-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
21П-172_76490000-4 - Послуги з освоєння свердловин (Надання послуг з ремонту нафтових і газових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування" за допомогою колтюбінгового та азотно-компресорного обладнання (Лот №1 - ДК 021:2015 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Надання послуг з ремонту нафтових і газових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування" за допомогою колтюбінгового та азотно-компресорного обладнання); Лот №2 - ДК 021:2015 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Надання послуг з ремонту нафтових і газових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування" за допомогою колтюбінгового та азотно-компресорного обладнання); Лот №3 - ДК 021:2015 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Надання послуг з ремонту нафтових і газових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування" за допомогою колтюбінгового та азотно-компресорного обладнання))
Завершена
2 226 627 532.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.7% або 14 844 183.55 UAH
мін. крок: 0.7% або 14 844 183.55 UAH
Номер:
b46dddcb8d834ef784d52dce9ce7c53a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-13-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.10.2022 00:00
Період моніторингу:
13.10.2022 14:59 - 03.11.2022 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
13.10.2022 № 248
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
8 UA-2021-09-24-006958-b 24.09.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення установлено порушення вимог частини шостої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, надання роз’яснень до тендерної документації та внесення змін до неї, стану виконання рішень Антимонопольного комітету, як органу оскарження, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договорами (за лотами 2 та 3), в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договорів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень до тендерної документації та внесення змін до неї, стану виконання рішень Антимонопольного комітету, як органу оскарження, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців, надання інформації та документів у випадках передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель акціонерного товариства «Укргазвидобування» на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням тендерного комітету від 24.09.2021 № 1870, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 06.12.2021 № 27054-р/пк-пз та № 27055-р/пк-пз, протоколи розгляду тендерних пропозицій від 10.12.2021 (за лотами 2 та 3), тендерні пропозиції за лотами 2 та 3 товариства з обмеженою відповідальністю «Хайлон Ойл Сервіс і Інжиніринг Юкрейн» (далі – ТОВ «Хайлон Ойл Сервіс і Інжиніринг Юкрейн»), товариства з обмеженою відповідальністю «Сервіс Ойл», товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-технічне підприємство «Бурова техніка» (далі – ТОВ «Бурова техніка») та товариства з обмеженою відповідальністю «Оранта» ЛТД, повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей до 10.11.2021 (за лотами 2 та 3), протокольні рішення уповноваженої особи від 21.12.2021 № 107 та № 109 (за лотами 2 та 3 відповідно), повідомлення про намір укласти договір від 05.01.2022 (за лотами 2 та 3), договори про закупівлю від 10.03.2022 б/н (за лотами 2 та 3), пояснення на запити Держаудитслужби, отримані 25.10.2022 та 02.11.2022 через електронну систему закупівель.
Відповідно до інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель торги за лотом 1 відмінені електронною системою закупівель через неможливість здійснення закупівлі унаслідок обставин непереборної сили.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
Моніторингом установлено, що Замовник 05.01.2022 визначив переможцями торгів за лотами 2 та 3 ТОВ «Науково-технічне підприємство «Бурова техніка» та ТОВ «Хайлон Ойл Сервіс і Інжиніринг Юкрейн» відповідно та оприлюднив їм повідомлення про намір укласти договори про закупівлю.
За результатами проведених торгів з лотами 2 та 3 Замовник уклав договори про закупівлю б/д б/н, які оприлюднив в електронній системі закупівель 11.03.2022 року.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 28.10.2022 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень щодо: причин оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу договорів про закупівлю (за лотами 2 та 3) без зазначення обов’язкових реквізитів (номера та дати) для договорів даного виду із наданням сканкопій відповідних договорів про закупівлю; укладання договорів про закупівлю з перевищенням термінів, установлених частиною шостою статті 33 Закону.
На зазначений запит Держаудитслужби Замовник 02.11.2022 надав відповідні пояснення, статут товариства та протокольне рішення уповноваженої особи від 18.01.2022 № 012 щодо продовження терміну для укладання договорів про закупівлю.
