• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт будівлі із заміною вікон Сумської початкової школи № 14 Сумської міської ради, за адресою м. Суми, вул. Леоніда Бикова, 9 (код ДК 021:2015 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

2 762 442.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 812.21 UAH
Номер: e4675b2b594b4404affb0db072aef871
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-09-12-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 12.09.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40919584
Період моніторингу: 12.09.2022 11:52 - 04.10.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 12.09.2022 № 24-З Черкаси Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручень Держаудитслужби від 03 червня 2022 року № 003100-18/3932-2022, від 05 вересня 2022 року № 003100-18/6851-2022, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області 12.09.2022 № 24-З Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-02-002433-c виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Черкаська, Черкаси
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Черкаська обл.), +38 (0 47) 263-16-14, tkachenko.monitoring@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання укладення договору про закупівлю встановлено порушення частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення п. 3 Порядку № 1082. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону; надання відповіді на звернення за роз’ясненнями до процедури; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення договору у відповідність до норм Цивільного та Господарського кодексів України (оприлюднити додаток до договору, що містить види та обсяги робіт), надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); надання відповідей та роз’яснень; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; укладення договору про закупівлю та внесення змін до нього. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Сумської початкової школи № 14 Сумської міської ради (далі - Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 02 листопада 2021 року (далі – Тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) «УКРСПЕЦ-СЕРВІС», «Будресурспостачання» та «БУДОПТТОРГ»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.11.2021 про відхилення пропозиції ТОВ «УКРСПЕЦ-СЕРВІС»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.11.2021 про визначення переможцем ТОВ «Будресурспостачання»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.12.2021 про відхилення пропозиції ТОВ «Будресурспостачання»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.12.2021 про визначення переможцем ТОВ «БУДОПТТОРГ»; пояснення Замовника, отримане 15.09.2022 в електронній системі закупівель; повідомлення про намір укласти договір; документи, надані переможцем відкритих торгів ТОВ «БУДОПТТОРГ» відповідно до частини шостої статті 17 Закону та вимог тендерної документації; договір від 16.12.2021 № 1; звіт про результати проведення закупівлі; додаткову угоду від 30.12.2021 №1 до договору; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю. Аналізом питання дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю встановлено, що договір від 16.12.2021 №1 (зі змінами від 30.12.2021) укладений з переможцем процедури закупівлі ТОВ «БУДОПТТОРГ», не містить види та обсяги робіт, що передбачені тендерною документацією (додаток № 3 «Технічне завдання») та підлягають виконанню. Згідно з розділом ХІІІ договору від 16.12.2021 №1 (зі змінами від 30.12.2021) невід’ємною частиною цього договору є: 1. «Договірна ціна», 2. «Календарний графік виконання робіт». На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області про надання пояснень від 13.09.2022 Замовник надав відповідь: «Обсяги робіт зафіксовані в договірній ціні до договору». Договірна ціна – це кошторис, яким визначається вартість робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі підряду. Додаток 1 «Договірна ціна» до договору від 16.12.2021 № 1 (зі змінами від 30.12.2021) містить найменування витрат, а не обсяги робіт. Згідно із частиною першою статті 837 Цивільного кодексу України договір від 16.12.2021 № 1 (зі змінами від 30.12.2021) є договором підряду, оскільки одна сторона (підрядник – ТОВ «БУДОПТТОРГ») зобов’язується на свій ризик виконати певну роботу (капітальний ремонт будівлі із заміною вікон Сумської початкової школи №14 Сумської міської ради, за адресою м. Суми, вул. Леоніда Бикова) за завданням другої сторони (замовник – Сумська початкова школа №14), а замовник зобов’язується прийняти та оплатити виконану роботу. Статтею 318 Господарського кодексу України передбачено, що договір підряду на капітальне будівництво повинен передбачати: найменування сторін; місце і дату укладення; предмет договору (найменування об’єкта, обсяги і види робіт, передбачених проектом); строки початку і завершення будівництва, виконання робіт; права і обов’язки сторін; вартість і порядок фінансування будівництва об’єкта (робіт); порядок матеріально-технічного, проектного та іншого забезпечення будівництва; режим контролю якості робіт і матеріалів замовником; порядок прийняття об’єкта (робіт); порядок розрахунків за виконані роботи, умови про дефекти і гарантійні строки; страхування ризиків, фінансові гарантії; відповідальність сторін (відшкодування збитків); урегулювання спорів, підстави та умови зміни і розірвання договору. Варто зазначити, що згідно з частиною другою статті 318 Господарського кодексу України договір підряду відповідно до цієї статті укладається на будівництво, розширення, реконструкцію та перепрофілювання об'єктів; будівництво об'єктів з покладенням повністю або частково на підрядника виконання робіт з проектування, поставки обладнання, пусконалагоджувальних та інших робіт; виконання окремих комплексів будівельних, монтажних, спеціальних, проектно-конструкторських та інших робіт, пов’язаних з будівництвом об’єктів. З огляду на вищевикладене, Замовником порушено вимоги частини першої статті 41 Закону та процедуру закупівлі проведено з недотриманням принципів, визначених частиною першою статті 5 Закону. За результатами аналізу питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель Prozorro розміщено повідомлення про внесення змін до договору від 16.02.2021 №1 без накладення електронного підпису посадової особи. Згідно з п. 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082) розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Згідно зі статтею 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-ІV (далі – Закон № 851), електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа. Склад та порядок розміщення обов'язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством. Відповідно до статті 6 Закону № 851 для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов'язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис» (частина перша статті 7 Закону № 851. Таким чином, Замовником не дотримано вимоги п. 3 Порядку № 1082 щодо розміщення інформації в електронній системі закупівель.
Період усунення порушень: 19.09.2022 11:22 - 04.10.2022 00:00
Дата публікації висновку: 19.09.2022 11:22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання вимог Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області про здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення договору у відповідність до норм Цивільного та Господарського кодексів України повідомляємо наступне: В електронній системі закупівель оприлюднено Додаткову угоду №2 від 23.09.2022 року. до Договору №1 від 16.12.2021р., якою внесено зміни та доповнено Договір №1 від 16.12.2021р. Додатком 3 Локальний кошторис, що містить види та обсяги робіт. Також, беремо зобов'язання не допускати таких порушень у майбутньому. Замовником буде здійснено заходи щодо навчання уповноваженої особи, що сприятиме підвищенню кваліфікації та рівня знань з публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 23.09.2022 15:21

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Оприлюднено додаткову угоду від 23.09.2022 №2, яка містить види та обсяги робіт за договором від 16.12.2021 №1.
Дата публікації: 26.09.2022 15:35

Запити/Пояснення