• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт бібліотеки-філії №43 ЦБС для дорослих на вул. Стрийська, 79 у м. Львові. Коригування.

Завершена

5 861 759.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 308.79 UAH
Номер: 3268528f02df49a289182b2408b01e01
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-01-13-000063
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.01.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 13.01.2022 16:24 - 04.02.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 13.01.2022 № 20 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 13.01.2022 №20. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-10-06-003729-b, 06.10.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Еталон-Ком» встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону; відповідності повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасниками; виконання Замовником рішень органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пункту 1 частини першої статті 31, частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, письмово звернутися до ТОВ «Еталон-Ком» щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи щодо недопущення в подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) порушень вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 25 січня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій; відповідності повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасниками; виконання Замовником рішень органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель централізованої бібліотечної системи для дорослих м. Львова (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-10-06-002257-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію приватного підприємства «Нако Інвест» (щодо правомірності її відхилення Замовником, далі – ПП «Нако Інвест»); протоколи засідання тендерного комітету №3 від 04.11.2021 та №8 від 06.12.2021; опубліковану вимогу про усунення учасником ПП «Нако Інвест» невідповідності до 04.12.2021; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Еталон-Ком» (далі – ТОВ «Еталон-Ком»); кваліфікації тендерної пропозиції учасника ТОВ «Еталон-Ком» від 08.11.2021 та від 06.12.2021; повідомлення про намір укласти договір; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження учасником ПП «Нако Інвест» порядку проведення Замовником процедури закупівлі та винесені Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) рішення від 25.11.2021 №26409-р/пк-пз та від 29.12.2021 №28644-р/пк-пз за результатами розгляду скарг; оприлюднені переможцем тендеру після аукціону документи та інформацію; договір від 12.01.2022 №0105012022; опублікована під час моніторингу відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю. З врахуванням розгляду Органом оскарження скарг ПП «Нако Інвест» та прийняття відповідних рішень за результатами такого розгляду (№26409-р/пк-пз від 25.11.2021 та №28644-р/пк-пз від 29.12.2021), моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився. За результатами моніторингу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в частині 1.2 розділу 3 тендерної документації Замовника вказано, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Також, до формальних (несуттєвих) помилок замовника належать технічні, механічні та інші помилки, допущені учасниками в документах, які вони подали в складі тендерної пропозиції, і такі, що не нівелюють технічний потенціал та конкурентоздатність учасника та наведено перелік (опис) формальних (несуттєвих) помилок згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710. Однак, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Умовами тендерної документації Замовника (частина 1 розділу 3) визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну та завантаження файлу у форматі «PDF» або «JPEG», зокрема, з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям. Документи подаються, відповідно до розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації. Так, на підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учасник повинен надати довідку за доведеною формою (таблиця «А» розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації) та для підтвердження інформації, зазначеної у вказаній таблиці, зокрема, скан-копії з оригіналів договорів у повному обсязі (з додатками) - у разі, якщо матеріально-технічна база, офіс використовуються на підставі договору(ів), що посвідчують право користування (договір оренди, тощо). На виконання вказаної умови учасником ТОВ «Еталон-Ком» у складі тендерної пропозиції надано Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (вих. №21-652 від 15.10.2021, файл «Довідка про наявність обладнння та матеріально технічної бази.pdf»). Зокрема, у розділах 2 та 3 вказаної довідки, учасником зазначено офісне приміщення та матеріально-технічну базу (виробнича база, складські приміщення тощо), а саме: площами 165,1 м.кв. (пункт 2.1.) та 57,1 м.кв (пункт 3.2.) за адресою: 79011, м. Львів, Галицький район, вул. Тютюнників, 55, а також площею 185,0 м.