-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«код ДК 021:2015 - 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (Настільні комп’ютери)»
Адреса замовника: 29008, м. Хмельницький, вул. С.Разіна 1. Категорія замовника: відповідно до ст. 2 ч.1 п 3 ЗУ "Про публічні закупівлі".
Торги не відбулися
250 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
Період оскарження:
28.09.2021 15:39 - 11.10.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
ФОП "САВРУК ВІКТОРІЯ ЯРОСЛАВІВНА"
Номер:
2da5aeed48f94d0d8ffebf3e9738c211
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-28-004368-c.a6
Назва:
ФОП "САВРУК ВІКТОРІЯ ЯРОСЛАВІВНА"
Вимога:
Звертаємо увагу Замовника на не відповідність пропозиції скаржника ФОП "САВРУК ВІКТОРІЯ ЯРОСЛАВІВНА", який спроможний написати скаргу в АМКУ але на жаль не спроможний підготовити документи до вимог тендерної документації, а саме:
1. Скаржником, в документі Вих. № 8/10 від 13.10.2021 року не зазначені назви комплектуючих у складі пропозицій, а лише скопійовані вимоги замовника, не зрозуміло що пропонує скаржник, не можливо перевірити відповідність на сайті виробника. Таким чином, пропозиція скаржника є такою, що не відповідає вимогам.
2. Відповідно до п. 1 Розділу 5 ТД: «Не врахована Постачальником вартість окремих послуг не сплачується Замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні його тендерній пропозиції, про що надається відповідна письмова згода.» У складі пропозиції ФОП "САВРУК ВІКТОРІЯ ЯРОСЛАВІВНА" відсутня зазначена письмова згода.
Тому, пропозицію учасника не може розглядатися, як такою, що відповідає кваліфікаційним вимогам.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.10.2021 11:29
Вирішення:
Доброго дня! Наразі процедура закупівлі призупинена через оскарження до АМКУ. Кваліфікація учасника ФОП "САВРУК ВІКТОРІЯ ЯРОСЛАВІВНА" буде проведена у разі прийняття відповідного рішення колегією АМКУ.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на неправомірні дії Замовника у вигляді визнання ТОВ "БІ2СІ ЕЛЕКТРОНІКС" переможцем процедури закупівлі
Номер:
ae6d6451457a4ff08d03c5652742df40
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-28-004368-c.a5
Назва:
СКАРГА на неправомірні дії Замовника у вигляді визнання ТОВ "БІ2СІ ЕЛЕКТРОНІКС" переможцем процедури закупівлі
Скарга:
За результатами цінового аукціону Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднена інформація про визнання Учасника переможцем процедури закупівлі. Вважаю, що Замовником, при прийнятті рішення щодо визнання переможцем Учасника, порушено норми чинного законодавства, і вимоги тендерної документації, що є підставою для визнання дій Замовника неправомірними і скасування Повідомлення про намір укласти договір
Пов'язані документи:
Учасник
- СкаргаАМКУ.pdf 29.10.2021 17:43
- АМКУ Хмельницька МДЛ.docx 29.10.2021 17:43
- рішення від 03.11.2021 № 24860.pdf 03.11.2021 15:06
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.11.2021 № 25547.pdf 15.11.2021 15:23
- рішення від 12.11.2021 № 25547.pdf 17.11.2021 12:18
- Пояснення 08.11.2021 09:55
- Грунтовні пояснення.docx 08.11.2021 09:55
- 16. Експертний_висновок_Windows10Pro.pdf 08.11.2021 09:55
- Висновок СЕС ПК 2018.pdf 08.11.2021 09:55
- Висновок СЕС ТУ.pdf 08.11.2021 09:57
- Гарантійний лист _ копия (5).pdf 08.11.2021 09:57
- Договір КОМЕЛ.pdf 08.11.2021 09:57
- Проект договору.pdf 08.11.2021 09:57
- Пропозиція.pdf 08.11.2021 09:57
- Сертифікат ISO 9001_2015 (1).pdf 08.11.2021 09:57
- Технічні.pdf 08.11.2021 09:58
- Додаток 2 ( нова редакція 01.10.2021).docx 08.11.2021 09:58
- Проект договору.doc 08.11.2021 09:58
- ТД компютери ( зі змінами 01.10.2021).doc 08.11.2021 09:58
- Протокол 163 (1).pdf 14.08.2023 11:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.10.2021 18:33
Дата розгляду скарги:
12.11.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.11.2021 15:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.11.2021 12:18
Дата виконання рішення Замовником:
14.08.2023 11:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано
Вимога
Є відповідь
ПРОПОЗИЦІЯ щодо відміни неправомірного рішення про визнання ТОВ "БІ2СІ ЕЛЕКТРОНІКС" переможцем процедури закупівлі
Номер:
2ff56be4be7a466e8f731b8d87c3a742
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-28-004368-c.b4
Назва:
ПРОПОЗИЦІЯ щодо відміни неправомірного рішення про визнання ТОВ "БІ2СІ ЕЛЕКТРОНІКС" переможцем процедури закупівлі
Вимога:
Вважаю, що при прийнятті рішення щодо визнання переможцем Учасника, порушено норми чинного законодавства, і вимоги тендерної документації, що є підставою для скасування Повідомлення про намір укласти договір.
