Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм пункту 18 частини 2 статті 22 та частини 4 статті 23 та Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ФІРМА «БУДІВНИЦТВО ТА БУДІВЕЛЬНА КОМПЛЕКТАЦІЯ» установлено порушення норм пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «Компанія СПЕЦРЕМБУД», своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язання за договором про закупівлю від 28.08.2021 № 88 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 28 м. Житомира ім. гетьмана Івана Виговського (далі - Замовник), тендерна пропозиція учасника ПП «Компанія СПЕЦРЕМБУД», тендерна пропозиція переможця ТОВ «ФІРМА «БУДІВНИЦТВО ТА БУДІВЕЛЬНА КОМПЛЕКТАЦІЯ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.08.2021 року № 50 про відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «Компанія СПЕЦРЕМБУД», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.08.2021 року № 53 про визначення переможця процедури відкритих торгів, вимогу про усунення невідповідностей від 12.08.2021 року та повідомлення про намір укласти договір від 17.08.2021 року та договір про закупівлю від 28.08.2021 № 88.
За результатами моніторингу питання визначення предмету закупівлі встановлено порушення пункту 22 частини 1 статті 1 Закону.
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються Замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
За результатами проведеного моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону встановлено порушення, а саме:
- на порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, технічні вимоги Замовника в тендерній документації (Додаток № 2 до тендерної документації «Технічне завдання щодо предмету закупівлі») містять посилання на конкретну торгову марку та виробника («Cerezit») без обґрунтування необхідності такого посилання;
- на порушення вимог пункту 18 частини 2 статті 22 Закону Замовником у пункті 7 розділу ІІІ тендерної документації не вимагається інформація (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
За результатами проведеного моніторингу установлено, що тендерна пропозиція переможця ТОВ «ФІРМА «БУДІВНИЦТВО ТА БУДІВЕЛЬНА КОМПЛЕКТАЦІЯ» не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Підпунктом 3.2 пункту 3 розділу VI тендерної документації встановлено вимогу, що учасник у складі пропозиції надає підписаний порядок змін умов договору згідно додатку 1 тендерної документації.
Однак, учасником ТОВ «ФІРМА «БУДІВНИЦТВО ТА БУДІВЕЛЬНА КОМПЛЕКТАЦІЯ» у складі тендерної пропозиції надано підписану лише частину порядку змін умов договору, чим не дотримано вимоги підпункту 3.2 пункту 3 розділу VI тендерної документації.
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця ТОВ «ФІРМА «БУДІВНИЦТВО ТА БУДІВЕЛЬНА КОМПЛЕКТАЦІЯ», як таку, що не відповідала встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, Замовник відміняє тендер.
Період усунення порушень:
07.09.2021 16:15 - 22.09.2021 00:00
Дата публікації висновку:
07.09.2021 16:15