-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція спортивного майданчика ОНЗ Шкарівський академічний ліцей-центр позашкільної освіти по вул. Миру, 5а у с.Шкарівка Білоцерківського району Київської області
Торги відмінено
3 596 655.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 18 000.00 UAH
Номер:
e46af4e8f0284342bda452c0672aff51
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-16-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.09.2021 00:00
Період моніторингу:
16.09.2021 12:53 - 08.10.2021 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
16.09.2021 № 578
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 16.09.2021 № 578.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-08-20-002658-c, 20.08.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/11647-2021 від 14.09.2021.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів».
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 2 та 19 частини другої статті 22, частини третьої і п’ятої статті 17 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Інтел-Буд» та визначення вказаного учасника переможцем встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог частини першої статті 31 Закону у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом вжиття дій, визначених частиною одинадцятою статті 29 Закону та частиною першою статті 31 Закону, або передбачених пунктом 2 частини першої статті 32 Закону. Крім того, вжити заходи щодо недопущення у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) порушень вимог пунктів 2, 19 частини другої статті 22 Закону та частини третьої і п’ятої статті 17 Закону при складанні тендерної документації, а також вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» при оприлюдненні інформації про закупівлю.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Білоцерківської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-08-20-002381-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Інвестком-М» (щодо правомірності її відхилення); тендерну пропозицію ТОВ «Інтел-Буд», протоколи засідання тендерного комітету від 13.09.2021 №100 та від 17.09.2021 №103, опубліковану в електронній системі закупівель вимогу учасника ТОВ «Інвестком-М» про усунення порушення (щодо рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднені переможцем тендеру після аукціону документи та інформацію, опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі - Постанова КМУ №710) головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки зобов’язано забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; а також оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Під час проведення моніторингу на запит Західного офісу Держаудитслужби Замовником надано відповідь (20.09.2021), у якій стосовно забезпечення оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті, зазначено, що Білоцерківською міською радою на даний час розробляється такий функціонал.
Таким чином, Замовником не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
У пункті 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника зазначено, що під час подання тендерних пропозицій допускаються формальні (несуттєві) помилки, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій, та що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, передбачені наказом №710 Мінекономіки «Про затвердження переліку формальних помилок» від 15.04.2020 року.
Проте, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
За норами частини третьої статті 17 Закону спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Водночас, на порушення частини третьої статті 17 Закону у тендерній документації (пункт 5 розділу ІІІ) Замовником встановлено спосіб документального підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктом 13 частини першої статті 17 Закону, для учасника процедури закупівлі (шляхом подання довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів, яка видана ДПС не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення закупівлі).
Крім того, в тендерній документації Замовника (пункт 5 розділу III) встановлено вимогу до переможця щодо надання ним шляхом оприлюднення в електронній системі у визначений Законом строк документів (довідки, складені у довільній формі), що підтверджують відсутність підстав, визначених у пунктах 2, 3, 8 частини першої статті 17 Закону, тоді як така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, чим порушено вимоги пункту 2 частини другої статті 22 та частини п’ятої статті 17 Закону.
Відповідно до вимог пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються Замовником у цій тендерній документації, зокрема інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям згідно пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації.
За вимогою пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази» у складі пропозиції учасник повинен надати, зокрема, інформацію у вигляді довідки (Таблиця 1) про наявність основних видів машин, механізмів, техніки та обладнання, у якій зазначити назву, тип обладнання, будівельних машин та механізмів, наявну кількість одиниць техніки, стан техніки (в робочому стані, потребує ремонту, інше) та право володіння обладнанням, будівельними машинами та механізмами (власне, орендоване, інше).
При цьому, у примітці Таблиці 1 (форма довідки про наявність основних видів машин, механізмів, техніки та обладнання) пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації вказано, що учасники включають до таблиці виключно ті машини, механізми, обладнання, які будуть застосовані для виконання робіт за предметом закупівлі та вказані учасником у відповідних розрахунках у складі кошторисної документації.
Також, за вимогою пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, на підтвердження інформації про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що зазначена у Таблиці 1, учасник надає:
- для кожної одиниці орендованого обладнання та матеріально-технічної бази – договори оренди, а якщо залучається іншим чином – відповідні документи, які повинні бути чинними на дату розкриття та діяти впродовж строку виконання робіт та сканкопії актів приймання-передачі або інших документів, які підтверджують факт отримання учасником обладнання та матеріально-технічної бази (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначених договорів передбачено їх складання);
- для кожної одиниці власного обладнання та матеріально-технічної бази: скан-копії оригіналів свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, технічних паспортів, витягу з оборотно-сальдової відомості або інших документів, що підтверджують право власності.
Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Інтел-Буд» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність основних видів машин, механізмів, техніки та обладнання (від 02.09.2021 №27), у якій наведено інформацію про наявні в учасника обладнання, механізми, техніку в кількості 36 одиниць по 27 найменуваннях та вказано, що ця техніка та обладнання перебуває у власності учасника.
На підтвердження наявності зазначених у довідці від 02.09.2021 №27 обладнання, механізмів та техніки учасником ТОВ «Інтел-Буд» надано оборотно-сальдову відомість по рахунку 112 «Малоцінні необоротні активи».
