-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт приміщень другого поверху будівлі амбулаторії ЗПСМ № 8 КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги м. Павлограда»за адресою вул. Нова, 1а м. Павлоград, Дніпроптровської обл
Завершена
1 204 429.63
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 7 226.57 UAH
мін. крок: 0.6% або 7 226.57 UAH
Номер:
bf086ce48b2e4457a9e0936ccef81b36
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-07-11-000128
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.07.2022 00:00
Період моніторингу:
11.07.2022 15:54 - 02.08.2022 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.07.2022 № 202
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.07.2022 № 202.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-10-12-005925-c, 12.10.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України 003100-18/3932-2022 від 03.06.2022.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону та виконання їх учасниками встановлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Осауленка О.В., визначення вказаного учасника переможцем та укладення з ним договору встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону, а також частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності опублікування рішень Замовником на вимоги про усунення порушення щодо процедури закупівлі, своєчасності розміщення повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, виконання Замовником рішень Органу оскарження, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону, а також частини сьомої статті 33 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, письмово звернутися до ФОП Осауленка О.В. щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи щодо недопущення в подальшому (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) виявлених порушень вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, а також вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону при відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 серпня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VІІІ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, своєчасності опублікування рішень Замовником на вимоги про усунення порушення щодо процедури закупівлі, відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками, розгляду тендерних пропозицій, виконання Замовником рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги м. Павлограда» Павлоградської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-10-12-002716-a), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, опубліковані рішення Замовником на вимоги про усунення порушення щодо процедури закупівлі, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, опубліковану інформацію щодо оскарження рішення Замовника та розгляду скарг Органом оскарження (рішення №26338-р/пк-пз від 24.11.2021 та №28429-р/пк-пз від 28.12.2021), протоколи засідання тендерного комітету №31/3 від 03.10.2021 та від 04.10.2021, №31/5 від 10.11.2021, №31/7 від 12.11.2021, №31/10 від 03.12.2021, тендерні пропозиції ФОП Осауленка О.В., ТОВ «БК ЛІДЕР ІНВЕСТ» та ФОП Позейчука С.В., опубліковані Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерних пропозиціях ФОП Осауленка О.В., ТОВ «БК ЛІДЕР ІНВЕСТ» та ФОП Позейчука С.В. та опубліковані вказаними учасниками документи на виконання таких вимог, повідомлення про намір укласти договір від 03.12.2021, опубліковані переможцем торгів документи після аукціону, договір підряду №Т-2022 від 05.01.2022, додаткові угоди №1 від 05.01.2022, №2 від 18.05.2022 та №3 від 30.06.2022 до вказаного договору, опубліковані під час моніторингу Замовником інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
У зв’язку з розглядом Органом оскарження скарг на рішення Замовника та прийняття Органом оскарження відповідних рішень (№26338-р/пк-пз від 24.11.2021 та №28429-р/пк-пз від 28.12.2021) моніторинг щодо тих питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду скарг, не проводився.
За нормою пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Проведеним моніторингом встановлено, що у тендерній документації Замовника (частина 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції») наведено перелік (опис) формальних (несуттєвих) помилок, який відповідає переліку таких помилок, затвердженому наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710.
Однак, на порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Відповідно до норм пункту 1 частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником опубліковано в електронній системі закупівель повідомлення з вимогами про усунення до 09.11.2021 учасником ТОВ «БК ЛІДЕР ІНВЕСТ» невідповідностей в інформації та документах, що підтверджують відповідність учасників процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону.
Відповідно до пункту 3 частини шістнадцятої статті 29 Закону повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: перелік виявлених невідповідностей; посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Проте, на порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 у повідомленні з вимогами про усунення невідповідностей до 09.11.2021 учасником ТОВ «БК ЛІДЕР ІНВЕСТ» Замовником не вказано переліку виявлених невідповідностей, а також посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності.
Відповідно до умов пункту 1.1 частини 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження файлів, зокрема, з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
Відповідно до частини 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником, у Додатку 2 до тендерної документації зазначено кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16 Закону та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям згідно із законодавством.
Так, у Додатку №2 до тендерної документації Замовником визначено перелік документів, що вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, зокрема щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Зокрема, відповідно до розділу 2 Додатку №2 до тендерної документації для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасниками у складі тендерної пропозиції подається довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні освіту, знання та досвід щодо виконання робіт, за наведеною у вказаному Додатку формою.