Таке твердження ґрунтується на наступному
Пов'язані документи:
Учасник
- ТК Хмельницька МДЛ.docx 24.10.2021 18:41
- відповідь 28.10.2021 09:32
Дата подачі:
24.10.2021 18:41
Вирішення:
Шановний Учаснику, розглянувши вашу скаргу, Комунальне підприємство "Хмельницька міська дитяча лікарня" Хмельницької міської ради – далі за текстом Замовник, повідомляє наступне.
21 жовтня 2021 року, після проведення оцінки пропозиції учасника торгів ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БІ2СІ ЕЛЕКТРОНІКС", яка становить 215 784,00 грн. з ПДВ, далі за текстом – Переможець, яка визначена найбільш економічно вигідною, тендерним комітетом, керуючись критеріями та методикою оцінки, які визначені відповідно до частини першої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», (далі за текстом – Закон), протоколом № 156 від 21.10.2021 року ухвалено рішення про намір укласти договір.
Учасник ТОВ «ФОП "САВРУК ВІКТОРІЯ ЯРОСЛАВІВНА», пропозиція якого, за результатом аукціону становить 221 900,00 грн без ПДВ, далі за текстом Скаржник, вважає дії Замовника такими, що суперечать нормам чинного законодавства і вимоги тендерної документації, що є підставою для скасування Повідомлення про намір укласти договір.
Відповідно до умов Додатку 2 до тендерної документації «Технічне завдання» учасник повинен, зокрема, надати:
«2.1. Порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, які вказані в Додатку 2 (обов‘язково зазначається виробник та модель для можливості перевірки запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника у разі відсутності зазначених вимог, Замовник залишає право відхилити пропозицію). Наголошуємо, що Замовник залишає за собою право, а не зобов’язаний відхиляти пропозицію учасника, у разі відсутності моделі обладнання, саме обладнання, а не програмного забезпечення. В той же час, в документі Переможця, файл «Технічні.pdf» зазначена наступна інформація: операційна система Microsoft Windows 10 Professional x64 Ukrainian OEM (FQC-08978), стовпчик № 4 – підтвердження відповідності зазначено – «ТАК». В документі «Пропозиція», в стовпчику назва запропонованого товару «настільний комп’ютер Виробник ТОВ КОМЕЛ» у складі якого зазначено програмне забезпечення Microsoft Windows 10 Professional x64 Ukrainian OEM (FQC-08978). Учасник несе відповідальність за надану інформацію. Разом з тим, Замовник має право відмовитись від прийняття Товару, згідно п. 6.2.5 Договору. Таким чином ваше твердження про те, що учасником не зазначено саме про встановлення її на комп’ютер – носить суб’єктивний характере та не може бути законною підставою для відхилення пропозиції Переможця, адже даний вислів не впливає на зміст в цілому.
Відповідно до умов Додатку 2 до тендерної документації «Технічне завдання» учасник повинен, зокрема, надати у складі пропозиції:
«2.3. Сертифікат відповідності (якості) на товар чи інший документ, який підтверджує, якість та відповідність продукції, чинний на момент подання пропозиції (копія, завірена підписом уповноваженої особи учасника та печаткою), якщо товар не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, чи для даного виду товару не потрібно сертифікату тощо – в такому випадку учасником подається пояснення, з посиланням на нормативні акти; документи про відповідність чинним Технічним регламентам; інструкції, затверджені в установленому порядку». Переможець надав повний пакет документів якості у тому числі:
1. Висновок СЕС ПК 2018;
2. Висновок СЕС ТУ;
3. Сертифікат ISO 9001_2015;
4. Сертифікат відповідності + декларації2021;
5. Сертифікат якості ISO 14001_2015.