Згідно із наданими поясненнями: «За результатами проведеного аукціону було визначено переможцями за лотом №2 – ТОВ «Науково-технічне підприємство «Бурова техніка», за лотом №3 – ТОВ «Хайлон Ойл Сервіс і Інжиніринг Юкрейн» та прийнято рішення укласти договори в період з 16.01.2022 р. по 24.01.2022, в подальшому рішенням Уповноваженої особи від 18.01.2022 №012 було продовжено строк укладання договору до 05.03.2022 р. Суми правочинів по процедурі закупівлі становили від 707 355 816,00 грн з ПДВ до 719 520 000 грн з ПДВ, залежно від лоту та відповідно. У зв’язку з вартістю правочину за процедурою закупівлі понад 200 млн грн., відповідно до вимог Статуту Товариства, перед укладенням договорів по процедурам, з метою отримання рішення від загальних зборів Товариства про укладення правочину, 03.02.2022 направлено до Генерального директора проекти рішень загальних зборів щодо укладення договорів з переможцями закупівель для підготовки та попереднього розгляду питань, що в подальшому підлягали б обговоренню на загальних зборах. Однак, Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Через ускладнення з забезпеченістю всіх співробітників комп’ютерною технікою, яка фактично залишилася за юридичною адресою компанії, у зв’язку з необхідністю нормативного врегулювання питання роботи співробітників Товариства, ускладнилася адаптація роботи Товариства до ситуації в країні, яка була спричинена військовою агресією російської федерації проти України. За відсутності відповіді щодо прийняття рішення загальними зборами про укладення договорів з переможцями процедури закупівель, маючи ускладнення технічного характеру у підписанні договорів (неможливість підписати договори в паперовому вигляді) вжито всіх заходів для максимально швидкого підписання вказаних договорів. Так, враховуючи вищевикладені обставини … договори з переможцями процедури закупівлі було укладено (підписано та зареєстровано) лише 10.03.2022».
Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи від 18.01.2022 № 012: «…Оскільки відповідно до статуту учасника є необхідність в скликанні загальних зборів акціонерів для розгляду та прийняття рішення про схвалення вчинення товариством правочину із компаніями, а також отриманню погоджень відповідальних підрозділів учасника та директора дивізіону…вирішили продовжити строк для укладання договору до 05.03.2022».
Наданим Замовником статутним документом підтверджується обов’язок в скликанні загальних зборів акціонерів для розгляду та прийняття рішення про схвалення вчинення товариством правочинів.
Отже, Замовник мав намір укласти договори про закупівлю (за лотами 2 та 3) у термін з 16.01.2022 по 24.01.2022, який надалі відповідно до частини шостої статті 33 Закону продовжив до 05.03.2022 (до 60 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір).
Як вбачається із пояснень Замовника останній уклав договори про закупівлю 10.03.2022 (на 64 день з дня прийняття рішення про намір укласти договір) через ускладнення з забезпеченістю всіх співробітників комп’ютерною технікою, яка була спричинена військовою агресією російської федерації проти України.
Слід зазначити, що згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, Замовник 04.03.2022 на вебпорталі Уповноваженого органу оголосив процедуру закупівлі за номером UA-2022-03-04-001296-a, а тому мав змогу й укласти та оприлюднити договори про закупівлю (за лотами 2 та 3) за результатами торгів, які є предметом моніторингу.
Враховуючи зазначене, Замовник на порушення вимог частини шостої статті 33 Закону не обґрунтував наявність підстав для продовження строку укладання договорів про закупівлю (за лотами 2 та 3) до 60 днів та уклав договори від 10.03.2022 б/н з перевищенням термінів, визначених цією статтею 33 Закону (пізніше ніж через 20 та 60 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю/на 64 день з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю).
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладання з порушенням строків, передбачених частиною шостою статті 33 Закону.
Період усунення порушень:
04.11.2022 15:48 - 19.11.2022 00:00
Дата публікації висновку:
04.11.2022 15:48
Оскарження висновку в суді
Опис:
18.11.2021 р. до Окружного адміністративного суду м. Києва подано позовну заяву до Державної аудиторської служби України про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2021-09-24-006958-b від 04 листопада 2022 року.
Дата публікації:
18.11.2022 11:33
Дата відкриття провадження:
21.11.2022 08:00
Номер відкриття провадження:
640/20051/22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення до висновку по процедурі відкритих торгів з оприлюдненням оголошення про проведення відкритих торгів відповідно до частини третьої статті 10 Закону щодо закупівлі 76490000-4 - Послуги з освоєння свердловин (Надання послуг з ремонту нафтових і газових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування" за допомогою колтюбінгового та азотно-компресорного обладнання) (3 лоти).
