• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Бензин А-92; дизельне паливо

На потребу 2022 року

Завершена

503 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 515.00 UAH
Номер: 799d807e861243b0bd9204b227ca40c2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-22-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.11.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 22.11.2022 13:27 - 14.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 22.11.2022 № 345 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 22.11.2022 № 345. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-11-02-005200-a, 02.11.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації встановлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту та 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» щодо повернення зайво перерахованих коштів внаслідок безпідставного збільшення ціни на товар за відповідний період з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту вимог пункту та 19 частини другої статті 22 при складанні тендерної документації, вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону при розміщенні та оприлюдненні відповідної інформації про закупівлю. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 грудня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Чутівська центральна лікарня» (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-11-02-003604-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІВАЙН ТОРГ», протокол засідання тендерного комітету від 23.11.2021, №13.2, повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру документи після аукціону; договір від 17.12.2021 №120-СК/317, додаткові угоди від 16.02.2022, від 18.02.2022 та від 01.03.2022 до вказаного договору, опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за №715/34998 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №710). Проведеним моніторингом встановлено, що в пункті 1.2 розділу 3 тендерної документації Замовника зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, а також наведено перелік (опис) формальних (несуттєвих) помилок. Проте, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону в пункті 2.1 розділу 3 тендерної документації Замовника наведено формальну помилку, що відсутня в Переліку, затвердженому Наказом Мінекономрозвитку №710, а саме: зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі тендерної пропозиції учасника. За результатами проведеної процедури закупівлі Замовником укладено з ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» договір про закупівлю від 17.12.2021 №120-CК/317 (далі – Договір №120-CК/317) на суму 468 000,00 грн з ПДВ щодо постачання бензину А-92 в кількості 12 000 л за ціною 30,00 грн з ПДВ за 1 л та дизпалива в кількості 3 600 л за ціною 30,00 грн з ПДВ за 1 літр. Водночас, додатковою угодою від 16.02.2022 до Договору №120-CК/317 збільшено ціну бензину А-92 до 31,00 грн з ПДВ за 1 л (збільшено на 3,33%) та дизпалива – до 31,00 грн з ПДВ за 1 л (збільшено на 3,33%). Також, додатковою угодою від 18.02.2022 збільшено ціну бензину А-92 до 32,00 грн з ПДВ за 1 л (збільшено на 3,23% від ціни додаткової угоди від 16.02.2022) та дизпалива – до 32,00 грн з ПДВ за 1 л (збільшено на 3,23% від ціни додаткової угоди від 16.02.2022). Згідно з пунктом 2 додаткової угоди від 18.02.2022 викладено Таблицю 1 Специфікації (Додатку №1 до Договору №120-СК/317) у новій редакції, яка є невід’ємною частиною даної додаткової угоди. Відповідно до норм пункту 11 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Проте викладена у новій редакції Таблиця 1 Специфікації (Додатку №1 до Договору№120-СК/317), яка є невід’ємною частиною додаткової угоди від 18.02.2022, в електронній системі закупівель не оприлюднена, чим порушено норм пункту 11 частини першої статті 10 Закону. У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що під час опублікування додаткової угоди від 18.02.2022 допущено технічну помилку, внаслідок чого Таблиця 1 Специфікації не розміщена в системі закупівель. Додатковою угодою від 01.03.2022 до Договору №120-СК/317 збільшено ціну бензину А-92 до 33,00 грн з ПДВ за 1 л (збільшено на 3,13% від ціни додаткової угоди від 18.02.2022) та дизпалива – до 33,00 грн з ПДВ за 1 л (на 3,13% від ціни додаткової угоди від 18.02.2022). При збільшенні ціни на товар вищенаведеними додатковими угодами здійснено посилання на пункт 2 частини п’ятої статі 41 Закону та пункт 3.3 Договору №120-CК/317, в якому продубльовано вищевказану норму Закону. Відповідно до частини п’ятої статі 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Під час моніторингу на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо обґрунтування підставності збільшення ціни товару додатковими угодами від 16.02.2022, від 18.02.2022 та від 01.03.2022 Замовником надано на скан-копії цінових довідок Харківської торгово-промислової палати від 07.02.2022 №193/22 та від 18.02.2022 №277/22 (далі – Цінова довідки №193/22, №277/22). Проведеним аналізом вищевказаних Цінових довідок №193/22 та №277/22 встановлено, що ці довідки містять інформацію щодо рівня середніх роздрібних цін на дизпаливо та бензин (А-95 та А-92) на території України станом