-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція (Ferric oxide polymaltose complexes - Феррофол, Folic acid - Фолієва Кислота, Enoxaparin - Фленокс, Enoxaparin - Фленокс, Tranexamic acid - Гемотран, Dextran - Реополіглюкін, Dextran - Реополіглюкін, Aqua pro injectioni* - Вода для ін’єкцій, Glucose - Глюкоза, Glucose - Глюкоза, Glucose - Глюкоза, Glucose - Глюкоза, Sodium bicarbonate - Натрію гідрокарбонат)
Завершена
1 750 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 750.00 UAH
Номер:
286580b2e2154ebba0386d680e2c2b92
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-13-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.09.2021 00:00
Період моніторингу:
13.09.2021 15:46 - 05.10.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
13.09.2021 № 561
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 187,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
Начальник управління Західного
офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 13.09.2021 № 561
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5 UA-2021-08-12-003360-a 12.08.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області
Людмила НИКИТЮК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання порядку оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог частини десятої статті 3 Закону та як наслідок частини третьої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації про публічну закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів передбачених пунктом 2 частини першої статті 32 Закону, а також вжиття заходів з недопущення вказаних порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації про публічну закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Дніпровського державного медичного університету (далі – Замовник) на 2021 рік за номером UA-P-2021-08-11-003558-a, оголошення про проведення закупівлі, тендерну документацію з додатками до неї, тендерну пропозицію учасника-переможця ТОВ «УКРЕРА», та пропозиції учасників ТОВ «Волиньфарм», ТОВ «СТМ-Фарм» (в частині правомірності відхилення), протокол розгляду тендерних пропозицій від 02.09.2021 № 232, від 03.09.2021 № 237, від 07.09.2021 № 237, повідомлення про намір укласти договір, пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 16.09.2021.
За результатами аналізу питання дотримання порядку оприлюднення інформації про закупівлю, встановлено наступне.
Відповідно до частини десятої статті 3 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом.
Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону.
Відповідно до частини третьої статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну для товарів і послуг - 133 тисячам євро.
Курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Згідно з інформацією розміщеною в електронній системі закупівель Замовником 12 серпня 2021 року оприлюднені оголошення про проведення двох конкурентних процедур закупівель за процедурою відкритих торгів ID: UA-2021-08-12-003449-a та UA-2021-08-12-003360-a на закупівлю товарів за одним і тим же предметом закупівлі, а саме згідно з ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція очікуваною вартістю 3 600 000,00 грн та 1 750 000,00 грн, відповідно.
Офіційний курс євро до гривні за інформацією Національного банку України станом на 12 серпня 2021 року – 31,4105 гривень. Враховуючи курс євро на 12.08.2021 сума еквівалентна 133 тисячам євро на вказану дату складає 4 177 596,50 гривень.
Отже, очікувана вартість закупівель ID: UA-2021-08-12-003449-a та UA-2021-08-12-003360-a перевищує суму еквівалентну 133 тисячам євро.
Враховуючи вищевикладене, Замовником розміщено в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів ID: UA-2021-08-12-003449-a та UA-2021-08-12-003360-a (предмет закупівель згідно ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція) загальною очікуваною вартістю 5 350 000,00 грн, з недотриманням вимог частини десятої статті 3 Закону та як наслідок частини третьої статті 10 Закону.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Період усунення порушень:
21.09.2021 13:23 - 06.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
21.09.2021 13:23
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо Надання інформації про усунення порушення замовником
Ч. 10 ст. 3 ЗаконуУкраїни «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) зазначено, що Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону.
Ч. 3 ст. 10 Закону передбачено, що оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг – 133 тисячам євро; для робіт – 5 150 тисячам євро.
Детальний розгляд частини зазначеної статті Закону дає змогу дійти висновку, що замовник зобов’язаний оприлюднити на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг — 133 тисячам євро, для робіт — 5 150 тисячам євро. Отже, прив’язка в даній частині — саме до очікуваної вартості закупівлі.
Згідно з п. 25 ч. 1 ст. 1 Закону, публічна закупівля (далі — закупівля) — придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом. Далі в ч.1 ст. 13 Закону встановлено, що Закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги; конкурентний діалог; торги з обмеженою участю.
Окремо в Законі не визначено процедуру – відкриті торги з публікацією оголошення англійською мовою. Тобто, замовник приймає рішення про проведення так би мовити міжнародної процедури закупівлі, виходячи з очікуваної вартості саме процедури закупівлі. Слід звернути увагу, що Законом при проведенні «міжнародної» процедури вживає поняття «вартість закупівлі», а не «вартість предмета закупівлі». Також звертаємо увагу, що закупівлю здійснюють відповідно до річного плану.