Для підтвердження інформації про наявність працівників, зазначеної у довідці, учасник повинен надати копії документів, що підтверджують наявність трудових або цивільно-правових відносин учасника із вищевказаними працівниками (копії наказів про призначення, трудових або цивільно-правових угод), а також документи, що підтверджують проходження працівниками навчання з охорони праці.
При цьому, відповідно до розділу 2 Додатку №2 до тендерної документації підтвердження наявності повинно бути надано на всіх працівників, зазначених у довідці.
Учасником ФОП Осауленком О.В. у складі тендерної пропозиції надано довідку (файл «Довідка про наявність працівників.pdf») про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні освіту, знання та досвід щодо виконання робіт, в якій міститься інформація про 5 найманих осіб, а саме – інженер з проектно-кошторисної документації (Кабашна О.О.), 2 муляри-штукатури (Литвин Н.О. та Стебуль Д.В.) та 2 монтажники (Раєв Д.Г. та Скирда Д.Г.).
Водночас, учасником ФОП Осауленком О.В. у складі тендерної пропозиції не надано документи, що підтверджують проходження навчання з охорони праці працівниками: Кабашною О.О., Литвин Н.О., Стебуль Д.В. та Скирдою Д.Г.
Відповідно до норм пункту 1 частини шістнадцятої статті 29 Закону Замовник в електронній системі закупівель розмістив повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в інформації та документах, що підтверджують відповідність вищевказаному кваліфікаційному критерію відповідно до статті 16 Закону до 03.11.2021, а саме щодо відсутності документів, що підтверджують проходження працівниками навчання з охорони праці (Скирда Д.Г., Литвин Н.О., Стебуль Д.В.).
Крім того, після винесення рішення Органом оскарження №26338-р/пк-пз від 24.11.2021 щодо зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Осауленка О.В., Замовником повторно опубліковано повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в інформації та документах вказаного учасника до 03.12.2021, у якому, серед іншого вказано про ненадання учасником посвідчень, що підтверджують проходження навчання з охорони праці працівниками: Литвин Н.О., Стебуль Д.В. та Раєв Д.М.
Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ФОП Осауленком О.В. надано підтвердження проходження навчання з охорони праці лише працівниками Раєвим Д.Г. та Скирдою Д.Г., а також Осауленком О.В.
Однак щодо працівників Кабашної О.О., Литвин Н.О. та Стебуль Д.В. документи, що підтверджують проходження працівниками навчання з охорони праці, не надано, чим недотримано вимог розділу 2 Додатку №2 до тендерної документації та не виконано вимоги Замовника щодо усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції.
Таким чином, учасником ФОП Осауленком О.В. не підтверджено кваліфікаційний критерій відповідно до статті 16 Закону щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід відповідно до вимог тендерної документації та не виправлено виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та документах, що подані учасником у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Проте, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону тендерна пропозиція ФОП Осауленка О.В. Замовником не відхилена, вказаного учасника визначено переможцем тендеру та укладено з ним договір.
Відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Однак, в недотримання частини шостої статті 17 Закону, переможцем тендеру ФОП Осауленком О.В. не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3 та 8 частини першої статті 17 Закону.
Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Проте, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Осауленка О.В., а укладено з вказаним переможцем договір підряду №Т-2022 від 05.01.2022 на суму 899 408,49 гривень.
Період усунення порушень:
02.08.2022 11:24 - 17.08.2022 00:00
Дата публікації висновку:
02.08.2022 11:24
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- documentsForm: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Замовником усунено порушення шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
24.10.2022 10:47
Запити/Пояснення
Номер:
4506e854e7b94ee9b5b70ebf418f14d6
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
11.07.2022 16:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.07.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-10-12-005925-c, яка проводилась Комунальним некомерційним підприємством «Центр первинної медико-санітарної допомоги м. Павлограда» Павлоградської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
d864a588f8a84e12a0df2328ce865147
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
13.07.2022 15:42
Опис:
На запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИРОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ЗАХІНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУЖИТСЛУЖБИ надання пояснень в рамках моніторингу (рішення про початок моніторингу від 11.07.2022р. UA-M-2022-07-11-000128) процедури закупівлі «Капітальний ремонт приміщень другого поверху будівлі амбулаторії ЗПСМ № 8 КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги м. Павлограда» за адресою вул. Нова, 1а м. Павлоград, Дніпропетровської обл) (за ДК 021:2015:45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи) з очікуваною вартістю 1204429,63 грн. з ПДВ, що оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-10-12-005925-с, повідомляємо наступне.
