомірно розглянута та ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» був визнаний переможцем даної закупівлі..
Номер:
6267610a64544a21831858a4bcb59dc3
Назва:
Просимо надати роз»яснення висновку Західного офісу Державної Аудиторської Служби України ,яким саме чином Замовник порушив норми п.19 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата опублікування:
28.01.2022 14:33
Опис:
Доводимо до відома, що Уповноваженою особою КП «Екоресурс» в тендерній документації в V розділі «Оцінка тендерної пропозиції» в пункті 2 «Інша інформація» наведено повний перелік формальних помилок, які може допустити учасник, при наявності яких не буде відхилено його тендерну пропозицію. В тендерній документації Замовника перелічені всі формальні помилки, які затверджені наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 15.04.2020р. № 710.