кв (пункт 3.2.) за адресою: Львівська область, Жовківський район, с. Гряда, вул. Шевченка (колишня Проектна), будинок, 5. Крім того, для підтвердження інформації щодо офісного приміщення та матеріально-технічної бази (виробнича база, складські приміщення тощо) учасником надано скан-копії договору суборенди нежитлових приміщень від 12.03.2020 №20-1 (файл «Договір оренди приміщення ЛЬВІВОРГРЕС(нове).pdf») та договору оренди виробничо-складських приміщень від 01.09.2019 №01-09/2019ор (файл «Договір №01- 09-2019ор. від 01.09.2019р. Оренда виробничо складських приміщень.pdf»). Відповідно до пункту 6.1. розділу 6 договору від 12.03.2020 №20-1 строк оренди встановлюється з 12.03.2020 по 11.03.2025 включно. Також, за умовами пункту 7.6. розділу 7 вказаного договору на відносини між сторонами не поширюється дія Закону України «Про оренду державного та комунального майна». Пунктом 3.1. розділу 3 договору від 01.09.2019 №01-09/2019ор встановлено, що строк оренди виробничо-складських приміщень з 01.09.2019 по 01.09.2024. Відповідно до норм частини першої та другої статті 793 Цивільного кодексу України договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню, крім договору, предметом якого є майно державної або комунальної власності, який підлягає нотаріальному посвідченню у разі, якщо він укладений за результатами електронного аукціону строком більше ніж на п’ять років. Окрім того, за нормою статті 794 Цивільного кодексу України право користування нерухомим майном, яке виникає на підставі договору найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), укладеного на строк не менш як три роки, підлягає державній реєстрації відповідно до закону, крім випадку, передбаченого частиною другою статті 793 цього Кодексу, якщо договір, укладений за результатами електронного аукціону, предметом якого є майно державної або комунальної власності. Виходячи з положень статті 220 Цивільного кодексу України, у разі недодержання сторонами вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору такий договір є нікчемним. Проведеним моніторингом встановлено, що подані учасником ТОВ «Еталон-Ком» у складі тендерної пропозиції договори від 12.03.2020 №20-1 та від 01.09.2019 №01-09/2019ор (строком більше 3 років) не містять відмітки про їх нотаріальне посвідчення, отже є нікчемними в розумінні Цивільного кодексу України та є недійсними. Отже, учасником ТОВ «Еталон-Ком» документально не підтверджено кваліфікаційний критерій «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» в частині матеріально-технічної бази. З врахуванням вищенаведеного, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Еталон-Ком», яка не відповідала кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 цього Закону, а визначено вказаного учасника переможцем тендеру та укладено з ним договір від 12.01.2022 №0105012022 на суму 5 655 000,00 грн з ПДВ. Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Також, за нормами частини шостої статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Аналізом відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця встановлено, що укладений за результатами тендеру з переможцем ТОВ «Еталон-Ком» договір від 12.01.2022 №0105012022 не відповідає тендерній пропозиції ТОВ «Еталон-Ком», а також тендерній документації в частині строків виконання робіт. Так, згідно умов тендерної документації (пункт 4 розділу 1) строк виконання робіт – до 30 червня 2023 року. Аналогічний термін вказано у частині 6 розділу 3 тендерної документації. Крім того, за умовами вказаної вище частини розділу 3 тендерної документації, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема, проект календарного графіку виконання робіт. Так, згідно календарного графіку виконання робіт (файл «Проек календарного графіку виконання робіт»), поданого у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Еталон-Ком», кінцевим строком виконання робіт зазначено червень 2023 року. Водночас, моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 3.1. розділу 3 «Строки виконання робіт» договору від 12.01.2022 №0105012022 роботи за договором повинні бути виконані відповідно до календарного плану та етапів виконання робіт (Додаток №2). Додатком №2, який є невід’ємною частиною договору від 12.01.2022 №0105012022 визначено, що термін виконання робіт по об’єкту «Капітальний ремонт бібліотеки-філії №43 ЦБС для дорослих на вул. Стрийська, 79 у м. Львові. Коригування.» січень 2022 року – 31 грудня 2023 року. Таким чином, Замовником на порушення частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону укладено договір від 12.01.2022 №0105012022, умови якого не відповідають змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та умовам, встановленим у тендерній документації (в частині строків виконання робіт). Відповідно до пункту 2 частини першої статті 43 договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону.
Період усунення порушень: 25.01.2022 16:00 - 09.02.2022 00:00
Дата публікації висновку: 25.01.2022 16:00