1.Інформація про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі:
- обґрунтування розміру очікувана вартість предмета закупівлі здійснено на підставі кошторисної документації (додається окремим файлом), визначеної з урахуванням Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 та експертного звіту виданий Дніпропетровською філією Інституту «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» від 18.05.2021р. № 379/е/21 (дається окремим файлом.) Відповідно до розрахунку, очікувана вартість складає 1204429,63 грн. з ПДВ, розрахунок наведено у додатку 2 до Протоколу № 31 щодо прийняття рішення тендерного комітету комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги м. Павлограда» ПМР від 11.10.2021року (додається окремим файлом);
- інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, які міститься в додатку 1 до тендерної документації, розроблена на підставі затвердженої проектно-кошторисної документації виконаної фізичної особи підприємства Сафонов Ігор Петрович та отриманий позитивний експертний звіт,який зазначено вище.
Обов'язковою умовою в участі в цій закупівлі було здійснення учасником попереднього обстеження (огляду) об’єкта, на якому проводитиметься капітальний ремонт, для визначення детального обсягу надання робіт та особливостей об’єкту.
2. Інформація, щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір очікуваної вартості на власному веб-сайті або офіційного веб-сайті:
- відповідно до пункту 38 статті 2 Бюджетного кодексу України та лист Управління державної казначейської служби України у місті Павлограді Дніпропетровської області від 13.07.2022р. № 02-06/23-414 (додається окремим файлом), комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги м. Павлограда» ПМР є одержувачем бюджетних коштів та не має статусу бюджетної установи. (додаємо посилання: https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/37735597/profile).
Тому у відповідності до діючого законодавства, ураховуючи набрання чинності від 19.12.2020 року постанови Кабінету Міністрів України № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 р. № 631 і від 11.10. 2016 р. № 710 не являється головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня), відповідно інформація, щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір очікуваної вартості на веб-сайтах не оприлюднювалась.
Додатки:
- зведений кошторисний розрахунок;
- експертний звіт за № 379/е/21 від 18.05.2021 року;
- протокол № 31 щодо прийняття рішення прийняття рішення тендерного комітету комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги м. Павлограда» ПМР від 11.10.2021;
- лист Управління державної казначейської служби України у місті Павлограді Дніпропетровської області від 13.07.2022р. № 02-06/23-414.
Номер:
7e9ebda61aba421680b3e878767aff43
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
05.08.2022 14:52
Опис:
Заперечення до висновку
про результати моніторингу
процедури закупівель.
(UA-2021-10-12-005925-с)
Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги м. Павлограда» Павлоградської міської ради ( далі – Замовник) не погоджується з висновками Держаудитслужби України та заперечує наявність порушень під час проведення відкритих торгів «Капітальний ремонт приміщень другого поверху будівлі амбулаторії ЗПСМ № 8 КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги м. Павлограда» за адресою вул. Нова, 1а м. Павлоград, Дніпропетровської обл.» (ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи), який оприлюднено 02.08.2022 року (далі – Висновок)
У пункті ІІ констатуючої частини оприлюдненого висновку Держаудитслужби України зазначено, що:
1.«Порушення вимог пункту1 частини1 статті 31 Закону, а частини 7 статті 33 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодорозірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм ГКУ та ЦКУ,зокрема, але не виключно,письмово звернутися до ФОП Осауленко О.В. щодо розірвання договору».
Замовник заперечує вищезазначений висновок Держаудитслужби України, огляду на таке.
Відповідно до статті 16 Закону зазначено кваліфікаційні критерії до учасників та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям згідно із законодавством. Так в розділу «Інструкція з підготовки тендерної документації» та в Додатку 2 до тендерної документації Замовником зазначено перелік документів, що вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційні критерії до учасників, зокрема щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасниками у складі тендерної пропозиції подається довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні освіту, знання та досвід щодо виконання робіт, за формою встановленою замовником. Для підтвердження інформації про наявність працівників, зазначеної у довідці, учасник повинен надати копії документів, що підтверджують наявність трудових або цивільно-правових відносин учасника із вищевказаними працівниками (копії наказів про призначення, трудових або цивільно-правових угод), а також документи, що підтверджує проходження працівниками навчання з охорони праці.
