• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Радіотерапевтичний кобальтовий випромінювач з програмно інтегрованим багатопелюстковим коліматором для дистанційної променеврої терапії. (код НК 38297 - Система радіонукліда телетерапії, звичайна) по коду ДК 33150000-6 Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії

Завершена

48 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 242 500.00 UAH
Номер: 01d6cabf243b4b57883549c9ca87f888
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-08-04-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.08.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 04.08.2022 10:24 - 26.08.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 03.08.2022 № 161 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 30 UA-2021-09-20-001916-c 20.09.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, bekirova.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)установлено порушення пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). За результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту одинадцять частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ТОВ «РАДІО МЕД» установлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця спрощених торгів із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом повернення попередньої оплати (авансу) (у разу не виконання зобов’язань за договором) та розірвати договір, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23 серпня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерних документацій вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень в рамках проведення моніторингу закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівлі комунального некомерційного підприємства «Обласний клінічний онкологічний центр Кіровоградської обласної ради» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням тендерного комітету від 20.09.2021 № 126, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Радіо-МЕД» та товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОМЕДПРОЕКТ», протокол засідання тендерного комітету від 01.11.2021 № 132, повідомлення про намір укласти договір від 01.11.2021, договір від 19.11.2021 № 11-362/2021 (далі – Договір), додаткова угода до Договору від 31.05.2022 № 5, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 12.08.2022, від 16.08.2022 та від 19.08.2022. В ході моніторингу процедури закупівлі з метою отримання пояснень (інформації та документів) щодо посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова), та яка буде доступна для перегляду» Держаудитслужба 09.08.2022 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника. Замовник 12.08.2022 в електронній системі закупівель надав пояснення (далі – Пояснення) на запит та посилання на сторінку власного вебсайту https://onko.kr.ua/uploads/tiny/documents/%D0%9E%D0%B1%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BD%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96.pdf на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівель, розмір витрат, очікуваної вартості предмета закупівель відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови. Однак, в ході моніторингу встановлено, що сторінка за вказаним посиланням не є загальнодоступною для перегляду, як того вимагає Постанова, та відповідно, не підтверджує оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови. В ході моніторингу встановлено, що відповідно до вимог пункту 1 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим умовам учасники подають (у формі сканованого документа) копію установчих документів учасника - юридичної особи. В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «РАДІО-МЕД» відсутні скановані копії установчих документів. Однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ «РАДІО-МЕД» міститься довідка від 20.10.2021 № 13-1т в якій учасник зазначив код доступу, за яким можливо здійснити пошук установчих документів: 209560825737. В ході проведення моніторингу не можливо перевірити наявність установчого документу за зазначеним кодом, так як сторінка вебсайту https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch/ не працює. В ході моніторингу процедури закупівлі з метою отримання пояснень (інформації та документів) Замовнику надано запитання, в яких файлах що завантажені в електронній системі закупівель міститься інформація відомості про учасника (у форматі сканованого документа), зокрема копія установчих документів Учасника - юридичної особи, відповідно до вимог пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації. Замовник 18.08.2022 в електронній системі закупівель надав пояснення, що «Інформація про учасника ТОВ «РАДІО МЕД» міститься в документі під назвою «02 відомості про учасника .pdf» Документ додається.» Слід зазначити, що в документі відомості про учасника від 20.10.2021 № 13-2Т відсутні скановані копії установчих документів ТОВ «РАДІО МЕД», чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації. Відповідно до вимог пункту 2 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим умовам учасники подають (у формі сканованого документа) скановану копію документа, виданого органом державної фіскальної (податкової) служби про реєстрацію учасника платником податку на додану вартість – у разі, якщо Учасник є платником цього податку. Якщо Учасник не є платником ПДВ – подається сканована довідка з органу державної фіскальної (податкової) служби, що свідчить про форму оподаткування Учасника. В складі тендерної пропозиції учасник ТОВ «РАДІО-МЕД» надав інформаційну довідку від 20.10.2021 № 13-3т в якій зазначив, що є платником податку на прибуток на загальних умовах та не є платником єдиного податку, не є платником податку на додану вартість, тому можливість надання сканованої копії документа, виданого органом державної фіскальної (податкової) служби про реєстрацію учасника платником податку на додатку вартість відсутня. Жодної сканованої копії документів виданих органом державної фіскальної (податкової) служби, що підтверджує форму оподаткування учасника в складі тендерної пропозиції ТОВ «РАДІО-МЕД» не надано, чим не дотримано вимоги пункту 2 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації. В ході моніторингу процедури закупівлі з метою отримання пояснень (інформації та документів) Держаудитслужба звернулась через електронну систему закупівель в яких файлах що завантажені в електронній системі закупівель міститься сканована копія документа, виданого органом державної фіскальної (податкової) служби про реєстрацію Учасника, відповідно до вимог пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації. Однак, Замовник 19.08.2022 в електронній системі закупівель надав копію тієї ж самої інформаційної довідки ТОВ «РАДІО-МЕД» від 20.10.2021 № 13-3т, а щодо відсутності копій документів виданих органом державної фіскальної (податкової) служби про реєстрацію учасника в поясненні не зазначив. Отже Замовник на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «РАДІО МЕД», як таку що не відповідає вимогам тендерної документації, та як наслідок неправомірно допустив до аукціону. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 32 Закону замовник відміняє тендер, якщо до оцінки допущено менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону. Відповідно до вимог частини сьомої статті 41 Закону у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою цієї статті, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю. Відповідно до частини п’ятою статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема: продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Так, 11.04.2022 Замовником з ТОВ «ЄВРОМЕДПРОЕКТ» з урахуванням пункту 4 частини п’ятої статті 41 Закону (продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю)укладено додаткову угоду від 11.04.2022 № 4 до Договору про продовження строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, зокрема «новий строк поставки Товару становить 60 днів після офіційного закінчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили)», однак Замовником у визначений строк не оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та додаткову угоду від 11.04.2022 № 4, чим недотримано вимоги пункту одинадцять частини першої статті 10 Закону. З приводу встановленого порушення Замовник 12.08.2022 в електронній системі закупівель надав пояснення «11.04.2022 року, у зв’язку із настанням форс-мажорних обставин, що були спричинені військовою агресією російської федерації 24.02.2022р, і підтвердженні довідкою ТПП України від 28.02.2022р. № 2024/02.0-7.1, було укладено додаткову угоду № 4 до договору № 11-362/2021 від 19.11.2021 року, відповідно до умов якої, вносились зміни до терміну поставки товару на територію України. Оскільки дана зміна не впливала на суму договору або якість і кількість товару, то додаткова угода не вносилась в систему Prozorro» Крім того, Замовник 31.05.2022 вніс зміни до Договору (Додаткова угода № 5) та на вебпорталі Уповноваженого органу оприлюднив повідомлення про внесення змін до договору 24.06.2022, чим порушив вимоги пункту одинадцять частини першої статті 10 Закону через перевищення трьохденного терміну оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору з дня внесення змін. З приводу встановленого порушення Замовник 12.08.2022 в електронній системі закупівель надав пояснення «24 червня 2022 року мною були оприлюднені зміни до договору № 11-362/2021 від 19.11.2021 р. з недотриманням строків встановлених статтею 10 Закону України «Про Публічні закупівлі». Дане порушення було допущене у зв’язку з тим, що незважаючи на прийняття Постанови Кабінету міністрів України № 169 від 28.02.2022р., яка дозволяє проводити закупівлі без використання електронної системи для об’єктів критичної інфраструктури, до яких відноситься наш заклад, обсяг закупівель, що проводяться в КНП "Обласний клінічний онкологічний центр Кіровоградської обласної ради", залишається досить великим…». Слід зазначити, що відповідно до положень Статуту, засновником (єдиним учасником) переможця торгів ТОВ «ЄВРОМЕДПРОЕКТ» є громадянин Російської Федерації Овайсі Тофікуддін Рахматуддінович, який мешкає в місті Москва. Відповідно до умов пункту 4.1 Договору Замовником 23.12.2021 перераховано ТОВ «ЄВРОМЕДПРОЕКТ» попередню оплату (аванс) в розмірі 30 % від суми договору, що складає 14 473 890,00 грн(ПДВ). Враховуючи положення пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 03 березня 2022 року № 187 «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» Держаудитслужба 16.08.2022 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання інформації та підтвердних документів (рахунки-фактури, видаткові накладні, акти приймання-передачі, тощо) щодо виконання Договору в частині постачання та здійснення розрахунків. Замовник 16.08.2022 в електронній системі закупівель надав пояснення «Відповідно до умов додаткової угоди № 4 до договору № 11-362/2021, укладеної 11.04.2022 року, у зв’язку із настанням форс-мажорних обставин, що були спричинені військовою агресією російської федерації 24.02.2022р, і підтвердженні довідкою ТПП України від 28.02.2022р. було внесено зміни до терміну поставки товару на територію України, а саме, що товар буде поставлено протягом 60 календарних днів з моменту закінчення військового стану (форс-мажорних обставин) на території України.»
Період усунення порушень: 23.08.2022 18:20 - 07.09.2022 00:00
Дата публікації висновку: 23.08.2022 18:20