Крім того, як Скаржником зазначено, що учасник подає Сертифікат відповідності (якості) на товар чи інший документ, який підтверджує, якість та відповідність продукції, чинний на момент подання пропозиції (копія, завірена підписом уповноваженої особи учасника та печаткою), тобто або один документ або інший. У Вимогах до предмету закупівлі не зазначено, що учасника зобов’язаний надати інструкцію. Таким чином, у відповідності до ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 11. документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Враховуючи вищезазначене, а також дотримуючись принципу максимальної економії та ефективності при здійсненні закупівель, у замовника відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Відхилено
Внесення змін до тендерної документації
Номер:
3decc9b5edcb42a491065d7984228d4d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-28-004368-c.b3
Назва:
Внесення змін до тендерної документації
Вимога:
З метою запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows, просимо Замовника закупівлі предметом якої є придбання комп’ютерної техніки з попередньо встановленими операційними системами Microsoft Windows, доповнити «Інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі» Тендерної документації додатковим пунктом у наступній редакції:
«У разі постачання програмної продукції Microsoft, учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання та було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання."
Звертаємо вашу увагу та те, що саме ДИСТРИБ’ЮТОР, а не офіційний партнер Windows контролює поставку ліцензійного програмного забезпечення в Україні. Крім того, повідомляємо про те, що вказаний текст стосовно вимог до програмного забезпечення узгоджений з представництвом Microsoft в України, тому прописуючи дослівно вказані вимоги в тендерній документації Україні замовник убезпечує себе від можливих негативних наслідків, які можуть настати після використання неліцензійної продукції.
Надаючи постачальникам авторизаційні листи на програмне забезпечення, тільки дистриб’ютори Microsoft мають змогу та реальну можливість відслідковувати інформацію щодо постачання ліцензійної продукції. Відповідно до інформації, що міститься на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://devicepartner.microsoft.com/en-us/connect/distributor офіційними дистриб’юторами Microsoft в Україні є:
• ТОВ «МТІ» (MTI LLC)
• ПІК"ОРСІ" (ENTERPRISE WITH HUNDRED PERCENT FOREIGN CAPITAL "ORSI"
• Іноземне підприємство "І-АР-СІ" (FOREIGN COMPANY ERC)
Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло можливих учасників закупівлі, так як будь-який постачальник має змогу звернутися до офіційного дистриб’ютора програмної продукції корпорації MICROSOFT для отримання авторизаційного листа.
Вказане твердження також підтверджується практикою Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ).
1) У рішенні АМКУ №11423-р/пк-пз від 10.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-05-15-003206-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-15-003206-c) встановлено, що скаржник не підтвердив неможливість виконання умови Документації щодо вимоги: «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро». Скаржник не довів, яким чином наведена вище умова порушує права та законні інтереси Скаржника. Тому вказана вимога Замовника не є дискримінаційною (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ).
2) У рішенні АМКУ №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-09-000494-c) зазначено пунктом 3 додатку 2 Документації зазначено, що "Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro OEM має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері…..".
Скаржник зазначає, що умовами Документації замість Авторизаційного листа підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні передбачено надання листа від виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання.
Замовник зазначає, що стосується 1 найменування запропонованого Скаржником – Ноутбук НР 255 G7 (6UM18EA). У складі своєї Пропозиції учасник надав посилання на сайт виробника, і мав на це право. По-перше, ТОВ "Діавест комплексні рішення" не є виробником даного товару, а по-друге даний вид (найменування) запропонованого Скаржником товару не виробляється на території України, та буде імпортовано під час поставки. Що стосується 2 найменування запропонованого обладнання ТОВ "Діавест комплексні рішення" – Комп’ютер DiaWest DT 16185576, даний товар збирається на території України і ніяким чином не імпортується в країну. Замовник зазначає, що таким чином, ТОВ "Діавест комплексні рішення" мало надати на вимогу Документації Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні на товар, що заявлений за 2 найменуванням. В свою чергу, ТОВ "Діавест комплексні рішення", чомусь, надає посилання на товар на сайт виробника – яким і є Скаржник, тобто учасник ТОВ "Діавест комплексні рішення". Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" ніяких офіційних зав’язків із компанією Microsoft або офіційним його дистриб’ютором Microsoft в Україні не має.
Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft за посиланням та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" навіть не є учасником глобальної партнерської мережі Microsoft (постачальником рішень), що в свою чергу не дає жодної підтверджувальної інформації Замовнику, що на Комп’ютер, збирання якого планується, буде встановлена ліцензійна операційна система Windows 10 Pro, бо ніякої інформації щодо офіційних зав’язків із Microsoft, офіційним дистриб’ютором Microsoft в Україні у Пропозиції учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" не надано.
Рішення АМКУ: Пропозиція Скаржника не відповідала умовам Документації в цій частині, тому була правомірно відхилена Замовником з наведеної підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ)..
Якщо зазначені зміни будуть внесені до тендерної документації, то Замовник убезпечить себе від можливої поставки неліцензійного програмного забезпечення.
Аргументи щодо вказаної вимоги містяться у вкладених файлах, а також рішення АМКУ що дані зміни не є дискримінацією
Хочемо висловити Вам свою вдячність за те, що Ви залишились небайдужими, знайшли час та відгукнулись на наше звернення.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення АМКУ №11542-рпк-пз від 11.06.2020.pdf 04.10.2021 09:32
- Авторизаційний лист на Microsoft Windows .pdf 04.10.2021 09:32
- рішення АМКУ №11423-рпк-пз від 10.06.2020.pdf 04.10.2021 09:32
Дата подачі:
04.10.2021 09:32
Вирішення:
Доброго дня! Тендерним комітетом детально розглянута Ваша вимога щодо внесення змін до тендерної документації в частині включення до вимог авторизаційного листа-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро.
Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до додатку 2 до тендерної документації в складі настільного комп’ютера має бути операційна система не гірше Windows 10 Pro 64-bit OEM встановлена на комп’ютер.
Відповідно до п.1.2 додатку 2 до тендерної документації всі компоненти настільного комп’ютера повинні бути оригінальними. Визначена необхідність надання гарантійного листа учасником в складі пропозиції.
Окрім цього, п. 2.3 додатку 2 до тендерної документації визначена необхідність подання в складі пропозиції сертифікату відповідності (якості) на товар чи іншого документу, який підтверджує, якість та відповідність продукції, чинного на момент подання пропозиції (копія, завірена підписом уповноваженої особи учасника та печаткою).
Ваша вимога щодо внесення змін до тендерної документації в частині включення до вимог авторизаційного листа-підтвердження відхилена. Зміни вноситись не будуть.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога
Номер:
55f549c5ef7d436798efcbcb361282db
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-28-004368-c.c2
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Тендерна документація містить наступну дискримінаційну вимогу: технічне (сервісне) обслуговування техніки у власних сервісних центрах або за договором на сервісне обслуговування.
1. Наголошуємо, що гарантійне обслуговування має проводити лише в авторизованих сервісних центрах. Будь який ремонт, який здійснюється поза авторизованого сервісного центру – автоматично анулює гарантію від виробника. Тому дана вимога – є не обґрунтованою та такою, що суперечить правилам здійснення гарантійного обслуговування або прописана під конкретного учасника.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
2. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами.
Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Нинішні умови закупівлі є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо власного сервісного центру або надання договору з сервісним центром в м. де розташований Замовник обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами
Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні.
Таким чином ви дискримінуєте учасників за територіальною ознакою, виключаєте можливість реальної конкуренції, штучно обмежуєте коло потенційних учасників. Встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України.
Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів, тож просимо Замовника внести зміни до тендерної документації і викласти вимогу в новій редакції, забезпечивши можливість брати участь у закупівлі усім учасникам надавши гарантійний лист та вказавши адреси авторизованих сервісних центрів виробника в Україні або інформацію про сервісний центр, яка зазначена на офіційному сайті виробника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.09.2021 13:53
Вирішення:
Доброго дня. Вимоги ТД переглянуто. Відповідні зміни до ТД внесено.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога
Номер:
957ae247a63749fb9a36807037b061aa
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-28-004368-c.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.09.2021 13:52
Вирішення:
Доброго дня. Вимоги ТД переглянуто. Відповідні зміни до ТД внесено.
Статус вимоги:
Задоволено