Відповідно до розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації учасником ФОП Осауленко О.В. в складі тендерної пропозиції надано довідку (файл «Довідка про наявність працівників.pdf») про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідну освіту, знання та досвід щодо виконання робіт. В довідці учасник вказав 5 найманих осіб: інженер з проектно-кошторисної документації (Кабашна О.О,) муляри-штукатури (Литви Н.О., Стебуль Д.В.) монтажники (Раєв Д.Г. Скирда Д.Г.) Учасником ФОП Осауленко О.В. у складі тендерної пропозиції не надав документи, що підтверджують проходження навчання з охорони праці найманими працівниками: інженер з проектно-кошторисної документації Кабашна О.О, муляри-штукатури Литви Н.О., Стебуль Д.В.
Відповідно до пункту1 частини 16 статті 29 Закону Замовник в електронній системі закупівель розмістив повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в інформації та документах,що підтверджують відповідність вищевказаному кваліфікаційному критерію відповідно до статті 16 Закону, а саме щодо відсутності документів, що підтверджують проходження працівниками навчання охорони праці (Раєв Д.Г., Литвин Н.О.; Стебуль Д.В.).
Учасник ФОП Осауленко О.В. усунув вимоги Замовника, щодо порушення та завантажив в електронну систему (файл «Лист-відповідь на Вимогу. pdf»), (файл «Договір Охорони праці. pdf») на працівників (Литвин Н.О.; Стебуль Д.В.) та надав (файл «Лист-відповідь. pdf») на працівника Раєва Л.Г.,(файл «Лист щодо проведення інтруктажа.pdf»).
Відповідно до Додатку 3 тендерної документації переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2,3,5, 6,8, 12 і 13 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону. Тендерною документацією не встановлено обов’язку для учасників-переможців надавати документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 8, частини 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки відповідно до частини 5 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Враховуючи вищезазначене, тендерним комітетом Замовника під час розгляду тендерної пропозиції ФОП Осауленко О.В. було перевірено відповідність пропозиції тендерній документації, а також була перевірена інформація, яка міститься у відкритих єдиних реєстрах, доступ до яких є вільним, в тому числі інформація у Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов'язані корупцією правопорушення за посиланням https://corruptmfo.nazk.gov.ua/ та інформацію з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство за посиланням https://kap.miniust.gov.ua/. Результатом перевірки є відсутність інформації по ФОП Осауленко О.В. в вище зазначених реєстрах. Правомірність дії Замовника також підтверджується інформацією, зазначеною у роз'ясненні Мінекономіки 3304-04/34835-06 від 03.06.2020: «Отже, оскільки Законом заборонено вимагати публічну інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, документальне підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 частини першої статті 17 Закону не вимагається від переможця процедури закупівлі та перевіряється замовником самостійно під час проведення процедур закупівель».
Враховуючи вищевикладене, підстави для відхилення тендерної пропозиції ФОП Осауленко О.В. у відповідності до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону та частини 7 статті 33 Закону були відсутні.
2. Порушення у висновку зазначено, що «…на порушення вимог пункту 19 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій…». Проте, зазначене не відповідає дійсним обставинам по справі, адже в пункті 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника зазначено, що «Згідно з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та на виконання пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій у наступній редакції: «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки: 1. Інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині: уживання великої літери; уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні; використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови; зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю – помилка в цифрах; застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок; написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс; нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі). 2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп’ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. 3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. 4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання). 5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації. 6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис. 7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера. 8. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа. 9. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо). 10. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв’язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані). 11. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною. 12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду…». Таким чином вказаний Перелік формальних помилок, затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15.04.2020 № 710, містить як опис, так і приклади формальних помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Зокрема, в Тендерній документації міститься опис формальної помилки, який одночасно є прикладом формальної помилки, зокрема, окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання). Також, Тендерна документація містить опис формальної помилки та з метою більш детального розуміння опису й приклад формальної помилки, зокрема подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо). Таким чином, учасники процедури закупівлі мали достатньо інформації щодо прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, і наведене не завадило учасникам процедури закупівлі подати тендерні пропозиції, а Замовнику - здійснити їх розгляд та визначити переможців, та ніяк не вплинуло на кінцевий результат проведеної публічної закупівлі і не може бути підставою для застосування наслідків, які визначені у пункті 3 висновку Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі.
Таким чином, виходячи з вищевикладеним комунальний заклад «Центр первинної медико-санітарної допомоги м. Павлограда» Павлоградської міської ради просить скасувати Висновок про результати моніторингу закупівлі, проведеного Держаудитслужбою України, опублікований в системі електронних закупівель 02 серпня 2022 року, визнати процедуру закупівлі UA-2021-10-12-005925-с такою, що проведена у відповідності до Закону.