Дата публікації звіту:
11.11.2022 15:01
Запити/Пояснення
Номер:
e964dbae1a544dcfa39584da8b126083
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
20.10.2022 11:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг із освоєння свердловин, 3 лоти (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-09-24-006958-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик промету закупівлі та розраховано його очікувану вартість.
2. Інформацію із документальним підтвердженням щодо виконання товариством з обмеженою відповідальнісю «Науково-технічне підприємство «Бурова техніка» (за лотом 2) та товариством з обмеженою відповідальністю «Хайлон Ойл Сервіс і Інжиніринг Юкрейн» (за лотом 3) вимог частини другої статті 41 Закону.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
2b16747adb3046bc9e5733fb4f58084b
Назва:
відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 20.10.22
Дата опублікування:
25.10.2022 17:07
Опис:
У відповідь на запит Державної аудиторської служби в рамках моніторингу процедури закупівлі 21П-172_76490000-4 - Послуги з освоєння свердловин (Надання послуг з ремонту нафтових і газових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування" за допомогою колтюбінгового та азотно-компресорного обладнання (Лот №1 - ДК 021:2015 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Надання послуг з ремонту нафтових і газових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування" за допомогою колтюбінгового та азотно-компресорного обладнання); Лот №2 - ДК 021:2015 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Надання послуг з ремонту нафтових і газових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування" за допомогою колтюбінгового та азотно-компресорного обладнання); Лот №3 - ДК 021:2015 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Надання послуг з ремонту нафтових і газових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування" за допомогою колтюбінгового та азотно-компресорного обладнання)), ідентифікатор закупівлі № UA-2021-09-24-006958-b, повідомляю надаю таку інформацію:
1. На вимогу «Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість.» повідомляю, що розмір витрат та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено у відповідності до діючого в Товаристві порядку, шляхом оцінки не менше трьох комерційних/цінових пропозицій потенційних надавачів послуг, які повністю відповідають кількісним, технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі на підставі наданих ТОВ "ТАКРОМ УКРАЇНА", ТОВ"СЕРВІС ОЙЛ", ТОВ БК "ГОРИЗОНТИ" комерційних пропозицій.
Очікувана вартість була розрахована як середнє арифметичне значення між отриманими пропозиціями за формулою: ОВ=(ДЦІ1 + ДЦІ2 +ДЦІ3 +ДЦІ4+ДЦІ5 + ДЦІ6 +ДЦІ7 +ДЦІ8)/8.
Комерційні/цінові пропозиції та розрахунок, де до розгляду приймались комерційні/цінові пропозиції на кожен флот, що може бути залучений до надання послуг, додаються.
Очікувана вартість предмета закупівлі за джерелом фінансування закупівлі - власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства) склала - 2 226 627 532,80 UAH.
Параметри закупівлі визначені відповідно до визначених Замовником потреб. Обрані технічні та якісні характеристики повністю відповідають потребам користувачів та визначались потребою у послугах на об’єктах замовника із залученням 6 комплексів колтюбінгового та азотно-насосного обладнання по підтриманню видобутку та введенню свердловин в експлуатацію після відновлення та інтенсифікації видобутку на 2022-2025р., де було враховано, що комплекс колтюбінгової техніки (далі ККТ) включає в себе: колтюбінгову установку, азотно-компресорну установку, насосну установку, зворотну ємність, кріогенні ємності, комплект нагнітальних та зворотних ліній, комплект маніфольдів, двофазний сепаратор, внутрішньосвердловинний інструмент, парк житлових вагончиків. Всі операції повинні проводитися в нафтових, газових і газоконденсатних свердловинах на глибинах 300 - 6300м. з температурою до 160 °С.
Ефективне виконання операцій здійснюване колтюбінговим та азотно-компресорним обладнанням повинно включати, в тому числі, здійснення правильного підбору обладнання та матеріалів після проведення попереднього аналізу робіт, при цьому враховуються такі критерії:
• Тип рідини та необхідна швидкість закачування впливають на розмір та довжину колони ГНКТ.
• Глибина, відхилення та геометрія свердловини визначають розмір ГНКТ, довжину труби на барабані, зовнішній діаметр, товщину стінок та тип колони ГНКТ, наприклад використання конусної колони чи ні, а також міцність труб (70К, 80К, 100К).
• Гирловий тиск свердловини та необхідне примусове зусилля спуску ГНКТ.
• Закачуваний матеріал може бути фактором, що впливає на вибір розміру гнучких труб внаслідок збільшення ваги, наприклад, обтяжені цементні розчини.
