-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт будівлі із заміною вікон Сумської початкової школи № 14 Сумської міської ради, за адресою м. Суми, вул. Леоніда Бикова, 9 (код ДК 021:2015 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
2 762 442.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 812.21 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 812.21 UAH
Номер:
e4675b2b594b4404affb0db072aef871
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-12-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.09.2022 00:00
Період моніторингу:
12.09.2022 11:52 - 04.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
12.09.2022 № 24-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручень Держаудитслужби від 03 червня 2022 року № 003100-18/3932-2022, від 05 вересня 2022 року № 003100-18/6851-2022,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
12.09.2022 № 24-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2021-11-02-002433-c виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання укладення договору про закупівлю встановлено порушення частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення п. 3 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону; надання відповіді на звернення за роз’ясненнями до процедури; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення договору у відповідність до норм Цивільного та Господарського кодексів України (оприлюднити додаток до договору, що містить види та обсяги робіт), надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); надання відповідей та роз’яснень; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; укладення договору про закупівлю та внесення змін до нього.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Сумської початкової школи № 14 Сумської міської ради (далі - Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 02 листопада 2021 року (далі – Тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) «УКРСПЕЦ-СЕРВІС», «Будресурспостачання» та «БУДОПТТОРГ»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.11.2021 про відхилення пропозиції ТОВ «УКРСПЕЦ-СЕРВІС»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.11.2021 про визначення переможцем ТОВ «Будресурспостачання»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.12.2021 про відхилення пропозиції ТОВ «Будресурспостачання»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.12.2021 про визначення переможцем ТОВ «БУДОПТТОРГ»; пояснення Замовника, отримане 15.09.2022 в електронній системі закупівель; повідомлення про намір укласти договір; документи, надані переможцем відкритих торгів ТОВ «БУДОПТТОРГ» відповідно до частини шостої статті 17 Закону та вимог тендерної документації; договір від 16.12.2021 № 1; звіт про результати проведення закупівлі; додаткову угоду від 30.12.2021 №1 до договору; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю.
Аналізом питання дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю встановлено, що договір від 16.12.2021 №1 (зі змінами від 30.12.2021) укладений з переможцем процедури закупівлі ТОВ «БУДОПТТОРГ», не містить види та обсяги робіт, що передбачені тендерною документацією (додаток № 3 «Технічне завдання») та підлягають виконанню. Згідно з розділом ХІІІ договору від 16.12.2021 №1 (зі змінами від 30.12.2021) невід’ємною частиною цього договору є: 1. «Договірна ціна», 2. «Календарний графік виконання робіт». На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області про надання пояснень від 13.09.2022 Замовник надав відповідь: «Обсяги робіт зафіксовані в договірній ціні до договору».
Договірна ціна – це кошторис, яким визначається вартість робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі підряду. Додаток 1 «Договірна ціна» до договору від 16.12.2021 № 1 (зі змінами від 30.12.2021) містить найменування витрат, а не обсяги робіт.
Згідно із частиною першою статті 837 Цивільного кодексу України договір від 16.12.2021 № 1 (зі змінами від 30.12.2021) є договором підряду, оскільки одна сторона (підрядник – ТОВ «БУДОПТТОРГ») зобов’язується на свій ризик виконати певну роботу (капітальний ремонт будівлі із заміною вікон Сумської початкової школи №14 Сумської міської ради, за адресою м. Суми, вул. Леоніда Бикова) за завданням другої сторони (замовник – Сумська початкова школа №14), а замовник зобов’язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Статтею 318 Господарського кодексу України передбачено, що договір підряду на капітальне будівництво повинен передбачати: найменування сторін; місце і дату укладення; предмет договору (найменування об’єкта, обсяги і види робіт, передбачених проектом); строки початку і завершення будівництва, виконання робіт; права і обов’язки сторін; вартість і порядок фінансування будівництва об’єкта (робіт); порядок матеріально-технічного, проектного та іншого забезпечення будівництва; режим контролю якості робіт і матеріалів замовником; порядок прийняття об’єкта (робіт); порядок розрахунків за виконані роботи, умови про дефекти і гарантійні строки; страхування ризиків, фінансові гарантії; відповідальність сторін (відшкодування збитків); урегулювання спорів, підстави та умови зміни і розірвання договору.
Варто зазначити, що згідно з частиною другою статті 318 Господарського кодексу України договір підряду відповідно до цієї статті укладається на будівництво, розширення, реконструкцію та перепрофілювання об'єктів; будівництво об'єктів з покладенням повністю або частково на підрядника виконання робіт з проектування, поставки обладнання, пусконалагоджувальних та інших робіт; виконання окремих комплексів будівельних, монтажних, спеціальних, проектно-конструкторських та інших робіт, пов’язаних з будівництвом об’єктів.
