-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини (Хлор та Коагулянт хлористий алюміній)
Завершена
6 385 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 63 853.00 UAH
мін. крок: 1% або 63 853.00 UAH
Номер:
b28725dd50d045b286f56ca75a93c6f5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-28-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.11.2022 00:00
Період моніторингу:
28.11.2022 15:03 - 20.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
28.11.2022 №76-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, доручення Державної аудиторської служби України від 05 вересня 2022 року №003100-18/6851-2022,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 28.11.2022 №76-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
9.UA-2021-11-12-002710-а 12.11.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до договору установлено недотримання норм пункту 7 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності вимогам Закону повідомлення з вимогою про усунення порушень, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік Комунального підприємства «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Ужгорода» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 11 листопада 2021 року зі змінами від 25 листопада 2021 року, вимогу про усунення порушення від 01 грудня 2021 року за номером UA-2021-11-12-002710-a.a1, рішення Замовника від 06 грудня 2021 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «Марілайф», та ТОВ «Біо-Тех-Еко», рішення уповноваженої особи від 24 грудня 2021 року, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 11 січня 2022 року №12/12-22 (далі-Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, повідомлення про внесення змін до договору, додаткові угоди від 21 березня та 29 вересня 2022 року №1, №2 та пояснення від 09 грудня 2022 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що між Замовником та ТОВ «Марілайф» укладено Договір про закупівлю товару загальною вартістю 6 381 286,20 грн з ПДВ.
На дату укладання Договору сторони узгодили його істотні умови, в тому числі ціну за одиницю товару, яка згідно специфікації до Договору (додаток № 1) становила: хлор - 55 500,00 грн/т, коагулянт хлористий алюміній – 18 418,20 грн/т.
Згідно із пунктом 3.3. Договору, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу інфляції, зміни курсу іноземної валюти, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю. За необхідності внести зміни до договору про закупівлю у зв’язку зі зміною курсу іноземних валют сторони застосовують встановлену формулу. При здійсненні перерахунку ціни договору сторони застосовують курс іноземної валюти, установлений Національним банком України на день внесення змін до договору.
Додатковою угодою від 21 березня 2022 року №1 внесено зміни до Договору, зокрема, вартість 1 тонни хлору рідкого в балонах становить 70000,00 грн з урахуванням ПДВ, вартість 1 тонни коагулянту хлористого алюмінію –20 000,00 грн з урахуванням ПДВ.
Відповідно до повідомлення про внесення змін до договору, підставою для укладання зазначеної додаткової угоди Замовник визначив пункт 7 частини п’ятої статті 41 Закону, а саме: зміна встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Замовнику було надано письмовий запит стосовно надання документів, якими підтверджено зростання курсу іноземної валюти, що призвело до внесення змін, в частині збільшення загальної вартості товару згідно додаткової угоди від 21 березня 2022 року №1. У своєму поясненні Замовник зазначив, що 19 березня 2022 року ним було отримано лист щодо підвищення вартості товару №99 з долученим Експертним висновком Черкаської ТПП №-О-124 від 31 березня 2022 року, тому на підставі цих документів Замовником було прийнято рішення щодо укладання додаткової угоди від 21 березня 2022 року №1.
Слід зазначити, що експертний висновок Черкаської торгово-промислової палати, який виданий 31 березня 2022 року №О-124 та у якому зазначено інформацію про рівень ринкової вартості товару (грн/т) станом на 11 січня 2022 року та 29 березня 2022 року, вартість транспортування товару (грн/км) не може слугувати підставою про внесення змін до договору згідно із пунктом 7 частини п’ятої статті 41 Закону, що зазначена в повідомленні про внесення змін до договору.
З огляду на викладене під час моніторингу зазначеної процедури закупівлі Замовник не підтвердив та документально не обгрунтував збільшення ціни за одиницю товару, розраховану відповідно до установленої в Договорі формули, чим недотримався вимог пункту 7 частини п’ятої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
20.12.2022 14:14 - 04.01.2023 00:00
Дата публікації висновку:
20.12.2022 14:14
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
02/035/2023ПР
Дата відкриття провадження:
20.06.2023 00:00
Номер відкриття провадження :
3/308/3551/23
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Запити/Пояснення
Номер:
b6f371214daf4747a69b6e66a7aac655
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
06.12.2022 14:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі хлору та коагулянту хлористого алюмінію (ДК 021:2015: 24310000-0 – Основні неорганічні хімічні речовини) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-11-12-002710-а) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Якими документами підтверджено зростання курсу іноземної валюти, що призвело до внесення змін, в частині збільшення загальної вартості товару згідно додаткових угод від 21 березня 2022 року №1, від 29 вересня 2022 року №2?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
fff3cbe12cc6446abc053440823a482f
Назва:
Пояснення на запит Управління Західного офісу Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області в ході моніторингу закупівлі: «ДК 021:2015 код 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини (Хлор та Коагулянт хлористий алюміній)» (UA-2021-11-12-002710-а, моніторинг UA-M-2022-11-28-000055)
Дата опублікування:
09.12.2022 21:13
Опис:
Очікувана вартість предмету закупівлі: «ДК 021:2015 код 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини (Хлор та Коагулянт хлористий алюміній)» (UA-2021-11-12-002710-а) розрахована відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. Зокрема було проаналізовано загальнодоступну інформацію щодо цін, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі в електронній системі закупівель «Prozorro»), на основі бухгалтерських розрахунків відповідно до виробничих потреб Замовника за попередні роки з урахуванням технологічних процесів на виробництві.
Стосовно розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, відповідно до вимог, встановлених пунктом 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України № 710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів» (з змінами) повідомляємо про розміщення вказаної інформації на офіційному веб-сайті: http://voda.uz.ua, -> розділ: «Цільові програми», -> «Тендерні закупівлі» з якого здійснюється перепосилання на сторінку закупівель КП "Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Ужгорода" на електронному майданчику Prozzoro, на якому відображена інформація про всі публічні закупівлі КП "Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Ужгорода", зокрема і закупівлі, що є об’єктом моніторингу: ««Цеоліт природний» (UA-2022-03-15-002182-a).
Щодо підтвердженого зростання зростання курсу іноземної валюти, що призвело до внесення змін, в частині збільшення загальної вартості товару згідно додаткових угод від 21 березня 2022 року №1, від 29 вересня 2022 року №2 повідомляємо наступне.
19 березня 2022 року нами було отримано Лист щодо підвищення вартості товару № 99 з долученим Експертним висновком Черкаської ТПП №-О-124 від 31.03.2022 р. Також 19 вересня 2022 року нами було отримано Лист щодо підвищення вартості товару № 328 з долученим Експертним висновком Черкаської ТПП №-О-315 від 21.09.2022 р. Тому на підставі цих документів Замовником було прийнято рішення щодо укладання Додаткової угоди від 21 березня 2022 року №1, та Додаткової угоди від 29 вересня 2022 року №2.