• Місце проведення робіт, довжина колони ГНКТ і наявна площа визначають тип обладнання, наприклад, опорні або підйомні рами.
• Завжди, коли є можливість, слід використовувати найбільший гусак та трубний барабан для зниження втомних ушкоджень ГНКТ.
• Якщо можна спрогнозувати, слід враховувати необхідний для роботи тиск колони гнучкої труби та кількість циклів спуску-підйому на кожній певній ділянці труби.
• Слід брати до уваги сумарну втому колони гнучких труб, яка може бути використана в роботі.
• Слід враховувати історію попередніх робіт, щоб визначити чи потрібно чищення труб скребком або промивання.
• Слід враховувати роботи із використанням спеціального інструменту, щоб визначити необхідність шаблонування труби кулею.
• Розподіл технічних ресурсів є фактором, що визначає вибір обладнання (переконайтеся, що обладнання, яке направляється для виконання робіт тривалістю два тижні, не потрібно для виконання інших робіт через тиждень).
• Дотримання вимог щодо вантажопідйомності на об'єкті.
• Дотримання вимог до параметрів перехідників.
• Дотримання сертифікаційних вимог.
Таким чином, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обґрунтовані потребою Товариства з урахуванням стандартів до надання таких послуг. Визначені в документації технічні та якісні характеристики предмета закупівлі є необхідними та достатніми (оптимальними) для задоволення потреб Товариства та відповідають пропозиціям відповідного ринку.
2. Стосовно вимоги про надання «Інформацію із документальним підтвердженням щодо виконання товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-технічне підприємство «Бурова техніка» (за лотом 2) та товариством з обмеженою відповідальністю «Хайлон Ойл Сервіс і Інжиніринг Юкрейн» (за лотом 3) вимог частини другої статті 41 Закону.» інформую, що згідно з частиною другою статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
За Лотом № 2 Переможець ТОВ «Науково-технічне підприємство «Бурова техніка» завантажив у систему Prozorro Протокол № 29 від 12.10.2021 року, згідно з яким генеральному директору Вітрику Віталію Григоровичу надано право на підписання договору.
За Лотом № 3 Переможець ТОВ «Хайлон Ойл Сервіс і Інжиніринг Юкрейн» завантажив у систему Prozorro довідку вих № Т-0601-3 від 06.01.2022 р., згідно з якою Ся Веньхуа надано право на підписання договору.
Про необхідність надання ліцензій або документів дозвільного характеру на провадження певного виду господарської діяльності у Тендерній документації не зазначалось.
Номер:
dcf0e90a367b4d1eafbbedbf780d2faa
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
28.10.2022 15:06
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.11.2022 23:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг із ремонту нафтових і газових свердловин на родовищах АТ «Укргазвидобування» за допомогою колтюбінгового та азотно-компресорного обладнання, 3 лоти (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-09-24-006958-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Щодо причин оприлюднення в електронній системі закупівель договорів про закупівлю (за лотами 2 та 3) без зазначення обов’язкових реквізитів (номера та дати) для договорів даного виду із наданням сканкопій відповідних договорів про закупівлю (за лотами 2 та 3).
2. Щодо укладання договорів про закупівлю (за лотами 2 та 3), які оприлюднені в електронній системі закупівель 11.03.2022, з перевищенням терміну, встановленого пунктом шостим статті 33 Закону.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
fcb5eb03bc554e5c9c57eb9055d31190
Назва:
про надання інформації на запит
Дата опублікування:
02.11.2022 13:23
Опис:
У відповідь на запит Державної аудиторської служби у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «21П-172_76490000-4 - Послуги з освоєння свердловин (Надання послуг з ремонту нафтових і газових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування" за допомогою колтюбінгового та азотно-компресорного обладнання (Лот №1 - ДК 021:2015 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Надання послуг з ремонту нафтових і газових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування" за допомогою колтюбінгового та азотно-компресорного обладнання); Лот №2 - ДК 021:2015 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Надання послуг з ремонту нафтових і газових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування" за допомогою колтюбінгового та азотно-компресорного обладнання); Лот №3 - ДК 021:2015 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Надання послуг з ремонту нафтових і газових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування" за допомогою колтюбінгового та азотно-компресорного обладнання))», ідентифікатор закупівлі № UA-2021-09-24-006958-b:
«У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг із освоєння свердловин, 3 лоти (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-09-24-006958-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Щодо причин оприлюднення в електронній системі закупівель договорів про закупівлю (за лотами 2 та 3) без зазначення обов’язкових реквізитів (номера та дати) для договорів даного виду із наданням сканкопій відповідних договорів про закупівлю (за лотами 2 та 3).», повідомляється наступне.