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: № 31/13/2022пр

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 19.08.2022 року між Замовником та Постачальником укладено Додаткову угоду № 6 про розірвання договору, яка оприлюднена через авторизований електроний майданчик e-tender 23.08.2022р. о 16.34 (документ додається). Відповідно до пункту 2 Додаткової угоди Сторони підтверджують, що станом на день укладення цієї Угоди відповідно до п. 4.1. Договору № 11-362/2021 від 19.11.2021р. Замовник сплатив Постачальнику авансовий платіж в сумі 14 473 890 грн. 00 коп. (платіжне доручення № 3 (#230493225) від 20.12.2021р.) з ПДВ. У зв’язку з розірванням (припиненням дії) Договору Постачальник зобов’язується повернути отримані кошти на поточний рахунок Замовника в повному обсязі не пізніше, ніж через 20 (двадцять) банківських днів після підписання цієї Угоди, але не раніше, ніж через 10 (десять) банківських днів після отримання Постачальником індивідуального дозволу (рішення) Національного Банку України для розрахунку з Замовником відповідно до Постанова НБУ № 18 “Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану“ від 24.02.2022 року. Відповідно до п.3 Додаткової угоди Сторони підтверджують, що станом на дату укладання цієї Угоди, у зв’язку з настанням форс-мажорних обставин (введення правового режиму воєнного стану на всій території України, у зв’язку з військовою агресією російської федерації), радіотерапевтичний кобальтовий випромінювач TERABALT, тип 100, модель ACS, Замовнику поставлений не був з незалежних від Постачальника обставин, у зв’язку із чим відповідальність, передбачена розділом VII Договору, до Постачальника не застосовується.
Дата публікації звіту: 25.08.2022 16:26

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionPublicDisclosure: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто
Дата публікації: 02.09.2022 13:44

Запити/Пояснення