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівля здійснюється відповідно до річного плану, який затверджений протоколом тендерного комітету від 11.08.2021р. № 194. Так, в системі Прозорро оприлюднено річний план UA-P-2021-08-11-003558-a. В даній закупівлі присутні такі групи лікарських засобів: антианемічні ЛЗ, ЛЗ, що впливають на коагуляцію, плазмозамінники, розчини, що збігається з рекомендаціями спільного листа МЕРТ та МОЗ від 19.12.2018р. № 01.7/33810, що склали очікувану вартість 1 750 000,00 грн. (згідно офіційного курсу євро до гривні за інформацією НБУ станом на 12 серпня 2021 року – 31,4105 грн., очікувана вартість становить 55 713,85 євро, та не підпадає під норму ч. 3 ст. 10).
Відповідно до порядку визначення предмету закупівлі (Наказ МЕРТ від 15.04.2020 № 708) Під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за міжнародною непатентованою назвою лікарського засобу, формою випуску, дозуванням, обсягом та/або місцем поставки лікарських засобів.
Предмет закупівлі UA-2021-08-12-003360-a визначено з врахуванням вищезазначеного.
Таким чином, дії учасника не привели до придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом.
Також треба зазначити, що відповідальність за ст. 164-14 КУпАП передбачається за придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель. В свою чергу відповідно до Заону є такі види процедур закупівель: відкриті торги; конкурентний діалог; торги з обмеженою участю. Інших видів процедур закупівель Закон не передбачає.
Замовник виконав усі норми Закону, оголосивши процедуру «відкриті торги» відповідно до річного плану UA-P-2021-08-11-003558-a.
Дата публікації звіту:
27.09.2021 14:56
Запити/Пояснення
Номер:
3893bde57f04420a86c42c1da5e86047
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
13.09.2021 16:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.09.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товарів ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-08-12-003360-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
Відповідно до частини десятої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом.
Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону.
Відповідно до частини третьої статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну для товарів і послуг - 133 тисячам євро.
Курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Згідно з інформацією розміщеною в електронній системі закупівель Замовником 12 серпня 2021 року оприлюднені оголошення про проведення двох конкурентних процедур закупівель за процедурою відкритих торгів ID: UA-2021-08-12-003449-a та UA-2021-08-12-003360-a на закупівлю товарів за одним і тим же предметом закупівлі, а саме згідно з ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція очікуваною вартістю 3 600 000,00 грн та 1 750 000,00 грн, відповідно.
Офіційний курс євро до гривні за інформацією Національного банку України станом на 12 серпня 2021 року – 31,4105 гривень. Враховуючи курс євро на 12.08.2021 сума еквівалентна 133 тисячам євро на вказану дату складає 4 177 596,50 гривень.
Отже, очікувана вартість закупівель ID: UA-2021-08-12-003449-a та UA-2021-08-12-003360-a перевищує суму еквівалентну 133 тисячам євро.
Враховуючи вищевикладене, поясніть чому Вами розміщено в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів ID: UA-2021-08-12-003449-a та UA-2021-08-12-003360-a (предмет закупівель згідно ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція) загальною очікуваною вартістю 5 350 000,00 грн, з недотриманням вимог частини десятої статті 3 Закону та як наслідок частини третьої статті 10 Закону?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
2848a160f92b409a976b5f0f37b1c253
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
16.09.2021 13:16
Опис:
Відповідно до порядку визначення предмету закупівлі (Наказ МЕРТ від 15.04.2020 № 708) Під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за міжнародною непатентованою назвою лікарського засобу, формою випуску, дозуванням, обсягом та/або місцем поставки лікарських засобів.
Предмет закупівлі UA-2021-08-12-003360-a визначено з врахуванням вищезазначеного.
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівля здійснюється відповідно до річного плану, який затверджений протоколом тендерного комітету від 11.08.2021р. № 194. Так, в системі Прозорро оприлюднено річний план UA-P-2021-08-11-003558-a. В даній закупівлі присутні такі групи лікарських засобів: антианемічні ЛЗ, ЛЗ, що впливають на коагуляцію, плазмозамінники, розчини, що збігається з рекомендаціями спільного листа МЕРТ та МОЗ від 19.12.2018р. № 01.7/33810, що склали очікувану вартість 1 750 000,00 грн. (згідно офіційного курсу євро до гривні за інформацією НБУ станом на 12 серпня 2021 року – 31,4105 грн., очікувана вартість становить 55 713,85 євро, та не підпадає під норму ч. 3 ст. 10).
Таким чином, дії учасника не привели до придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом.