• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

"Реконструкція будівлі СЗШ І-ІІІ ступеня в с. Бісковичі Самбірського району Львівської області" (Коригування), (код ДК 021:2015 – 45200000-9 Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва)

Закупівлю оголошено на очікувану вартість. Розмір фінансування на 2021 рік буде уточнено згодом.

Завершена

11 175 963.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 55 879.81 UAH
Номер: 291ce3f1fe3e40b5827d519e2333d82c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-11-24-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.11.2021 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 24.11.2021 17:07 - 16.12.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 24.11.2021 № 724 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 24.11.2021 № 724. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-09-28-005090-c, 28.09.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу оприлюднення інформації про закупівлю Замовником встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 17, 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ДП «Будівельне управління №45» ВКТ «Прикарпатбуд» встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, відповідності тендерної документації вимогам Закону, виконання рішень Органу оскарження – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону, у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо відхилення тендерної пропозиції ДП «Будівельне управління №45» ВКТ «Прикарпатбуд». Крім того здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пунктів 17, 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації та вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або докумени, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 грудня 2021 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру; правомірності розміщення вимог про усунення невідповідностей, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками, виконання рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Орган оскарження). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Бісковицької сільської ради Самбірського району Львівської області (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-09-27-001202-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 28.09.2021; тендерну пропозицію приватного підприємства «СЧН Житло-Буд» (далі – ПП «СЧН Житло-Буд») щодо правомірності її відхилення Замовником; тендерну пропозицію дочірнього підприємства «Будівельне управління №45» відкритого акціонерного товариства «Прикарпатбуд» (далі - ДП «Будівельне управління №45» ВКТ «Прикарпатбуд»); опубліковані повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей до 21.10.2021 та 28.10.2021, а також опубліковані учасниками документи на виконання вказаних вимог; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження учасником ПП «СЧН Житло-Буд» порядку проведення Замовником процедури закупівлі та винесене Органом оскарження рішення 15.11.2021 №25621-р/пк-пз за результатами розгляду скарги; опубліковані Замовником під час моніторингу (29.11.2021) пояснення та документи на відповідний запит органу державного фінансового контролю. З врахуванням розгляду Органом оскарження скарги ПП «СЧН Житло-Буд» та прийняття відповідного рішення за результатами такого розгляду від 15.11.2021 №25621-р/пк-пз, моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився. Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки зобов’язано забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Під час моніторингу на запит Західного офісу Держаудитслужби від 25.11.2021 Замовником щодо оприлюднення ним обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості зазначено, посилання на офіційний веб-сайт Львівської обласної ради (https://lvivoblrada.gov.ua/plenary-sessions/rishennya-viii-sklikannya), однак за відповідним посиланням відсутня інформація щодо обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710. Проведеним моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації (частина 2 Розділу 1) не зазначено посади посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками. Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Проведеним моніторингом встановлено, що в пункті 1.2 («Формальні (несуттєві) помилки») розділу 3 наведено зміст формальних помилок згідно наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710. Проте, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Згідно з частиною третьою статті 17 Закону учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Так, у частині 5 розділу 3 тендерної документації Замовника встановлено, що на підтвердження відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону слід надати документи згідно з Додатком №4 до тендерної документації. Проведеним моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ДП «Будівельне управління №45» ВКТ «Прикарпатбуд» (файл «4.Довідки_гар_лист.rar») надано Довідку (від 12.10.2021 №211) про підтвердження відсутності підстав відмови в участі в процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону, у якій на підтвердження відсутності підстави згідно пункту 6 частини першої статті 17 Закону зазначено, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі Скорик Р.Д., яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов'язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку (п.6 Довідки). Водночас, за нормами пункту 6 частини першої статті 17 Закону підставою для відмови в участі у процедурі закупівлі є те, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Відповідно до частини першої статті 11 Кримінального кодексу України (далі – КК України) кримінальним правопорушенням є передбачене цим Кодексом суспільно небезпечне винне діяння (дія або бездіяльність), вчинене суб`єктом кримінального правопорушення. Згідно із статтею 12 КК України кримінальні правопорушення поділяються на кримінальні проступки і злочини (частина перша статті 12), кримінальним проступком є передбачене цим Кодексом діяння (дія чи бездіяльність), за вчинення якого передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі не більше трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або інше покарання, не пов’язане з позбавленням волі (частина друга статті 12). Таким чином, термін «кримінальне правопорушення» є узагальнюючим поняттям, яке охоплює, як злочини, незалежно від ступеня їх тяжкості, так і кримінальні проступки. Проте, учасником ДП «Будівельне управління №45» ВКТ «Прикарпатбуд», надавши довідку з інформацією про не засудження службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі за злочин, вчинений з корисливих мотивів, не надано підтвердження відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно пункту 6 частини першої статті 17 Закону, а саме про те, що службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі не було засуджено саме за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, зокрема, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Проте, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ДП «Будівельне управління №45» ВКТ «Прикарпатбуд» тендерна пропозиція якого не відповідала іншим вимогам тендерної документації щодо предмета закупівлі, а визначено вказаного учасника переможцем тендеру та опубліковано повідомлення про намір укласти договір від 22.11.2021 на суму 10 499 850,00 грн з ПДВ. Слід зазначити, що відповідно до частини першої статті 32 Закону замовник відміняє тендер у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Період усунення порушень: 02.12.2021 16:24 - 17.12.2021 00:00
Дата публікації висновку: 02.12.2021 16:24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: АРГУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ ПРОТИ ВИСНОВКУ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ UA-2021-09-28-005090-c За результатами моніторингу Західного офісу Державної аудиторської служби України від 02.12.2021 закупівлі по об’єкту: «Реконструкція будівлі СЗШ І-ІІІ ступеня в с. Бісковичі Самбірського району Львівської області (Коригування), (код ДК 021:2015 – 45200000-9 Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва)» року опубліковано висновок про результати моніторингу процедури закупівлі та проведеним моніторингом відповідно встановлено: 1) що на порушення вимоги пункту 17 частини другої статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" замовником у тендерній документації не зазначено посадової особи замовника ,уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками ; 2)тендерна документація не містить прикладів формальних (несуттєвих ) помилок, 3) учасником ДП "Будівельне управління № 45» ВАТ "Прикарпатбуд" надано довідку з інформацією про не засудження службової посадової особи учасника процедури закупівлі за злочин, вчинений з корисливих мотивів, чим не надано підтвердження відсутності підстави для відмови в участі в процедурі закупівлі згідно п. 6 частини першої ст. 17 Закону України "Про публічні закупівлі"; 4) не оприлюднено обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення щодо предмету закупівлі по об’єкту: «Реконструкція будівлі СЗШ І-ІІІ ступеня в с. Бісковичі Самбірського району Львівської області (Коригування), (код ДК 021:2015 – 45200000-9 Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва)». Бісковицька сільська рада Самбірського району Львівської області не погоджується з оприлюдненими зауваженнями , а саме: 1) на виконання вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" в тендерній документації зазначено інформацію про посадову особу замовника ,уповноважену здійснювати зв'язок з учасниками (Додаток 1- скріншот сторінки тендерної документації); 2) на виконання вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" у тендерній документації зазначаються змістовний опис формальних (несуттєвих) помилок та п.1.2. Розділу 3 "Інструкція з підготовки тендерних пропозицій містить приклад помилок : (Додаток 2 - скріншот сторінки тендерної документації); 3) 3 грудня 2020 року електронізації зазнала стаття 17 Закону України "Про публічні закупівлі", згідно чого Замовники зазначатимуть у полях системи Prozorro підстави для відмови в участі у закупівлі в електронному вигляді, учасники одразу ж в системі надають інформацію про відповідність. Отже при допущенні технічної помилки в п.6 довідки у письмовій формі , в електронній системи є електронні поля , які містять інформацію щодо стаття 17 Закону України "Про публічні закупівлі" та є частиною тендерної пропозиції учасника. Та підтверджують відповідність відсутності підстави для відмови в участі в процедурі закупівлі згідно п. 6 частини першої ст. 17 Закону України "Про публічні закупівлі"; Крім цього така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. (Додаток 3 - скріншот електронних полів , які містять інформацію щодо статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі" ); 4) На виконання постанови Кабінету Міністрів України № 710 від 11.10.2016 року «Про ефективне використання бюджетних коштів» оприлюднено інформацію про обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення очікуваної вартісті предмета закупівлі по об’єкту : «Реконструкція будівлі СЗШ І-ІІІ ступеня в с. Бісковичі Самбірського району Львівської області (Коригування) на офіційному сайті Бісковицької сільської ради Самбірського району Львівської області. Посилання на офіційний веб-сайт : https://biskovycka-gromada.gov.ua/news/1638777718/ Враховуючи вищенаведене, Бісковицька сільська рада Самбірського району Львівської області просить визначити процедуру закупівлі по об’єкту : «Реконструкція будівлі СЗШ І-ІІІ ступеня в с. Бісковичі Самбірського району Львівської області (Коригування) , (код ДК 021:2015 – 45200000-9 Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва)», такою що проведена згідно Закону України "Про публічні закупівлі» та визнає дані зауваження проявом надмірного формалізму з боку скаржника ПП "СЧН Житло-буд" . ДОДАТКИ: 1.Скріншот сторінки тендерної документації щодо предмета закупівлі по об’єкту : «Реконструкція будівлі СЗШ І-ІІІ ступеня в с. Бісковичі Самбірського району Львівськоїобласті (Коригування), (код ДК 021:2015 – 45200000-9 Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва)» затвердженої Рішенням тендерного комітету Бісковицької сільської ради Самбірського району Львівської області № 76 від 28.09.2021 року; 2) .Скріншот сторінки тендерної документації щодо предмета закупівлі по об’єкту : «Реконструкція будівлі СЗШ І-ІІІ ступеня в с. Бісковичі Самбірського району Львівськоїобласті (Коригування), (код ДК 021:2015 – 45200000-9 Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва)» затвердженої Рішенням тендерного комітету Бісковицької сільської ради Самбірського району Львівської області № 76 від 28.09.2021 року; 3) скріншот електронних полів пропозиції ) учасника ДП "Будівельне управління № 45» ВАТ "Прикарпатбуд" , які містять інформацію щодо статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі" ; 4) скріншот з сайту Бісковицької сільської ради. Сільський голова Бісковицької сільської ради М.М.ЯРЕМКО
Дата публікації звіту: 06.12.2021 16:53

Запити/Пояснення