-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва)
Закупівля здійснюється у відповідності https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2021-09-02-000688-a , згідно технічних вимог і якісних характеристик предмета закупівлі «Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва». Джерело фінансування: Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства).
Завершена
32 942 844.80
UAH без ПДВ
Номер:
054aa1fde21d4a78a498869173381981
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-14-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.09.2022 00:00
Період моніторингу:
14.09.2022 13:40 - 06.10.2022 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
14.09.2022 № 201
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
17 UA-2021-09-21-006068-c 21.09.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі - порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік товариства з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» (далі – Замовник), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 26.09.2022.
Період усунення порушень:
07.10.2022 17:23 - 13.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
07.10.2022 17:23
Запити/Пояснення
Номер:
e30f3b0aab7d4803b45621a821df0d40
Назва:
Запит на отримання інформації
Дата опублікування:
21.09.2022 13:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (послуги з юридичного консультування та юридичного представництва) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2021-09-21-006068-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів): яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f03385572c394376a57d4d2d6c9287d1
Назва:
Пояснення на запит Державної аудиторської служби України від 21.09.2022 до процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-09-21-006068-c
Дата опублікування:
26.09.2022 14:20
Опис:
Пояснення на запит Державної аудиторської служби України від 21.09.2022 до процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-09-21-006068-c
Щодо вказаного запиту надаємо такі пояснення:
1. По першому питанню, 24.02.2021 ТОВ "Оператор ГТС України" (далі – Товариство) на порталі prozorro.gov.ua було оприлюднено оголошення про проведення закупівлі Послуг з юридичного консультування та юридичного представництва (ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2021-02-24-002060-c).
Очікувана вартість предмета закупівлі: 165 542 818,32 UAH.
В ході проведення закупівлі були подані тендерні пропозиції 2-ма учасниками закупівлі, а саме:
- Schönherr Rechtsanwälte GmbH;
- Wikborg Rein Advokatfirma AS.
11.06.2021 тендерним комітетом Товариства прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Schönherr Rechtsanwälte GmbH (протокол № 21_0217_п – р-відх). Підстава для відхилення тендерної пропозиції Schönherr Rechtsanwälte GmbH – наявність у Schönherr Rechtsanwälte GmbH конфлікту інтересів у зв’язку із представництвом інтересів групи Газпром, однією з пріоритетних цілей якої є підрив енергетичної безпеки України, максимальне зниження експлуатації газотранспортної системи України та припинення постачання природного газу з РФ через ГТС України, в тому числі шляхом розірвання договору на організацію транспортування природного газу через територію України на 2020-2024 між ПАО “Газпром” та НАК “Нафтогаз України”.
Цього ж дня, 11.06.2021 Товариством було опубліковано повідомлення про намір укласти договір про закупівлю по процедурі закупівлі UA-2021-02-24-002060-c з Wikborg Rein Advokatfirma AS.
18.06.2021 Schönherr Rechtsanwälte GmbH подано скаргу UA-2021-02-24-002060-c.с1 до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – АМКУ) на рішення Товариства про відхилення тендерної пропозиції Schönherr Rechtsanwälte GmbH та всі наступні рішення.
19.07.2021 за результатами розгляду скарги Schönherr Rechtsanwälte GmbH АМКУ було прийнято рішення № 16448-р/пк-пз, яким зобов'язано Товариство скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Schönherr Rechtsanwälte GmbH та рішення про визначення Wikborg Rein Advokatfirma AS переможцем процедури закупівлі - «Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-02-24-002060-c.
29.07.2021 Товариством подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування рішення АМКУ від 19.07.2021 № 16448-р/пк-пз.
16.08.2021 ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва по справі № 640/21437/21 було відкрито провадження за позовною заявою Товариства щодо оскарження рішення АМКУ № 16448-р/пк-пз від 19.07.2021.
Правомірність вимог Товариства щодо скасування висновку АМКУ було підтверджено рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва № 640/21437/21 від 08.08.2022, яким було визнано протиправним та скасовано рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 16448-р/пк-пз від 19.07.2021.
Одночасно, Товариством прийнято рішення укласти із Wikborg Rein Advokatfirma AS на суму, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується.
Рішення про укладення договору обумовлено тим, що Товариство невідкладно потребувало кваліфікованої та високопрофесійної правової допомоги у зв’язку із сертифікацією Nord Stream 2 AG та ефективної протидії виключення України із системи постачання газу в Європу.
Так, 11.06.2021 Nord Stream 2 AG було подано німецькому енергетичному регулятору заявку на сертифікацію відповідно до моделі ІТО.
Німецьким законодавством передбачено в межах процедури сертифікації надання Федеральним Міністерством Економіки та Енергетики висновку щодо оцінки потенційного впливу на безпеку постачання в разі відповідної сертифікації. Також проект рішення німецького регулятора має розглянути Європейська Комісія.