на 26.10.2021, 31.01.2022, 07.02.2022 та на 17.02.2022. Однак, інформація щодо діапазону (рівня середніх роздрібних цін на дизпаливо та бензин після 17.02.2022 та у період між укладанням додаткових угод від 18.02.2022 та 01.03.2022 до Договору №120-CК/317 у Цінових довідках №193/22 та, №277/22 відсутня. Також Замовником до моніторингу надано лист-звернення ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» від 01.03.2022 №388, у якому постачальником зазначено про підвищення цін на ринку паливно-мастильних матеріалів Полтавської області та вказано середню ринкову ціну на паливно-мастильні матеріали станом на 23.02.2022 згідно аналітичних даних загальнодоступного сайту https://index.minfin.com.ua/. Отже, вищевказані Цінові довідки №193/22, №277/22, а також лист-звернення ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» від 01.03.2022 №388 не підтверджують коливання ціни відповідного товару (бензин А-92 та дизпаливо) на ринку в період між укладанням додаткових угод від 18.02.2022 та 01.03.2022 до Договору №120-CК/317. Будь-яких інших документів на підтвердження наявності коливання ціни товару, що є предметом Договору №120-CК/317, на ринку в період між укладанням додаткових угод від 18.02.2022 та від 01.03.2022 до моніторингу не надано. Аналізом наявної у публічному доступі інформації на сайті https://index.minfin.com.ua/ встановлено, що дані щодо цін на пальне в період з 23.02.2022 по 01.03.2022 відсутні. Отже, сторонами Договору №120-CК/317 безпідставно внесено зміни до істотних його умов додатковою угодою від 01.03.2022, якою збільшено ціну на бензин А-92 та дизпаливо, за відсутності підтвердження коливання такого товару на ринку у відповідному періоді, чим порушено вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Відповідно до наданих до моніторингу підтверджуючих документів щодо постачання та оплати товару за Договором №120-CК/317 (видаткова накладна, рахунок-фактура, платіжне доручення) ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» поставлено Замовнику у березні 2022 року (видаткова накладна №0095/0000272 від 11.03.2022 та видаткова накладна №0095/0000290 від 14.03.2022) бензину А-92 в кількості 1 000 л за ціною 33,00 грн з ПДВ на суму 33 000,00 грн з ПДВ та дизпалива в кількості 1 600 л за ціною 33,00 грн з ПДВ на суму 52 800,00 грн з ПДВ, а також у квітні 2022 року (видаткова накладна №0095/0000493 від 05.04.2022) бензину А-92 в кількості 500 л за ціною 33,00 грн з ПДВ на суму 16 500,00 грн з ПДВ та дизпалива в кількості 300 л за ціною 36,00 грн з ПДВ на суму 10 800,00 грн з ПДВ, які оплачено Замовником в повному обсязі. Слід зазначити, що додаткові угоди щодо збільшення ціни дизпалива до 36,00 грн з ПДВ за 1 л в електронній системі закупівель відсутні та до моніторингу не представлено. Водночас, під час моніторингу Замовником надано пояснення, у якому зазначено, що при підготовці відповіді на запит Західного офісу Держаудитслужби ним було виявлено невідповідність в платіжних документах, а саме: в рахунку–фактурі №0095/0000541 від 05.04.2022 та видатковій накладній №0095/0000493 від 05.04.2022, ціна за одиницю товару дизельне паливо складає 36,00 грн з ПДВ, що не відповідає вказаній ціні в додатковій угоді від 01.03.2022, внаслідок чого Замовником надісланий лист ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» на повернення коштів. Таким чином, з врахуванням безпідставного збільшення ціни товару додатковою угодою від 01.03.2022 без належного документального підтвердження коливання ціни товару на ринку та збільшення у завищеному розмірі ціни товару при поставці у квітні Замовником придбано товару (бензин А-92 та дизпаливо) за завищеною ціною на загальну суму 4 300,00 грн з ПДВ (бензину: 1 500 л х 1,00 грн з ПДВ (33,00 грн – 32,00 грн) та дизпалива: 1 600 л х 1,00 грн з ПДВ (33,00 грн – 32,00 грн) + 300 л х 4,00 грн з ПДВ (36,00 грн – 32,00 грн)).
Період усунення порушень: 08.12.2022 16:39 - 23.12.2022 00:00
Дата публікації висновку: 08.12.2022 16:39

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: КНП «Чутівська ЦЛ» відповідно до виявлених під час моніторингу порушень законодавства у сфері публічних закупівель, процедури закупівлі «Бензин А-92 та дизельне паливо» ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-11-02-005200-а, здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень, саме: порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону - направлений лист на ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ», щодо повернення зайво перерахованих коштів внаслідок безпідставного збільшення ціни на товар за відповідний період з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Уповноваженій особі наголошено на неухильному дотриманні вимог Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі приписів статті 22, статті 10 та статті 41 та недопущення виявлених порушень в подальшому, уважного та поглибленого розгляду питань, що стосується закупівель та відповідального ставлення до виконання своїх обов’язків. Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі взяті до уваги та будуть враховані при подальшій роботі уповноваженої особи.
Дата публікації звіту: 15.12.2022 16:45

Запити/Пояснення