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
До початку воєнного стану працівники Товариства виконували свої функціональні обов’язки за юридичною адресою АТ «Укргазвидобування» (далі – Товариство) м. Київ, вул. Кудрявська,26/28. На початок вторгнення російської федерації на територію України (в тому числі Київський регіон) робота підрозділів Товариства, до функціональних повноважень яких належить укладання договору та його реєстрації, здійснювалась за адресою Товариства, оскільки технічні можливості були налаштовані на роботу в офісі. З першого дня повномасштабного вторгнення розпочалися бойові дії на території м. Києва та Київської області, що спричинило необхідність екстреної евакуації співробітників Товариства в більш безпечні місця, що викликало необхідність повністю змінити формат роботи Товариства на дистанційний. Однак, через ускладнення з забезпеченістю всіх співробітників комп’ютерною технікою, яка фактично залишилася за юридичною адресою Товариства, у зв’язку з необхідністю нормативного врегулювання робочих процесів співробітників Товариства, ускладнилася адаптація роботи Товариства до ситуації в країні, яка була спричинена військовою агресією російської федерації проти України.
Так, враховуючи вищевикладене, підписання договорів та реєстрація договорів у встановлені строки у паперовому вигляді стала фактично неможливою, в тому числі через необхідність евакуації співробітників Товариства та персоналу контрагентів в безпечні місця. Через ускладнення у роботі засобів поштового зв’язку, що також унеможливило передачу підписаних з обох сторін у паперовому екземплярі договорів та через фізичне перебування печатки Товариства у безпечному місці з метою її збереження, в тому числі від несанкціонованого доступу. Так, єдиним можливим способом здійснити підписання документів було накладення на електронну версію документу електронного підпису представниками обох сторін, що не було передбачено в Товаристві до 24.02.2022 та впроваджено для безперебійної роботи Товариства в умовах війни для підтримання економічної ситуації та енергетичного забезпечення країни газом.
Відповідно до Порядку ведення договірної роботи в АТ «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» усі підписані Контрагентом та Товариством примірники Договору в день підписання його Сторонами (а у разі, коли Сторони підписують Договір/Договірний документ у різний час - в день підписання його останньою Стороною) подається в юридичний департамент для реєстрації шляхом присвоєння Договору відповідного номеру. Тобто, фактично реєстрація здійснюється виключно підписаного представниками обох сторін договору.
Так, маючи ускладнення технічного характеру у підписанні договорів (неможливість підписати договори в паперовому вигляді), пропрацювавши та узгодивши механізм та алгоритм підписання та реєстрації договорів в електронному форматі в максимально короткі строки, маючи ускладнення у роботі окремих відповідальних працівників Товариства за процес реєстрації, перебої електропостачання через військові дії, АТ «Укргазвидобування» вжито всіх заходів для максимально швидкого підписання вказаних договорів в єдиний можливий на дату підписання спосіб та у єдиному можливому форматі.
«2. Щодо укладання договорів про закупівлю (за лотами 2 та 3), які оприлюднені в електронній системі закупівель 11.03.2022, з перевищенням терміну, встановленого пунктом шостим статті 33 Закону.», повідомляється наступне.
За результатами проведеного аукціону закупівлі рішеннями Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» від 05.01.2022 №21П-172-2 та №21П-172-3 було визначено переможцями за лотом №2 – ТОВ «Науково-технічне підприємство «Бурова техніка», за лотом №3 – ТОВ «ХАЙЛОН ОЙЛ СЕРВІС І ІНЖИНІРИНГ ЮКРЕЙН» та прийнято рішення укласти договори в період з 16.01.2022 р. по 24.01.2022, в подальшому рішенням Уповноваженої особи від 18.01.2022 №012 було продовжено строк укладання договору до 05.03.2022 р.
Так, суми правочинів по процедурі закупівлі становили від 707 355 816,00 грн з ПДВ до 719 520 000 грн з ПДВ, залежно від лоту.
Відповідно до пп.10.2.57 п 10.2 Статуту Товариства «До виключної компетенції загальних зборів належать ...прийняття рішення про укладення, зміну, припинення правочину за межами, передбаченими затвердженим загальними зборами фінансовим планом (бюджетом), на суму, що дорівнює або перевищує 200 000 000 гривень (двісті мільйонів гривень) або еквівалент цієї суми у будь-якій іншій валюті, розрахований за курсом Національного банку України, станом на 31 грудня року, що передує року вчинення відповідного правочину».