В межах процедури сертифікації треті сторони мали можливість подати заяву/клопотання, якщо сертифікація Nord Stream 2 AG за моделлю ІТО могла істотно вплинути на їх інтереси.
Згідно із ст. 4а німецького Акту про Енергетичну Індустрію німецький регулятор зобов’язаний був би підготувати проект рішення про сертифікацію у строк до 4 місяців, а відповідне подання було зроблене Nord Stream 2 AG, як зазначалось вище - 11.06.2021.
Крім того, згідно з Директивою 2009/73, у випадку якщо Nord Stream 2 AG було б сертифіковано, Nord Stream 2 AG не було б зобов’язане проходити більше ніяких процедур, до яких, серед іншого, могло би долучитись Товариство.
Відповідно до пп.3 п.2 ст. 66 німецького Акту про Енергетичну Індустрію та п. 2 ст. 13 німецького Акту адміністративної процедури, залучення третіх сторін в рамках процедури сертифікації є правом, а не обов’язком німецького регулятора. Враховуючи це, німецький регулятор міг відмовити Товариству у залученні, якщо б заявка про залучення не була подана якнайшвидше, обґрунтовуючи це тим що, таке залучення може негативно вплинути на дотримання обов’язкових строків сертифікації (4 місяці).
У випадку сертифікації Nord Stream 2 AG, згідно з німецьким законодавством та правом ЄС, ПАТ «Газпром», власник Nord Stream 2, змогло б використовувати дану газотранспортну систему, тому така сертифікація несла з собою суттєві загрози для Товариства та України, як в галузі економіки, так і енергетичної безпеки країни.
З урахуванням вищевикладеного, Товариство нагально та невідкладно потребувало залучення, зокрема, юридичних консультантів – фахівців в сфері законодавства ЄС (acquis communautaire ЄС) в сфері енергетичного та конкурентного права, з метою отримання належного рівня професійних юридичних консультаційних послуг з вказаних питань та у забезпеченні належного представництва інтересів Товариства.
За результатом виконання укладеного договору було забезпечено, серед іншого, зупинення 22.02.2022 сертифікації Nord Stream 2 AG.
Додатково зауважимо, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі сформовано Замовником, зокрема, на підставі положень Регламенту (ЄС) № 713/2009 Європейського Парламенту та Ради від 13 липня 2009 року що засновує Агенцію з питань співробітництва енергетичних регуляторів, Директиви Європейського Парламенту і Ради 2009/73/ЄС від 13 липня 2009 року щодо спільних правил для внутрішнього ринку природного газу та про скасування Директиви 2003/55/ЄС, Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 715/2009 від 13 липня 2009 року про умови доступу до мереж транспортування природного газу та про скасування Регламенту (ЄС) № 1775/2005, Регламенту Комісії (ЄС) № 2017/459 від 16 березня 2017 року про встановлення мережевого кодексу механізмів розподілу потужності в газотранспортних системах та про скасування Регламенту (ЄС) № 984/2013, німецького Акту про Енергетичну Індустрію, Директивою Європейського Парламенту та Ради 2009/73/ЄС від 13.07.2009 про спільні правила внутрішнього ринку природного газу та про скасування Директиви 2003/55/ЄС, німецького Акту адміністративної процедури в частині залучення третіх сторін в рамках процедури сертифікації, а також Рекомендаціями № R (2000) 21 Комітету Міністрів державам-членам про свободу професійної діяльності адвокатів Ухвалено Комітетом Міністрів Ради Європи на 727 засіданні заступників міністрів 25 жовтня 2000 року, Генеральними принципами етики адвокатів, прийнятих у 1995 році Міжнародною асоціацією юристів, Кодексом поведінки європейських адвокатів Ради асоціацій адвокатів та правових товариств Європи (ССВЕ), прийнятим на пленарній сесії Ради адвокатських асоціацій та правових товариств Європи (РААПТЄ), яка відбулася 28 жовтня 1988 року, з наступними змінами, ухваленими на пленарних засіданнях РААПТЄ 28 листопада 1998 року, 6 грудня 2002 року та 19 травня 2006 року, Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», Правилами адвокатської етики, затвердженими Установчим З`їздом адвокатів України 17 листопада 2012 року.
Статтею 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після розгляду/оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується.
Таким чином, розмір витрат та очікувану вартість процедури закупівлі UA-2021-09-21-006068-c було розраховано керуючись ст.40 Закону України «Про публічні закупівлі» на підставі даних закупівлі UA-2021-02-24-002060-c.
Очікувану вартість процедури закупівлі UA-2021-02-24-002060-c було розраховано відповідно до розділу ІІІ Порядку визначення очікуваної вартості товарів, робіт та послуг в Товаристві з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України», затверджене Наказом Товариства від 19.05.2020 № 381.
Інформація та документи стосовно проведення процедури закупівлі розміщено за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-09-21-006068-c