У поданих у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Інтел-Буд» кошторисних розрахунках враховано наступні види робіт: улаштування вирівнюючих шарів основи із щебеню автогрейдером (розділ 3 Локального кошторису на будівельні роботи № 2-1-1), улаштування основи зі щебенево-піщаної суміші автогрейдером (розділ 8 Локального кошторису на будівельні роботи №2-1-1), навантаження сміття екскаваторами на автомобілі-самоскиди, місткість ковша екскаватора 0,25 м3 (розділ 12 Локального кошторису на будівельні роботи №2-1-1).
Проте, у поданій учасником ТОВ «Інтел-Буд» у складі тендерної пропозиції довідці про наявність основних видів машин, механізмів, техніки та обладнання (від 02.09.2021 №27) та оборотно-сальдовій відомості по рахунку 112 «Малоцінні необоротні активи» інформація про наявність в учасника вищевказаної техніки, а саме: автогрейдера, екскаватора та автомобіля-самоскида, – відсутня.
У складі пропозиції учасником ТОВ «Інтел-Буд» надано скан-копію договору (№3/8-21 від 03.08.2021) про надання послуг автомобіля самоскида. Проте, у довідці про наявність основних видів машин, механізмів, техніки та обладнання (від 02.09.2021 №27) зазначена техніка (самоскид) не вказана.
Будь-яких документів щодо підтвердження наявності в учасника ТОВ «Інтел-Буд» на праві власності, оренди, отримання послуг тощо автогрейдера та екскаватора у складі тендерної пропозиції учасником не надано.
Таким чином учасником ТОВ «Інтел-Буд» не дотримано вимог пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та не підтверджено його відповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази» згідно вимог тендерної документації Замовника.
Слід зазначити, що учасником ТОВ «Інтел-Буд» у складі тендерної пропозиції надано гарантійний лист (від 02.09.2021 №4) про те, що учасник перевірив свою пропозицію та в ній відсутні помилки, які впливають на зміст пропозиції, та інформацію (лист від 02.09.2021 №37), у якій зазначено, що учасник повністю усвідомлює зміст тендерної документації Замовника та вимоги, викладені Замовником при підготовці закупівлі, а також що в учасника відсутні будь-які запитання або уточнення стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з частиною третьою статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
За вимогою частини 1 розділу ІІІ тендерної документації під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються цією документацією.
Отже, Замовником у тендерній документації встановлено вимогу щодо накладення саме кваліфікованого електронного підпису уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратнопрограмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Однак, проведеним моніторингом (перевіркою на веб-порталі центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що на пропозицію учасника ТОВ «Інтел-Буд» не накладено саме кваліфікованого електронного підпису учасника закупівлі, а накладено удосконалений електронний підпис, який з врахуванням норм Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом (сертифікат – кваліфікований, тип підпису – удосконалений, тип носія особистого ключа – незахищений, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня).
Враховуючи вищенаведене, учасник ТОВ «Інтел-Буд» не відповідав встановленим у тендерній документації вимогам до учасника відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Таким чином, учасником ТОВ «Інтел-Буд» при поданні тендерної пропозиції не дотримано вимог частини 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Вказаний учасник не відповідав встановленим абзацу 1 частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Відповідно до вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, зокрема, якщо учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, та не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Інтел-Буд», а визначено його переможцем та опубліковано 17.09.2021 повідомлення про намір укласти з вказаним переможцем договір з ціною пропозиції 3 575 946,00 грн з ПДВ.
На час завершення моніторингу в електронній системі закупівель інформація щодо укладення договору з переможцем тендеру ТОВ «Інтел-Буд» не опублікована. Кінцевий строк для укладення договору про закупівлю з переможцем тендеру на дату завершення моніторингу не минув.
Слід зазначити, що відповідно до норм частини одинадцятої статті 29 Закону у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Період усунення порушень:
05.10.2021 15:25 - 22.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
05.10.2021 15:25
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
- corruptionAwarded: Так
- other: Відсутній механізм
Опис:
торги відмінено у зв'язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Дата публікації:
04.01.2022 14:00
Запити/Пояснення
Номер:
e73e4e76dc6a4cd0b8ed7d7852d8697e
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
16.09.2021 13:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.09.2021 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-08-20-002658-c, яка проводилась Управлінням капітального будівництва Білоцерківської міської ради (далі – Замовник) за процедурою відкритих торгів, виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі ?
2. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
e6b67f44c8a54c24985b81f8c96021d7
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
20.09.2021 12:03
Опис:
Пояснення на запит щодо моніторингу
На запит, що надійшов у процесі здійснення моніторингу процедури закупівлі робіт: «Реконструкція спортивного майданчика ОНЗ Шкарівський академічний ліцей-центр позашкільної освіти по вул. Миру, 5а у с.Шкарівка Білоцерківського району Київської області» (45454000-4 Реконструкція) ідентифікатор UA-2021-08-20-002658-c, надаємо наступну інформацію. Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості по зазначному об’єкту здійснено на підставі проектної документації. Кошторисна частина проекту пройшла експертизу, за результатами якої отримано позитивний експертний звіт №1125/е/21-КД/П від 20.08.2021р. Управління капітального будівництва Білоцерківської міської ради являється структурним підрозділом Білоцерківської міської ради, тому власний веб-сайт відсутній. Відповідно до рекомендаційних положень постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 р. стосовно забезпечення оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті, Білоцерківською міською радою на даний час розробляється такий функціонал.
Додатки:
- копія експертного звіту №1125/е/21-КД/П від 20.08.2021р.;
- копія зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.