Оскарження висновку в суді

Опис: В порядку передбаченому ч. 10 ст. 8 Закону України " Про публічні закупівлі" повідомляємо про оскарження висновку моніторингу до суду у встановленому законом порядку. Інформація, щодо номеру провадження по справі та дату його відкриття нами буде отримано в порядку передбаченому чинним законодавством з моменту постановлення відповідної ухвали суду та отримання її нами відповідно до вимог встановлених законодавством.
Дата публікації: 08.02.2022 16:32

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до наказу Західного офісу Державної аудиторської служби України від 13.01.2022 № 20 працівниками вказаної служби проведено моніторинг процедури закупівлі ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт «Капітальний ремонт бібліотеки-філії №43 ЦБС для дорослих на вул. Стрийська, 79 у м. Львові. Коригування.» (UA-2021-10-06-003729-b) . За результатами моніторингу процедури закупівлі Західним офісом Держаудитслужби 25 січня 2022 року оприлюднено в електронній системі закупівель висновок про результати моніторингу процедури закупівлі у якому, зокрема, зазначено: встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Еталон-Ком» встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону; відповідності повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасниками; виконання Замовником рішень органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено. Відповідно до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-10-06-003729-b, Західний офіс Держаудитслужби зобов’язав здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пункту 1 частини першої статті 31, частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, письмово звернутися до ТОВ «ЕталонКом» щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи щодо недопущення в подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) порушень вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Враховуючи положення Закону «Централізована бібліотечна система для дорослих м. Львова» не погоджується із висновком Західного офісу Державної аудиторської служби України щодо закупівлі ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт «Капітальний ремонт бібліотеки-філії №43 ЦБС для дорослих на вул. Стрийська, 79 у м. Львові. Коригування.» (UA-2021-10-06-003729-b) та надає аргументовані заперечення до висновку щодо порушень: 1) на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Зазначаємо, що тендерною документацією передбачено формальні помилки згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, в якому передбачено перелік та опис формальних помилок, які містяться в тендерній документації. 2) Проведеним моніторингом встановлено, що подані учасником ТОВ «Еталон-Ком» у складі тендерної пропозиції договори від 12.03.2020 №20-1 та від 01.09.2019 №01-09/2019ор (строком більше 3 років) не містять відмітки про їх нотаріальне посвідчення, отже є нікчемними в розумінні Цивільного кодексу України та є недійсними. Отже, учасником ТОВ «Еталон-Ком» документально не підтверджено кваліфікаційний критерій «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріальнотехнічної бази та технологій» в частині матеріальнотехнічної бази. Повідомляємо, що вимогами тендерної документації нотаріальне посвідчення договорів оренди не вимагалося. Отже, як відомо основне правило, публічних закупівель повна відповідність документів тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації дотримано. 3) Аналізом відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця встановлено, що укладений за результатами тендеру з переможцем ТОВ «Еталон-Ком» договір від 12.01.2022 №0105012022 не відповідає тендерній пропозиції ТОВ «Еталон-Ком», а також тендерній документації в частині строків виконання робіт. Зазначаємо, що відповідно до пункту 3.1. розділу 3 «Строки виконання робіт» договору від 12.01.2022 №0105012022 роботи за договором повинні бути виконані відповідно до календарного плану та етапів виконання робіт (Додаток №2). Згідно з договором Розділу 12 .Термін дії Договору, п. 12.1. Договір вступає в силу з моменту підписання його тексту та усіх додатків і діє до 31.12.2023 року, або до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань. Додатком №2, який є невід’ємною частиною договору від 12.01.2022 №0105012022 визначено, що термін виконання робіт по об’єкту «Капітальний ремонт бібліотеки-філії №43 ЦБС для дорослих на вул. Стрийська, 79 у м. Львові. Коригування.» січень 2022 року – 31 грудня 2023 року. Отже, календарний план відповідає умовам договору. Враховуючи наведене, у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції, а твердження викладене у висновку Західного офісу Держаудитслужби щодо невідповідності тендерної пропозиції Учасника вимогам тендерної документації є безпідставним. Тому, у Замовника відсутні підстави щодо припинення зобов'язань за договором від 12.01.2022 №0105012022 укладеним в результаті проведення відкритих торгів з переможцем - ТОВ "Еталон-Ком". Зважаючи на вищевказані факти, Замовник торгів не вбачає у своїх діях порушення норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель та не погоджується з порушенням викладеним у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
Дата публікації звіту: 31.01.2022 17:18

Запити/Пояснення