З огляду на вищевикладене, Замовником порушено вимоги частини першої статті 41 Закону та процедуру закупівлі проведено з недотриманням принципів, визначених частиною першою статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель Prozorro розміщено повідомлення про внесення змін до договору від 16.02.2021 №1 без накладення електронного підпису посадової особи.
Згідно з п. 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082) розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-ІV (далі – Закон № 851), електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа. Склад та порядок розміщення обов'язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством.
Відповідно до статті 6 Закону № 851 для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов'язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис» (частина перша статті 7 Закону № 851.
Таким чином, Замовником не дотримано вимоги п. 3 Порядку № 1082 щодо розміщення інформації в електронній системі закупівель.
Період усунення порушень:
19.09.2022 11:22 - 04.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
19.09.2022 11:22
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області про здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення договору у відповідність до норм Цивільного та Господарського кодексів України повідомляємо наступне: В електронній системі закупівель оприлюднено Додаткову угоду №2 від 23.09.2022 року. до Договору №1 від 16.12.2021р., якою внесено зміни та доповнено Договір №1 від 16.12.2021р. Додатком 3 Локальний кошторис, що містить види та обсяги робіт. Також, беремо зобов'язання не допускати таких порушень у майбутньому. Замовником буде здійснено заходи щодо навчання уповноваженої особи, що сприятиме підвищенню кваліфікації та рівня знань з публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
23.09.2022 15:21
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Оприлюднено додаткову угоду від 23.09.2022 №2, яка містить види та обсяги робіт за договором від 16.12.2021 №1.
Дата публікації:
26.09.2022 15:35
Запити/Пояснення
Номер:
f5035f9a72ec40c890832e9006d2f42d
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
13.09.2022 11:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-11-02-002433-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2021-11-02-002433-c відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів»? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація.
- чому договір від 16.12.2021 № 1 (зі змінами від 30.12.2021) укладений не у відповідності до норм Цивільного та Господарського кодексів України, що суперечить вимогам статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (договір підряду не містить таких істотних умов, як обсяги та види робіт, що доручаються до виконання Підряднику)? Додатками до договору від 16.12.2021 № 1 є: Договірна ціна (Додаток 1); Календарний графік виконання робіт( Додаток 2).
- чому в електронній системі публічних закупівель Prozorro розміщено повідомлення про внесення змін до договору від 16.12.2021 №1 без накладення електронного підпису посадової особи.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
e586fa289db1409fb6d7312ee6cbfa7b
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
15.09.2022 13:30
Опис:
1. У відповідь на запит повідомляємо. На замовлення ШКОЛИ (далі по тексту – Замовника) було розроблено проектну документацію по об’єкту: «Капітальний ремонт будівлі із заміною вікон Сумської початкової школи № 14 Сумської міської ради, за адресою м. Суми, вул. Леоніда Бикова, 9», за результатами розгляду якої філією ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» у Сумській області видано експертний звіт (позитивний) від 30.09.2021 №19-0166/01-21. На підставі кошторисної документації, яка є частиною проектної документації по об’єкту «Капітальний ремонт будівлі із заміною вікон Сумської початкової школи № 14 Сумської міської ради, за адресою м. Суми, вул. Леоніда Бикова, 9», Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі взяті з проектної документації «Капітальний ремонт будівлі із заміною вікон Сумської початкової школи № 14 Сумської міської ради, за адресою м. Суми, вул. Леоніда Бикова, 9». Визначення його очікуваної вартості проведено Замовником на підставі кошторисної документації, яка є частиною проектної документації по об’єкту «Капітальний ремонт будівлі із заміною вікон Сумської початкової школи № 14 Сумської міської ради, за адресою м. Суми, вул. Леоніда Бикова, 9».
2. Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, повідомляємо наступне
http://www.nvk41.jimdo.com/
3. Договір від 16.12.2021 № 1 укладався відповідності до норм Цивільного та Господарського кодексів України, зокрема відповідно до норм укладання договорів будівельного підряду (ст. 875 ЦКУ). Усі договори в Сумській області укладаються у такий спосіб. Обсяги робіт зазначаються у проектній документації яка передається підряднику після підписання договору. Обсяги робіт зафіксовані в договірній ціні. Договірна ціна є додатком до договору. Обсяги робіт зазначено в проектній документації, яка пройшла експертизу, яка передана підряднику згідно умов Договору. Дана умова зазначена у пункті 2.1. Договору та Договорі. Крім того, договір повністю відповідає Загальним умовам укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві затверджених Постановою №668 від 01.09.2005 р.
4. Під час роботи в електронній системі публічних закупівель при розміщенні повідомлення про внесення змін до договору від 16.12.2021 №1 не було можливості накласти електронний підпис. Оператор майданчику повідомив що останнім часом технічна можливість накладення електронного підпису іноді відсутня. Тому електронний підпис не було накладено.