-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«код ДК 021:2015 - 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (Настільні комп’ютери)»
Адреса замовника: 29008, м. Хмельницький, вул. С.Разіна 1. Категорія замовника: відповідно до ст. 2 ч.1 п 3 ЗУ "Про публічні закупівлі".
Торги не відбулися
250 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
Номер:
8ec9b7601130425a8a6970c02528e18a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-08-08-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.08.2023 00:00
Період моніторингу:
08.08.2023 15:45 - 30.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
від 08.08.2023 № 42-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В. о. начальника Валерій ДЗЮБЛЮК
Додаток до наказу від 08.08.2023 № 42-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
1. UA-2021-09-28-004368-c 28.09.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Волинець М.С.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами моніторингу питання своєчасності надання та оприлюднення роз’яснення на звернення встановлено порушення вимог частини першої статті 24 Закону.
За результатами моніторингу питання стану виконання рішень органу оскарження встановлено порушення вимог абзацу третього частини 17 статті 18 Закону.
За результатами моніторингу встановлено порушення підпункту 2 частини першої статті 32 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерних пропозицій – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує відмінити торги на підставі підпункту 2 частини першої статті 32 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання та оприлюднення роз’яснення на звернення, розгляду тендерних пропозицій, стан виконання рішень органу оскарження.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Комунального підприємства "Хмельницька міська дитяча лікарня" Хмельницької міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету Замовника від 28.09.2021 №149, зміни до тендерної документації, запит про надання роз’яснення від 28.09.2021, відповідь від 30.09.2021, запит про надання роз’яснення від 30.09.2021, відповідь від 01.10.2021, вимоги про усунення порушень UA-2021-09-28-004368-c.c1, UA-2021-09-28-004368-c.c2 від 30.09.2021, UA-2021-09-28-004368-c.b3 від 04.10.2021, UA-2021-09-28-004368-c.b4 від 24.10.2021, UA-2021-09-28-004368-c.а6 від 30.10.2021, відповіді Замовника на вимоги від 01.10.2021, від 01.10.2021, від 05.10.2021, від 28.10.2021, від 03.11.2021, , реєстр пропозицій, протокол розкриття, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БІ2СІ» (далі - ТОВ «БІ2СІ»), протокол щодо прийняття рішення тендерним комітетом від 21.10.2021 №156 про визначення переможця, протокол щодо прийняття рішення тендерним комітетом від 18.11.2021 №163, тендерну пропозицію ФОП Саврук В. Я., протокол щодо прийняття рішення тендерним комітетом від 22.11.2021 №164, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «КОРВЕТ», протокол щодо прийняття рішення тендерним комітетом від 23.11.2021 №165, скаргу учасника фізичної особи-підприємця Саврук Вікторії Ярославівни (далі - ФОП Саврук В.Я.) від 29 жовтня 2021 № UA-2021-09-28-004368-с.а5, рішення органу оскарження від 12.11.2021 №25547-р/пк-пз (далі – Рішення від 12.11.2021 №25547).
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
Моніторингом встановлено, що тендерна документація не містить приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, чим не дотримано вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
Крім того, в порушення частини першої статті 24 Закону замовник надав роз’яснення на звернення та оприлюднив його в електронній системі закупівель з порушенням визначених Законом термінів.
Так, частиною першою статті 24 Закону визначено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
ФОП Саврук В. Я. 24.10.2021 звернулася через електронну систему закупівель до Замовника з вимогою про усунення порушення UA-2021-09-28-004368-c.b4 під час проведення тендеру.
Замовник надав роз’яснення на звернення ФОП Саврук В. Я., яке оприлюднене в електронній системі закупівель, 28.10.2021 тобто на 4 робочий день, чим не дотримано вимог частини першої статті 24 Закону.
Також, моніторингом встановлено, що за результатами розгляду скарги ФОП Саврук В. Я. від 29 жовтня 2021 в електронній системі закупівель оприлюднено рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) від 12.11.2021 №25547, відповідно до якого Замовника зобов’язано скасувати рішення про визначення ТОВ «БІ2СІ» переможцем закупівлі.
Колегія постановила Зобов'язати комунальне підприємство «Хмельницька міська дитяча лікарня» Хмельницької міської ради скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «БІ2СІ» переможцем за процедурою закупівлі — «код ДК 021:2015 - 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (Настільні комп’ютери)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2021-09-28-004368-с. Зазначене рішення органу оскарження оприлюднено в електронній системі закупівель 17.11.2021.
Згідно з частиною 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов'язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Відповідно до абзацу третього частини 17 статті 18 Закону у разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це орган оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
Замовником відповідно до протоколу тендерного комітету від 18.11.2021 №163 скасовано рішення про визначення ТОВ «БІ2СІ» переможцем, однак не повідомлено про це орган оскарження та не розміщено підтвердження в електронній системі закупівель про виконання рішення органу оскарження.
Отже, Замовником на порушення абзацу третього частини 17 статті 18 Закону не виконано у встановлений термін рішення органу оскарження, яке не було оскаржене до суду.
Відповідно до підпункту 2 частини першої статті 32 Закону (в редакції від 24.07.2021) Замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Отже, Замовником не відмінено процедуру закупівлі внаслідок неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, чим порушено підпункт 2 частини першої статті 32 Закону.
Період усунення порушень:
11.08.2023 15:45 - 26.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
11.08.2023 15:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою виконання Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-09-28-004368-c від 11.08.2023 року, існує необхідність відмінити торги на підставі підпункту 2 частини першої статті 32 Закону, у зв’язку із неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме:
- порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону,
- порушення вимог частини першої статті 24 Закону,
- порушення вимог абзацу третього частини 17 статті 18 Закону.
Функціонал електронного кабінету "Держзакупівлі онлайн" не надав можливості опублікування протоколу про відміну пропозиції без надання відповіді до АМКУ про виконання їх рішення. Після відправлення інформації про виконання рішення АМКУ, електронна система закупівель автоматично перевела торги у статус "Закупівля не відбулась" У Замовника відсутня технічна можливість долучити протокол про відміну торгів через електронний кабінет "Держзакупівлі онлайн".
Протокольне рішення щодо відміни закупівлі долучаємо.
Дата публікації звіту:
14.08.2023 12:11
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
- notComplyDecisionACU: Так
Опис:
Замовником прийнято рішення щодо відміни закупівлі (протокольне рішення уповноваженої особи від 14.08.2023)
Дата публікації:
14.08.2023 14:22