Відповідно до пп. 11.6.8 п.11.6 Статуту Товариства «З урахуванням обмежень, встановлених статутом та законодавством, Генеральний директор… здійснює підготовку та попередній розгляд питань, що підлягають обговоренню на загальних зборах, в тому числі погоджує проекти рішень загальних зборів з таких питань, підготовку матеріалів, необхідних для розгляду таких питань.»
У зв’язку з вартістю правочину за процедурою закупівлі понад 200 млн грн., відповідно до вимог Статуту Товариства, перед укладенням договорів по процедурам, з метою отримання рішення від загальних зборів Товариства про укладення правочину, 03.02.2022 направлено до Генерального директора проекти рішень загальних зборів щодо укладення договорів з переможцями закупівель для підготовки та попереднього розгляду питань, що в подальшому підлягали б обговоренню на загальних зборах.
Однак, Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Рішенням Акціонерів Товариства було прийнято, що на період дії воєнного стану в Україні здійснювати закупівлі товарів, робіт та послуг без застосування вимог внутрішніх документів (положень) Групи Нафтогаз, які рішеннями загальних зборів Товариства затверджено як обов’язкові для Товариства, за винятком вимог, що стосуються комплаєнс-перевірки контрагентів та включення санкційного застереження до договорів Товариства.
Крім того, як було зазначено раніше, до початку воєнного стану працівники Товариства виконували свої функціональні обов’язки за юридичною адресою Товариства м. Київ, вул. Кудрявська,26/28. На початок вторгнення російської федерації на територію України вся робота компанії, технічні можливості її були налаштовані на роботу в офісі. З першого дня повномасштабного вторгнення розпочалися бойові дії на території м. Києва та Київської області, що спричинило необхідність евакуації співробітників Товариства в більш безпечні місця, що викликало необхідність повністю змінити формат роботи Товариства на дистанційний. Однак, через ускладнення з забезпеченістю всіх співробітників комп’ютерною технікою, яка фактично залишилася за юридичною адресою компанії, у зв’язку з необхідністю нормативного врегулювання питання роботи співробітників Товариства, ускладнилася адаптація роботи Товариства до ситуації в країні, яка була спричинена військовою агресією російської федерації проти України.
За відсутності відповіді щодо прийняття рішення загальними зборами про укладення договорів з переможцями процедури закупівель, маючи ускладнення технічного характеру у підписанні договорів (неможливість підписати договори в паперовому вигляді), пропрацювавши та узгодивши механізм та алгоритм підписання та реєстрації договорів у відповідальних підрозділів в максимально стислі строки, маючи ускладнення у роботі окремих працівників Товариства, ускладнення у підписанні договорів контрагентами, перебої електроенергії через військові дії, підрозділами нафтогазових сервісів вжито всіх заходів для максимально швидкого підписання вказаних договорів.
Окремо слід зазначити, що діяльність АТ «Укргазвидобування» є стратегічно-важливою для України, і тому виробничі плани пов’язані з забезпеченням енергонезалежності, навіть із початком військової агресії не були відмінені чи повністю зупинені, в тому числі виконання робіт з ремонту нафтових і газових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування" за допомогою колтюбінгового та азотно-компресорного обладнання.
Відсутність виконаних операцій з ремонту нафтових і газових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування" за допомогою колтюбінгового та азотно-компресорного обладнання призведе до аварійних зупинок свердловин, що в свою чергу унеможливить виконання завдання з видобутку газу та конденсату, а також неотримання газу споживачами. На сьогоднішній момент, у зв’язку з військовою агресією російської федерації на території України існує необхідність вживати максимальних заходів з метою досягнення енергонезалежності нашої країни, що в свою чергу є неможливим без послуг, які є невід’ємною частиною видобутку вуглеводнів, в тому числі послуг з ремонту нафтових і газових свердловин за допомогою колтюбінгового та азотно-компресорного обладнання.
Так, враховуючи вищевикладені обставини, що виникли поза волею Замовника і на які Замовник вплинути не міг, враховуючи важливість послуг для забезпечення енергетичної безпеки країни, закупівлю яких Товариство здійснювало за вказаною процедурою, договори з переможцями процедури закупівлі було укладено (підписано та зареєстровано) лише 10.03.2022.